Notă …
Ratificat prin LEGEA nr. 292 din 24 octombrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 968 din 25 octombrie 2023.Guvernul României și Guvernul Palestinei, denumite în continuare „părți“,dorind să consolideze legăturile de prietenie dintre cele două state și să îmbunătățească relațiile bilaterale de cooperare,conștiente de importanța contribuției în domeniul luptei împotriva criminalității sub toate formele sale,dorind să crească eficiența agențiilor de aplicare a legii din statele lor,recunoscând importanța cooperării în domeniile reglementate de prezentul acord,ținând seama de legislația națională a statelor lor și de prevederile tratatelor internaționale la care ele sau statele lor sunt părți,în baza respectului reciproc pentru suveranitatea, egalitatea și beneficiul comun,au convenit după cum urmează: +
Articolul 1Domenii de cooperarePărțile vor coopera, potrivit competențelor stabilite de legislațiile naționale și în conformitate cu prezentul acord, în domeniul prevenirii, identificării și combaterii infracțiunilor grave, în special:a)acte de terorism, finanțarea terorismului, precum și alte infracțiuni circumscrise terorismului; … b)traficul ilicit de substanțe stupefiante și psihotrope sau precursori ai acestora, precum și activități ilegale de cultivare, producere, achiziționare, posesie, distribuire, import sau export al acestora; … c)criminalitate organizată; … d)infracțiuni contra persoanei și a patrimoniului; … e)contrabanda sau producerea, posesia, importul, exportul sau transferul ilicit de arme de foc, muniție și explozivi; … f)contrabanda sau producerea, posesia, exportul, transferul de substanțe toxice, materiale chimice, biologice sau bacteriologice, radioactive sau nucleare, precum și de tehnologie cu dublă utilizare și tehnologie militară; … g)furtul sau contrabanda cu pietre și metale prețioase; … h)furtul sau contrabanda cu bunuri culturale și arheologice, care au valoare artistică; … i)fraude cu monedă și valori mobiliare și cu alte mijloace de substituire a numerarului sau cu timbre și documente oficiale importante; … j)infracțiuni economice și de spălare a banilor; … k)infracțiuni de corupție, asimilate acestora și în legătură cu corupția; … l)traficul de persoane și în legătură cu acesta; … m)traficul de țesuturi sau organe umane; … n)migrația ilegală; … o)furtul de vehicule; … p)criminalitatea informatică; … q)infracțiuni de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală; … r)identificarea propriilor cetățeni care încalcă reglementările în vigoare în materie de imigrație. … +
Articolul 2Forme ale cooperăriiCooperarea dintre cele două părți se va realiza prin:a)schimb de informații și experiență în domeniile prevăzute la articolul 1 al prezentului acord; … b)schimb de specialiști și asistență în domeniile prevăzute de prezentul acord; … c)schimb de documentații, norme și legi naționale relevante, publicații și rezultate ale cercetărilor științifice în domeniile de interes comun; … d)transmiterea de informații operative care pot ajuta la prevenirea, descoperirea și cercetarea activităților de criminalitate organizată, precum și a altor infracțiuni, potrivit competențelor stabilite prin legislațiile naționale ale părților; … e)luarea de măsuri pentru identificarea și contracararea intențiilor, tentativelor sau acțiunilor îndreptate împotriva securității naționale a celor două țări sau împotriva cetățenilor acestora; … f)organizarea de conferințe, grupuri de lucru și seminare în domeniile reglementate de prezentul acord; … g)schimb de experiență privind activitățile de cercetare, programe de învățământ și pregătire în cadrul instituțiilor de învățământ din sistemul de siguranță națională și ordine publică și schimbul de experți între acestea. … +
Articolul 3Autorități competente1.Autoritățile competente desemnate pentru punerea în aplicare a prezentului acord sunt:a)pentru partea română:– Ministerul Afacerilor Interne; … – Serviciul Român de Informații – pentru aspectele ce vizează terorismul; … – Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor – pentru aspecte privind schimbul de informații având legătură cu spălarea banilor și/sau finanțarea terorismului. În acest caz, schimbul de informații se va realiza strict cu autoritatea competentă din Palestina, respectiv cu unitatea de informații financiare; … … b)pentru partea palestiniană:– Ministerul de Interne; … – Financial Follow-up Unit. … … … 2.Pentru asigurarea legăturii operative, autoritățile competente vor desemna câte o persoană de contact ale cărei coordonate – nume, prenume, funcție, numere de telefon, fax, adresă, adresă de e-mail – părțile și le vor comunica reciproc, pe cale diplomatică, în termen de treizeci de zile de la data intrării în vigoare a prezentului acord. Orice modificare intervenită în ceea ce privește numele, competențele și persoanele de contact ale autorităților competente va fi notificată, fără întârziere, celeilalte părți. … 3.Comunicarea între autoritățile competente ale părților, în vederea implementării prezentului acord, se va efectua în limba engleză sau într-o altă limbă stabilită de comun acord de către autoritățile competente. … 4.Pentru aplicarea prevederilor prezentului acord, autoritățile competente ale părților, în conformitate cu competențele lor legale, pot încheia protocoale de cooperare, cu respectarea legislațiilor naționale. … +
Articolul 4Solicitări1.Solicitările de cooperare vor fi transmise în scris autorității competente a părții solicitate care va oferi asistență, prin persoanele de contact stabilite în acest sens, prin mijloace electronice securizate de transmitere a informațiilor sau prin orice alte mijloace convenite între autoritățile competente.Cererile de cooperare vor conține:a)denumirea autorității competente solicitante; … b)denumirea autorității competente solicitate; … c)obiectul cererii; … d)scopul cererii; … e)orice alte informații care pot să ajute la îndeplinirea cererii; … f)o scurtă motivație pentru evidențierea faptelor și o scurtă descriere a modului în care informațiile vor fi utilizate; … g)termenul în care se solicită răspunsul. … … 2.În situații de urgență, solicitarea poate fi transmisă verbal, cu condiția ca aceasta să fie confirmată în scris în termen de trei zile de la data solicitării verbale. … 3.Autoritățile competente care primesc o asemenea solicitare vor răspunde fără întârziere. Autoritățile competente pot solicita informații suplimentare dacă se consideră necesar pentru formularea răspunsului. … 4.În cazul în care nu se convine altfel, în cadrul comunicării și în corespondența transmisă între părți se va utiliza limba engleză. … +
Articolul 5Schimbul de informații1.Oricare dintre autoritățile competente ale părților poate să refuze îndeplinirea unei cereri de cooperare sau transmiterea de informații, dacă se apreciază că îndeplinirea unei astfel de cereri:a)ar putea aduce atingere suveranității sau securității statului său; … b)este incompatibilă cu legislația internă ori cu alte obligații asumate prin acorduri internaționale la care este parte; … c)poate afecta investigațiile sau procedurile aflate în derulare; … d)este incompatibilă cu sistemul judiciar național al statului său; … e)dacă fapta, în legătură cu care a fost transmisă solicitarea, nu este considerată a fi una penală, conform prevederilor legislației statului autorității competente solicitate. În asemenea cazuri, refuzul va fi notificat, fără întârziere, celeilalte părți, iar motivele refuzului vor fi indicate. … … 2.În baza prezentului acord nu vor fi transmise date și informații clasificate. … 3.Cererea de date și informații, precum și datele și informațiile primite în baza prezentului acord vor avea caracter confidențial, în sensul că nu vor fi făcute publice, fiind destinate exclusiv pentru uzul autorităților competente prevăzute în prezentul acord și numai pentru scopurile pentru care au fost cerute, și nu vor putea fi comunicate sau transferate unei terțe părți fără autorizarea expresă, în scris, a autorității competente a părții care le-a furnizat. … +
Articolul 6Limitarea scopului și a utilizării1.Schimbul de informații între părți va avea loc numai în scopul și în conformitate cu dispozițiile prezentului acord. Transmiterea datelor cu caracter personal de către părți trebuie să fie necesară, în cazuri individuale, în scopurile menționate la articolul 1 din prezentul acord. … 2.Informațiile transmise pot fi utilizate numai în scopul pentru care au fost transmise inițial, iar părțile se angajează să respecte orice restricție în ceea ce privește utilizarea, ștergerea sau distrugerea, inclusiv posibile restricții de acces general sau în condiții specifice. Părțile se asigură că datele cu caracter personal prelucrate sunt relevante și nu sunt excesive sau incompatibile prin raportare la scopul prelucrării. … 3.Utilizarea informațiilor într-un alt scop decât scopul pentru care acestea au fost transmise inițial trebuie să fie autorizată de către partea care le transmite. … 4.Părțile se asigură că vor furniza reciproc numai informațiile colectate, stocate și transmise în conformitate cu legislația națională și care au fost obținute cu respectarea dispozițiilor în materia drepturilor omului și a libertăților fundamentale. … 5.Transmiterea către terți a informațiilor primite se limitează la autoritățile responsabile cu prevenirea și combaterea infracțiunilor și trebuie să aibă loc în aceleași condiții ca și cele care se aplică comunicării inițiale. Orice altă transmitere ulterioară, inclusiv către state terțe sau organizații internaționale, trebuie să fie consimțită de către partea care transmite. … 6.Datele cu caracter personal nu vor fi transferate atunci când partea solicitantă ar urma să le folosească pentru a solicita, a pronunța sau a executa pedeapsa cu moartea sau orice alt tratament crud, inuman sau degradant. … +
Articolul 7Transmiterea de date cu caracter personal1.Cererile părților referitoare la datele cu caracter personal trebuie să fie însoțite de o precizare detaliată a scopului și a motivului solicitării. … 2.În absența unei precizări, potrivit alineatului 1 al prezentului articol, părțile nu pot să transmită date cu caracter personal. … 3.Părțile vor indica, în momentul transmiterii datelor cu caracter personal sau anterior, scopul pentru care au fost transmise datele și orice restricție privind utilizarea, ștergerea sau distrugerea acestora, inclusiv posibile restricții referitoare la acces, în general sau în condiții specifice. În cazul în care necesitatea unor astfel de restricții devine evidentă după primire, părțile se informează ulterior reciproc cu privire la astfel de restricții. … 4.Părțile stabilesc fără întârziere, în termen de cel mult șase luni de la primirea datelor cu caracter personal, dacă și în ce măsură datele cu caracter personal sunt necesare în scopul pentru care au fost furnizate și informează partea care transmite. Datele cu caracter personal trebuie să fie șterse în cazul în care acestea nu mai sunt necesare în scopul pentru care au fost transmise. … 5.Prelucrarea datelor cu caracter personal care dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filozofice, afilierea sindicală, prelucrarea datelor genetice, prelucrarea datelor biometrice pentru identificarea unică a unei persoane fizice sau prelucrarea datelor privind sănătatea sau a datelor privind viața sexuală și orientarea sexuală a unei persoane fizice se poate realiza doar dacă:a)este strict necesară într-un caz determinat; … b)sunt instituite garanții adecvate pentru drepturile și libertățile persoanei vizate; … c)este îndeplinită una dintre următoarele condiții:I.prelucrarea este prevăzută expres de lege; … II.prelucrarea este necesară pentru protejarea intereselor vitale ale persoanei vizate sau ale unei alte persoane fizice; … III.prelucrarea se referă la date care sunt făcute publice în mod manifest de persoana vizată. … … … 6.Părțile trebuie să implementeze metode eficiente pentru a demonstra legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal și trebuie să țină o evidență a tuturor comunicărilor de date cu caracter personal și a motivelor care stau la baza acestor comunicări. … +
Articolul 8Stocarea, revizuirea, rectificarea și ștergerea datelor cu caracter personal1.Părțile stochează datele personale pe perioada strict necesară îndeplinirii scopului în care au fost transmise. Necesitatea continuării stocării trebuie să fie revizuită în termen de cel mult trei ani de la transmitere. În timpul examinării, părțile pot decide cu privire la continuarea stocării datelor, până la următoarea revizuire, care va avea loc după o altă perioadă de trei ani, numai dacă este încă necesară pentru îndeplinirea sarcinilor lor. În cazul în care nu se ia nicio decizie privind continuarea stocării datelor, acestea se șterg în mod automat. … 2.În cazul transmiterii datelor cu caracter personal în baza prezentului acord, părțile vor indica, în măsura în care este posibil, acuratețea informațiilor, avându-se în vedere următoarele criterii:a)informații a căror acuratețe nu este pusă la îndoială; … b)informație verificată de către sursă, dar care nu este verificată de persoana abilitată să o transmită; … c)informații neverificate de către sursă, dar care sunt coroborate cu alte informații deja înregistrate; … d)informații care nu sunt verificate de către sursă și care nici nu pot fi coroborate cu alte informații. … … 3.În cazul în care una dintre părți constată că datele cu caracter personal transmise anterior de către aceasta sunt incorecte, inexacte, nu sunt actualizate sau nu ar fi trebuit transmise, informează în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 7 zile, cealaltă parte, care are obligația de a corecta sau de a șterge datele cu caracter personal și de a transmite o confirmare în acest sens. … 4.În cazul în care o parte are motive să creadă că datele cu caracter personal primite anterior de către aceasta sunt incorecte, inexacte, nu mai sunt valabile sau nu ar fi trebuit transmise, aceasta informează cealaltă parte, care asigură adoptarea măsurilor adecvate raportat la aspectele sesizate, fără întârzieri nejustificate. … 5.Prin excepție de la alineatele 3 și 4, partea care primește o notificare cu privire la necesitatea corectării sau ștergerii datelor primite de la cealaltă parte poate decide să păstreze informațiile necesare dacă din celelalte informații pe care aceasta le deține, care relevă aspecte noi față de cele cunoscute de cealaltă parte, rezultă o necesitate ulterioară, compatibilă cu scopul inițial, de a prelucra respectivele date. … +
Articolul 9Securitatea datelor1.Având în vedere stadiul actual al tehnologiei și costurile implementării și ținând seama de natura, domeniul de aplicare, contextul și scopurile prelucrării, precum și de riscurile cu grade diferite de probabilitate și de gravitate la adresa drepturilor și libertăților persoanelor fizice, părțile implementează măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător acestui risc. … 2.Părțile au obligația punerii în aplicare a măsurilor menite:a)să împiedice accesul persoanelor neautorizate la echipamentele de prelucrare utilizate pentru prelucrare; … b)să împiedice orice citire, copiere, modificare sau eliminare neautorizată a suporturilor de date; … c)să împiedice introducerea neautorizată de date cu caracter personal și inspectarea, modificarea sau ștergerea neautorizată a datelor cu caracter personal stocate; … d)să împiedice utilizarea sistemelor de prelucrare automată de către persoane neautorizate cu ajutorul echipamentelor de comunicare a datelor; … e)să asigure faptul că persoanele autorizate să utilizeze un sistem de prelucrare automată au acces numai la datele cu caracter personal pentru care au autorizare; … f)să asigure că sunt posibile verificarea și identificarea organismelor cărora le-au fost transmise sau puse la dispoziție sau s-ar putea să le fie transmise sau puse la dispoziție date cu caracter personal utilizându-se echipamente de comunicare a datelor; … g)să asigure că este posibil ca ulterior să se verifice și să se identifice datele cu caracter personal introduse în sistemele de prelucrare automată, momentul introducerii datelor cu caracter personal și entitatea care le-a introdus; … h)să împiedice citirea, copierea, modificarea sau ștergerea neautorizată a datelor cu caracter personal în timpul transferurilor de date cu caracter personal sau în timpul transportării suporturilor de date; … i)să asigure posibilitatea recuperării sistemelor instalate în cazul unei întreruperi; … j)să asigure funcționarea sistemului, raportarea defecțiunilor de funcționare (fiabilitate) și imposibilitatea coruperii datelor cu caracter personal stocate din cauza funcționării defectuoase a sistemului. … … +
Articolul 10Notificarea unui incident de securitate a informațiilor1.Atunci când constată existența unui incident care implică distrugerea sau pierderea accidentală ori accesarea, divulgarea sau modificarea neautorizată a informațiilor cu caracter personal, care prezintă un risc semnificativ de deteriorare, autoritatea competentă destinatară evaluează cu promptitudine probabilitatea și amploarea daunelor cauzate persoanelor fizice și integrității programului autorității competente care a transferat informațiile și ia, cu promptitudine, măsuri corespunzătoare pentru a atenua orice astfel de daune. … 2.Printre măsurile de atenuare a daunelor se numără notificarea părții care a transferat informațiile. Cu toate acestea, notificarea poate: a)să includă restricții corespunzătoare cu privire la transmiterea ulterioară a notificării; … b)să fie amânată sau omisă în cazul în care o astfel de notificare poate pune în pericol securitatea națională; … c)să fie amânată în cazul în care o astfel de notificare poate pune în pericol operațiuni de siguranță publică. … … 3.Măsurile de atenuare a daunelor includ, de asemenea, notificarea persoanei fizice în cauză, după caz, având în vedere circumstanțele incidentului, cu excepția cazului în care o astfel de notificare poate pune în pericol:a)ordinea și siguranța publică sau securitatea națională; … b)anchetele, investigațiile sau procedurile oficiale; … c)prevenirea, depistarea, investigarea sau urmărirea penală a infracțiunilor; … d)drepturile și libertăților altor persoane, în special protecția victimelor și a martorilor. … … 4.Autoritățile competente implicate în transferul de informații cu caracter personal se pot consulta în ceea privește incidentul și răspunsul la acesta. … +
Articolul 11Informații care se pun la dispoziția persoanei vizate1.La momentul colectării datelor se comunică persoanei vizate următoarele informații:a)scopurile în care sunt prelucrate datele cu caracter personal; … b)categoriile de date cu caracter personal prelucrate, datele de identificare și datele de contact ale autorității publice, operatorul de date cu caracter personal; … c)informații cu privire la destinatarii sau categoriile de destinatari cărora li s-au dezvăluit datele; … d)perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă; … e)existența dreptului de a solicita operatorului rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal ori restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal referitoare la persoana vizată sau a dreptului de a se opune prelucrării; … f)dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere; … g)în cazul în care datele cu caracter personal nu au fost colectate de la persoana vizată, orice informații disponibile privind sursa acestora. … … 2.Părțile, în conformitate cu legislațiile naționale, pot restricționa accesul la informații în cazul în care o astfel de restricție, cu respectarea intereselor legitime ale persoanei vizate, reprezintă o măsură necesară și proporțională:a)pentru a evita obstrucționarea anchetelor, cercetărilor sau procedurilor oficiale sau legale; … b)pentru a evita compromiterea activităților de prevenire, combatere, cercetare și urmărire penală a infracțiunilor; … c)pentru a proteja ordinea și siguranța publică; … d)pentru a proteja securitatea națională; … e)pentru a proteja persoana vizată sau drepturile și libertățile celorlalți. … … +
Articolul 12Acces1.Părțile se asigură că orice persoană fizică are dreptul de a solicita accesul la informațiile sale cu caracter personal și, sub rezerva restricțiilor prevăzute la alineatul 2, de a-l obține. Accesul respectiv se solicită și se obține din partea autorității competente în conformitate cu dispozițiile cadrului juridic aplicabil al statului în care se introduce cererea. … 2.Obținerea unor astfel de informații într-un anumit caz poate face obiectul unor restricții rezonabile prevăzute în temeiul dreptului intern. Ținând seama de drepturile fundamentale și interesele legitime ale persoanei fizice, o astfel de măsură este necesară și proporțională într-o societate democratică pentru:a)evitarea obstrucționării cercetărilor, anchetelor sau procedurilor oficiale sau juridice; … b)a nu prejudicia prevenirea, depistarea, investigarea sau urmărirea penală a infracțiunilor sau executarea pedepselor; … c)protejarea ordinii și siguranței publice; … d)protejarea securității naționale; … e)protejarea drepturilor și libertăților celorlalți. … … 3.Nu se impun persoanelor fizice cheltuieli excesive ca o condiție de acces la informațiile lor cu caracter personal. … 4.O persoană fizică are dreptul de a autoriza, atunci când acest fapt este permis în temeiul dreptului intern aplicabil, un alt reprezentant să solicite accesul în numele său. … 5.În cazul în care accesul este refuzat sau restricționat, autoritatea competentă căreia i s-a adresat solicitarea va furniza, fără întârzieri nejustificate, persoanei fizice sau reprezentantului său autorizat în mod corespunzător, astfel cum se prevede la alineatul 4, motivele refuzului sau ale restricționării accesului. … +
Articolul 13Rectificare1.Părțile se asigură că orice persoană fizică are dreptul de a solicita corectarea sau rectificarea informațiilor sale cu caracter personal despre care aceasta susține că sunt inexacte sau au fost prelucrate în mod necorespunzător. Corectarea sau rectificarea poate include completarea, ștergerea, blocarea sau alte măsuri ori metode de remediere a inexactităților sau a prelucrării necorespunzătoare. Respectiva corectare sau rectificare se solicită și se obține din partea unei autorități competente în conformitate cu cadrul juridic aplicabil al statului în care se introduce cererea. … 2.În cazul în care autoritatea competentă destinatară concluzionează în urma:a)unei cereri prezentate în temeiul alineatului 1; … b)a notificării de către furnizor; sau … c)a propriilor investigații sau anchete … că informațiile pe care le-a primit în temeiul prezentului acord sunt inexacte sau au fost prelucrate în mod necorespunzător, aceasta ia măsuri de completare, ștergere sau blocare ori aplică alte metode de corectare sau rectificare, după caz. … 3.O persoană fizică are dreptul de a autoriza, atunci când acest fapt este permis în temeiul dreptului intern aplicabil, un alt reprezentant să solicite corectarea sau rectificarea în numele său. … 4.În cazul în care corectarea sau rectificarea este refuzată sau restricționată, autoritatea competentă căreia i s-a adresat solicitarea va furniza, fără întârzieri nejustificate, persoanei fizice sau reprezentantului său autorizat în mod corespunzător, astfel cum se prevede la alineatul 3, un răspuns care precizează motivele refuzului sau ale restricționării corectării ori rectificării. … +
Articolul 14Căi de atac administrative1.Părțile se asigură că orice persoană fizică are dreptul de a exercita căi de atac administrative în cazul în care aceasta consideră că cererea sa de acces prezentată în temeiul articolului 12 sau de rectificare a unor informații inexacte ori a unei prelucrări necorespunzătoare, prezentată în temeiul articolului 13, a fost refuzată pe nedrept. Căile de atac respective se introduc în fața autorității competente și se soluționează de către aceasta în conformitate cu dispozițiile cadrului juridic aplicabil al statului în care se exercită căile de atac. … 2.O persoană fizică are dreptul de a autoriza, atunci când acest fapt este permis în temeiul dreptului intern aplicabil, un alt reprezentant să exercite căile de atac administrative în numele său. … 3.Autoritatea competentă în fața căreia se introduc căile de atac efectuează anchetele și verificările corespunzătoare și, fără întârzieri nejustificate, răspunde în scris, inclusiv prin mijloace electronice, comunicând rezultatul, precum și măsurile de îmbunătățire sau corective întreprinse, dacă este cazul. … +
Articolul 15Căi de atac judiciare1.Părțile prevăd în cadrele lor juridice aplicabile că, sub rezerva oricăror cerințe conform cărora trebuie să se epuizeze mai întâi căile de atac administrative, orice cetățean al statului unei părți are dreptul de a solicita controlul jurisdicțional cu privire la:a)refuzul de către o autoritate competentă de a acorda acces la înregistrările care conțin informațiile sale cu caracter personal; … b)refuzul de către o autoritate competentă de a modifica înregistrările care conțin informațiile sale cu caracter personal; și … c)divulgarea ilegală a respectivelor informații, efectuată în mod voit sau intenționat, care include posibilitatea unor despăgubiri compensatorii. … … 2.Căile de atac judiciare respective se introduc și se soluționează în conformitate cu dispozițiile cadrului juridic aplicabil al statului în care se exercită acestea. … 3.Alineatele 1 și 2 nu aduc atingere oricăror alte căi de atac judiciare disponibile cu privire la prelucrarea informațiilor cu caracter personal ale unei persoane fizice efectuată în temeiul legislației statului în care se exercită căile de atac. … +
Articolul 16Supravegherea eficacePărțile desemnează una sau mai multe autorități publice de supraveghere care:a)exercită funcții și competențe de supraveghere independentă, inclusiv control jurisdicțional, investigare și intervenție, dacă este cazul, din proprie inițiativă; … b)au competența de a accepta și de a da curs plângerilor înaintate de persoane fizice cu privire la măsurile de punere în aplicare a prezentului acord; și … c)au competența de a dispune urmărirea penală sau sancționarea disciplinară, după caz, a încălcărilor legii care au legătură cu prezentul acord. … +
Articolul 17Legătura cu alte acorduri internaționalePărțile vor coopera în domeniile menționate în prezentul acord cu respectarea legilor în vigoare ale statului fiecărei părți, iar prevederile prezentului acord nu vor aduce atingere drepturilor și obligațiilor asumate de părți sau de statele acestora prin alte acorduri bilaterale sau multilaterale internaționale. +
Articolul 18Soluționarea diferendelorOrice diferende privind interpretarea sau aplicarea prezentului acord vor fi soluționate prin consultări între părți. +
Articolul 19CosturiAutoritățile competente ale părților își suportă cheltuielile ce decurg din îndeplinirea prevederilor prezentului acord, dacă nu se convine altfel în fiecare caz în parte. +
Articolul 20Comisia comună1.Părțile vor înființa o comisie comună care, printre altele: a)va evalua stadiul implementării prezentului acord; … b)va discuta viitoarele domenii de cooperare; … c)va dezvolta și aproba programe de cooperare; … d)va conveni asupra schimburilor de delegații. … … 2.Părțile se vor informa reciproc, în termen de treizeci de zile de la intrarea în vigoare a prezentului acord, cu privire la componența Comisiei comune. … 3.Comisia comună se va întâlni periodic, alternativ, în România și în Palestina, potrivit celor convenite între părți. … +
Articolul 21Prevederi finale1.Prezentul acord se încheie pe durată nedeterminată și intră în vigoare în termen de treizeci de zile de la data primirii ultimei notificări transmise prin canale diplomatice, prin care părțile se informează reciproc cu privire la îndeplinirea procedurilor legale interne pentru intrarea în vigoare a acestuia. … 2.Oricare dintre părți poate suspenda implementarea prezentului acord, în întregime sau parțial, pe motive legate de protecția securității statului, ordine sau sănătate publică, prin notificare scrisă adresată celeilalte părți, prin canale diplomatice. Suspendarea va produce efecte la data indicată în respectiva notificare. … 3.Oricare dintre părți poate denunța prezentul acord prin notificare scrisă adresată celeilalte părți, prin canale diplomatice. Denunțarea va produce efecte în termen de treizeci de zile de la data primirii unei astfel de notificări. Aceasta nu va afecta validitatea și durata programelor sau activităților desfășurate în baza acestuia și aflate în curs de derulare. Termenii și condițiile din prezentul acord referitoare la confidențialitatea informațiilor primite anterior încetării acordului vor produce efecte și după ieșirea acestuia din vigoare. … 4.Părțile vor conveni asupra eventualelor modificări sau completări ale prezentului acord, care vor intra în vigoare conform procedurii prevăzute în alineatul 1 al prezentului articol. … Semnat la București la 19 iulie 2022, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, arabă și engleză, toate textele fiind egal autentice. În cazul unor diferende de interpretare, textul în limba engleză va prevala.
Pentru Guvernul României,
Raed Arafat,
secretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
Pentru Guvernul Palestinei,
Riad Malki,
ministrul afacerilor externe și expatriaților––