ACORD din 11 februarie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 605 din 21 iunie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 780 16/06/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 780 16/06/2022
ActulCONTINUT DEHOTARARE 780 16/06/2022
ActulREFERIT DEHOTARARE 780 16/06/2022
ActulREFERIT DEORDIN 1644 13/07/2022





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 780 din 16 iunie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 605 din 21 iunie 2022.
Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, în calitate de părți contractante,recunoscând relațiile de prietenie, cooperare și vecinătate existente între cele două state,dorind promovarea reciprocă și consolidarea în continuare a relațiilor reciproce de bună vecinătate și prietenie, precum și extinderea cooperării în domeniul relațiilor economice bilaterale, comerțului internațional, turismului și transporturilor,intenționând în mod deosebit să creeze condițiile necesare pentru un trafic internațional și bilateral rutier fluent în zona comună a frontierei de stat,ținând cont de legislația Uniunii Europene privind dezvoltarea infrastructurii rutiere și de necesitatea asigurării condițiilor pentru o dezvoltare durabilă, prin aceasta urmărindu-se diminuarea influențelor negative asupra mediului și creșterea fluidizării și siguranței traficului rutier,luând în considerare tratatele internaționale dintre cele două state, au convenit următoarele:  + 
Articolul 1DefinițiiÎn înțelesul prezentului acord: a)teritoriul statului părții contractante – înseamnă teritoriul României și, respectiv, teritoriul Republicii Moldova; b)părți contractante – înseamnă Guvernul României și, respectiv, Guvernul Republicii Moldova; c)pod propriu-zis – înseamnă podul rutier însuși, fără rampele de acces, amplasat între cele două maluri ale râului Prut între localitățile Galați (RO) – Giurgiulești (MD);d)obiectiv – înseamnă podul propriu-zis împreună cu rampele de acces amplasate pe teritoriul fiecărui stat al părții contractante, inclusiv alte dispozitive și semnalizări.
 + 
Articolul 2Domeniul de aplicare(1)Părțile contractante convin să consolideze obiectivul cu respectarea parametrilor care să confere siguranță și securitate traficului rutier, conform celor stabilite de autoritățile părților contractante, și care să interconecteze infrastructurile rutiere între cele două state, pe aliniamentul următoarelor drumuri:– pe teritoriul României: DN2B la km 149+841 la Galați-frontiera de stat;– pe teritoriul Republicii Moldova: M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România.(2)Părțile contractante consolidează obiectivul în conformitate cu legislațiile lor naționale. + 
Articolul 3Trecerea frontierei de statÎn situația în care se impune trecerea frontierei de stat:(1)Autoritățile competente din ambele state vor transmite către șefii punctelor de trecere a frontierei (Galați rutier – România și Giurgiulești – Republica Moldova), înainte de începerea lucrărilor, listele cu personalul care va executa lucrările, inclusiv seria și numărul documentelor cu care acesta se va identifica.(2)Atunci când, pentru executarea lucrărilor de consolidare, se impune trecerea liniei de frontieră de către personalul uneia dintre părți pe teritoriul statului celeilalte părți, vor fi informați șefii punctelor de trecere a frontierei, în vederea monitorizării activităților.(3)În situația în care este necesară intrarea pe teritoriul României sau pe teritoriul Republicii Moldova a personalului celeilalte părți, controlul de frontieră se va efectua cu respectarea reglementărilor în vigoare privind condițiile de călătorie a cetățenilor celor două state. + 
Articolul 4Lucrări de consolidareSe vor efectua lucrări asupra obiectivului, ce conduc la creșterea siguranței în exploatare și prelungirea duratei de viață, în parametrii funcționali normali, și menținerea continuării și fluidizării traficului între cele două state, respectiv:a)lucrări pe pod:– la suprastructură: consolidarea tălpilor superioare ale grinzilor cu zăbrele; vopsirea tablierului metalic; tratarea cu mortare speciale a întregii suprafețe a intradosului plăcii din beton armat;– la infrastructură: curățarea banchetei cuzineților de la culei și pile; curățarea de rugină a aparatelor de reazem și ungerea cu vaselină a rulourilor; reparații cu mortare și betoane speciale;– la calea podului și elementele aferente: desfacerea căii și a trotuarelor podului; execuția noilor straturi ale căii podului; montarea parapetelor de siguranță; recondiționarea/înlocuirea parapetului pietonal; montarea dispozitivelor performante de acoperire a rosturilor de dilatație; montarea gurilor de scurgere;b)lucrări la racordările cu terasamente: se vor reface terasamentele rampelor și acostamentele pentru racordarea corespunzătoare cu trotuarele podului;c)lucrări în albia râului: curățarea albiei râului pe o zonă de minimum 100 m de fiecare parte a podului de vegetație; protecția malurilor râului pe zona pe care a fost curățată;d)alte lucrări, după caz.
 + 
Articolul 5Fluidizarea traficuluiPărțile contractante vor adopta, pe toată perioada de derulare a lucrărilor, măsuri menite să continue fluidizarea traficului de-a lungul infrastructurii rutiere de acces de pe teritoriul statului lor.
 + 
Articolul 6Finanțarea proiectuluiFinanțarea lucrărilor de consolidare a obiectivului se va asigura de la bugetul de stat al României în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite conform programelor de investiții publice aprobate de partea română.
 + 
Articolul 7Protecția mediuluiÎn vederea consolidării obiectivului, părțile contractante se vor asigura că sunt respectate prevederile naționale și internaționale în domeniul protecției mediului, inclusiv în ceea ce privește evaluarea impactului asupra mediului, protecția apelor râului Prut, precum și protecția habitatelor și speciilor.
 + 
Articolul 8Autorități competente(1)Autoritățile competente ale statelor părților contractante pentru implementarea prezentului acord sunt Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, Ministerul Finanțelor și Direcția Generală a Vămilor din România și, respectiv, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Ministerul Afacerilor Interne și Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, Ministerul Finanțelor și Serviciul Vamal din Republica Moldova.(2)Părțile contractante își vor notifica reciproc orice modificare privind denumirea autorității competente naționale. + 
Articolul 9Comisia mixtă(1)Părțile contractante vor stabili o comisie mixtă compusă din reprezentanții autorităților competente și ai altor autorități responsabile în implementarea prezentului acord.(2)Comisia mixtă va avea ca scop coordonarea tuturor activităților referitoare la consolidarea obiectivului.(3)Comisia mixtă va avea 2 copreședinți la nivel de secretar de stat al autorității competente din România și, respectiv, secretar de stat al autorității competente din Republica Moldova.(4)Comisia mixtă va adopta regulile sale de procedură. (5)În vederea facilitării activității sale și pentru a rezolva în mod eficient problemele specifice, Comisia mixtă poate, dacă se consideră necesar, să înființeze grupuri de lucru mixte, compuse din membrii săi și alți specialiști.(6)La ședințele Comisiei mixte pot fi invitați să ia parte reprezentanți ai Comisiei Europene și ai altor organisme implicate.(7)Membrilor Comisiei mixte și altor persoane autorizate li se va garanta accesul liber la obiectiv.(8)Comisia mixtă se va întruni în mod regulat, anual, alternativ în România și în Republica Moldova și în mod extraordinar, ori de câte ori este nevoie, la cererea scrisă a oricărei părți contractante.(9)Autoritatea competentă pe teritoriul statului căruia se organizează ședințele Comisiei mixte, respectiv ședințele grupurilor de lucru mixte va suporta cheltuielile referitoare la organizarea acestor ședințe.(10)Fiecare instituție implicată în activitățile Comisiei mixte, respectiv ședințele grupurilor de lucru mixte, menționate la alineatul (9) al prezentului articol, va fi responsabilă pentru acoperirea cheltuielilor de cazare, de transport și diurnă pentru reprezentanții săi. + 
Articolul 10Reprezentanți autorizațiÎn scopul punerii în aplicare a prezentului acord în vederea asigurării accesului la obiectiv pe durata derulării lucrărilor de consolidare, fiecare parte contractantă va prezenta celeilalte părți contractante o listă cu reprezentanții săi autorizați.
 + 
Articolul 11DivergențeOrice divergențe privind interpretarea și/sau punerea în aplicare a prezentului acord vor fi soluționate de Comisia mixtă. În cazul în care Comisia mixtă nu poate soluționa divergențele apărute, acestea vor fi soluționate prin consultări între părțile contractante, pe cale diplomatică.
 + 
Articolul 12Intrarea în vigoare, amendarea și încetarea acordului(1)Părțile contractante încheie prezentul acord pe termen nedeterminat. (2)Prezentul acord se aplică provizoriu de la data semnării și va intra în vigoare la data ultimei notificări prin care părțile contractante se informează reciproc cu privire la îndeplinirea procedurilor prevăzute de legislațiile lor naționale.(3)Prezentul acord poate fi modificat sau completat prin acordul scris al celor două părți contractante. Protocoalele de modificare vor intra în vigoare la data semnării. (4)Prezentul acord poate fi denunțat oricând de oricare parte contractantă prin transmiterea, pe cale diplomatică, a unei notificări în acest sens. În acest caz, acordul își încetează valabilitatea în termen de 6 (șase) luni de la primirea notificării privind denunțarea.
Drept care subsemnații, deplin împuterniciți de către guvernele lor respective, au semnat prezentul acord.Semnat la Chișinău la 11 februarie 2022, în două exemplare originale în limba română.
Pentru Guvernul României,
Bogdan Lucian Aurescu,
ministrul afacerilor externe
Pentru Guvernul Republicii Moldova,
Andrei Spânu,
ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x