(Proiectul privind reforma sectorului sanitar – faza a II-a) între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare**) 28 ianuarie 2005(actualizat până la data de 12 ianuarie 2011*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 12 ianuarie 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008; AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009; AMENDAMENTUL din 17 noiembrie 2009 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 353 din 14 aprilie 2010; AMENDAMENTUL din 25 iunie 2010 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.363 din 23 decembrie 2010.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor___________**) Traducere.Acord din data de 28 ianuarie 2005, între România (Împrumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca)Având în vedere că: (A) Banca a primit scrisori din datele de 15 iulie 1999, 16 februarie 2000 şi 25 octombrie 2004 din partea Împrumutatului, care descriu un program de politici şi acţiuni în două faze (Programul), destinat realizării reformelor în sectorul sanitar al Împrumutatului;(B) Împrumutatul a solicitat Băncii să sprijine realizarea celor două faze ale Programului prin acordarea de împrumuturi către Împrumutat până la echivalentul a şaizeci milioane dolari (60.000.000 $) pentru o perioadă de 5 ani;(C) prima fază a Programului a fost sprijinită de Bancă printr-un împrumut în sumă de 40.000.000 $, conform unui acord de împrumut (4568-RO) din data de 7 iulie 2000 între Împrumutat şi Bancă;(D) pentru a sprijini finanţarea Proiectului, Împrumutatul intenţionează să obţină de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) un împrumut într-o sumă echivalentă cu 66.400.000 EUR (împrumutul BEI), în termenii şi în condiţiile stabilite într-un acord care se va încheia între Împrumutat şi BEI (Acord de împrumut BEI);(E) Împrumutatul, fiind convins în ceea ce priveşte fezabilitatea şi prioritatea proiectului descris în anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), care constituie faza a doua a Programului, a solicitat Băncii sprijin pentru finanţarea Proiectului, şiavând în vedere că Banca a fost de acord, între altele, pe baza celor expuse mai sus, să acorde Împrumutatului împrumutul în termenii şi în condiţiile stabilite în acest acord,părţile convin după cum urmează: +
Articolul ICondiţii generale; definiţiiSecţiunea 1.01. "Condiţiile generale aplicabile acordurilor de împrumut şi garanţie pentru împrumuturi într-o singură valută" ale Băncii din data de 30 mai 1995 (aşa cum au fost modificate până la 1 mai 2004) (Condiţiile generale) constituie parte integrantă a acestui acord.Secţiunea 1.02. În cazul în care contextul nu impune altfel, diferiţii termeni definiţi în Condiţiile generale şi în preambulul acestui acord au semnificaţiile stabilite în acestea, iar următorii termeni suplimentari au următoarele semnificaţii:a) eliminată; … ––––Lit. a) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.b) eliminată; … ––––Lit. b) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.a) Plan de management privind mediul înseamnă planul, satisfăcător pentru Bancă, întocmit şi adoptat de către împrumutat, care conţine impactul Proiectului asupra mediului şi măsurile de atenuare propuse; … ––––Lit. c) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. a), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.b) raportul financiar de monitorizare sau RMF înseamnă fiecare raport întocmit în conformitate cu secţiunea 4.02 a acestui acord; … ––––Lit. d) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. b), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.c) MS înseamnă Ministerul Sănătăţii al împrumutatului sau orice succesor legal al acestuia; … ––––Lit. e) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. c), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.f) eliminată; … ––––Lit. f) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.d) CNAS înseamnă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, înfiinţată în baza Legii nr. 145/1997 … , aşa cum a fost modificată, sau orice succesor legal al acesteia;––––Lit. g) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. d), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.h) eliminată; … ––––Lit. h) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.e) UMP înseamnă Unitatea de Management al Proiectului, înfiinţată în cadrul MS; … ––––Lit. i) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. e), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.f) Plan de achiziţii înseamnă planul de achiziţii al Împrumutatului, din data de 28 octombrie 2004, care acoperă perioada iniţială de 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului, aşa cum va fi acesta actualizat periodic, în conformitate cu prevederile secţiunii 3.02 a acestui acord, pentru a acoperi perioade ulterioare de 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului; … ––––Lit. j) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. f), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.g) cont special înseamnă contul la care se face referire în anexa nr. 6 la acest acord; … ––––Lit. k) a paragr. 1.02 al art. I a fost renumerotată şi a devenit lit. g), ca urmare a eliminărilor unor litere de către pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.l) eliminată; … ––––Lit. l) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.m) eliminată; … ––––Lit. m) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.n) eliminată; … ––––Lit. n) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.o) eliminată; … ––––Lit. o) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.p) eliminată; … ––––Lit. p) a paragr. 1.02 al art. I a fost eliminată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009. +
Articolul IIÎmprumutulSecţiunea 2.01. Banca acceptă să împrumute Împrumutatului, în termenii şi în condiţiile stabilite sau la care se face referire în acest acord, o sumă egală cu şaizeci şi cinci de milioane o sută de mii de euro (65.100.000 EUR).Secţiunea 2.02. a) Suma împrumutului poate fi trasă din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacă Banca va stabili astfel, care vor fi efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor, lucrărilor şi serviciilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului.––––Lit. a) a secţ. 2.02 a art. II a fost modificată de pct. 2 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.b) Împrumutatul poate, în scopurile acestui Proiect, să deschidă şi să menţină un cont special de depozit în euro, la o bancă comercială, în termeni şi în condiţii satisfăcătoare pentru Bancă, incluzând protejarea corespunzătoare împotriva compensării, popririi şi sechestrului. Depozitele în şi plăţile din contul special vor fi efectuate în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord. … Secţiunea 2.03. Noua dată-limită de tragere va fi 31 decembrie 2010 sau oricare altă dată ulterioară pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt Împrumutatul despre această dată ulterioară.––––Secţ. 2.03 a art. II a fost modificată de pct. 1 din AMENDAMENTUL din 17 noiembrie 2009 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 353 din 14 aprilie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 22 aprilie 2010.Secţiunea 2.04. La sau imediat după data intrării în efectivitate, Împrumutatul va plăti Băncii un comision iniţial a cărui valoare este egală cu un procent (1%) din suma împrumutului, care poate face obiectul unei reduceri după cum poate fi stabilit periodic de Bancă.Secţiunea 2.05. Împrumutatul va plăti Băncii un comision de angajament la o rată egală cu trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat asupra sumei împrumutului, netrasă de la o perioadă la alta.Secţiunea 2.06. a) Împrumutatul va plăti periodic dobânda aferentă sumei împrumutului, trasă periodic din împrumut şi nerambursată, la o rată egală, pentru fiecare perioadă de dobândă, cu rata de bază LIBOR plus marja totală LIBOR.b) În sensul acestei secţiuni: … (i) perioada de dobândă înseamnă perioada iniţială de la şi incluzând data semnării acestui acord până la, dar excluzând, prima dată de plată a dobânzii care are loc după aceea şi, după perioada iniţială, fiecare perioadă de la şi incluzând data de plată a dobânzii până la, dar excluzând, următoarea dată de plată a dobânzii;(îi) data de plată a dobânzii înseamnă orice dată specificată în secţiunea 2.07 a acestui acord;(iii) rata de bază LIBOR înseamnă, pentru fiecare perioadă de dobândă, rata interbancară oferită pe piaţa Londrei la depozitele la 6 luni în euro, valabilă în prima zi a acelei perioade de dobândă (sau, în cazul perioadei de dobândă iniţiale, pentru nivelul din data de plată a dobânzii care are loc sau urmează imediat primei zile a acelei perioade de dobândă), aşa cum a fost determinată în mod rezonabil de Bancă şi exprimată ca un anume procent pe an;(iv) marja totală LIBOR înseamnă, pentru fiecare perioadă de dobândă: (A) trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderată, pentru acea perioadă de dobândă, sub (sau peste) ratele oferite pe piaţa interbancară londoneză sau alte rate de referinţă pentru depozitele la 6 luni, pentru împrumuturile nerambursate ale Băncii sau pentru părţi ale acestora alocate de Bancă pentru finanţarea împrumuturilor denominate într-o singură valută ori pentru părţi ale acestora acordate de ea, care includ împrumutul, aşa cum a fost determinată în mod rezonabil de Bancă şi exprimată ca un anume procent pe an.c) Banca va notifica Împrumutatului rata de bază LIBOR şi marja totală LIBOR pentru fiecare perioadă de dobândă, imediat după stabilirea acestora. … d) Ori de câte ori, ca urmare a schimbărilor în ceea ce priveşte practicile pieţei care influenţează stabilirea ratelor dobânzii la care se face referire în această secţiune 2.06, Banca stabileşte că este în interesul împrumutaţilor săi luaţi în totalitate şi al Băncii să aplice o bază pentru stabilirea ratelor dobânzii aplicabile împrumutului, alta decât cea prevăzută în secţiunea menţionată, Banca poate modifica baza de stabilire a ratelor dobânzii aplicabile împrumutului după notificarea Împrumutatului cu privire la noua bază cu cel puţin 6 luni înainte. Noua bază va deveni efectivă la expirarea perioadei notificate, dacă Împrumutatul nu notifică Băncii, în timpul perioadei menţionate, obiecţiile lui, caz în care modificările respective nu vor fi aplicabile împrumutului. … Secţiunea 2.07. Dobânda şi alte costuri vor fi plătibile semestrial, cumulativ, la datele de 15 februarie şi 15 august ale fiecărui an.Secţiunea 2.08. Împrumutatul va restitui suma împrumutului în conformitate cu Graficul de rambursare prevăzut în anexa nr. 3 la acest acord. +
Articolul IIIRealizarea ProiectuluiSecţiunea 3.01. a) Împrumutatul îşi declară angajamentul faţă de obiectivele Proiectului şi în acest scop Împrumutatul va realiza Proiectul prin MS, cu diligenţa şi eficienţa necesare şi în conformitate cu practicile administrative, tehnice, financiare, de mediu şi de asistenţă sanitară corespunzătoare, şi va asigura cu promptitudine, după caz, fondurile, facilităţile, serviciile şi alte resurse necesare Proiectului.b) Fără a se limita la prevederile paragrafului a) al acestei secţiuni şi cu excepţia cazului în care Împrumutatul şi Banca vor conveni altfel, Împrumutatul, acţionând prin MS, va realiza Proiectul în conformitate cu Programul de implementare stabilit în anexa nr. 5 la acest acord. … Secţiunea 3.02. a) Cu excepţia cazului în care Banca va conveni altfel, achiziţionarea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor de consultanţă necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului va fi guvernată de prevederile anexei nr. 4 la acest acord, după cum respectivele prevederi pot fi detaliate în Planul de achiziţii.b) Împrumutatul va actualiza Planul de achiziţii în conformitate cu termeni de referinţă acceptabili Băncii şi va transmite această actualizare Băncii spre aprobare, în cel mult 12 luni de la data Planului de achiziţii anterior. … Secţiunea 3.03. În sensul secţiunii 9.07 din Condiţiile generale şi fără a se limita la acestea, Împrumutatul:a) va întocmi, pe baza instrucţiunilor acceptabile pentru Bancă, şi va transmite Băncii, în cel mult 6 luni de la data limită de tragere sau la o dată ulterioară ce poate fi convenită în acest scop între Împrumutat, acţionând prin MS, şi Bancă, un plan privind funcţionarea viitoare a Proiectului; şi … b) va permite Băncii posibilitatea rezonabilă de a se consulta cu Împrumutatul asupra planului menţionat. … +
Articolul IVClauze financiareSecţiunea 4.01. a) Împrumutatul, acţionând prin MS, va menţine un sistem de management financiar, incluzând înregistrări şi conturi, şi va întocmi situaţii financiare adecvate, în concordanţă cu standardele de contabilitate acceptabile Băncii, aplicate consecvent, pentru a reflecta operaţiunile, resursele şi cheltuielile aferente Proiectului.b) Împrumutatul, prin MS: … (i) începând cu anul fiscal în care va intră în efectivitate şi până în anul fiscal în care se va efectua ultima tragere din împrumut inclusiv, va asigura auditarea situaţiilor financiare la care s-a făcut referire în paragraful a) al acestei secţiuni, pentru fiecare an fiscal, în conformitate cu standardele de audit acceptabile Băncii, aplicate în mod consecvent de către auditori independenţi acceptabili Băncii;(îi) va furniza Băncii, imediat ce dispune de ele, dar în orice caz nu mai târziu de 6 luni de la sfârşitul fiecărui an fiscal: (A) copii certificate ale situaţiilor financiare la care s-a făcut referire în paragraful a) al acestei secţiuni pentru respectivul an astfel auditat; şi (B) un punct de vedere asupra acelor situaţii, înregistrări şi conturi şi acelui raport de audit, exprimat de auditorii menţionaţi, având sfera de cuprindere şi detaliile pe care Banca le va fi solicitat în mod rezonabil; şi(iii) va furniza Băncii orice alte informaţii privind aceste înregistrări şi conturi şi auditul acestor situaţii financiare, precum şi privind auditorii menţionaţi, după cum Banca poate solicita periodic în mod rezonabil.c) Pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul împrumutului au fost efectuate pe baza declaraţiilor de cheltuieli, Împrumutatul, prin MS: … (i) va ţine sau va asigura ţinerea, în conformitate cu paragraful a) al acestei secţiuni, de înregistrări şi conturi separate care să reflecte astfel de cheltuieli;(îi) va păstra, cel puţin un an după ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal în care a fost efectuată ultima tragere din contul împrumutului, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, note de plată, chitanţe şi alte documente) care evidenţiază astfel de cheltuieli;(iii) va da posibilitatea reprezentanţilor Băncii să examineze astfel de înregistrări; şi(iv) se va asigura că acele înregistrări şi conturi sunt incluse în auditul anual la care s-a făcut referire în paragraful b) al acestei secţiuni şi că raportul acestui audit conţine un punct de vedere separat al auditorilor menţionaţi, conform căruia declaraţiile de cheltuieli remise în timpul anului fiscal, împreună cu procedurile şi controalele interne implicate în pregătirea lor, pot sta la baza efectuării tragerilor aferente.Secţiunea 4.02. a) Fără a limita obligaţiile Împrumutatului referitoare la raportările privind stadiul Proiectului, stabilite în anexa nr. 5 la acest acord, împrumutatul, prin MS, va întocmi şi va transmite Băncii un raport de monitorizare financiară, în formă şi conţinut satisfăcătoare pentru Bancă, raport care:(i) stabileşte sursele şi utilizarea fondurilor pentru Proiect, atât cumulativ, cât şi pentru perioada acoperită de respectivul raport, prezentând separat fondurile asigurate din împrumut, şi explică diferenţele dintre utilizarea efectivă şi cea planificată a acestor fonduri;(îi) descrie stadiul fizic al implementării Proiectului, atât cumulativ, cât şi pentru perioada acoperită de respectivul raport, şi explică diferenţele dintre implementarea efectivă şi cea planificată a Proiectului; şi(iii) stabileşte stadiul achiziţiilor în cadrul Proiectului, la sfârşitul perioadei acoperite de raportul respectiv.b) Primul RMF va fi transmis Băncii în cel mult 45 de zile de la sfârşitul primului trimestru după data intrării în efectivitate şi va acoperi perioada de la efectuarea primei cheltuieli din cadrul Proiectului până la sfârşitul primului trimestru calendaristic; după aceea, fiecare RMF va fi trimis Băncii în cel mult 45 de zile de la sfârşitul fiecărui trimestru calendaristic ulterior şi va acoperi respectivul trimestru calendaristic. … +
Articolul VRemedii ale BănciiSecţiunea 5.01. Conform secţiunii 6.02 (p) din Condiţiile generale, sunt specificate în plus următoarele evenimente suplimentare:a) Acordul de împrumut BEI nu va fi intrat în efectivitate până la 31 mai 2005 sau la o altă dată ulterioară pe care Banca o poate conveni, cu condiţia că totuşi prevederile acestui paragraf nu vor fi aplicate dacă Împrumutatul demonstrează, într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă, că dispune de fonduri suficiente pentru Proiect din alte surse, în termeni şi în condiţii conforme cu obligaţiile asumate de Împrumutat prin acest acord. … b) (i) Sub rezerva subparagrafului (îi) al acestui paragraf: (A) dreptul împrumutatului de a trage sumele din împrumutul BEI va fi fost suspendat, anulat sau încetat, integral ori parţial, potrivit termenilor Acordului de împrumut BEI; sau (B) acest împrumut va fi devenit scadent şi plătibil înainte de scadenţa stabilită pentru acesta. … (îi) Subparagraful (i) al acestui paragraf nu se va aplica dacă Împrumutatul stabileşte într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă: (A) că acea suspendare, anulare, terminare sau rambursare anticipată nu este determinată de neîndeplinirea de către Împrumutat a oricăreia dintre obligaţiile asumate de el prin acest acord; şi (B) fonduri suficiente pentru Proiect sunt disponibile Împrumutatului din alte surse în termeni şi în condiţii corespunzătoare obligaţiilor asumate de Împrumutat prin acest acord.c) Eliminată. … ––––Lit. c) a secţ. 5.01 a art. V a fost eliminată de pct. 3 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009. +
Articolul VITerminareSecţiunea 6.01. Data ce survine la 150 de zile de la data prezentului acord este specificată prin prezentul acord, în sensul secţiunii 12.04 din Condiţiile generale. +
Articolul VIIReprezentantul împrumutatului; adreseSecţiunea 7.01. Ministrul finanţelor publice al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant al Împrumutatului în sensul secţiunii 11.03 din Condiţiile generale.Secţiunea 7.02. Următoarele adrese sunt specificate în sensul secţiunii 11.01 din Condiţiile generale:Pentru Împrumutat:──────────────────Ministerul Finanţelor PubliceStr. Apolodor nr. 17Bucureşti, RomâniaTelex: 11239Fax: 401 312 6792Pentru Bancă:──────────────Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi DezvoltareStr. 1818 H, N.W.Washington, D.C. 20433Statele Unite ale AmericiiAdresa telegrafică: INTBAFRAD, Washington, D.C.Telex: 248423 (MCI) sau 64145 (MCI)Fax: (202) 477-6391Drept urmare, părţile la prezentul acord, acţionând prin reprezentanţii lor legal autorizaţi, au dispus ca acest acord să fie semnat în numele lor la Bucureşti, România, în ziua şi anul menţionate la început.Pentru România,Ionel Popescu,ministrul finanţelor publice,reprezentant autorizatPentru Banca Internaţionalăpentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,Anand K. Seth,director,reprezentant autorizat +
AnexăSecţiunea 1. a) O firmă sau o persoană fizică ori o entitate de implementare a Proiectului sau un Primitor (altul decât o ţară membră) despre care o IFI a descoperit că s-a angajat în practici frauduloase, de corupţie, de coerciţie sau necinstite în legătură cu utilizarea sumelor din finanţarea oferită de respectiva IFI poate fi declarată/declarat neeligibilă/neeligibil de către Bancă, în condiţiile stabilite de IFI, pentru:(i) încredinţarea unui contract finanţat de Bancă;(îi) nominalizarea ca subcontractor, consultant, producător sau furnizor ori prestator de servicii al unei firme care altfel este eligibilă pentru încredinţarea unui contract finanţat de Bancă;(iii) a beneficia de un contract finanţat de Bancă, financiar sau de alt fel; şi(iv) a participa în alt fel la pregătirea ori implementarea Proiectului sau a oricărui alt proiect finanţat, integral ori parţial, de către Bancă.b) Prevederile din secţiunea 1 a) a acestei anexe se aplică: … (i) tuturor contractelor noi pentru care notificarea de încredinţare este emisă şi/sau contractul este semnat după data intrării în vigoare a scrisorii de amendament; şi(îi) tuturor contractelor existente ale căror scop, preţuri sau alte condiţii fac obiectul unor modificări de fond după data intrării în vigoare a scrisorii de amendament.Secţiunea 2. Un eveniment suplimentar de suspendare în condiţiile prevederilor aplicabile ale Condiţiilor generale va fi următorul: Primitorul (altul decât ţara membră) (dacă este aplicabil) sau entitatea de implementare a Proiectului (dacă este aplicabil) a fost declarat(ă) neeligibil(ă) de către Bancă pentru a primi sume din orice finanţare asigurată de către Bancă, ca rezultat al faptului că o IFI a declarat neeligibil(ă) Primitorul sau entitatea de implementare a Proiectului pentru a beneficia de sume din finanţări asigurate de respectiva IFI ori pentru a participa în alt mod la pregătirea sau implementarea vreunui proiect finanţat integral ori parţial de respectiva IFI, ca rezultat al constatării de către respectiva IFI că Primitorul sau entitatea de implementare a Proiectului s-a angajat în practici frauduloase, de corupţie, de coerciţie ori necinstite în legătură cu utilizarea sumelor din finanţarea oferită de respectiva IFI.Secţiunea 3. Primitorul va determina entitatea de implementare a Proiectului (dacă este aplicabil) să deruleze Proiectul în concordanţă cu prevederile incluse în această anexă.––––Anexa a fost introdusă de AMENDAMENTUL din 25 iunie 2010 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.363 din 23 decembrie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 27 din 12 ianuarie 2011. +
Anexa 1TRAGEREAsumelor împrumutului1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de poziţii care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie şi procentul cheltuielilor pentru poziţiile care vor fi astfel finanţate din fiecare categorie:┌──────────────────────────────┬────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐│ "Categoria │Sumă alocată│ ││ │din împrumut│ Procentul din cheltuieli care va fi finanţat ││ │(exprimată în│ ││ │în euro) │ │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(1) Echipamente de comunicaţii│ 2.850.059│100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale ││ │ │(costuri franco-uzină) şi 80% din cheltuieli locale ││ │ │pentru alte articole procurate pe plan local │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(2) Bunuri (altele decât │ 30.341.139│100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale ││echipamentele de comunicaţii) │ │(costuri franco-uzină) şi 80% din cheltuieli locale ││ │ │ pentru alte articole procurate pe plan local │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(3) Servicii de consultanţă │ 999.742│75% din cheltuieli efectuate de către consultanţi locali ││ (inclusiv audit) │ │şi 85% din cheltuieli efectuate de consultanţi străini │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(4) Pregătire │ 80.218│100% din cheltuieli externe şi 75% din cheltuieli locale │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(5) Subîmprumuturi în cadrul │ │ ││ părţii C a Proiectului │ 0│ │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(6) Lucrări │ 338.865│80% │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(7) Costuri operaţionale │ 414.764│45% │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(8) Nealocate │ 0│ │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│(9) Bunuri, echipamente de │ 30.075.213│74% ││comunicaţii, servicii de │ │ ││consultanţă (inclusiv audit), │ │ ││pregătire, lucrări │ │ ││şi costuri operaţionale │ │ │├──────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│TOTAL: │ 65.100.000"│ │└──────────────────────────────┴────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘––––Tabelul de la paragr. 1 al anexei 1 a fost modificat de pct. 2 din AMENDAMENTUL din 17 noiembrie 2009 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 353 din 14 aprilie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 22 aprilie 2010.2. În sensul acestei anexe:a) termenul cheltuieli externe înseamnă cheltuieli în moneda oricărei alte ţări decât cea a Împrumutatului pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricărei alte ţări decât cea a Împrumutatului; şi … b) termenul cheltuieli locale înseamnă cheltuieli în moneda împrumutatului sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul Împrumutatului; … c) termenul consultanţi locali înseamnă persoane fizice care sunt cetăţeni ai Împrumutatului şi sunt rezidenţi pe teritoriul Împrumutatului din punct de vedere fiscal şi companii înregistrate ca entităţi juridice române conform legislaţiei în vigoare a Împrumutatului; şi … d) termenul consultanţi externi înseamnă consultanţi individuali şi firme de consultanţă, care nu sunt consultanţi locali conform definiţiei de la subparagraful c) al acestui paragraf; şi … e) termenul costuri operaţionale înseamnă costuri operaţionale suplimentare efectuate de UMP pentru implementarea Proiectului, incluzând salariile personalului (altul decât funcţionarii publici), consumabile de birou, combustibil şi asigurarea vehiculelor, cheltuieli pentru comunicaţii şi cheltuieli cu deplasarea personalului UMP. … 3. Fără a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nicio tragere nu va fi efectuată pentru plăţi efectuate în cadrul categoriilor (1)-(7) şi al categoriei (9), prevăzute în tabelul de la paragraful 1 al acestei anexe, până când comisionul la care se face referire în secţiunea 2.04 a acordului nu a fost plătit.––––Paragr. 3 al anexei 1 a fost modificat de subpct. 4.2. al pct. 4 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.4. Banca poate solicita ca tragerile din contul împrumutului să fie efectuate pe baza declaraţiilor de cheltuieli pentru cheltuieli aferente:a) bunurilor şi lucrărilor în cadrul contractelor care costă mai puţin de 100.000 EUR echivalent fiecare; … b) lucrărilor în cadrul contractelor care costă mai puţin de 100.000 EUR echivalent fiecare; … c) servicii de consultanţă în cadrul contractelor cu firme de consultanţă, care costă mai puţin de 100.000 EUR echivalent fiecare; … d) eliminată … –––-Lit. d) a paragr. 4 al anexei 1 a fost eliminată de subpct. 4.3. al pct. 4 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.e) subîmprumuturi, toate în conformitate cu termeni şi condiţii pe care Banca le va fi specificat prin notificarea Împrumutatului. … +
Anexa 2DESCRIEREA PROIECTULUIProiectul constituie faza a doua a Programului Împrumutatului, care vizează reducerea mortalităţii şi a morţii premature, asigurarea unui acces echitabil la serviciile de sănătate şi îmbunătăţirea eficienţei sectorului sanitar. Obiectivele Proiectului sunt: (i) de a asigura servicii mai accesibile, de calitate îmbunătăţită şi cu rezultate medicale îmbunătăţite pentru persoanele care necesită asistenţă maternală şi neonatală şi asistenţă medicală de urgenţă; şi (îi) de a asigura sprijin pentru elaborarea strategiei de asistenţă medicală primară.––––A doua propoziţie a primului alin. al anexei 2 a fost modificată de subpct. 5.1. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.Proiectul cuprinde următoarele părţi, sub rezerva acelor modificări pe care Împrumutatul şi Banca le pot conveni periodic pentru a realiza aceste obiective:Partea A. Asistenţă medicală maternală şi neonatalăReabilitarea maternităţilor şi a unităţilor de asistenţă medicală neonatală şi asigurarea de echipamente medicale, asistenţă tehnică şi pregătire a personalului în asigurarea de servicii moderne de obstetrică, ginecologie şi neonatologiePartea B. Servicii medicale de urgenţă1. Modernizarea camerelor de urgenţă şi a secţiilor de terapie intensivă în spitalele selectate, prin asigurarea de lucrări, echipamente medicale şi alte echipamente şi pregătire––––Pct. 1 al părţii B din anexa 2 a fost modificat de subpct. 5.2.1. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.2. Modernizarea şi implementarea capacităţii sistemului de comunicaţii integrat automat medical de urgenţă, inclusiv în departamentele de urgenţă din spitale, şi a două sisteme de pagere centralizate integrate pentru servicii de urgenţă, unul în interiorul spitalelor şi unul pentru calamităţi şi dezastre––––Pct. 2 al părţii B din anexa 2 a fost modificat de subpct. 5.2.2. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.3. Asigurarea de echipamente de înregistrare pentru sistemul de telecomunicaţii şi instruirea dispecerilor––––Pct. 3 al părţii B din anexa 2 a fost introdus de subpct. 5.2.3. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.4. Implementarea unui sistem-pilot de telemedicină pentru cazuri de urgenţă/traume şi stabilirea cadrului general pentru monitorizarea şi evaluarea acestuia, prin asigurarea de echipamente, asistenţă tehnică şi pregătire––––Pct. 4 al părţii B din anexa 2 a fost introdus de subpct. 5.2.3. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.5. Înfiinţarea unor centre de instruire în ultrasonografie pentru camerele de urgenţă şi tehnici rapide FAST––––Pct. 5 al părţii B din anexa 2 a fost introdus de subpct. 5.2.3. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.6. Înfiinţarea unor săli de operaţie multitraumă în spitalele regionale selectate.––––Pct. 6 al părţii B din anexa 2 a fost introdus de subpct. 5.2.3. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.Partea C. Asistenţă medicală primară şi servicii medicale în mediul ruralSprijinirea MS pentru: a) identificarea şi definirea zonelor slab deservite de servicii de asistenţă medicală primară, inclusiv criteriile pentru fiecare zonă identificată, în vederea facilitării ulterior a elaborării strategiei privind asistenţa medicală primară; şi b) elaborarea strategiei de asistenţă medicală primară––––Partea C din anexa 2 a fost modificată de subpct. 5.3. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.1. Asigurarea de lucrări, mobilier, echipamente medicale şi alte echipamente, de asistenţă tehnică şi pregătire pentru înfiinţarea de CSMF în judeţele selectate2. Acordarea de subîmprumuturi beneficiarilor eligibili, pentru subproiectele necesare îmbunătăţirii practicii medicilor de familie, şi asigurarea de pregătirePartea D. Conturile naţionale de sănătate şi planificarea1. Întărirea capacităţii MS pentru dezvoltarea de conturi naţionale de sănătate2. Întărirea capacităţii MS, a direcţiilor judeţene de sănătate publică şi a spitalelor, pentru elaborarea de propuneri financiare pentru proiecte şi programe în sectorul sanitarPartea E. Managementul Proiectului1. Asigurarea de asistenţă tehnică, de pregătire şi bunuri, inclusiv vehicule, şi costuri operaţionale pentru a sprijini MS şi UMP în managementul şi implementarea Proiectului.–––-Alin. unic al părţii E din anexa 2 a fost renumerotat şi a devenit pct. 1, ca urmare introducerii pct. 2 de către subpct. 5.4. al pct. 5 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.2. Sprijin destinat MS pentru Strategia de comunicare în domeniul sănătăţii, inclusiv o campanie de informare a publicului, şi asigurarea de servicii de consultanţă pentru a sprijini MS în procesul de elaborare a legislaţiei relevante pentru implementarea măsurilor de reformă în sectorul sanitar.––––Pct. 2 al părţii E din anexa 2 a fost modificat de pct. 3 din AMENDAMENTUL din 17 noiembrie 2009 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 353 din 14 aprilie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 22 aprilie 2010.Se aşteaptă ca Proiectul să fie finalizat până la data de 30 iunie 2009. +
Anexa 3GRAFICUL DE RAMBURSARE───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Data scadenţei Plata ratelor de capital (exprimate în euro)*)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── La fiecare dată de 15 februarie şi 15 august, începând cu 15 august 2010 până la 15 august 2021 2.715.000 şi la 15 februarie 2022 2.655.000─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────_________*) Cifrele din această coloană reprezintă suma în euro care va fi rambursată, cu excepţia celor prevăzute în secţiunea 4.04 (d) din Condiţiile generale. +
Anexa 4ACHIZIŢIILE +
Secţiunea IGeneralităţiA. Toate bunurile, lucrările şi serviciile (altele decât serviciile de consultanţă) vor fi achiziţionate în conformitate cu prevederile secţiunii I din "Liniile directoare pentru achiziţii în cadrul împrumuturilor B.I.R.D. şi creditelor A.I.D." din luna mai 2004 (Liniile directoare pentru achiziţii) şi cu prevederile acestei anexe.B. Toate serviciile de consultanţă vor fi achiziţionate în conformitate cu secţiunile I şi IV din "Liniile directoare: Selectarea şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale" din luna mai 2004 (Liniile directoare pentru servicii de consultanţă) şi cu prevederile acestei anexe.C. Denumirile utilizate mai jos în această anexă pentru a descrie metodele specifice de achiziţie sau metodele prin care Banca verifică anumite contracte au semnificaţia atribuită acestora în Liniile directoare pentru achiziţii sau în Liniile directoare pentru servicii de consultanţă, după caz. +
Secţiunea IIMetode specifice de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor (altele decât serviciile de consultanţă)A. Licitaţia competitivă internaţională. Cu excepţia cazurilor în care se prevede altfel în partea B a acestei secţiuni, contractele vor fi adjudecate în baza licitaţiei competitive internaţionale. Prevederile paragrafelor 2.55 şi 2.56 din Liniile directoare pentru achiziţii, care prevăd preferinţa pentru producătorii naţionali în evaluarea ofertelor, se vor aplica în cazul bunurilor fabricate pe teritoriul Împrumutatului.B. Alte proceduri de achiziţie:1. licitaţie competitivă naţională. Bunurile ce se estimează că vor costa mai puţin de 300.000 EUR echivalent pe contract şi lucrările ce se estimează că vor costa mai puţin de 3.000.000 EUR echivalent pe contract pot fi achiziţionate în cadrul contractelor adjudecate pe baza licitaţiei competitive naţionale, potrivit prevederilor paragrafelor 3.3 şi 3.4 din Liniile directoare pentru achiziţii;2. cumpărare. Bunurile ce se estimează că vor costa mai puţin de 80.000 EUR echivalent pe contract şi lucrările ce se estimează că vor costa mai puţin de 80.000 EUR echivalent pe contract pot fi achiziţionate prin contracte adjudecate pe bază de cumpărare;3. contractare directă. Bunurile despre care Banca convine că îndeplinesc condiţiile pentru contractare directă pot fi achiziţionate în conformitate cu prevederile acestei metode de achiziţie;4. Eliminat.–––-Pct. 4 al lit. B a secţ. a II-a din anexa 4 a fost eliminat de pct. 6 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009. +
Secţiunea IIIMetode specifice de achiziţie a serviciilor de consultanţăA. Selectarea pe baza calităţii şi costului. Cu excepţia cazurilor în care se prevede altfel în partea B a acestei secţiuni, serviciile de consultanţă vor fi achiziţionate prin contracte adjudecate prin selectarea pe baza costului şi a calităţii. În sensul paragrafului 2.7 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă, lista scurtă a consultanţilor pentru servicii ce se estimează că vor costa mai puţin de 200.000 EUR echivalent pe contract poate cuprinde în totalitate consultanţi locali.B. Alte proceduri:1. selectarea pe baza celui mai mic cost. Serviciile pentru activităţi în legătură cu care Banca agreează că îndeplinesc condiţiile paragrafului 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă pot fi achiziţionate prin contracte adjudecate prin selectarea pe baza celui mai mic cost, în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 şi 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă;2. selectarea pe baza calificării consultanţilor. Serviciile ce se estimează că vor costa mai puţin de 200.000 EUR echivalent pe contract pot fi achiziţionate prin contracte adjudecate în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1, 3.7 şi 3.8 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă;3. selectarea dintr-o singură sursă. Serviciile pentru activităţi în legătură cu care Banca agreează că îndeplinesc condiţiile paragrafului 3.10 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă, pentru selectarea dintr-o singură sursă, pot fi achiziţionate, cu acordul prealabil al Băncii, în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.9-3.13 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă;4. consultanţi individuali. Serviciile pentru activităţi în legătură cu care Banca convine că îndeplinesc condiţiile stabilite în prima propoziţie a paragrafului 5.1 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă pot fi achiziţionate prin contracte adjudecate consultanţilor individuali, în conformitate cu prevederile paragrafelor 5.2-5.3 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă. în cazurile descrise în paragraful 5.4 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă, aceste contracte pot fi adjudecate consultanţilor pe bază de sursă unică.5. Selectarea pe baza unui buget fix. Serviciile pentru sarcinile despre care Banca apreciază că îndeplinesc cerinţele prevăzute în paragraful 3.5 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă pot fi achiziţionate, cu acordul prealabil al Băncii, în conformitate cu prevederile paragrafului menţionat.––––Pct. 5 al lit. B a secţ. a III-a din anexa 4 a fost introdus de pct. 4 din AMENDAMENTUL din 17 noiembrie 2009 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 353 din 14 aprilie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 22 aprilie 2010. +
Secţiunea IVAnaliza Băncii privind decizia de achiziţieCu excepţia cazului în care Banca va stabili altfel prin notificarea Imprumutatului, următoarele contracte vor fi supuse analizei prealabile a Băncii: a) fiecare contract de bunuri, lucrări şi servicii (altele decât servicii de consultanţă) achiziţionate pe bază de licitaţie competitivă internaţională sau de contractare directă; b) primele două contracte de bunuri şi primele două contracte de lucrări achiziţionate pe bază de licitaţie competitivă naţională; c) primele două contracte achiziţionate pe bază de cumpărare; şi d) fiecare contract pentru servicii de consultanţă prestate de o firmă, ce se estimează că va costa mai mult de echivalentul a 100.000 EUR inclusiv, sau pentru consultanţi individuali, ce se estimează că va costa mai mult de echivalentul a 50.000 EUR inclusiv. Toate celelalte contracte vor fi supuse analizei ulterioare a Băncii. +
Anexa 5PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE1. Împrumutatul va delega MS responsabilitatea pentru implementarea Proiectului care:a) va menţine UMP cu acel personal şi acele resurse care vor fi necesare UMP pentru realizarea sarcinilor privind managementul general şi implementarea Proiectului; … b) până la data de 31 mai 2005 va înfiinţa câte o unitate în fiecare dintre cele opt direcţii judeţene de sănătate publică, pentru a sprijini VMP în implementarea activităţilor Proiectului la nivel local; şi … c) înfiinţarea Comitetului director al Proiectului, cuprinzând manageri din cadrul MS şi din alte instituţii, care va fi responsabil pentru consultare şi sprijin general cu privire la activităţile Proiectului. … –––-Lit. c) a pct. 1 din anexa 5 a fost modificată de subpct. 7.1. al pct. 7 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.d) înfiinţarea grupurilor tehnice de lucru pentru fiecare parte a Proiectului, care vor fi responsabile pentru consultare şi sprijin tehnic cu privire la respectiva parte a Proiectului. … –––-Lit. d) a pct. 1 din anexa 5 a fost introdusă de subpct. 7.2. al pct. 7 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.2. Eliminat.––––Pct. 2 din anexa 5 a fost eliminat de subpct. 7.3. al pct. 7 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.3. Împrumutatul, prin MS, va asigura că toate măsurile necesare pentru realizarea Planului de management privind mediul vor fi luate în timp util.4. Împrumutatul, acţionând prin MS:a) va menţine politici şi proceduri adecvate care să-i permită acestuia să monitorizeze şi să evalueze permanent, în conformitate cu indicatori acceptabili Băncii, realizarea Proiectului şi îndeplinirea obiectivelor acestuia; … b) va întocmi, conform termenilor de referinţă satisfăcători pentru Bancă, şi va transmite Băncii, la data de 31 martie 2007 sau în jurul acestei date, un raport care integrează rezultatele activităţilor de monitorizare şi evaluare, efectuate, conform paragrafului a) al acestei secţiuni, privind progresul obţinut în realizarea Proiectului pe parcursul perioadei anterioare datei respectivului raport, şi stabileşte măsuri recomandate pentru a asigură realizarea eficientă a Proiectului şi îndeplinirea obiectivelor acestuia pe perioada care urmează acestei date; şi … c) va analiza împreună cu Banca, până la data de 30 iunie 2007 sau la o dată ulterioară pe care o va solicita Banca, raportul la care se face referire la paragraful b) al acestei secţiuni şi după aceea va lua toate măsurile necesare pentru a asigura finalizarea eficientă a Proiectului şi realizarea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor şi recomandărilor raportului menţionat şi punctului de vedere al Băncii în această privinţă. … +
Anexa 6CONTUL SPECIAL1. Pentru scopurile acestei anexe:a) termenul categorii eligibile înseamnă categoriile (1)-(7) şi categoria (9) prevăzute în tabelul de la paragraful 1 din cadrul anexei nr. 1 la Acord; … –––Lit. a) a pct. 1 din anexa 6 a fost modificată de subpct. 8.1. al pct. 8 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009.b) termenul cheltuieli eligibile înseamnă cheltuielile legate de costurile rezonabile ale bunurilor, lucrărilor, serviciilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului alocate periodic categoriilor eligibile în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; … –––Lit. b) a pct. 1 din anexa 6 a fost modificată de subpct. 8.2. al pct. 8 din AMENDAMENTUL din 9 decembrie 2008 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 589 din 13 mai 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009, prin eliminarea referirii la subîmprumuturi.c) termenul alocaţia autorizată înseamnă suma de 2.000.000 EUR aferentă contului special, care va fi trasă din contul de împrumut şi depusă în contul special în conformitate cu paragraful 3 a) al acestei anexe. … 2. Plăţile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile, în conformitate cu prevederile acestei anexe.3. După ce Banca a primit dovezi satisfăcătoare pentru ea că a fost deschis contul special în mod corespunzător, tragerile alocaţiei autorizate şi tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate după cum urmează:a) Pentru tragerile alocaţiei autorizate, Împrumutatul va transmite Băncii o cerere sau cereri pentru depunerea în contul special a unei sume ori a unor sume care nu vor depăşi suma totală a alocaţiei autorizate. Pe baza acestei cereri sau acestor cereri, Banca, în numele Împrumutatului, va trage din contul împrumutului şi va depune în contul special acea sumă sau sume pe care Împrumutatul o va fi cerut. … b) (i) Pentru realimentarea contului special, Împrumutatul va transmite Băncii cereri pentru depunerea în contul special la intervalele pe care le va specifică Banca. … (îi) Anterior sau în acelaşi timp cu fiecare dintre aceste cereri, Împrumutatul va înainta Băncii documentele şi alte evidenţe solicitate în conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau plăţile în legătură cu care este solicitată realimentarea. Pe baza fiecărei astfel de cereri, Banca, în numele Împrumutatului, va trage din contul împrumutului şi va depune în contul special acea sumă pe care Împrumutatul o va fi cerut şi va fi fost dovedită prin documentele menţionate şi alte evidenţe că a fost plătită din contul special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de Bancă din contul împrumutului în cadrul respectivelor categorii eligibile şi în respectivele sume echivalente, după cum au fost justificate prin documentele menţionate şi alte evidenţe.4. Pentru fiecare plată efectuată de împrumutat din contul special, Împrumutatul va transmite Băncii, la momentul în care Banca va solicita în mod rezonabil acest lucru, acele documente şi evidenţe care demonstrează că acea plată a fost efectuată exclusiv pentru cheltuieli eligibile.5. Fără a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Băncii nu i se va solicita să facă alte depuneri în contul special:a) dacă, la orice moment, Banca va fi stabilit că toate tragerile ulterioare vor trebui efectuate de către Împrumutat direct din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale şi ale paragrafului a) al secţiunii 2.02 a acestui acord; … b) dacă Împrumutatul nu îşi va fi respectat obligaţia de a transmite Băncii, în cadrul perioadei de timp precizate în secţiunea 4.01 b) (îi) a acestui acord, vreunul dintre rapoartele de audit solicitate să fie transmise Băncii în conformitate cu secţiunea menţionată, referitoare la auditul înregistrărilor şi conturilor pentru contul special; … c) dacă, la orice moment, Banca va fi notificat Împrumutatului intenţiile sale de a suspenda, în totalitate sau parţial, dreptul Împrumutatului de a face trageri din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile secţiunii 6.02 din Condiţiile generale; sau … d) odată ce suma totală netrasă din împrumut, alocată categoriilor eligibile, minus suma totală a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Bancă conform secţiunii 5.02 din Condiţiile generale va fi egală cu echivalentul a de două ori suma alocaţiei autorizate. … După aceea, tragerea din contul împrumutului a sumei rămase netrase din împrumut, alocată pentru categoriile eligibile, va respecta procedurile pe care Banca le va preciza în notificarea către Împrumutat. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate doar după şi în măsura în care Banca va fi fost convinsă că toate aceste sume rămase în depozit în contul special la data unei astfel de notificări vor fi utilizate pentru efectuarea plăţilor pentru cheltuieli eligibile.6. a) Dacă Banca va fi stabilit la orice moment că orice plată din contul special: (i) a fost efectuată pentru o cheltuială sau într-o sumă neeligibilă conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (îi) nu a fost justificată prin evidenţele transmise Băncii, Împrumutatul, imediat după notificarea Băncii: (A) va transmite evidenţele suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune în contul special (sau, dacă Banca va solicita astfel, va returna Băncii) o sumă egală cu suma acelei plăţi sau a părţii nejustificate ori neeligibile a acesteia. Dacă Banca nu va conveni altfel, Banca nu va mai efectua nici o depunere ulterioară în contul special, până când Împrumutatul nu va fi furnizat evidenţele sau nu va fi efectuat depunerea ori restituirea respectivă, în funcţie de situaţie.b) Dacă Banca va fi stabilit la orice moment că orice sumă rămasă în contul special nu va fi necesară pentru acoperirea plăţilor ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Împrumutatul, imediat după notificarea Băncii, va restitui Băncii suma rămasă. … c) Împrumutatul poate returna Băncii, după notificarea acesteia, toate fondurile sau orice parte a fondurilor aflate în depozit în contul special. … d) Restituirile către Bancă efectuate conform paragrafelor 6a), b) şi c) ale acestei anexe vor fi creditate în contul împrumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, în conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord, inclusiv ale Condiţiilor generale. … _________