ACORD din 28 iunie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 27 martie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAACORD 01/02/1993
ART. 5REFERIRE LAACORD 01/02/1991
ART. 10REFERIRE LAACORD 30/09/1957
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulRATIFICAT DELEGE 110 13/03/2002
ActulREFERIT DEDECRET 191 12/03/2002

între România şi Comunitatea Europeană instituind anumite condiţii pentru transportul rutier de mărfuri şi promovarea transportului combinat



România, denumita în continuare România, şi Comunitatea Europeană, denumita în continuare Comunitatea, denumite în continuare părţi contractante,luând în considerare Acordul european din 1 februarie 1993 instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele lor membre, pe de altă parte, şi îndeosebi art. 57.3 din acesta,considerând ca România este interesată în extinderea pe mai departe, în colaborare cu Comunitatea, a drepturilor şi obligaţiilor reciproce cu privire la accesul pe piaţa transporturilor şi la tranzit, ca un prim pas în realizarea unei înţelegeri privind transporturile interioare, astfel cum este prevăzut în Acordul european din 1 februarie 1993 instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele lor membre, pe de altă parte,considerând ca este esenţial pentru Comunitate, în contextul realizării pieţei interne şi al implementarii politicii comune de transport, să asigure ca mărfurile Comunităţii, aflate în tranzit prin România, să poată fi transportate cat mai rapid şi mai eficient posibil, fără obstacole sau discriminări,mai mult, considerând ca fiind necesar să se asigure dezvoltarea coordonata a fluxurilor de transport între şi pe teritoriile părţilor contractante, în special prin introducerea şi dezvoltarea unui pachet de măsuri coordonate privind transportul rutier şi combinat pe baze competitive prin promovarea autovehiculelor nepoluante şi respectarea principiului mobilitatii durabile,au convenit cele ce urmează: + 
Titlul IScop, domeniu de aplicabilitate şi definiţii + 
Articolul 1ScopScopul prezentului acord este de a promova cooperarea dintre părţile contractante în domeniul transportului de mărfuri şi în special în domeniul traficului rutier de tranzit şi în acest sens să asigure dezvoltarea într-o maniera coordonata a transporturilor dintre şi pe teritoriile părţilor contractante.
 + 
Articolul 2Domeniu de aplicabilitate1. Cooperarea se extinde asupra transportului rutier de mărfuri şi transportului combinat.2. Astfel, obiectul prezentului acord acoperă în principal:– accesul la piaţa pentru traficul rutier de mărfuri în tranzit;– măsurile de sustinere legale şi administrative, inclusiv măsurile comerciale de taxare, sociale şi tehnice;– cooperarea în dezvoltarea unui sistem de transport care se conformează, între altele, condiţiilor de protecţie a mediului;– un schimb regulat de informaţii asupra dezvoltării politicilor de transport ale părţilor contractante.
 + 
Articolul 3DefiniţiiÎn sensul prezentului acord, se vor folosi următoarele definiţii:a) trafic de tranzit – o călătorie efectuată pe sosea pe teritoriul României sau pe teritoriul unui/unor state membre al/ale Comunităţii, indiferent dacă aceasta se face cu un vehicul rutier încărcat sau gol, fără realizarea nici unei operaţiuni de încărcare sau descărcare pe aceste teritorii;b) transport combinat – transportul de mărfuri între sau pe teritoriile părţilor contractante în cursul căruia camionul, remorca, semiremorca, cu sau fără tractor, cutia mobila ori containerul de 20 de picioare sau mai mare utilizează soseaua pe parcursul iniţial ori final al călătoriei, iar în restul călătoriei, calea ferată sau calea navigabila interioară ori serviciile maritime; în acest din urmă caz secţiunea parcursă depăşeşte 100 km în linie dreapta.Parcursul rutier iniţial sau final al călătoriei se derulează:– pentru etapa iniţială, între punctul unde mărfurile sunt încărcate şi cea mai apropiată statie feroviara de încărcare corespunzătoare, iar pentru etapa finala, între cea mai apropiată statie feroviara şi punctul unde mărfurile sunt descărcate; sau– pe o raza care nu depăşeşte 150 km în linie dreapta de la portul caii navigabile interioare ori de la portul maritim de încărcare sau descărcare;c) vehicul rutier – un autovehicul înmatriculat pe teritoriul uneia dintre părţile contractante sau o combinaţie de vehicule în care cel puţin autovehiculul este înmatriculat pe teritoriul uneia dintre părţile contractante, care sunt folosite exclusiv pentru transportul mărfurilor;d) taxa de utilizare – plata nediscriminatorie a unei anumite sume care conferă dreptul unui vehicul rutier sa folosească o anumită infrastructura pe o perioadă dată;e) taxa de trecere – plata unei anumite sume pentru un vehicul care se deplaseaza pe distanta dintre doua puncte ale unei infrastructuri; suma de plată se bazează pe distanta parcursă şi pe categoria vehiculului;f) teritoriile părţilor contractante înseamnă:– pentru România, teritoriul României;– pentru Comunitatea Europeană, teritoriile în care se aplică tratatul care stabileşte Comunitatea Economică Europeană şi în condiţiile stabilite de acest tratat.
 + 
Titlul IITransportul combinat + 
Articolul 4Prevederi generalePărţile contractante vor adopta măsuri reciproce coordonate, necesare dezvoltării şi promovării transportului combinat, astfel încât să se asigure ca o mare parte a transporturilor lor internaţionale se efectuează în condiţii mai puţin poluante.
 + 
Articolul 5Măsuri de sustinerePărţile contractante vor întreprinde acţiunile necesare pentru a îmbunătăţi competitivitatea transportului combinat.Acestea vor consta în special în:a) luarea de măsuri pentru încurajarea utilizatorilor şi a expeditorilor în a folosi transportul combinat, prin:– îmbunătăţirea competitivitatii tuturor tipurilor de transport combinat faţă de transportul rutier, prin asistenţa financiară acordată de România sau de Comunitate noilor proiecte de transport combinat;– încurajarea utilizării transportului combinat neînsoţit, cu precădere pe distanţe lungi, şi prin promovarea utilizării în special a cutiilor mobile, a containerelor şi a semiremorcilor;– scutirea, într-un cadru adecvat, de sistemele de contingente şi sistemele de autorizare a parcursurilor rutiere iniţiale şi/sau finale care fac parte integrantă din operaţiunea de transport combinat;– analizarea posibilităţii de a acorda reduceri de la taxele aplicate vehiculelor rutiere când sunt utilizate în lanţurile de transport combinat;– îmbunătăţirea vitezei şi a siguranţei transportului combinat în special prin:● încurajarea sporirii frecvenţei serviciilor de transport combinat în concordanta cu necesităţile expeditorilor şi utilizatorilor;● încurajarea reducerii timpilor de asteptare în terminale şi a sporirii productivitatii acestora;● fluidizarea controalelor la frontiera care afectează transportul combinat, transferand cat mai curând posibil aceste controale în terminalele de transport combinat, pentru toate mărfurile, exceptând mărfurile supuse controlului veterinar şi fitosanitar;● îmbunătăţirea condiţiilor de securitate a mărfurilor, a unităţii de transport şi a unităţii de încărcare pe parcursul lantului de transport combinat;– asigurarea accesului nediscriminatoriu la terminale atunci când acestea sunt finanţate sau cofinantate din fonduri publice;– acordarea de către autorităţile competente ale părţilor contractante, unde este posibil, a autorizaţiilor rutiere de tranzit, convenite la art. 6 paragraful 2, cu prioritate transportatorilor rutieri, în concordanta cu gradul de utilizare de către aceştia a transportului combinat, determinat prin datele statistice disponibile fiecărei părţi contractante;– luarea în considerare, unde este necesar, pentru asigurarea compatibilitatii cu ecartamentul caii ferate, a greutatilor, dimensiunilor şi caracteristicilor tehnice ale echipamentelor de transport combinat specializate şi având în vedere acţiuni coordonate pentru a comanda şi a da în exploatare astfel de echipamente, în funcţie de necesităţile traficului;b) permiterea accesului, la cerere, la informaţiile necesare privind noile acţiuni în domeniul transportului combinat, inclusiv la cele privind proiectele de cercetare tehnologică (co)finanţate de acea parte contractantă, prin intermediul unei prezentări care să includă conţinutul, rezultatele şi impactul acestor acţiuni sau proiecte tehnologice;c) crearea unei infrastructuri corespunzătoare:– asa cum este stabilit în prevederile relevante ale Acordului european privind marile linii de transport internaţional combinat şi instalaţii conexe (AGTC), încheiat la 1 februarie 1991;– indepartand orice strangulare de pe reţelele rutiere de acces la terminalele de transport combinat, în vederea intensificării utilizării transportului combinat;d) luarea în considerare a următoarelor acţiuni:– examinarea posibilităţilor de a permite accesul vehiculelor de 44 tone cu 6 osii pe parcursurile rutiere iniţiale şi finale ale transportului combinat;– exceptarea parcursurilor rutiere iniţiale şi finale ale transportului combinat de la restricţiile de conducere aplicabile în zilele de la sfârşitul săptămânii şi de sărbătoare;– permiterea accesului reciproc pe căile ferate pentru operatorii de transport combinat, în contextul unui nou acord.
 + 
Titlul IIITransportul rutier + 
Articolul 6Prevederi generale1. În privinta accesului reciproc la pieţele de transport părţile contractante convin pentru început şi fără a aduce atingere prevederilor paragrafului 2 sa menţină drepturile existente rezultate din acordurile bilaterale sau din alte înţelegeri bilaterale încheiate între fiecare stat membru al Comunităţii şi România.Totuşi, până la încheierea unui acord între părţile contractante în privinta accesului la piaţa de transport rutier, astfel cum este prevăzut la art. 7, România va coopera cu statele membre ale Comunităţii pentru amendarea acestor acorduri şi/sau înţelegeri bilaterale, după cum ar putea fi necesar, pentru a le adapta la prezentul acord.2. În plus faţă de autorizaţiile acordate în baza regimurilor descrise în paragraful 1 părţile contractante convin ca pentru fiecare an calendaristic sa acorde pentru vehiculele de transport de marfa acces la traficul de tranzit pe teritoriul României şi pe teritoriile statelor membre ale Comunităţii. Acesta se va realiza de la data intrării în vigoare a prezentului acord, în baza unor autorizaţii, după cum urmează:a) România va primi 7.000 de autorizaţii valabile în statele membre ale Comunităţii, pe care se vor ataşa timbre adezive;b) România va primi 3.000 de timbre adezive pentru fiecare stat membru al Comunităţii;c) Comunitatea va primi 14.000 de autorizaţii valabile în România;d) autorizaţiile la care se face referire la lit. a) şi c) vor corespunde modelelor prezentate în anexa nr. 1a) şi, respectiv, în anexa nr. 1b);e) timbrele adezive la care se face referire la lit. b) vor corespunde modelului prezentat în anexa nr. 1c);f) autorizaţiile la care se face referire la lit. a) şi c) vor fi furnizate autorităţilor competente din România de către serviciile Comisiei sau, în cazul Comunităţii, autorităţilor competente ale statelor membre. Autorităţile competente vor completa autorizaţia, cu excepţia rubricilor "Numărul de înmatriculare al autovehiculului", "Traseul dus" şi "Traseul întors". Autorizaţiile vor fi eliberate operatorilor de transport la un tarif care să acopere rezonabil doar cheltuielile administrative;g) timbrele adezive la care se face referire la lit. b) vor fi eliberate de serviciile Comisiei autorităţilor competente din România. Aceste timbre adezive vor fi lipite pe autorizaţii înainte de utilizarea acestora, pentru a indica în ce stat membru sau state membre ale Comunităţii este valabilă autorizaţia;h) părţile contractante convin ca nici un fel de taxe sau tarife similare sa nu fie aplicate pentru utilizarea autorizaţiilor la care se face referire la lit. a) şi c);i) autorizaţiile şi timbrele adezive vor fi valabile pentru un an calendaristic, până la data de 31 ianuarie a anului următor, şi pot fi utilizate numai pentru o cursa dus şi o cursa întors.3. Autorizaţiile la care se face referire la paragraful 2 pot fi utilizate numai de vehicule care respecta cel puţin standardele EURO 1 sau prevederile Cerinţelor de zgomot şi de emisii poluante pentru camionul verde, prezentate în anexa nr. 4. Dovada pentru conformitatea cu aceste prevederi va fi păstrată la bordul vehiculului pe tot parcursul călătoriei.4. Dacă data la care prezentul acord intră în vigoare, în conformitate cu prevederile art. 19, nu este 1 ianuarie, numărul autorizaţiilor şi timbrelor adezive menţionate la paragraful 2 va fi redus direct proporţional pentru anul calendaristic în care prezentul acord intră în vigoare.5. Autorităţile competente ale părţilor contractante vor elibera autorizaţii pentru transportul de mărfuri, conform prezentului acord, numai transportatorilor autorizaţi sa opereze în transportul rutier internaţional, conform legislaţiei acelei părţi contractante. Autorizaţia trebuie păstrată la bordul vehiculului. În cazul unei combinatii de vehicule autorizaţia trebuie să însoţească autovehiculul. Aceasta acoperă combinatia de vehicule, chiar dacă remorca sau semi-remorca nu este înmatriculată pe numele deţinătorului autorizaţiei sau dacă este înmatriculată în alta ţara.6. Părţile contractante nu vor întreprinde nici o acţiune unilaterala care ar putea determina apariţia unei discriminări între transportatorii sau vehiculele româneşti şi cele comunitare. Fiecare parte contractantă va lua toate măsurile necesare pentru facilitarea transportului rutier spre sau în tranzit pe propriul teritoriu, la care se face referire în acest acord.
 + 
Articolul 7Accesul la piaţaCa o problemă prioritara şi ţinând seama de adoptarea de către România a reglementărilor fiscale, sociale şi tehnice ale Comunităţii, părţile contractante se angajează sa găsească împreună un sistem comun pentru reglementarea pe viitor a accesului la piaţa transporturilor rutiere între acestea.
 + 
Articolul 8Prevederi fiscaleÎn ceea ce priveşte operaţiunile de transport, în conformitate cu prevederile prezentului acord:1. Părţile contractante vor asigura aplicarea principiului nediscriminarii în funcţie de naţionalitate sau de locul de origine la taxarea vehiculelor rutiere, la taxele fiscale, la taxele de trecere şi la orice alte forme de taxe impuse pentru utilizarea infrastructurii de transport rutier.2. Vehiculele rutiere înmatriculate pe teritoriul uneia dintre părţile contractante vor fi scutite de taxele şi tarifele pentru circulaţie sau pentru posesia vehiculelor, precum şi de taxele şi tarifele speciale aplicate operaţiunilor de transport pe teritoriul celeilalte părţi contractante.Vehiculele rutiere nu vor fi scutite de plată taxelor şi tarifelor pentru combustibil, a taxelor de trecere şi a taxelor de utilizare a infrastructurii.3. Părţile contractante vor asigura ca taxele de trecere şi orice alta forma de taxa de utilizare a infrastructurii sa nu fie impuse în acelaşi timp pentru utilizarea aceluiaşi sector de drum.Cu toate acestea, părţile contractante pot impune, de asemenea, taxe de trecere pe reţele unde sunt percepute taxe de utilizare a infrastructurii pentru cazul utilizării podurilor, a tunelelor şi a trecatorilor montane.4. Următoarele produse vor fi scutite de plată taxei vamale şi de toate taxele şi tarifele:a) combustibilul din rezervoarele vehiculelor rutiere în momentul importarii pe teritoriul celeilalte părţi contractante, rezervoarele fiind cele proiectate de fabricant pentru tipul de vehicul rutier respectiv;b) combustibilul din rezervoarele remorcilor şi semiremorcilor, utilizat pentru sistemele de răcire ale frigorificelor;c) lubrifianţii în cantităţile necesare pentru utilizare pe parcursul călătoriei;d) piesele de schimb şi uneltele necesare pentru repararea unui vehicul care s-a defectat în timpul desfăşurării unei operaţiuni de transport rutier internaţional. Piesele de schimb care sunt înlocuite trebuie reexportate sau distruse sub controlul autorităţilor vamale competente ale celeilalte părţi contractante.5. Fără a aduce atingere prevederilor celui de al doilea subparagraf al paragrafului 2, dacă greutatile, dimensiunile sau greutatea pe osie a unui vehicul depăşeşte limitele maxime admise pe teritoriul României, deşi vehiculul este conform prevederilor stabilite în Directiva Consiliului 96/53/CE privind greutatile şi dimensiunile, vehiculul nu va fi supus aplicării nici unei taxe speciale, cu condiţia conformarii cu prevederile anexei nr. 5.
 + 
Articolul 9Prevederi socialePărţile contractante vor aplica Acordul european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaţionale (AETR), semnat la 1 iulie 1970, în forma de la data intrării în vigoare a prezentului acord, sau vor aplica reguli identice regulamentelor Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 şi nr. 3.821/85, astfel cum au fost amendate ulterior.
 + 
Articolul 10Prevederi tehnice1. România va adopta măsurile echivalente celor prevăzute în anexa nr. 2, la data intrării în vigoare a prezentului acord, şi celor prevăzute în anexa nr. 3, în decurs de 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentului acord.2. Părţile contractante la acest acord vor aplica Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), semnat la 30 septembrie 1957, în forma de la data intrării în vigoare a prezentului acord.3. România va depune eforturile necesare armonizării legislaţiei privind transportul mărfurilor perisabile, al animalelor vii şi al mărfurilor periculoase, pe baza regulilor comunitare.4. Părţile contractante vor face schimb de experienta şi de informaţii cu privire la legislatiile lor pentru a îmbunătăţi fluxul şi siguranţa traficului în perioadele de vârf (zilele de la sfârşitul săptămânii, sărbătorile legale, sezonul turistic).5. Părţile contractante vor coopera pentru încurajarea introducerii, dezvoltării şi coordonării sistemelor informationale interoperabile utilizate în urmărirea traficului rutier.6. De asemenea, părţile contractante vor depune eforturi sa armonizeze asistenţa tehnica oferită soferilor, răspândirea informaţiilor esenţiale privind traficul şi serviciile de urgenta, inclusiv serviciile de ambulanta şi alte probleme de interes pentru soferi.
 + 
Titlul IVSimplificarea formalităţilor + 
Articolul 11Simplificarea formalităţilor1. Părţile contractante convin sa simplifice formalităţile privind fluxul de mărfuri transportate în conformitate cu prezentul acord.2. Părţile contractante convin sa înceapă negocierile în vederea încheierii unui acord privind facilitarea controalelor şi a formalităţilor legate de transportul de mărfuri.3. Părţile contractante convin, atât timp cat va fi necesar, sa întreprindă măsuri comune şi sa încurajeze adoptarea pe mai departe a unor măsuri de simplificare.
 + 
Titlul VPrevederi finale + 
Articolul 12Extinderea domeniului de aplicabilitateDacă una dintre părţile contractante ajunge, pe baza experienţei în aplicarea prezentului acord, la concluzia ca alte măsuri care nu sunt incluse în prezentul acord sunt în interesul unei politici europene coordonate de transport şi pot ajuta îndeosebi la rezolvarea problemelor traficului de tranzit, va face propuneri în acest sens celeilalte părţi contractante.
 + 
Articolul 13Comitetul mixtOrganismul responsabil pentru cooperare va fi un comitet mixt, denumit Comitetul de transport România/Comunitate. Comitetul:– va fi format din reprezentanţii numiţi de România şi de Comunitate;– se va întruni la cererea oricărei părţi contractante, alternativ pe teritoriul fiecărei părţi contractante;– îşi va stabili propriile reguli de procedura;– va funcţiona pe baza acordului reciproc;– va asigura aplicarea corecta a prezentului acord şi în special:a) va examina căile de cooperare şi promovare a transportului combinat şi, cel puţin la fiecare 2 ani, va analiza progresele înregistrate în realizarea obiectivelor acestuia;b) va analiza anexele la acest acord cel puţin la fiecare 2 ani;c) va rezolva orice litigii care pot aparea din aplicarea şi interpretarea prezentului acord. În caz de divergenta de opinii decizia va fi luată la o intalnire ulterioară a Comitetului mixt, care va avea loc în termen de doua luni de la data apariţiei disputei, în conformitate cu condiţiile ce vor fi stabilite în regulile de procedura ale acestuia;d) va coordona monitorizarea, prognoza şi alte activităţi statistice referitoare la transportul rutier şi combinat internaţional şi în special la traficul rutier de tranzit;e) va adopta, când va fi necesar, măsuri privind adaptarea tehnica a prevederilor prezentului acord;f) va pregati, dacă va fi necesar, recomandări pentru creşterea numărului de autorizaţii/timbre adezive;g) va discuta, când va fi necesar, orice alte subiecte relevante pentru implementarea prezentului acord.
 + 
Articolul 14Abateri1. În eventualitatea încălcării prevederilor prezentului acord de către un vehicul rutier sau de către soferul unui asemenea vehicul, autoritatea competentă a părţii contractante pe al carei teritoriu a survenit abaterea poate notifica aceasta încălcare autorităţii competente a celeilalte părţi contractante, care poate lua măsuri în conformitate cu legislaţia naţionala.2. Autoritatea competenţa care primeşte o astfel de notificare va informa cat mai curând posibil autoritatea competentă a celeilalte părţi contractante asupra măsurii luate.3. Prevederile acestui articol nu vor aduce atingere sancţiunilor legale care pot fi aplicate de tribunalele sau de autorităţile competente de asigurare a ordinii publice ale României sau ale unui stat membru al Comunităţii Europene pe al cărui teritoriu s-a produs abaterea.
 + 
Articolul 15Durata valabilităţii acorduluiPrezentul acord este încheiat pentru o perioadă de 5 ani. Dacă nici una dintre părţile contractante nu îl va fi denunţat printr-o notificare cu 12 luni înainte de expirarea acestei perioade, acordul îşi va prelungi automat valabilitatea pe o perioadă de 3 ani.
 + 
Articolul 16DenunţareFiecare parte contractantă poate denunta prezentul acord printr-o notificare transmisă celeilalte părţi cu 12 luni înainte.
 + 
Articolul 17AnexeAnexele nr. 1a), 1b), 1c), 2, 3, 4 şi 5 sunt parte integrantă a acestui acord.
 + 
Articolul 18RedactarePrezentul acord este redactat în doua exemplare în limbile română, daneza, olandeza, engleza, finlandeza, franceza, germană, greaca, italiana, portugheză, spaniola şi suedeza, toate textele fiind egal autentice.
 + 
Articolul 19Intrarea în vigoarePrezentul acord se încheie în conformitate cu procedurile proprii ale părţilor contractante. Acesta va intra în vigoare în prima zi a celei de-a doua luni de la data la care părţile contractante şi-au notificat reciproc finalizarea procedurilor necesare în acest scop.
 + 
Anexa 1a)–––(Prima pagina a autorizaţiei, în limbile germană şi italiana)Comisia EuropeanăROMÂNIA Nr. …………Autorizaţie pentru transportul rutier al mărfurilor în tranzitValabilă pe parcursul unei călătorii dus şi al unei călătorii întors pentru tranzit prin acele state membre ale Comunităţii Europene pentru care timbrele adezive au fost lipite şi anulate.┌────────────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────────┬──────────────┐│ │ │ │ │ │ ││ (3) │ (3) │ (3) │ (3) │ (3) │ (3) ││ │ │ │ │ │ │└────────────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────────┴──────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Denumirea transportatorului şi adresa …………………………… ││ …………………………………………………………….. ││ …………………………………………………………….. ││ …………………………………………………………….. ││ …………………………………………………………….. ││ ││ Numărul de înmatriculare Valabil până la data de ││ al autovehiculului ……. (1) 31 ianuarie 2000 │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Cursa dus: ││ Încărcat în ………. la data de …. (1) ┌─────────────────┐ ││ (locul/ţara) │Intrare în CE (3)│ ││ └─────────────────┘ ││ ││ Descărcat în ……………………. (1) ││ (ţara) ││ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ││ Cursa de întoarcere: ││ Încărcat în ………. la data de …. (2) ┌─────────────────┐ ││ (locul/ţara) │Ieşire din CE (3)│ ││ └─────────────────┘ ││ Descărcat în ……………………. (2) ││ (ţara) ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐│ │ ││ Comisia Europeană │ Emisă la ……………. ││ │ ││ │ ││ Semnatura │ ││ Numele funcţionarului oficial │ Data ………. (4) │└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘––––-(1) Valabil numai dacă este completat de transportator înainte de plecarea în cursa dus.(2) Valabil numai dacă este completat de transportator înainte de plecarea în cursa de întoarcere.(3) Se stampileaza la frontierele CE.(4) Semnatura şi ştampila autorităţii emitente.(A doua pagina a autorizaţiei)Prevederi generale(Text în limbile germană şi italiana)Prezenta autorizaţie permite transportul rutier în tranzit al mărfurilor prin acele state membre ale Comunităţii Europene pentru care timbrele adezive au fost lipite şi anulate.Autorizaţia aparţine deţinătorului şi este netransferabila.Autorizaţia poate fi retrasă de către autoritatea competentă a statului care a emis-o sau, în cazul în care este falsificata, de către statul în care se desfăşoară operaţiunile de tranzit.Autorizaţia poate fi utilizata doar pentru un singur vehicul o dată. Vehicul înseamnă un autovehicul înmatriculat în statul de origine sau o combinaţie de vehicule cuplate, dintre care cel puţin autovehiculul este înmatriculat în statul de origine, şi care sunt utilizate exclusiv pentru transportul de mărfuri.Autorizaţia trebuie păstrată la bordul vehiculului. În cazul combinatiei de vehicule cuplate autorizaţia va însoţi autovehiculul.Transportatorul trebuie să respecte toate legile şi reglementările naţionale ale statului membru al Comunităţii Europene tranzitat, referitoare la transport şi trafic.Standardele tehnice privind construcţia şi echipamentele utilizate de vehicule pentru a derula operaţiunile de tranzit trebuie să se conformeze celor stabilite pentru vehicule aflate în circulaţie în transportul internaţional şi, în plus faţă de aceasta, sa corespundă cel puţin standardelor EURO 1.Dovada conformitatii cu aceasta prevedere va fi păstrată la bordul vehiculului de-a lungul întregii călătorii.Aceasta autorizaţie trebuie înapoiată autorităţii competente emitente în decurs de 15 zile de la utilizare.Prevederi generale(sumar)(Text în limba română şi în limbile oficiale ale Comunităţii, cu excepţia limbilor germană şi italiana)Aceasta autorizaţie permite transportul rutier al mărfurilor în tranzit prin statele membre ale Comunităţii Europene, pentru care timbrele adezive au fost lipite şi anulate.
 + 
Anexa 1b)–––-(Prima pagina a autorizaţiei, în limba română)Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din RomâniaCE Nr. ……….Autorizaţie pentru transportul rutier al mărfurilor în tranzitValabilă pe parcursul unei călătorii dus şi al unei călătorii întors pentru tranzitul prin România┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Denumirea transportatorului şi adresa …………………………… ││ …………………………………………………………….. ││ …………………………………………………………….. ││ …………………………………………………………….. ││ …………………………………………………………….. ││ ││ Numărul de înmatriculare Valabil până la data de ││ al autovehiculului ……. (1) 31 ianuarie 2000 │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Cursa dus: ││ Încărcat în ………. la data de …. (1) ┌──────────────────────┐ ││ (locul/ţara) │Intrare în România (3)│ ││ ├──────────────────────┤ ││ │Ieşire din România (3)│ ││ Descărcat în ……………………. (1) └──────────────────────┘ ││ (ţara) ││ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ││ Cursa de întoarcere: ││ Încărcat în ………. la data de …. (2) ┌──────────────────────┐ ││ (locul/ţara) │Intrare în România (3)│ ││ ├──────────────────────┤ ││ Descărcat în ……………………. (2) │Ieşire din România (3)│ ││ (ţara) └──────────────────────┘ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐│ │ ││ Ministerul Lucrărilor Publice, │ Emisă la ……………. ││ Transporturilor şi Locuinţei din │ ││ România │ ││ │ ││ │ ││ │ ││ Semnatura │ ││ Numele funcţionarului oficial │ Data ………. (4) ││ │ │└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘(1) Valabil numai dacă este completat de transportator înainte de plecarea în cursa dus.(2) Valabil numai dacă este completat de transportator înainte de plecarea în cursa de întoarcere.(3) Se stampileaza la frontiera României.(4) Semnatura şi ştampila autorităţii emitente a statului membru.(A doua pagina a autorizaţiei)Prevederi generale(Text în limba română)Prezenta autorizaţie permite transportul rutier de mărfuri în tranzit prin România.Autorizaţia aparţine deţinătorului şi este netransferabila.Autorizaţia poate fi retrasă de către autoritatea competentă a statului care a emis-o sau, în cazul unei falsificări, de către statul în care se desfăşoară operaţiunile de tranzit.Autorizaţia poate fi utilizata doar pentru un singur vehicul o dată. Vehicul înseamnă un autovehicul înmatriculat în statul de origine sau o combinaţie de vehicule, dintre care cel puţin autovehiculul este înmatriculat în statul de origine, şi care sunt utilizate exclusiv pentru transportul de mărfuri.Autorizaţia trebuie păstrată la bordul vehiculului. În cazul unei combinatii de vehicule autorizaţia va însoţi autovehiculul.Transportatorul trebuie să respecte toate legile şi reglementările naţionale din România cu privire la transport şi trafic.Standardele tehnice privind construcţia şi echipamentele utilizate de vehicule pentru a realiza operaţiunile de tranzit trebuie să se conformeze celor stabilite pentru vehiculele aflate în circulaţie în transportul internaţional şi, în plus faţă de aceasta, sa corespundă cel puţin standardelor EURO 1.Dovada conformitatii cu aceasta prevedere va fi păstrată la bordul vehiculului de-a lungul întregii călătorii.Aceasta autorizaţie trebuie înapoiată autorităţii competente emitente în decurs de 15 zile de la utilizare.Prevederi generale(sumar)(Text în limbile oficiale ale Comunităţii)Aceasta autorizaţie permite transportul rutier al mărfurilor în tranzit prin România. + 
Anexa 1c)    –––                           TIMBRE ADEZIVE   ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐   │ RO │ │ RO │ │ RO │ │ RO │   │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │   │ A │ │ B │ │ D │ │ DK │   └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘   ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐   │ RO │ │ RO │ │ RO │ │ RO │   │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │   │ E │ │ F │ │ FIN │ │ GR │   └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘   ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐   │ RO │ │ RO │ │ RO │ │ RO │   │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │   │ I │ │ IRL │ │ L │ │ NL │   └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘   ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐   │ RO │ │ RO │ │ RO │   │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │   │ P │ │ S │ │ UK │   └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘
 + 
Anexa 2DISPOZIŢII PERTINENTE ALE ACQUISULUI COMUNITAR1. Directiva Consiliului nr. 88/77/CEE din 3 decembrie 1987 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la măsurile ce trebuie luate împotriva emisiilor de gaze poluante de la motoarele Diesel utilizate de vehicule (Jurnalul Oficial nr. L 036, 09/02/1988, pag. 0033-0061), astfel cum a fost modificată ultima data prin Directiva Parlamentului European şi a Consiliului nr. 96/1/CE din 22 ianuarie 1996 (Jurnalul Oficial nr. L 040, 17/02/1996, pag. 0001-0009)2. Directiva Consiliului nr. 70/157/CEE din 6 februarie 1970 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la nivelul de zgomot admis şi la sistemul de evacuare al autovehiculelor (Jurnalul Oficial nr. L 042, 23/02/1970, pag. 0016-0020), astfel cum a fost modificată ultima data prin Directiva Comisiei nr. 96/20/CE din 27 martie 1996 (Jurnalul Oficial nr. L 092, 13/04/1996, pag. 0023-0035).
 + 
Anexa 31. Directiva Consiliului nr. 92/6/CEE din 10 februarie 1992 privind montarea şi utilizarea dispozitivelor de limitare a vitezei pentru anumite categorii de autovehicule din cadrul Comunităţii (Jurnalul Oficial nr. L 057, 02/03/1992, pag. 0027)2. Directiva Consiliului nr. 96/96/CEE din 20 decembrie 1996 privind armonizarea legislatiilor statelor membre privind inspecţiile tehnice ale autovehiculelor rutiere şi ale remorcilor acestora (Jurnalul Oficial nr. L 046, 17/02/1997, pag. 0001-0019)3. Directiva Consiliului nr. 71/320/CEE din 26 iulie 1971 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la dispozitivele de franare ale anumitor categorii de autovehicule rutiere şi ale remorcilor acestora (Jurnalul Oficial nr. L 202, 06/09/1971, pag. 0037), astfel cum a fost amendata ultima data prin Directiva Comisiei nr. 91/422/CEE din 15 iulie 1991 (Jurnalul Oficial nr. L 233, 22/08/1991, pag. 0021-0030). + 
Anexa 4                      Nr. ………..                                    ┌──────────────────────────────────────────┐                                    │ Tipul vehiculului: │             CERINŢE ├──────────────────────────────────────────┤                                    │Numărul de identificare al vehiculului: │    de zgomot şi de emisii poluante ├──────────────────────────────────────────┤        pentru camionul verde │Tipul motorului: │                                    ├──────────────────────────────────────────┤    CERTIFICAT DE CONFORMITATE CU │Numărul motorului: │  PREVEDERILE TEHNICE CONŢINUTE ÎN └──────────────────────────────────────────┘   REZOLUŢIA CEMT/CM (91) 26/Final                                    ┌──────────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐│ Determinate conform*1): ISO, ECE R.85, │ │ ││Directivei 80/1.269/EEC , astfel cum a fost│ │ ││amendata prin Directiva 89/491/EEC │ │ │├──────────────────────────────────────────┤ │ Subsemnatul …………….. ││ Puterea maxima a motorului [kW]: la o │ │ ││turatie a motorului de [rpm]: │ │ │└──────────────────────────────────────────┘ ├─────────────────────────────────┤ │ │┌──────────────────────────────────────────┐ │în calitate de producător sau ││ Determinate conform*1): ISO, ECE R.51/02,│ │reprezentant autorizat al produ- ││Directivei 70/157/EEC , astfel cum a fost │ │catorului în statul de ││amendata prin Directiva 92/97/EEC │ │înmatriculare*1): │├─────────────┬────────────┬───────────────┤ │ ││Valori maxime│Puterea │Valori măsurate│ ├─────────────────────────────────┤│ [dB(A)]*2) │motorului │ [dB(A)] │ │ al vehiculului descris în │├─────────────┼────────────┼───────────────┤ │cele ce urmează, confirm prin ││ 78 │≤150 kW │ │ │prezentul ca vehiculul este, la │├─────────────┼────────────┼───────────────┤ │data de ….., identic cu un ││ 80 │>150 kW │ │ │vehicul care la data de …….. │├─────────────┴────────────┴───────────────┤ │a fost conform cu prevederile ││ La data de: în localitatea: │ │Rezoluţiei CEMT/CM (91) 26/Final │├──────────────────────────────────────────┤ │şi confirm corectitudinea carac- ││ De către: │ │teristicilor menţionate în acest │├──────────────────────────────────────────┤ │certificat. ││Viteza de apropiere în treapta de │ └─────────────────────────────────┘│[km/h]; viteza; │                                    ├──────────────────────────────────────────┤                                    │Zgomotul aerului comprimat [dB(A)]: │                                    ├──────────────────────────────────────────┤                                    │Nivelul de zgomot în apropiere [dB(A)]: │                                    │ la o turatie a motorului de [rpm]: │                                    └──────────────────────────────────────────┘                                    ┌──────────────────────────────────────────┐   Semnatura companiei producătoare │ Determinate conform: anexei │  sau a reprezentantului autorizat │nr. 1 gKDV 1967*3) │  al producătorului în statul de ├──────────────────────────────────────────┤  înmatriculare. │Zgomotul franei de motor [dB(A)]: │                                    ├────────────┬─────────────────────────────┤                                    │Zgomotul │la punctul de măsurare 2: │                                    │ambiental ├─────────────────────────────┤                                    │ [dB(A)]: │la punctul de măsurare 6: │                                    └────────────┴─────────────────────────────┘                                    ┌──────────────────────────────────────────┐                                    │ Determinate conform*1): ECE, R.49/02, │                                    │Aprobarea A, Directivei 88/77/CEE , astfel │                                    │cum a fost amendata prin Directiva │                                    │91/542/EEC , Aprobarea A │                                    ├───────────────────┬──────────┬───────────┤                                    │ Valorile │ │ Valoarea │                                    │ maxime │ Poluantul│ masurata │                                    │ [g/kWh]*2) │ │ [g/kWh] │                                    ├───────────────────┼──────────┼───────────┤                                    │ 4,9 │ CO │ │                                    ├───────────────────┼──────────┼───────────┤                                    │ 1,23 │ HC │ │                                    ├───────────────────┼──────────┼───────────┤                                    │ 9,0 │ NOx │ │                                    ├───────────────────┼──────────┼───────────┤                                    │ Putere ≤85 kW:0,68│Particule │ │                                    ├───────────────────┴──────────┴───────────┤                                    │ Putere > 85 kW:0,4 │                                    └──────────────────────────────────────────┘  ………… ……….. …….. (localitatea) (semnatura) (data)
––––––*1) Se vor şterge menţiunile inutile.*2) Rezoluţia CEMT/CM(91) 26/Final.*3) KDV ("Kraftfahrgesetzdurchfuhrungs-Verordnung") – decret pentru aplicarea legii cu privire la vehiculele de transport marfa (Austria).
 + 
Anexa 5RUTE DE TRANZITdin România pe care este permis tranzitul vehiculelorcomunitare conforme cu regulile Comunităţii privind greutatileşi dimensiunile, fără plata unor tarife speciale1. Vehiculele comunitare conforme prevederilor Directivei Consiliului nr. 96/53/CE din 25 iulie 1996, care stabileşte dimensiunile maxime admise în trafic naţional şi internaţional şi greutatile maxime admise în trafic internaţional pentru vehiculele rutiere care circulă în cadrul Comunităţii (Jurnalul Oficial nr. L 235, 17/09/1996, pag. 0059-0075), vor fi scutite de orice autorizaţie specială şi de orice plata specială în legătură cu acestea dacă depăşesc prevederile normelor româneşti referitoare la greutăţi şi dimensiuni, cu condiţia ca aceste vehicule sa tranziteze România utilizând următoarele rute:– ruta de tranzit Nadlac/Calafat (coridorul paneuropean nr. IV), şi anume: E 68 de la granita cu Ungaria la Nadlac şi Arad, E 671 de la Arad la Timişoara, E 70 de la Timişoara la Craiova, E 79 de la Craiova la Calafat şi granita bulgara;– ruta de tranzit Nadlac/Giurgiu (coridoarele paneuropene nr. IV şi IX), şi anume: E 68 de la granita ungara la Nadlac, Deva şi Sebes, E 68/E 81 de la Sebes la Miercurea Sibiului şi Vestem, E 81 de la Vestem la Pitesti, E 70 de la Pitesti la Bucureşti; centura de sud-vest a Bucurestiului şi E 85 de la Bucureşti la Giurgiu şi granita bulgara.2. Următoarele secţiuni ale rutelor de tranzit menţionate la paragraful 1 vor fi temporar exceptate de la aplicarea prevederilor paragrafului 1 cel târziu până la data de 31 decembrie 2000, cu excepţia cazului în care Comitetul mixt determina ca secţiunile considerate au fost modernizate (sau reabilitate) la standarde care să permită utilizarea acestora de către vehiculele care respecta regulile Comunităţii privind greutatile şi dimensiunile:– E 70 Bucureşti-Pitesti3. Următoarele secţiuni ale rutelor de tranzit menţionate la paragraful 1 vor fi temporar exceptate de la aplicarea prevederilor acestuia cel târziu până la data de 31 decembrie 2003, cu excepţia cazului în care Comitetul mixt determina ca secţiunile considerate au fost modernizate (sau reabilitate) la standarde care să permită utilizarea acestora de către vehiculele care respecta regulile Comunităţii privind greutatile şi dimensiunile:– E 68/E 81 Miercurea Sibiului-Vestem;– E 70 Timişoara-Lugoj;– E 85 Bucureşti-Giurgiu.4. Următoarele secţiuni ale rutelor de tranzit menţionate la paragraful 1 vor fi temporar exceptate de la aplicarea prevederilor paragrafului 1 cel târziu până la data de 31 decembrie 2006, cu excepţia cazului în care Comitetul mixt determina ca secţiunile considerate au fost modernizate (sau reabilitate) la standarde care să permită utilizarea acestora de către vehicule care respecta regulile Comunităţii privind greutatile şi dimensiunile:– E 79 Craiova-Calafat/granita cu Bulgaria;– E 70 Lugoj-Craiova.5. Fără a aduce atingere prevederilor paragrafului 1, autorităţile române, conform reglementărilor naţionale în vigoare, vor percepe pentru vehiculele care depăşesc prevederile reglementărilor româneşti referitoare la greutăţi şi dimensiuni, pe secţiunile menţionate la paragrafele 2, 3 şi 4 de mai sus şi până la datele menţionate, numai tarifele aplicate în funcţie de distanta şi de greutate.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x