ACORD din 21 decembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 478 din 17 iulie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINTRAT IN VIGOAREORDIN 880 08/05/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINTRAT IN VIGOAREORDIN 880 08/05/2008
ActulCONTINUT DELEGE 200 02/07/2007
ActulRATIFICAT DELEGE 200 02/07/2007
ART. 77REFERIT DEDECRET 666 28/06/2007
ART. 100REFERIT DEDECRET 666 28/06/2007

între Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind controlul în comun al trecerii frontierei



Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria, denumite în continuare parţi contractante,în dorinţa lor de a simplifica controlul la frontiera în punctele de trecere a frontierei comune,în scopul de a accelera şi de a simplifica trecerea frontierei dintre România şi Republica Bulgaria,au convenit urmatoarele: + 
Partea IDispoziţii generale + 
Articolul 1În înţelesul prezentului acord:1. Controlul la frontiera este activitatea desfăşurată de personalul de control al autoritaţilor competente ale statelor parţilor contractante, în punctele de trecere a frontierei sau în alte locuri desemnate pentru control, pentru trecerea legala a persoanelor şi a mijloacelor de transport;2. statul de teritoriu este statul părţii contractante pe al cărui teritoriu se efectueaza controlul la frontiera de autorităţile celeilalte parţi contractante;3. stat vecin este statul celeilalte parţi contractante;4. teritoriu de funcţionare este acea parte a statului de teritoriu în care personalul de control al statului vecin are competenţa de a efectua controlul la frontiera;5. personal de control este acel personal care efectueaza controlul la frontiera din însarcinarea autoritaţilor competente, precum şi persoanele însărcinate cu controlul asupra îndeplinirii serviciului.
 + 
Articolul 2Autorităţile competente pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului acord sunt:– din partea României:– Inspectoratul General al Poliţiei de Frontiera Române din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;– din partea Republicii Bulgaria:– Direcţia Generală Poliţia de Frontiera din Serviciul Naţional de Poliţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
 + 
Articolul 3(1) Pe baza prezentului acord, parţile contractante simplifica, accelereaza şi coreleaza controlul la frontiera.(2) Pentru realizarea acestui scop, parţile contractante înfiinţeaza, de comun acord, pe teritoriul unuia dintre statele parţilor contractante, puncte comune de trecere a frontierei.(3) Personalul de control al statului uneia dintre parţile contractante poate efectua pe teritoriul de funcţionare controlul la frontiera pe sensul de intrare şi pe cel de ieşire, potrivit legislaţiei în vigoare în propriul stat.(4) Prin protocoale separate semnate de către autorităţile menţionate la art. 2 se stabilesc urmatoarele:a) înfiinţarea, schimbarea sau desfiinţarea punctelor comune de trecere a frontierei prevăzute la alin. (2);b) locul de înfiinţare al punctului de trecere a frontierei, orarul de funcţionare, regulile şi modul de utilizare al acestuia;c) tronsoanele de drum pe care personalul de control poate efectua în mers controlul la frontiera în mijloacele de transport;d) amanuntele cooperarii potrivit alin. (1), pe baza legislaţiei naţionale în vigoare pe teritoriul fiecarui stat al parţilor contractante;e) introducerea şi reglementarea controlului comun la frontiera, prevăzut la art. 7 alin. (4);f) teritoriile de funcţionare.
 + 
Articolul 4(1) Teritoriul de funcţionare în care se desfaşoara controlul asupra traficului rutier cuprinde: încăperile, sectoarele de drum şi alte obiective destinate controlului la frontiera; teritoriul de funcţionare cuprinde şi drumul de la frontiera de stat pâna la punctul de trecere a frontierei.(2) Teritoriul de funcţionare în care se desfaşoara controlul asupra traficului naval cuprinde: încăperile, obiectivele portuare şi cele aflate la ţarm care sunt destinate efectuării controlului la frontiera, precum şi sectorul de apa aflat între linia de frontieră şi punctele de trecere a frontierei.(3) Teritoriul de funcţionare în care se desfaşoara controlul asupra traficului feroviar cuprinde: încăperile şi obiectivele destinate controlului la frontiera. În cazul în care controlul se efectueaza în mers, se considera ca trenul face parte din teritoriul de funcţionare.
 + 
Partea a II-aControlul de frontieră + 
Articolul 5(1) În timpul controlului la frontiera, efectuat pe teritoriul de funcţionare, personalul de control al statului vecin aplica legislaţia sa naţionala referitoare la trecerea persoanelor şi mijloacelor de transport peste frontiera, în aceeaşi măsura şi în aceleaşi condiţii ca pe teritoriul propriului stat.(2) Procedurile de autoritate, aplicate pe teritoriul de funcţionare de către personalul de control al unei parţi contractante, în conformitate cu reglementarile naţionale ale acestui stat, sunt considerate ca şi cum ar fi efectuate în punctul de trecere a frontierei situat pe teritoriul propriului stat.(3) Când o acţiune ilegala este săvârşită în teritoriul de funcţionare, se considera înfaptuita pe teritoriul statului propriu.(4) În celelalte cazuri sunt valabile normele juridice ale statului de teritoriu.
 + 
Articolul 6(1) Dintre procedurile de aplicare a legii prevăzute la art. 5 alin. (2) fac parte şi reţinerea persoanei, precum şi întreruperea calatoriei şi înapoierea cu aplicarea forţei, în condiţiile legii statului părţii contractante de care aparţine personalul de control. Personalul de control al statului vecin nu are dreptul ca în statul de teritoriu sa reţina, sa aresteze sau sa duca în statul vecin pe cetaţenii statului de teritoriu. Are însa dreptul sa duca aceste persoane, chiar şi cu folosirea forţei, în încăperile destinate personalului de control al statului vecin sau în punctele de trecere a frontierei ale statului de teritoriu, în scopul redactarii în scris a actelor constatatoare.(2) În cazul masurilor luate potrivit dispoziţiilor alin. (1), acestea trebuie luate împreuna cu persoana de control aparţinând statului de teritoriu.(3) În ceea ce priveşte dreptul la azil, se aplică legislaţia naţionala a statului de teritoriu.
 + 
Articolul 7(1) Pe teritoriul de funcţionare, controlul la frontiera efectuat de personalul de control al statului din care se iese este, de regula, anterior controlului la frontiera efectuat de personalul de control al statului în care se intra.(2) Efectuarea controlului de personalul de control al statului în care se intra este permisa după încheierea controlului la frontiera de personalul de control al statului din care se iese şi numai asupra persoanelor şi mijloacelor de transport controlate deja de personalul de control al statului din care se iese. Aceeaşi regula se aplică şi în cazul în care personalul de control al statului din care se iese renunţa la efectuarea controlului şi informeaza despre aceasta personalul de control al statului vecin.(3) După începerea controlului la intrare, personalul de control al statului din care se iese nu mai are dreptul de a efectua activităţile de control la frontiera. În măsura în care, după începerea controlului la intrare, exista banuiala săvârşirii unei fapte pedepsite de legea statului de ieşire sau se constata ulterior prezenţa unei persoane date în urmărire în teritoriul de funcţionare, personalul de control al statului de ieşire are dreptul de a repeta controlul la frontiera, după informarea prealabila a personalului de control al statului de intrare.(4) Controlul la frontiera poate fi efectuat şi în acelaşi timp de personalul de control al statelor parţilor contractante.
 + 
Articolul 8(1) De comun acord, personalul de control al parţilor contractante se poate abate de la ordinea stabilita la art. 7 alin. (1), în măsura în care acest lucru este necesar în vederea efectuării unui control rapid la frontiera. În asemenea cazuri personalul de control al statului de intrare constata neregulile şi informeaza autorităţile de control ale statului de ieşire, în vederea întreruperii calatoriei şi înapoierii persoanelor şi mijloacelor de transport pe teritoriul statului de ieşire. Dacă doresc sa adopte asemenea măsuri, iar personalul de control al statului de intrare nu a încheiat controlul în privinţa acestor persoane şi mijloace de transport, atunci persoanele implicate şi mijloacele de transport vor fi predate personalului de control al statului de ieşire.(2) Sumele de bani încasate ori reţinute în cursul controlului la frontiera efectuat în statul de teritoriu de personalul de control al statului vecin sau sumele avute asupra lor de aceştia în interesul serviciului, precum şi bunurile confiscate sau reţinute pe timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu pot fi duse în statul vecin în baza prezentului acord.
 + 
Articolul 9(1) Nu se poate refuza revenirea în statul de ieşire a persoanelor înapoiate de personalul de control al statului de intrare.(2) În cursul aplicarii masurilor prevăzute la alin. (1), personalul de control al parţilor contractante se informeaza şi se sprijina reciproc.(3) Personalul de control al parţilor contractante se informeaza reciproc şi asupra limitarilor temporare ale circulaţiei, precum şi asupra obstacolelor din circulaţie aparute pe teritoriile statelor parţilor contractante.
 + 
Articolul 10Potrivit legislaţiilor naţionale ale statelor parţilor contractante, autorităţile competente pot aproba trecerea frontierei şi în afara punctelor de trecere a frontierei aflate în funcţiune sau prin punctele temporare de trecere a frontierei, în situaţii justificate, după ce s-a convenit în prealabil data, perioada şi locul trecerii persoanelor şi a mijloacelor de transport.
 + 
Partea a III-aPersonalul de control + 
Articolul 11(1) Autorităţile statului de teritoriu asigura aceeaşi protecţie şi ajutor în teritoriul de funcţionare personalului de control al statului vecin ca şi pentru propriul personal de control. Acţiunilor ilegale savârşite împotriva personalului de control al statului vecin, în timpul sau în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, li se aplică dispoziţiile legale ale statului de teritoriu privind protecţia persoanelor oficiale şi a acţiunilor de autoritate ale acestora.(2) Solicitarilor de recuperare a pagubelor care au fost produse pe teritoriul de funcţionare de personalul de control al statului vecin, pentru care raspunderea aparţine statului, le sunt aplicabile reglementarile statului vecin ca şi cum acţiunile pagubitoare s-ar fi produs în statul vecin. În cursul promovarii unor asemenea acţiuni, cetaţenii statului de teritoriu beneficiaza de aceleaşi drepturi ca şi cetaţenii statului vecin.
 + 
Articolul 12(1) Personalul de control al statului vecin poate intra, pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, în statul de teritoriu cu legitimaţii de serviciu prevăzute cu fotografie, prin punctele de trecere a frontierei care duc la teritoriul de funcţionare unde îşi desfaşoara activitatea, şi are dreptul sa rămână pe acest teritoriu de funcţionare pe timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu. La cererea personalului de control al statului de teritoriu, trebuie să prezinte aceasta legitimaţie de serviciu.(2) Şefii punctelor de trecere a frontierei îşi comunică reciproc numele şi legitimaţiile de serviciu ale personalului de control iar, la cerere, confirma prezenţa în scop de serviciu a personalului respectiv pe teritoriul de funcţionare.(3) Prezentul acord nu aduce atingere unor interdicţii de intrare în ţara pentru unele persoane de control ale statului vecin. În asemenea situaţii trebuie informat neîntârziat şeful punctului de trecere a frontierei.
 + 
Articolul 13(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, precum şi pe drumul la şi de la teritoriul de funcţionare, personalul de control al statului vecin are dreptul să îşi poarte uniforma, insigna şi armamentul din dotare, precum şi dotarea de serviciu necesară. În statul de teritoriu poate folosi armamentul din dotare doar în cazurile strict prevăzute de legea sa naţionala.(2) În legătură cu acţiunile ilegale înfaptuite de personalul de control al statului vecin, autorităţile competente ale statului de teritoriu trebuie să informeze autoritatea de serviciu a făptuitorului, pentru a lua masurile necesare, potrivit legislaţiei naţionale a statului de care aparţine faptuitorul.
 + 
Articolul 14Personalul de control al statului vecin este scutit în statul de teritoriu de toate obligaţiile civile, personale şi materiale stabilite potrivit legislaţiei statului de teritoriu pentru cetaţenii proprii.
 + 
Articolul 15(1) Dacă persoana de control a statului vecin îşi pierde viaţa, este ranita sau lucrul aflat asupra sa este deteriorat, distrus ori sustras în statul de teritoriu pe timpul executarii serviciului, atunci în legătură cu cererile de despăgubire se va aplica legislaţia în vigoare din statul vecin.(2) Pretenţiile izvorâte din paguba pot fi promovate şi în faţa instanţei unuia dintre statele parţilor contractante, pe al cărui teritoriu cel în drept de a primi despăgubiri are dreptul de a se adresa justiţiei.(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) trebuie aplicate în acelaşi înţeles pentru promovarea cererilor de despăgubire privind pagubele produse de persoana de control a statului vecin în timpul şederii în interes de serviciu în statul de teritoriu, dar în afara îndeplinirii atribuţiilor de serviciu.
 + 
Partea a IV-aPuncte de trecere a frontierei + 
Articolul 16(1) Încăperile destinate personalului de control al statului vecin vor fi marcate cu panouri oficiale şi cu stema statului vecin.(2) Inscripţiile de pe încăperile de serviciu destinate personalului de control al statului vecin vor fi în limbile româna şi bulgara.(3) Condiţiile de folosire şi întreţinere a încaperilor de serviciu ale statului vecin aflate în statul de teritoriu se convin de parţile contractante prin contracte de drept civil, conform legislaţiei statului de teritoriu.
 + 
Articolul 17Înscrisurile, documentele, precum şi echipamentele de serviciu aflate asupra personalului de control al statului vecin, utilizate în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, sunt scutite de verificare şi sechestru de către funcţionarii statului de teritoriu.
 + 
Articolul 18(1) Statul de teritoriu aproba înfiinţarea mijloacelor de telecomunicaţii necesare funcţionarii punctelor de trecere a frontierei aparţinând statului vecin, precum şi cuplarea acestor instalaţii la instalaţiile corespunzătoare ale statului vecin. Legaturile cu locurile de serviciu ale statului vecin se utilizeaza numai în interes de serviciu. Aceste legaturi sunt considerate ca legaturi interne cu statul vecin. Fiecare parte contractantă asigura mentenanţa pentru instalaţiile pe care le-a realizat.(2) În alte situaţii sunt valabile acele reglementari juridice ale statelor parţilor contractante, care se referă la înfiinţarea, întreţinerea şi utilizarea mijloacelor de telecomunicaţii de pe teritoriul lor.(3) Pe baza de reciprocitate, fiecare parte contractantă se obliga să asigure pentru cealalta parte contractantă, pe teritoriul propriu, o camera tehnica şi o reţea separata fizic de propriile reţele.
 + 
Partea a V-aPunerea în aplicare a acordului + 
Articolul 19(1) Pentru coordonarea activităţilor, parţile contractante organizeaza întâlniri între şefii autoritaţilor competente menţionate la art. 2 sau reprezentanţii împuterniciţi în acest sens. Componenţa echipelor care vor participa la întâlniri, durata acestora şi ordinea de zi vor fi stabilite de comun acord.(2) Pentru punerea în aplicare a prezentului acord, şefii autoritaţilor competente aratate la art. 2 sau persoanele împuternicite de aceştia pot încheia protocoale de cooperare.
 + 
Articolul 20(1) Întâlnirile dintre conducătorii autoritaţilor competente prevăzute la art. 2 sau persoanele împuternicite de către aceştia se desfaşoara alternativ pe teritoriul României şi pe teritoriul Republicii Bulgaria.(2) Cheltuielile ocazionate de aceste întâlniri vor fi suportate de către partea organizatoare, cu excepţia cheltuielilor legate de transportul tur-retur în România, respectiv Republica Bulgaria.
 + 
Partea a VI-aDispoziţii finale + 
Articolul 21Diferendele aparute în privinţa aplicarii prezentului acord se rezolva de autorităţile competente ale parţilor contractante, ceea ce nu exclude rezolvarea acestora pe cale diplomatica.
 + 
Articolul 22Oricare dintre parţile contractante poate suspenda temporar, cu sau fără restricţii locale, aplicarea acordului sau a unor dispoziţii ale acestuia din motive de securitate naţionala sau alt interes general ce impune acest lucru, informând urgent despre această măsură cealalta parte contractantă.
 + 
Articolul 23Prezentul acord nu aduce atingere drepturilor şi obligaţiilor parţilor contractante rezultate din alte acorduri internaţionale la care ele sunt parte.
 + 
Articolul 24(1) Prezentul acord intră în vigoare la data primirii ultimei notificari cu privire la îndeplinirea procedurilor interne de intrare în vigoare.(2) Prezentul acord se încheie pentru o perioadă de 5 ani şi se prelungeşte automat pe perioade de câte 5 ani, dacă niciuna din parţile contractante, cu 6 luni înainte de încetarea termenului de valabilitate a acestuia, nu anunţa despre intenţia sa de a-l denunţa.(3) Prezentul acord poate fi modificat sau completat de comun acord de către parţile contractante, aceste modificari şi completari intrând în vigoare potrivit prevederilor alin. (1).(4) Prezentul acord poate fi denunţat de oricare dintre parţile contractante. În cazul denunţarii acordului, acesta îşi înceteaza valabilitatea după 6 luni de la data la care una dintre parţile contractante a comunicat în scris, pe cale diplomatica, despre încetarea valabilitaţii acestuia.Semnat la Bucureşti la data de 21 decembrie 2006, în doua exemplare originale, în limbile româna şi bulgara, toate textele fiind egal autentice.Pentru Guvernul României,Vasile Blaga,ministrul administraţieişi internelorPentru Guvernul Republicii Bulgaria,Konstantin Andreev,ambasadorul extraordinarşi plenipotenţiaral Republicii Bulgaria la Bucureşti––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x