ACORD DE IMPRUMUT din 5 octombrie 2006 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 01/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 05/10/2006
ANEXA 3ARE LEGATURA CUHG 1219 14/12/2011
ANEXA 3ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 08/06/2011
ANEXA 4ARE LEGATURA CUHG 1363 23/12/2010
ANEXA 4ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 25/06/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act

între România şi Banca Internationala pentru Reconstructie şi Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind prevenirea şi combaterea extinderii gripei aviare**)(actualizat până la data de 22 decembrie 2011*)



–––––*) Forma actualizata a acestui act normativ până la data de 22 decembrie 2011 este realizata de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamt prin includerea tuturor modificarilor şi completarilor aduse de către: ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008; AMENDAMENTUL din 25 iunie 2010 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.363 din 23 decembrie 2010; AMENDAMENTUL din 8 iunie 2011 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.219 din 14 decembrie 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor––––**) Traducere.Nr. împrumut 4839-ROAcord datat 5 octombrie 2006, între România (Imprumutat) şi Banca Internationala pentru Reconstructie şi Dezvoltare (Banca).Imprumutatul şi Banca, prin prezentul acord, convin asupra celor ce urmeaza: + 
Articolul ICondiţii generale. Definitii1.01. "Condiţiile generale" definite în anexa la prezentul acord constituie parte integrantă a acestuia.1.02. În afara cazului în care contextul cere altfel, termenii scrisi cu majuscule în Acord au înţelesul atribuit în "Condiţiile generale" sau în anexa la acesta.
 + 
Articolul IIÎmprumutul2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, în termenii şi condiţiile prevăzute sau la care se face referire în prezentul acord, suma de douazeci şi noua milioane şase sute mii euro (29.600.000 EUR) (împrumut) pentru a contribui la finantarea proiectului descris în anexa nr. 1 la prezentul acord (Proiect).2.02. Imprumutatul poate trage sume din împrumut conform prevederilor secţiunii a IV-a din anexa nr. 2 la prezentul acord.2.03. Comisionul de angajament platibil de către Imprumutat va fi egal cu trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat la suma netrasa din împrumut, şi, după cum va stabili periodic, Banca va putea aplica reduceri procentuale acestui comision.2.04. Comisionul initial platibil de către Imprumutat va fi egal cu un procent (1,0%) din suma imprumutului, Banca putand aplica reduceri procentuale acestui comision. Imprumutatul va plati comisionul initial în cel mult 60 de zile de la data intrarii în vigoare.2.05. Pentru fiecare perioada de dobânda, Imprumutatul va plati o dobânda egala cu rata Libor pentru moneda imprumutului, plus marja variabila, Banca putand aplica reduceri procentuale acestei dobanzi, după cum va stabili periodic.2.06. Datele de plată sunt 15 ianuarie şi 15 iulie ale fiecarui an.2.07. Împrumutul va fi rambursat conform graficului de rambursare prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul acord.
 + 
Articolul IIIProiectul3.01. Imprumutatul îşi declara angajamentul faţă de obiectivele Proiectului care face parte din Programul global al Băncii de combatere a gripei aviare şi prevenire a unei pandemii, conceput pentru a ajuta tarile în prevenirea, limitarea, combaterea şi eradicarea gripei aviare. În acest scop, Imprumutatul va realiza partea I a Proiectului prin ANSVSA, partea a II-a a Proiectului prin MSP şi partea a III-a a Proiectului prin ANSVSA şi MSP, conform prevederilor art. V din "Condiţiile generale".3.02. Fără a se limita la prevederile secţiunii 3.01 a prezentului acord şi în afara cazului în care Imprumutatul şi Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va asigură realizarea Proiectului conform prevederilor anexei nr. 2 la prezentul acord.
 + 
Articolul IVIntrarea în vigoare4.01. Condiţiile suplimentare pentru intrarea în vigoare sunt:a) înfiinţarea de către Imprumutat a unui comitet coordonator intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca;b) înfiinţarea de către ANSVSA şi MSP, intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca, a UMP-urilor şi dotarea lor cu resurse umane corespunzătoare şi suficiente;c) adoptarea de către Imprumutat, prin ANSVSA şi MSP, a PMM intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca.4.02. Termenul limita pentru intrarea în vigoare este data ce survine la o suta douazeci (120) de zile de la data prezentului acord.
 + 
Articolul VReprezentant. Adrese5.01. Reprezentantul Imprumutatului este ministrul finanţelor publice.5.02. Adresa Imprumutatului este:Ministerul Finanţelor PubliceStr. Apolodor nr. 17BucureştiRomâniaTelex: Fax:11239 4021 312 67925.03. Adresa Băncii este:International Bank for Reconstruction and Development1818 H Street, N.W.Washington, D.C. 20433United States of AmericaTelegraf: Telex: Fax:INTBAFRAD 248423(MCI) sau 1-202-477-6391Washington, D.C. 64145(MCI)Incheiat la Bucureşti, România, în ziua şi anul menţionate la inceput.Pentru România,Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu,reprezentant autorizatPentru Banca Internationala pentruReconstructie şi Dezvoltare,Benoit Blarel,reprezentant autorizat
 + 
Anexa 1DESCRIEREA PROIECTULUIObiectivul Proiectului este de a sprijini Imprumutatul în scopul reducerii amenintarii pe care gripa aviara înalt patogena (HPAI) şi alte zoonoze le constituie pentru oameni şi sectorul de crestere a pasarilor, în cel al cresterii capacităţii de pregatire, control şi răspuns cu promptitudine în caz de pandemie de gripa, precum şi în cel al aparitiei altor boli infectioase la oameni.Proiectul este alcătuit din urmatoarele părţi:Partea I: Sănătate animala1. Intarirea cadrului instituţionalSprijin pentru: (i) realizarea unei evaluari a serviciilor naţionale veterinare şi, în baza acestei evaluari, să fie intarita capacitatea instituţiilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi să se infiinteze centre de combatere a bolilor la animale, la nivel naţional şi judetean: şi (îi) perfectionarea şi finalizarea planului naţional pentru situaţii de urgenta şi elaborarea unor ghiduri şi manuale detaliate de implementare pentru instituţiile şi serviciile de profil privind planurile de prevenire şi combatere a HPAI.2. Intarirea capacităţii de supraveghere a bolilor, capacităţii de diagnosticare şi activităţii de cercetarea) Sprijinirea instituţiilor furnizoare de servicii veterinare la nivel naţional şi judetean pentru: (i) consolidarea capacităţii de colectare şi analiza a datelor epidemiologice, evaluării riscurilor şi activităţii de supraveghere pe teren; şi (îi) realizarea de studii epidemiologice.b) Sprijinirea laboratoarelor la nivel naţional şi judetean pentru consolidarea capacităţii lor de diagnosticare a HPAI prin dotarea cu echipamente de laborator şi furnizarea de reactivi şi componente pentru tehnici de diagnostic molecular şi serologie.c) Îmbunătăţirea controlului de calitate al produselor medicale veterinare prin furnizarea de echipament, consumabile, asistenţa tehnica şi instruire pentru activitatea laboratoarelor moleculare.d) Sprijinirea dezvoltării la nivel naţional a unui sistem de informare privind bolile la animale.e) Sprijinirea consolidării capacităţii de cercetare veterinara aplicativa prin: (i) acordarea de asistenţa pentru dezvoltarea noului program de cercetari al ANSVSA; şi (îi) furnizarea lucrărilor, echipamentului, asistentei tehnice şi instruirii necesare modernizarii unui laborator existent pentru a lucra cu animale vii infectate cu virusul HPAI.3. Intarirea programelor de combatere a HPAIa) Sprijin în eradicarea virusului la sursa prin furnizarea de containere speciale pentru eutanasierea pasarilor, incineratoare mobile, asigurarea funcţionarii şi intretinerii acestora şi instruire.b) Sprijin pentru realizarea unor campanii de vaccinare prin acordarea de asistenţa tehnica şi instruire în scopul elaborarii unei politici de vaccinare a pasarilor şi a unui plan de actiune, precum şi instruire în vederea implementarii unor campanii de vaccinare şi monitorizarea postvaccinare.4. Cresterea biosecuritatii în producţia şi comertul cu carne de pasareSprijin pentru realizarea: (i) transferului de cunoştinţe către producătorii de carne de pasare, familiile din mediul rural şi alte grupuri locale interesate, prin activităţi demonstrative în fermele de păsări şi instruirea fermierilor, agentilor de distribuţie şi a altor furnizori de servicii rurale având drept scop modificarea practicilor manageriale şi comportamentului acestora; şi (îi) a unei evaluari generale a sectorului de crestere a pasarilor, inclusiv elaborarea de manuale de biosecuritate.Partea a II-a: Sănătate umana1. Cresterea gradului de eficienta în planificarea şi coordonarea programului de sănătate publicăSprijinirea punerii în aplicare a Planului naţional de interventie în situaţia unei pandemii de gripa şi a unei mai stranse coordonari cu alte sectoare şi tarile vecine prin: (i) intreprinderea de studii şi cercetari suplimentare, inclusiv un studiu privind dinamica şi impactul unei pandemii; şi (îi) organizarea de conferinte şi ateliere.2. Intarirea sistemelor de supraveghere a sănătăţii publicea) Sprijinirea LNG prin asigurarea lucrărilor, echipamentului şi mijloacelor suplimentare de siguranţă pentru aducerea sa la nivelul 3 de biosecuritate, precum şi prin instruire.b) Furnizarea de echipament şi instruire pentru laboratoarele regionale selectate.c) Furnizarea de echipament esential echipelor de sănătate publică regionale şi judetene.3. Intarirea capacităţii de reactie a sistemului de sănătatea) Intarirea capacităţii de izolare şi management al cazurilor prin: (i) dotarea cu echipament a doua spitale de boli infectioase din Bucureşti; (îi) înfiinţarea de sectii de terapie intensiva şi izolare în 7 spitale regionale de boli infectioase; şi (iii) instruire.b) Modernizarea secţiei de productie a vaccinului antigripal de la Institutul Cantacuzino prin executarea de lucrari şi furnizarea de echipament pentru sectia de productie a vaccinului antigripal şi a celei de umplere şi sigilare, şi instruire.Partea a III-a: Sprijin pentru implementare, informare publică şi comunicare1. Consolidarea capacităţii instituţionale a ANSVSA pentru activităţile de informare publică şi comunicare prin asigurarea de instruire, asistenţa tehnica şi echipament; elaborarea unei strategii integrate de comunicare şi a unui plan de actiune pe baza studiilor calitative şi cantitative; realizarea mai multor campanii de informare pentru obtinerea sprijinului şi participării publicului la activitatea de raportare şi monitorizare, pentru promovarea şi inducerea unor schimbari comportamentale care să reduca posibilitatea aparitiei de focare AI şi contaminarii, precum şi pentru educarea diverselor grupuri-cheie de auditori.2. Sprijinirea ANSVSA şi MSP în vederea implementarii, monitorizarii, evaluării şi aprecierii impactului Proiectului.
 + 
Anexa 2EXECUTIA PROIECTULUI + 
Secţiunea IAranjamente instituţionale şi de alta natura1. Pe durata implementarii Proiectului, Imprumutatul va menţine Comitetul coordonator intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca, acesta asigurand supraveghere şi indrumare din punctul de vedere al politicilor, cum ar fi coordonarea generală a implementarii Proiectului. Comitetul coordonator va fi alcătuit din secretari de stat din cadrul MFP, ANSVSA, MSP şi coordonatorii componentelor Proiectului şi va fi prezidat de un reprezentant permanent al Cabinetului Primului-Ministru.2. UMP ANSVSA şi UMP MSP le va reveni raspunderea pentru implementarea activităţilor curente şi managementul părţii I a Proiectului şi, respectiv, părţii a II-a a Proiectului şi, împreună, a părţii a III-a a Proiectului. În acest scop, Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va menţine UMP ANSVSA şi UMP MSP pe durata implementarii Proiectului intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca şi cu resurse umane, financiare şi tehnice corespunzătoare şi suficiente.3. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va menţine pe durata implementarii Proiectului coordonatorii componentelor Proiectului intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca. Coordonatorii componentelor Proiectului vor raspunde în mod special de: (i) gestionarea implementarii activităţilor ce revin ANSVSA sau MSP în cadrul Proiectului, prin UMP ANSVSA şi UMP MSP; (îi) coordonarea cu ministerele de resort pentru asigurarea indrumarii şi monitorizarea implementarii Proiectului la nivel central; şi (iii) intocmirea programelor anuale de activitate, bugetelor şi rapoartelor.4. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va asigura implementarea Proiectului conform prevederilor Manualului de implementare a Proiectului. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va intretine Manualul de implementare a Proiectului intr-o formă şi continut satisfăcătoare pentru Banca, îşi va îndeplini toate oblibaţiile ce îi revin conform Manualului de implementare a Proiectului şi nu va transfera, amenda, abroga sau anula Manualul de implementare a Proiectului fără aprobarea prealabila a Băncii.5. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va intreprinde toate masurile necesare realizării PMM la timp, asigurandu-se de includerea informaţiilor corespunzătoare, referitoare la aplicarea masurilor amintite în rapoartele privind Proiectul, menţionate în paragraful A al secţiunii a II-a.6. Analiza de la jumatatea perioadeia) La aproximativ 24 de luni de la data intrarii în vigoare, Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va intreprinde la jumatatea perioadei de implementare, împreună cu Banca, o evaluare a progreselor înregistrate în realizarea Proiectului (denumita în continuare analiza de la jumatatea perioadei). Analiza de la jumatatea perioadei va examina, printre altele:(i) progresul înregistrat în atingerea obiectivului Proiectului; şi(îi) performanta Proiectului pe ansamblul sau prin prisma indicatorilor de performanţă ai Proiectului.b) Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va elabora şi va prezenta Băncii cu cel puţin patru (4) saptamani inaintea analizei de la jumatatea perioadei un raport separat care să descrie stadiul implementarii fiecarei componente a Proiectului şi un raport succint al implementarii Proiectului în general.c) Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va elabora şi va prezenta Băncii în cel mult patru (4) saptamani de la analiza de la jumatatea perioadei un program de acţiuni, acceptabil pentru Banca, cu privire la implementarea în continuare a Proiectului, care să tina seama de constatarile analizei de la jumatatea perioadei, program de acţiuni pe care îl va pune în aplicare.
 + 
Secţiunea a II-aMonitorizarea, raportarea, evaluarea ProiectuluiA. Rapoartele asupra ProiectuluiImprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va monitoriza, va evalua progresele Proiectului şi va întocmi rapoarte asupra Proiectului, conform prevederilor secţiunii 5.08 din "Condiţiile generale" şi pe baza indicatorilor conveniti cu Banca. Fiecare raport asupra Proiectului va acoperi perioada unui trimestru calendaristic şi va fi prezentat Băncii în cel mult patruzeci şi cinci (45) de zile de la incheierea perioadei la care se referă raportul.B. Management financiar, raportări financiare şi audituri1. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va aplica sau va asigura aplicarea unui sistem de management financiar, conform prevederilor secţiunii 5.09 din "Condiţiile generale".2. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va întocmi şi va furniza Băncii, în cel mult patruzeci şi cinci (45) de zile de la incheierea fiecarui semestru calendaristic, rapoarte financiare intermediare neauditate privind progresul Proiectului în semestrul respectiv, satisfăcătoare ca fond şi forma pentru Banca.3. Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va audita raportarile sale financiare conform prevederilor secţiunii 5.09 (b) din "Condiţiile generale". Fiecare audit al raportarilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Imprumutatului. Raportarile financiare auditate pe o astfel de perioada vor fi puse la dispoziţia Băncii în cel mult şase (6) luni de la incheierea acestei perioade.
 + 
Secţiunea a III-aAchizitiiA. Generalitati1. Bunuri şi lucrari. Toate bunurile şi lucrarile necesare Proiectului, ce urmeaza să fie finantate din Împrumut, vor fi achiziţionate conform cerințelor prevăzute sau la care se face referire în secţiunea I a Ghidului pentru achizitii şi prevederilor prezentei anexe.2. Servicii de consultanţă. Toate serviciile de consultanţă necesare Proiectului, ce urmeaza să fie finantate din Împrumut, vor fi achiziţionate conform cerințelor prevăzute sau la care se face referire în secţiunile I şi IV ale Ghidului privind consultantii şi prevederilor prezentei anexe.3. Definitii. Termenii scrisi şi utilizati în aceasta secţiune, care descriu metodele distincte de achizitie sau metodele de examinare de către Banca a anumitor contracte, se referă la metoda corespunzătoare descrisa în Ghidul pentru achizitii sau în Ghidul privind consultantii, în functie de caz.B. Metode speciale de achizitie a bunurilor şi lucrărilor1. Licitaţie internationala competitiva. Cu excepţia cazului în care se prevede astfel în paragraful 2 de mai jos, bunurile şi lucrarile se vor achizitiona prin contracte adjudecate pe bază de licitaţie internationala competitiva.2. Alte metode de achizitie a bunurilor şi lucrărilor. Tabelul următor prezinta alte metode de achizitie decat Licitaţia internationala competitiva, care pot fi utilizate pentru achizitia de bunuri şi lucrari. Planul de achizitii va preciza în ce condiţii pot fi utilizate aceste metode.┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Metoda de achizitie: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ a) Licitaţie internationala limitata │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ b) Licitaţie naţionala competitiva: contracte pentru lucrari al caror ││cost/contract este estimat la mai puţin de 4.000.000 euro şi bunuri al caror ││cost/contract este estimat la mai puţin de 800.000 euro pot fi achiziţionate ││în baza legilor şi reglementarilor naţionale ale imprumutatului, în măsura în ││care acestea au fost în prealabil considerate acceptabile de către Banca. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ c) Cumparare │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ d) Contractare directa │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘C. Metode speciale de achizitie a serviciilor de consultanţă1. Selecţia pe bază de calitate şi cost. Cu excepţia cazului în care se prevede altfel în paragraful 2 de mai jos, serviciile de consultanţă se vor achizitiona prin contracte adjudecate în baza selectiei pe bază de calitate şi cost.2. Alte metode de achizitie a serviciilor de consultanţă. Tabelul următor prezinta alte metode de achizitie în afara selectiei pe bază de calitate şi cost, care pot fi utilizate pentru achizitionarea serviciilor de consultanţă. Planul de achizitii va preciza în ce condiţii pot fi utilizate aceste metode.┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Metoda de achizitie: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ a) Selecţie pe baza unui buget fix │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ b) Selecţie pe baza celor mai mici costuri │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ c) Selecţie pe baza calificarii consultantilor │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ d) Selecţie dintr-o singura sursa │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ e) Proceduri prevăzute în paragrafele 5.2 şi 5.3 din ││Ghidul privind consultantii pentru selecţia consultantilor ││individuali │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘D. Examinarea de către Banca a deciziilor privind achiziţiile În planul de achizitii se va specifică ce contracte urmeaza să fie supuse examinarii prealabile de către Banca. Toate celelalte contracte vor fi examinate de către Banca ulterior.
 + 
Secţiunea a IV-aTrageri din împrumutA. Generalitati1. Imprumutatul poate trage sume din împrumut conform prevederilor prezentei secţiuni şi instructiunilor suplimentare pe care Banca le va transmite printr-o notificare Imprumutatului privind finantarea cheltuielilor eligibile conform tabelului prezentat în paragraful 2.2. Tabelul următor precizeaza categoriile de cheltuieli eligibile care pot fi finantate din împrumut (categorie), suma din împrumut alocata fiecarei categorii şi procentul din cheltuielile eligibile care urmeaza să fie finanţat în cadrul fiecarei categorii.┌────────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────────┐│ │Suma alocata│% din cheltuieli││ Categoria │din împrumut│ ce urmeaza ││ │(exprimata │să fie finanţat ││ │ în euro) │să fie finanţat │├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────────┤│1. Bunuri, lucrari, servicii de consultanţă şi │ 9.150.000 │ 100% ││instruire în cadrul părţii I a Proiectului │ │ │├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────────┤│2. Bunuri, lucrari, servicii de consultanţă şi │ 16.950.000 │ 86% ││ instruire în cadrul părţii a II-a a Proiectului│ │ │├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────────┤│3. Bunuri, lucrari, servicii de consultanţă │ │ ││ (inclusiv audituri), instruire şi costuri │ │ ││ de operare în cadrul părţii a III-a a │ │ ││ Proiectului: │ │ ││ a) pentru ANSVSA │ 2.600.000 │ 100% ││ b) pentru MSP │ 900.000 │ 100% │├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────────┤│SUMA TOTALA: │ 29.600.000 │ │└────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────────┘3. Pentru scopurile prezentei anexe:a) termenul instruire înseamnă cheltuielile ANSVSA şi MSP legate de desfăşurarea activităţilor de instruire şi formare, calatorii de studii şi ateliere organizate în cadrul Proiectului, inclusiv cheltuielile de transport şi cazare şi diurna pentru instructori, cei instruiti şi pentru participantii la ateliere, onorariul instructorilor, chiria pentru sali şi aparatura, materiale utilizate pentru pregatire şi consumabilele aferente; şib) termenul costuri de operare înseamnă costurile marginale de operare ale ANSVSA şi MSP legate de implementarea Proiectului, cuprinzand: cheltuielile de personal şi consultanţă; servicii de comunicatii (inclusiv posta şi internet); cheltuieli de publicitate în legătură cu achiziţiile; cheltuieli de traducere; transport local; combustibil; cheltuieli de exploatare, întreţinere şi asigurare a vehiculelor; chiria spatiilor de birou; renovarea şi reabilitarea birourilor, inclusiv echipamentul; consumabile de birou, întreţinerea şi asigurarea echipamentului de birou; cheltuieli de calatorie şi diurna legate de Proiect, inclusiv cazare şi transport local; şi comisioane bancare.B. Condiţii de tragere. Perioada de tragere1. Fără a contraveni prevederilor părţii A a acestei secţiuni, nu se va efectua nicio tragere:a) din contul imprumutului până când Băncii nu i-a fost achitat integral comisionul initial; şib) pentru plăţile efectuate înainte de data prezentului acord, cu excepţia acelor trageri al caror total cumulat nu depăşeşte sapte milioane euro (7.000.000 euro) şi care pot fi facute pentru plăţile efectuate anterior acestei date, dar nu înainte de 7 octombrie 2005, pentru cheltuielile eligibile din cadrul categoriilor 1 până la 3 inclusiv.2. Data inchiderii este 31 decembrie 2009.
 + 
Anexa 3┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE ││GRAFIC DE RAMBURSARE ││Sumele sunt exprimate în euro. ││ Întocmit, data/ora: 05/25/2011 ││ Pag. 1 │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Ţara: RO-România ││Debitor: 8000008817 – MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Împrumut nr.: BIRD-48390 Subîmprumut nr.: 48390-001 EOP Dt: 05/25/2011││Prima dată scadentă: 01/15/2012 Ultima dată scadentă: 07/15/2021 ││ ││Tranşe cumulate: Nu Valută: euro │├──────────────┬────────────────┬──────────────────┬───────────────────┤│ Scadenţa │ Suma iniţială │ Ajustare totală │Valoarea modificată│├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2012 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2012 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2013 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2013 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2014 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2014 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2015 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2015 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2016 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2016 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2017 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2017 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2018 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2018 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2019 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2019 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2020 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 07/15/2020 │ 1.480.000,00 │ -581.589,96 │ 898.410,04 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│ 01/15/2021 │ 1.480.000,00 │ -581.590,01 │ 898.409,99 │├──────────────┼────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤│TOTAL: │ 29.600.000,00 │ -11.631.799,25 │ 17.968.200,75 │└──────────────┴────────────────┴──────────────────┴───────────────────┘––––-Anexa 3 a fost înlocuită cu anexa din AMENDAMENTUL din 8 iunie 2011 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.219 din 14 decembrie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 22 decembrie 2011.
 + 
Anexa 4Secţiunea 1. a) O firmă sau o persoană fizică ori o entitate de implementare a Proiectului sau un Primitor (altul decât o ţară membră) despre care o IFI a descoperit că s-a angajat în practici frauduloase, de corupţie, de coerciţie sau necinstite în legătură cu utilizarea sumelor din finanţarea oferită de respectiva IFI poate fi declarată/declarat neeligibilă/neeligibil de către Bancă, în condiţiile stabilite de IFI, pentru:(i) încredinţarea unui contract finanţat de Bancă;(îi) nominalizarea ca subcontractor, consultant, producător sau furnizor ori prestator de servicii al unei firme care altfel este eligibilă pentru încredinţarea unui contract finanţat de Bancă;(iii) a beneficia de un contract finanţat de Bancă, financiar sau de alt fel; şi(iv) a participa în alt fel la pregătirea ori implementarea Proiectului sau a oricărui alt proiect finanţat, integral ori parţial, de către Bancă.b) Prevederile din secţiunea 1 a) a acestei anexe se aplică:(i) tuturor contractelor noi pentru care notificarea de încredinţare este emisă şi/sau contractul este semnat după data intrării în vigoare a scrisorii de amendament; şi(îi) tuturor contractelor existente ale căror scop, preţuri sau alte condiţii fac obiectul unor modificări de fond după data intrării în vigoare a scrisorii de amendament.Secţiunea 2. Un eveniment suplimentar de suspendare în condiţiile prevederilor aplicabile ale Condiţiilor generale va fi următorul: Primitorul (altul decât ţara membră) (dacă este aplicabil) sau entitatea de implementare a Proiectului (dacă este aplicabil) a fost declarat(ă) neeligibil(ă) de către Bancă pentru a primi sume din orice finanţare asigurată de către Bancă, ca rezultat al faptului că o IFI a declarat neeligibil(ă) Primitorul sau entitatea de implementare a Proiectului pentru a beneficia de sume din finanţări asigurate de respectiva IFI ori pentru a participa în alt mod la pregătirea sau implementarea vreunui proiect finanţat integral ori parţial de respectiva IFI, ca rezultat al constatării de către respectiva IFI că Primitorul sau entitatea de implementare a Proiectului s-a angajat în practici frauduloase, de corupţie, de coerciţie ori necinstite în legătură cu utilizarea sumelor din finanţarea oferită de respectiva IFI.Secţiunea 3. Primitorul va determina entitatea de implementare a Proiectului (dacă este aplicabil) să deruleze Proiectul în concordanţă cu prevederile incluse în această anexă.–––-Anexa 4 a fost introdusă de AMENDAMENTUL din 25 iunie 2010 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.363 din 23 decembrie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 27 din 12 ianuarie 2011.
 + 
Anexa DEFINITII1. ANSVSA înseamnă Autoritatea Naţionala Sanitara Veterinara şi pentru Siguranţa Alimentelor a Imprumutatului sau orice succesor al acesteia.2. UMP ANSVSA înseamnă Unitatea de management a Proiectului din cadrul ANSVSA.3. Institutul Cantacuzino înseamnă Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", înfiinţat prin Hotărârea Guvernului nr. 352/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau orice succesor al acestuia.4. Categorie înseamnă o categorie prezentată în tabelul din secţiunea a IV-a a anexei nr. 2 la prezentul acord.5. Ghidul privind consultantii înseamnă "Ghid: Selecţia şi angajarea consultantilor de către imprumutatii Băncii Mondiale", publicat de Banca în luna mai 2004.6. PMM înseamnă Planul de management al mediului, în care sunt descrise metodele şi procedurile de eutanasiere şi de organizare a acţiunilor de distrugere a carcaselor de animale în condiţii de siguranţă, managementul deseurilor unităţilor medicale, laboratoarelor şi biosecuritate, precum şi producţia şi manipularea vaccinului în cadrul părţilor I şi a II-a ale Proiectului, plan care urmeaza să fie adoptat de Imprumutat conform secţiunii 4.01 c) din prezentul acord.7. Condiţii generale înseamnă "Condiţiile generale de împrumut ale Băncii Internationale pentru Reconstructie şi Dezvoltare", datate 1 iulie 2005.8. HPAI înseamnă gripa aviara de înaltă patogenitate.9. UMP MSP înseamnă Unitatea de management a Proiectului din cadrul MSP al Imprumutatului, care a fost infiintata şi funcţionează în cadrul Proiectului de reforma a sectorului de sănătate finanţat de Banca (Acord de împrumut nr. 4.568 RO, datat 7 iulie 2000).10. MFP înseamnă Ministerul Finanţelor Publice al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.11. MSP înseamnă Ministerul Sănătăţii Publice al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.12. Plan naţional de interventie în cazul unei pandemii de gripa este planul care prezinta strategia de pregatire în situaţia unei pandemii de gripa de origine aviara şi de combatere a acesteia, adoptata de MSP în baza Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.094/2005.13. LNG înseamnă Laboratorul naţional de gripa al Institutului Cantacuzino sau orice succesor al acestuia.14. UMP-uri înseamnă UMP ANSVSA şi UMP MSP.15. Ghidul privind achiziţiile înseamnă "Ghidul pentru achizitii în cadrul imprumuturilor BIRD şi creditelor AID", publicat de Banca în luna mai 2004.16. Plan de achizitii înseamnă planul de achizitii pentru Proiect al Imprumutatului, datat 2 august 2006, la care se face referire în paragraful 1.16 al Ghidului privind achiziţiile şi paragraful 1.24 al Ghidului privind consultantii, plan care urmeaza să fie actualizat periodic, conform prevederilor paragrafelor amintite.17. Coordonatori ai componentelor Proiectului sunt cei doi (2) coordonatori ai componentelor Proiectului care urmeaza să fie numiti de ANSVSA şi, respectiv, de MSP.18. Manualul de implementare a Proiectului înseamnă manualul care descrie procedurile de implementare a Proiectului şi care include, printre altele: (i) procedurile care reglementeaza aranjamentele administrative, de achizitii, contabilitate, management financiar, inclusiv masurile corespunzătoare de audit medico-legal şi al achizitiilor, precum şi de evaluare şi monitorizare; (îi) planul de achizitii, tabelele detaliate ale costurilor şi PMM; şi (iii) modele de rapoarte privind Proiectul şi rapoarte financiare intermediare neauditate.19. Comitet coordonator înseamnă comitetul care urmeaza să fie înfiinţat de Imprumutat intr-o formă satisfăcătoare pentru Banca şi la care se face referire în paragraful 1 din secţiunea I a anexei nr. 2 la prezentul acord.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x