ACORD DE ÎMPRUMUT din 29 septembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 9 din 6 ianuarie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORD DE URGENTA 131 21/11/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUAMENDAMENT 08/08/2023
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 29/09/2019
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORD DE URGENTA 131 21/11/2024
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 131 21/11/2024





Notă
Ratificat prin LEGEA nr. 1 din 4 ianuarie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 6 ianuarie 2021.
23 septembrie 2019Amendat și actualizat la 26 august 2020Împrumut nr. 9005-ROAcord, datat la data semnării, încheiat între România („Împrumutatul“) și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare („Banca“). Împrumutatul și Banca convin prin prezentul acord următoarele: + 
Articolul ICondiții generale. Definiții1.01.Condițiile generale (așa cum sunt definite în Documentul atașat la prezentul acord se aplică la și fac parte integrantă din acest acord.1.02.În afara cazului în care din context reiese un alt înțeles, termenii scriși cu majuscule utilizați în prezentul acord au înțelesul care le-a fost atribuit în Condițiile generale sau în Documentul atașat la prezentul acord. + 
Articolul IIÎmprumutul2.01.Banca este de acord să împrumute Împrumutatului suma de cinci sute milioane euro (500.000.000 EUR), suma menționată putând fi convertită periodic printr-o Operațiune de conversie valutară, („Împrumutul“), pentru a susține finanțarea Programului descris în anexa 1 la prezentul acord („Programul“).2.02.Împrumutatul poate trage sumele împrumutului în conformitate cu secțiunea IV din anexa 2 la prezentul acord. Toate tragerile din Contul împrumutului vor fi transferate de către Bancă într-un cont specificat de către Împrumutat și acceptabil Băncii.2.03.Comisionul inițial este egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) din suma Împrumutului.2.04.Comisionul de angajament este egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) pe an, aplicat la suma netrasă din Împrumut.2.05.Rata de dobândă este egală cu Rata de referință plus marja fixă sau acea rată care poate fi aplicată ca urmare a unei Conversii, după cum este prevăzut în secțiunea 3.02(e) din Condițiile generale.2.06.Datele de plată sunt 1 martie și 1 septembrie ale fiecărui an.2.07.Suma împrumutului va fi rambursată în conformitate cu prevederile anexei 3 la prezentul acord.
 + 
Articolul IIIProgramul3.01.Împrumutatul declară angajamentul său față de obiectivele Programului. În acest scop, Împrumutatul va realiza Programul prin MS, în colaborare cu Alte Instituții de Implementare, în conformitate cu prevederile articolului V din Condițiile generale și cu prevederile anexei 2 la prezentul acord.
 + 
Articolul IVÎncetare4.01.Data-limită de intrare în vigoare este de o sută optzeci (180) de zile de la data semnării prezentului acord.
 + 
Articolul VReprezentare. Adrese5.01.Reprezentantul Împrumutatului este ministrul finanțelor publice sau orice succesor legal al acestuia.5.02.Pentru scopurile secțiunii 10.01 din Condițiile generale adresa Împrumutatului este:Ministerul Finanțelor PubliceBd. Libertății nr. 16, sectorul 5, București, RomâniaFax: 00 40 21 31267925.03.Pentru scopurile secțiunii 10.01 din Condițiile generale:a)adresa Băncii este:Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare1818 H Street, N.W. Washington, D.C. 20433, Statele Unite ale Americii; șib)adresa electronică a Băncii esteFax: 00 1 202 477 63 91, e-mail: gvincelette@worldbank.org

Convenit la data semnării.
România, prin: Eugen Orlando Teodorovici,
ministrul finanțelor publice
23 septembrie 2019, New York, SUA
Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin: Tatiana Proskuryakova,
manager de țară Banca Mondială
23 septembrie 2019, New York, SUA
 + 
ANEXA nr. 1
Descrierea Programului
Obiectivul Programului este creșterea acoperirii cu servicii de asistență medicală primară pentru populația insuficient deservită și îmbunătățirea eficienței cheltuielilor în sectorul sanitar, prin abordarea provocărilor la nivel instituțional.Programul constă în următoarele activități: + 
Aria de rezultate 1: Îmbunătățirea acoperirii cu servicii de asistență medicală primară (PHC) pentru populația insuficient deservităÎn cadrul acestei arii de rezultate se urmărește îmbunătățirea acoperirii cu servicii de asistență medicală primară pentru populația insuficient deservită, prin abordarea provocărilor de ordin fizic, financiar și social cu care aceasta se confruntă.(a)Pentru a răspunde provocărilor de ordin fizic legate de accesul la servicii de asistență medicală primară, Programul va extinde asistența medicală comunitară și va întări colaborarea cu asistența medicală primară. Asistenții medicali comunitari și mediatorii sanitari de etnie romă vor fi angajați, instruiți și își vor desfășura activitatea în comunități, pentru a acorda servicii la nivelul acestora.(b)Pentru a răspunde provocărilor de ordin social cu care se confruntă grupurile vulnerabile, Programul va sprijini comunitățile vizate (inclusiv comunitățile marginalizate) să beneficieze de educație medicală și sprijin pentru orientare în sistemul de sănătate, în special în sistemul de asistență medicală primară.(c)Pentru a răspunde provocărilor de ordin financiar ale sistemului de asistență medicală primară, Împrumutatul urmărește să asigure persoanelor neasigurate din România un pachet minimal de servicii în asistența medicală primară aliniat cu pachetul de bază de servicii în asistența medicală primară. + 
Aria de rezultate 2: Reorientarea sistemului medical, centrat pe spital, către o asistență medicală primară eficientăÎn cadrul acestei arii de rezultate se urmărește reorientarea sistemului medical, centrat pe spital, către o asistență medicală primară eficientă, prin abordarea provocărilor la nivel instituțional: subfinanțarea asistenței medicale primare, mecanismele de plată pe bază de performanță de la nivelul CNAS care nu sunt aliniate la un sistem eficient de stimulare și limitările legislative în ceea ce privește pachetul serviciilor de asistență medicală primară. Împrumutatul intenționează să inițieze un set de măsuri care să asigure o asistență medicală primară cuprinzătoare, accesibilă la scară largă și eficientă.(a)O inițiativă în cadrul Programului va fi revizuirea pachetului de servicii de asistență medicală primară pentru extinderea numărului de servicii acordate, incluzând: (i) trimiteri pentru investigații medicale și rețete pentru medicamente pentru a controla bolile netransmisibile cele mai răspândite; (ii) întărirea acordării de servicii de prevenție pentru adulți și copii, cum ar fi controalele medicale anuale; și (iii) pe parcursul epidemiei de COVID-19: introducerea consultațiilor și prescripțiilor la distanță pentru serviciile acordate la nivelul asistenței medicale primare, extinderea drepturilor de prescripție pentru furnizorii de asistență medicală primară și creșterea numărului de consultații/oră la nivelul asistenței medicale primare.(b)Pentru a spori asigurarea de servicii de asistență medicală primară, în cadrul Programului se vor revizui mecanismele de plată pe bază de performanță și se va extinde aria de aplicare a serviciilor medicale, stimulând medicii de familie să îmbunătățească eficacitatea serviciilor acordate.(c)Subfinanțarea la nivelul asistenței medicale primare va fi abordată în cadrul Programului prin creșterea alocațiilor bugetare destinate asistenței medicale primare. + 
Aria de rezultate 3: Creșterea eficienței cheltuielilor în sectorul de sănătate prin abordarea aspectelor critice legate de costuriÎn cadrul acestei arii de rezultate se urmărește creșterea eficienței cheltuielilor pentru sănătate prin abordarea aspectelor critice legate de costuri, inclusiv cele privind cheltuielile ridicate cu produsele farmaceutice, materialele și dispozitivele sanitare, precum și prin îmbunătățirea accesului la și utilizării informațiilor.(a)Programul va sprijini implementarea mai eficientă a politicilor privind achizițiile publice centralizate și a politicilor farmaceutice, pentru a asigura un control mai bun al cheltuielilor pentru produse medicale.(b)Programul va sprijini îmbunătățirea gestionării informațiilor din sectorul de sănătate pentru a asigura standardizarea și interoperabilitatea subsistemelor existente, în vederea facilitării accesului la informații și a luării deciziilor pe bază de evidențe.
 + 
ANEXA nr. 2
Realizarea Programului + 
Secţiunea IAranjamente pentru implementareA.Instituțiile ProgramuluiÎmprumutatul, prin MS, va fi responsabil pentru implementarea, monitorizarea și evaluarea generală a Programului. În acest scop, Împrumutatul:(a)va înființa, prin MS, nu mai târziu de trei luni de la data intrării în vigoare, și, ulterior, va menține pe toată durata de implementare a Programului un grup strategic de lucru pentru sprijinirea implementării Programului („Comitetul director“), format din reprezentanți din cadrul fiecărei Instituții de implementare, responsabil pentru supervizare strategică și îndrumare în cadrul Programului, în termeni și condiții acceptabile pentru Bancă;(b)se va asigura că fiecare Instituție de implementare va desemna, în termen de cel mult trei luni de la data intrării în vigoare, puncte centrale, în termeni satisfăcători pentru Bancă, în vederea monitorizării și supravegherii implementării Programului, inclusiv a elementelor de ordin social și de mediu ale acestuia, după cum este cazul, precum și în vederea asigurării contribuției la rapoartele Programului la care se face referire în secțiunea III a prezentei anexe, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea fiecărui semestru calendaristic;(c)se va asigura că MS și alte Instituții de implementare mențin pe parcursul implementării Programului atribuțiile, personalul și resursele necesare pentru a-și îndeplini atribuțiile corespunzătoare în cadrul Programului (inclusiv atribuții legate de măsurile de ordin tehnic, social, de mediu, de monitorizare și cele de ordin fiduciar); și(d)va realiza, prin intermediul MS, monitorizarea implementării de zi cu zi a Programului, consolidarea rapoartelor de progres și a situațiilor financiare în cadrul Programului și transmiterea rapoartelor de verificare către Bancă, conform termenilor stabiliți în secțiunea III B.1 (b) (ii) din prezenta anexă.B.Aranjamente suplimentare de implementare a Programului1.Împrumutatul, prin intermediul MS și alte Instituții de implementare, va duce la îndeplinire Planul de acțiune al Programului sau va asigura ducerea la îndeplinire a Planului de acțiune al Programului, conform calendarului stabilit în Planul de acțiune al Programului, într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă.
 + 
Secţiunea IIActivități excluseÎmprumutatul se asigură că în cadrul Programului se exclud oricare dintre activitățile care:A.în opinia Băncii, sunt susceptibile de a avea efecte negative semnificative care sunt sensibile, care pot genera impact de schimbare sau fără precedent asupra mediului și/sau care afectează populația; sauB.implică achiziția de: (1) lucrări, estimate să coste 75.000.000 USD echivalent sau mai mult pe contract; (2) bunuri și servicii, altele decât cele de consultanță, estimate să coste 50.000.000 USD echivalent sau mai mult pe contract; sau (3) servicii de consultanță, estimate să coste 20.000.000 USD echivalent sau mai mult pe contract. + 
Secţiunea IIIMonitorizare, raportare și evaluare în cadrul ProgramuluiA.Rapoarte în cadrul ProgramuluiÎmprumutatul, prin MS, va furniza Băncii fiecare Raport de progres al Programului în termen de cel mult patruzeci și cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui semestru calendaristic și care va acoperi un semestru calendaristic.B.Agentul de verificare independent și protocoale de verificare1.Împrumutatul, prin MS:(a)nu mai târziu de patru luni de la data intrării în vigoare sau până la o dată ulterioară convenită de Bancă, va desemna/selecta și apoi va menține pe tot parcursul implementării Programului unul sau mai mulți agenți de verificare independenți, după cum este necesar, cu calificări și experiență și conform termenilor de referință acceptabili Băncii („Agent de verificare independent“), pentru a verifica informațiile și alte evidențe care documentează îndeplinirea unuia sau mai multor DLI/DLR, astfel cum sunt prezentate în tabelul prevăzut în secțiunea IV. A.2 din această anexă; și(b)(i) se va asigura că fiecare Agent de verificare independent realizează verificări și acționează în conformitate cu Protocolul de verificare; și (ii) va prezenta Băncii rapoartele de verificare respective, în timp util și în formă și conținut satisfăcătoare pentru Bancă.
 + 
Secţiunea IVTragerea sumelor ÎmprumutuluiA.Generalități1.Fără a se limita la prevederile articolului II din Condițiile generale și în conformitate cu Scrisoarea privind tragerea sumelor împrumutului și informații financiare, Împrumutatul poate trage sumele din Împrumut: (a) pentru a finanța Programul de cheltuieli (inclusiv taxele), în baza rezultatelor („Rezultatele care stau la baza tragerilor“ sau „DLR“) îndeplinite de către Împrumutat, prin Instituțiile de implementare a Programului, după cum sunt măsurate în cadrul indicatorilor specifici („Indicatori de rezultat care stau la baza tragerilor“ sau „DLI“); toate acestea conform celor prevăzute în tabelul de la paragraful 2 al prezentei părți A.2.Tabelul următor specifică fiecare categorie de tragere a sumelor Împrumutului (inclusiv Indicatorii de rezultat care stau la baza tragerilor, după cum este aplicabil) („Categorie“), Rezultatele care stau la baza tragerilor, pentru fiecare categorie (după cum este aplicabil) și alocarea sumelor Împrumutului pe fiecare Categorie:

Categoria (incluzând Indicatorii de rezultat care stau la baza tragerilor, după cum este aplicabil) Suma din Împrumut alocată (exprimată în EUR) (inclusiv taxe) și finanțată 100% din împrumut
Suma totală alocată fiecărui DLI
(1) DLI#1: Alinierea pachetului minimal de servicii în asistența medicală primară acordat persoanelor neasigurate la pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate 75.000.000
(2) DLI#2: Numărul comunităților insuficient deservite de servicii medicale, care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu furnizorii de asistență medicală primară 90.000.000
(3) DLI#3: Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS 75.000.000
(4) DLI#4: Întărirea asistenței medicale primare pentru a răspunde epidemiei de COVID-19 50.000.000
(5) DLI#5: Extinderea domeniului de aplicare și eficacitatea asistenței medicale primare, urmărite prin ponderea inițierilor în tratamentul diabetului zaharat la nivelul asistenței medicale primare și ponderea adulților (40+) care au beneficiat de controale medicale anuale 50.000.000
(6) DLI#6: Îmbunătățirea eficienței cheltuielilor CNAS, prin luarea deciziilor pe baza datelor din sistemele informatice 50.000.000
(7) DLI#7: Îmbunătățirea eficienței cheltuielilor prin implementarea achizițiilor centralizate 60.000.000
(8) DLI#8: Măsurile în domeniul politicilor farmaceutice au fost revizuite pentru o mai bună eficiență. 50.000.000
Valoare totală 500.000.000

B.Condiții de tragere. Perioada de tragere1.Fără a contraveni prevederilor părții A din prezenta secțiune, nicio tragere nu va fi efectuată în cadrul niciunui DLR, până când și dacă Împrumutatul nu transmite evidențe satisfăcătoare pentru Bancă, care probează îndeplinirea DLR respectiv.2.Fără a contraveni prevederilor părții B.1 a acestei secțiuni, Împrumutatul poate trage o sumă care să nu depășească cincizeci de milioane de euro (50.000.000 EUR) ca avans; cu toate acestea, în cazul în care, în opinia Băncii, DLR-urile nu sunt îndeplinite (sau sunt parțial îndeplinite) până la Data-limită de tragere, Împrumutatul va restitui Băncii acel avans [sau o parte din acel avans, după cum va fi stabilit de Bancă în conformitate cu prevederile paragrafului (3) al acestei părți B], imediat după notificarea primită de la Bancă. Cu excepția cazului în care se convine altfel cu Împrumutatul, Banca va anula suma astfel restituită. Orice tragere ulterioară solicitată ca avans în cadrul oricărei Categorii este permisă numai în termenii și condițiile pe care Banca le va specifica prin notificare către Împrumutat.3.Fără a contraveni prevederilor părții B.1 a acestei secțiuni, în cazul în care Banca nu este satisfăcută că oricare dintre DLR nu a fost/nu au fost îndeplinit(e) sau nu va/vor fi îndeplinit(e) până la data la care acel/acele DLR este/sunt stabilit(e) a fi îndeplinit(e) și/sau suma/sumele alocată/alocate pentru acel/acele DLR nu a fost/nu au fost trasă/trase în totalitate, după consultarea prealabilă cu Împrumutatul, printr-o notificare către Împrumutat, Banca, la propria sa discreție, poate să dispună:(a)pentru DLR # 1.3, # 2.3, # 3.3, # 5.2, autorizarea tragerii unei sume mai mici din suma rămasă de tras din împrumut, alocată acelei Categorii care, în opinia Băncii, corespunde gradului de îndeplinire al DLR menționat/menționate, acea sumă mai mică fiind calculată în conformitate cu formulele respective prevăzute în anexa 4 la prezentul acord; și/sau(b)realocarea integrală sau parțială a sumelor din împrumut corespunzătoare sumei alocate DLR neîndeplinit către oricare alt DLR; și/sau(c)anularea tuturor sau a unei părți din sumele împrumutului corespunzătoare sumelor alocate la acel moment DLR neîndeplinit(e).4.Data-limită de tragere a sumelor împrumutului este 31 decembrie 2024.(la 02-10-2023,
Data-limită de tragere 31 decembrie 2023 a fost modificată de Litera a) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
 + 
ANEXA nr. 3
Graficul de amortizare – Rambursare tip bulett
1.Sub rezerva prevederilor secțiunii 3.03 din Condițiile generale, Împrumutatul va rambursa în totalitate suma trasă din împrumut la data 1 septembrie 2029 (Dată de plată, care urmează Datei de fixare a maturității pentru suma trasă).
 + 
ANEXA nr. 4
Indicatorii de rezultat care stau la baza tragerilor din împrumut, rezultate care stau la baza tragerilor din împrumut și sume alocate*

Indicatori de rezultat care stau la baza tragerilor Instituția de implementare Rezultate care vor fi îndeplinite în 2020 Rezultate care vor fi îndeplinite în 2021 Rezultate care vor fi îndeplinite în 2022 Rezultate care vor fi îndeplinite în 2023 Rezultate care vor fi îndeplinite în 2024
DLI#1Alinierea pachetului minimal de servicii medicale în asistența medicală primară, acordat persoanelor neasigurate, la pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate MS, MF și CNAS DLR 1.1Legea privind reforma în domeniul sănătății nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, a fost modificată pentru a asigura accesul persoanelor neasigurate, fără contribuție personală, la un pachet minimal de servicii în asistența medicală primară aliniat cu pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate. DLR 1.2Legea privind bugetul de stat și cadrul de cheltuieli pe termen mediu reflectă modificările Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la finanțarea pachetului minimal de servicii pentru populația neasigurată, astfel cum a fost aliniat cu pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate. DLR 1.3Legea bugetară anuală și Cadrul de cheltuieli pe termen mediu continuă să finanțeze pachetul minimal de servicii medicale în asistența medicală primară pentru persoanele neasigurate, astfel cum a fost aliniat cu pachetul de servicii de bază în asistența medicală primară acordat persoanelor asigurate.
Sumele alocate(exprimate în EUR) 20.000.000 20.000.000 35.000.000
DLI#2Numărul comunităților insuficient deservite de servicii medicale, care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu furnizorii de asistență medicală primară MS DLR 2.1Ghidurile metodologice și instrumentele de monitorizare la nivelul gospodăriilor pentru asistența medicală comunitară și modelul acordurilor de colaborare între asistența medicală comunitară și asistența medicală primară sunt elaborate și aprobate de către MS. DLR 2.2Raportul de progres pe primul an de implementare a noilor instrumente la nivelul asistenței medicale comunitare în cel puțin 100 de comunități insuficient deservite, care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu asistența medicală primară. DLR 2.3Cel puțin 300 de comunități insuficient deservite (incluzându-le pe cele 100 inițiale) beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu asistența medicală primară.
Sumele alocate (exprimate în EUR) 15.000.000 25.000.000 50.000.000 EUR împărțit la 200, înmulțit cu numărul real de comunități insuficient deservite suplimentare (peste cele 100 inițiale) care beneficiază de servicii de asistență medicală comunitară în colaborare cu serviciile de asistență medicală primară, până la concurența sumei de 50.000.000 EUR
DLI#3Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS MSMFCNAS DLR 3.1 Contractul-cadru a fost modificat în scopul creșterii eficacității asistenței medicale primare prin:a) revizuirea mecanismului de plată a furnizorului serviciilor de asistență medicală primară; șib) extinderea serviciilor asigurate la nivelul asistenței medicale primare. DLR 3.2 Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS este de cel puțin 8%. DLR 3.3 Ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS este de cel puțin 9,5%.
Sumele alocate (exprimate în EUR) 20.000.000 20.000.000 23.340.000 EUR înmulțit cu numărul de puncte procentuale din ponderea fondurilor alocate pentru asistența medicală primară din bugetul CNAS care depășește 8%, până la concurența sumei maxime de 35.000.000 EUR (punctele procentuale din ponderea din bugetul CNAS trebuie rotunjite la prima zecimală, de exemplu, 9,45%)
DLI#4Întărirea asistenței medicale primare pentru a răspunde epidemiei de COVID-19 MS și MF DLI 4.1 Au fost adoptate reglementări pentru: (i) introducerea în pachetul de servicii medicale pentru populația neasigurată a serviciilor legate de COVID-19, oferite la toate nivelurile de îngrijire, inclusiv la nivelul asistenței medicale primare; (ii) introducerea consultațiilor și prescripțiilor la distanță pentru serviciile acordate la nivelul asistenței medicale primare; (iii) extinderea drepturilor de a emite prescripții pentru furnizorii de asistență medicală primară; și (iv) eliminarea plafoanelor orare pentru numărul de consultații la nivelul asistenței medicale primare.
Sumele alocate (exprimate în EUR) 50.000.000
DLI#5Extinderea domeniului de aplicare și eficacitatea serviciilor de asistență medicală primară, urmărite prin ponderea inițierilor în tratamentul diabetului zaharat la nivelul asistenței medicale primare și ponderea adulților de (40+) care au beneficiat de controale medicale anuale MS și CNAS DLR 5.1a) 10% din numărul de rețete care inițiază utilizarea metforminului (un medicament utilizat în mod obișnuit pentru diabet) sunt prescrise la nivelul asistenței medicale primare. b) Cel puțin 10% dintre adulții de (40+) primesc controale medicale anuale la nivelul asistenței medicale primare. DLR 5.2a) 20% din numărul de rețete care inițiază utilizarea metforminului (un medicament pentru diabet) sunt prescrise la nivelul asistenței medicale primare.b) 20% dintre adulții de (40+) primesc controale medicale anuale la nivelul asistenței medicale primare.
Sumele alocate (exprimate în EUR) 10.000.000 EUR pentru lit. a) de mai sus; și 10.000.000 EUR pentru lit. b) de mai sus 15.000.000 EUR împărțit la 10 și înmulțit cu procentul de rețete de metformin inițiate de către furnizorii de servicii de asistență medicală primară, minus 10 puncte procentuale până la concurența sumei de 15.000.000 EUR, pentru lit. a); și 15.000.000 EUR împărțit la 10 și înmulțit cu procentul de adulți de (40+) care primesc controale medicale anuale, minus 10 puncte procentuale până la concurența sumei de 15.000.000 EUR pentru lit. b) de mai sus
DLI#6Îmbunătățirea eficienței cheltuielilor CNAS prin luarea deciziilor pe baza datelor din sistemele informatice MS și CNAS DLR 6.1a) A fost aprobată de către MS Strategia de management a datelor în sectorul de sănătate și sunt implementate aranjamentele instituționale, astfel cum au fost stabilite prin această strategie.b) Sistemul de management integrat al CNAS a fost modernizat pentru a permite îmbunătățirea detectării cheltuielilor ineficiente în ceea ce privește gestionarea cererilor de plată în cadrul asistenței medicale spitalicești. DLR 6.2a) Un sistem interoperabil conectează datele de la nivelul furnizorilor de asistență medicală primară, CNAS și MS pentru a permite efectuarea unor verificări încrucișate în mod regulat și analizarea datelor privind cheltuieli ineficiente.b) Eficiența cheltuielilor în sectorul de sănătate a crescut cu 2,5% din totalul cheltuielilor previzionate anual de CNAS, prin evitarea unor cheltuieli ineficiente.
Sumele alocate(exprimate în EUR) 10.000.000 EUR pentru litera (a) de mai sus și 15.000.000 EUR pentru litera (b) de mai sus 25.000.000
DLI#7Îmbunătățirea eficienței cheltuielilor prin implementarea achizițiilor centralizate MF, prin ONAC, MS și/sau agenții desemnate pentru achiziții centralizate DLR 7.1Au fost semnate acorduri-cadru între ONAC și furnizori pentru 10 produse prioritare necesare pentru măsurile de răspuns la epidemia COVID-19. DLR 7.2Au fost semnate acorduri-cadru între agențiile de achiziții centralizate și furnizori pentru minimum de 60 de materiale și dispozitive medicale pentru spitalele și serviciile de asistență medicală de urgență publice.
Sumele alocate (exprimate în EUR) 25.000.000 35.000.000
DLI#8Măsurile în domeniul politicilor farmaceutice au fost revizuite pentru o mai bună eficiență. MS și CNAS DLR 8.1a) MS a aprobat noua metodologie de evaluare a tehnologiilor medicale pentru includerea pe listă a unor noi medicamente.b) Prețurile pentru medicamente, recalculate anual, sunt publicate pe website-ul MS, iar lista prețurilor de referință anuale este publicată pe website-ul CNAS. DLR 8.2Cel puțin 50% dintre medicamentele brevetate evaluate pozitiv prin noua metodologie de evaluare a tehnologiilor medicale primesc decizii de includere condiționată.
Sumele alocate(exprimate în EUR) 15.000.000 pentru lit. a) de mai sus și 15.000.000 EUR pentru lit. b) de mai sus 20.000.000

* Calendarul de îndeplinire al acestor DLR-uri nu este limitativ. Anii calendaristici în care se preconizează că acestea ar fi îndeplinite, conform prezentei anexe, au doar scop orientativ. În consecință, aceste DLR-uri pot fi îndeplinite în mod corespunzător și până la data data-limită de tragere.(la 02-10-2023,
ANEXA nr. 4 a fost modificată de Punctul 1., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)

 + 
Document atașat + 
Secţiunea IDefiniții1.„Ghidul anticorupție“ înseamnă, în sensul paragrafului 5 din anexa la Condițiile generale, „Ghidul privind prevenirea și combaterea fraudei și corupției aplicabil finanțărilor pentru programe pe bază de rezultate“ din data de 1 februarie 2012 și revizuit în 10 iulie 2015.2.”Control medical anual” înseamnă consultații de control preventiv pentru adulți pentru evaluarea riscului de îmbolnăvire și consultații de management de caz pentru evaluarea pacienților adulți, nou-diagnosticați, și monitorizarea activă a stării acestora, efectuate anual de către medicii de familie pe baza prevederilor Contractului-cadru (astfel cum este definit în continuare). Afecțiunile incluse în cadrul consultațiilor de management de caz sunt hipertensiunea arterială, dislipidemia, diabetul de tip 2, astmul, BPOC și boala cronică de rinichi.(la 02-10-2023,
Paragraful 2., Sectiunea I a fost modificat de Punctul 2., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
3.„Categorie“ înseamnă o categorie prevăzută în tabelul din secțiunea IV. A.2 din anexa 2 la prezentul acord.4.„Agenții pentru achiziții centralizate“ înseamnă Ministerul Sănătății sau altă instituție publică desemnată legal pentru achiziții de materiale și dispozitive medicale.5.„Indicator de rezultat care stă la baza tragerilor“ sau „DLI“ înseamnă, pentru o anumită Categorie, indicatorul referitor la acea Categorie, astfel cum este prezentat în tabelul din secțiunea IV. A.2 din anexa 2 la prezentul acord.6.„Rezultat care stă la baza tragerilor“ sau „DLR“ înseamnă, în ceea ce privește o anumită Categorie, rezultatul din acea Categorie, astfel cum este prezentat în tabelul din anexa 4 la prezentul acord, în coloanele intitulate „Rezultate care vor fi îndeplinite în 2020“, „Rezultate care vor fi îndeplinite în 2021“, „Rezultate care vor fi îndeplinite în 2022“, „Rezultate care vor fi îndeplinite în 2023“, după caz. Pentru evitarea oricărui dubiu, anii menționați în coloanele respective, ca elemente de reper în timp pentru realizarea oricărui DLR, sunt prezentați doar în scop orientativ și, dacă nu este cerut expres sau implicit de modul în care este formulat respectivul DLR, DLR-urile pot fi îndeplinite în avans sau după acel termen orientativ.7.„Contract-cadru“ înseamnă documentul legal, aprobat de Împrumutat, care definește pachetul de servicii medicale și termenii și condițiile acordării acestora, inclusiv serviciile de asistență medicală primară (astfel cum sunt definite în continuare), care vor fi asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate al Împrumutatului.8.„Condiții generale“ înseamnă „Condițiile generale ale Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțări BIRD, finanțări în cadrul programelor pe bază de rezultate“, din data de 14 decembrie 2018.9.„Agent de verificare independent“ înseamnă agentul sau agenții la care se face referire în secțiunea III.B din anexa 2 la prezentul acord.10.„Ministerul Sănătății“ sau „MS“ înseamnă Ministerul Sănătății al Împrumutatului sau orice succesor legal al acestuia, acceptabil pentru Bancă.11.„Ministerul Finanțelor Publice“ sau „MFP“ înseamnă Ministerul Finanțelor Publice al Împrumutatului sau orice succesor al acestuia, acceptabil pentru Bancă.12.„Metformin“ înseamnă un medicament eliberat pe bază de prescripție medicală, utilizat în cazul diabetului de tip 2. În scopul prezentului acord, vor fi luate în considerare doar prescripțiile medicale de metformin inițiate de către furnizorii de asistență medicală primară pentru pacienții care anterior nu au fost tratați pentru diabet.13.„CNAS“ înseamnă Casa Națională de Asigurări de Sănătate a Împrumutatului, instituție publică cu personalitate juridică, înființată prin Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.14.„ONAC“ înseamnă Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate al Împrumutatului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanțelor Publice, înființat prin Ordonanța de urgență nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate.15.„Alte instituții de implementare“ înseamnă: (i) CNAS (astfel cum este definită în prezentul) și (ii) ONAC (astfel cum este definit în prezentul).16.„PHC“ înseamnă asistență medicală primară, astfel cum este definită prin Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.17.„Plan de acțiuni al Programului“ înseamnă planul Împrumutatului din data de 21 iunie 2019 și la care se face referire în secțiunea I.B.1 din anexa 2 la prezentul acord, după cum poate fi modificat periodic, cu acordul Băncii.18.„Data semnării“ înseamnă ultima dintre cele două date la care Împrumutatul și Banca au semnat prezentul acord de împrumut, iar această definiție se aplică tuturor referirilor la „data Acordului de împrumut“ din Condițiile generale.19.„Comunități insuficient deservite“ înseamnă comunele de pe teritoriul Împrumutatului în care mai mult de 6% din populație trăiește în zone recenzate marginalizate din punctul de vedere al capitalului uman, condițiilor de angajare și de trai. O zonă recenzată este considerată marginalizată dacă indicele acesteia din punctul de vedere al capitalului uman, condițiilor de angajare și de trai este sub valoarea națională de referință.20.„Populație insuficient deservită“ înseamnă grupurile care se confruntă cu bariere în ceea ce privește oferta sau cererea de utilizare a asistenței medicale, inclusiv 1) persoanele neasigurate și cei săraci; și 2) persoanele care trăiesc în localități care nu au un medic de familie sau în localități rurale cu o densitate scăzută de medici de familie.21.„Protocolul de verificare“ înseamnă Protocolul de verificare al Împrumutatului prin care sunt stabilite criterii detaliate în ceea ce privește atingerea DLR și mijloacele prin care acestea vor fi verificate în cadrul Programului, în termeni și condiții satisfăcătoare pentru Bancă, după cum acest protocol de verificare poate fi modificat periodic, cu acordul prealabil, exprimat în scris, al Băncii.a)„Acord-cadru“ înseamnă acordul încheiat între ONAC și furnizori, pentru furnizarea de materiale și dispozitive medicale pentru spitalele și serviciile de asistență medicală de urgență publice.(la 02-10-2023,
Sectiunea I a fost completată de Litera a), Punctul 3., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
b)Legea privind reforma în domeniul sănătății nr. 95/2006“ înseamnă legea adoptată de Parlamentul României la data de 14 aprilie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, astfel cum a fost modificată până la data Acordului.(la 02-10-2023,
Sectiunea I a fost completată de Litera b), Punctul 3., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
c)„HTA“ înseamnă evaluarea tehnologiilor medicale, un proces sistematic și multidisciplinar, care are ca scop determinarea valorii unei tehnologii medicale și furnizarea de îndrumări privind modul în care aceste tehnologii pot fi utilizate în sistemele de sănătate.(la 02-10-2023,
Sectiunea I a fost completată de Litera c), Punctul 3., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
d)„Legea bugetară anuală“ înseamnă legea adoptată anual de Parlamentul României pentru aprobarea bugetului de stat. Legea nr. 368/2022 privind bugetul de stat pe anul 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1214 din 19 decembrie 2022.(la 02-10-2023,
Sectiunea I a fost completată de Litera d), Punctul 3., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
e)„Cadrul de cheltuieli pe termen mediu“ înseamnă Strategia fiscal-bugetară a Împrumutatului adoptată pentru o perioadă de trei ani și publicată pe site-ul Ministerului Finanțelor.(la 02-10-2023,
Sectiunea I a fost completată de Litera e), Punctul 3., Litera b) din AMENDAMENT din 8 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 2 octombrie 2023
)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x