ACORD DE ÎMPRUMUT din 27 februarie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 18 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORD DE URGENTA 131 21/11/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 789 31/08/2023
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 14/07/2017
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORD DE URGENTA 131 21/11/2024
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 131 21/11/2024





Notă
Aprobat de Legea nr. 173 din 14 iulie 2017 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 18 iulie 2017.
Împrumut Nr. 8695-ROAcord datat la data semnării, încheiat între România ("Împrumutat") și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare ("Banca"). Prin prezentul, Împrumutatul și Banca convin următoarele: + 
Articolul ICondiții generale. Definiții1.01.Condițiile generale (așa cum sunt definite în documentul atașat la prezentul acord) constituie parte integrantă a acestui acord.1.02.Cu excepția cazului în care contextul necesită alt înțeles, termenii scriși cu majusculă în prezentul acord au înțelesurile atribuite lor în Condițiile generale sau în documentul atașat la prezentul acord.
 + 
Articolul IIÎmprumutul2.01.Banca convine să acorde Împrumutatului, în termenii și condițiile stabilite sau menționate în prezentul acord, suma de șaizeci milioane euro (60.000.000 euro), după cum această sumă poate fi convertită ocazional printr-o conversie valutară în conformitate cu prevederile secțiunii 2.08 la prezentul acord ("împrumut"), pentru a sprijini finanțarea proiectului descris în anexa 1 la prezentul acord („Proiect”).2.02.Împrumutatul poate trage sumele împrumutului în conformitate cu secțiunea a IV-a a anexei 2 la acest acord.2.03.Comisionul inițial plătibil de către Împrumutat va fi egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) din suma împrumutului. Împrumutatul va plăti comisionul inițial nu mai târziu de 60 de zile de la data intrării în vigoare.2.04.Comisionul de angajament plătibil de Împrumutat va fi egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) pe an aplicat la suma netrasă din împrumut.2.05.Dobânda plătibilă de către Împrumutat pentru fiecare perioadă de dobândă va fi la o rată egală cu rata de referință pentru valuta împrumutului plus marja variabilă; cu condiția ca, la conversia în totalitate sau a oricărei porțiuni din suma împrumutului, dobânda plătibilă de către Împrumutat pe durata perioadei de conversie a respectivei sume să fie determinată în conformitate cu prevederile relevante ale articolului IV din Condițiile generale. Fără a contraveni celor de mai sus, dacă orice sumă din soldul tras al împrumutului rămâne neplătită la scadență și această neplată continuă pentru o perioadă de treizeci de zile, atunci dobânda plătibilă de către Împrumutat va fi calculată conform prevederilor secțiunii 3.02 (e) din Condițiile generale.2.06.Datele de plată sunt 15 ianuarie și 15 iulie ale fiecărui an.2.07.Suma împrumutului va fi rambursată în conformitate cu graficul de rambursare stabilit prin anexa 3 la prezentul acord.2.08.(a)Împrumutatul poate solicita oricând oricare dintre următoarele conversii ale termenilor împrumutului pentru a facilita gestionarea prudentă a datoriei: (i) o schimbare a valutei împrumutului a întregii sume sau a oricărei părți din suma împrumutului, trasă sau netrasă, într-o valută aprobată; (ii) o schimbare a ratei de bază a dobânzii aplicabile: (A) întregii sume sau oricărei părți a sumei împrumutului, trasă și nerambursată, de la o rată variabilă la o rată fixă ori viceversa; sau (B) întregii sume sau oricărei părți a sumei împrumutului, trasă și nerambursată, de la o rată variabilă bazată pe o rată de referință și marja variabilă la o rată variabilă, bazată pe o rată de referință fixă și marja variabilă sau viceversa; sau (C) întregii sume a împrumutului, trasă și nerambursată, de la o rată variabilă bazată pe o marjă variabilă la o rată variabilă bazată pe o marjă fixă; și (iii) stabilirea unor limite asupra ratei variabile ori asupra ratei de referință aplicabile întregii sume a împrumutului sau oricărei părți a acestuia, trasă și nerambursată, prin stabilirea unui plafon al ratei dobânzii ori a unei marje de variație a ratei dobânzii asupra ratei variabile sau ratei de referință.(b)Orice conversie solicitată în baza paragrafului (a) al acestei secțiuni, care este acceptată de Bancă, va fi considerată o "conversie", așa cum este definită în Condițiile generale, și se va efectua în conformitate cu prevederile articolului IV din Condițiile generale și ale Ghidului de conversie.
 + 
Articolul IIIProiectul3.01.Împrumutatul își declară angajamentul față de obiectivele Proiectului. În acest scop, Împrumutatul va realiza Proiectul prin MJ, în conformitate cu prevederile articolului V din Condițiile generale.3.02.Fără a se limita la prevederile secțiunii 3.01 din prezentul acord și cu excepția cazului în care Împrumutatul și Banca nu convin altfel, Împrumutatul se va asigura că Proiectul este realizat prin MJ în conformitate cu prevederile anexei 2 la prezentul acord.
 + 
Articolul IVIntrare în vigoare. Încetare4.01.Condiția suplimentară de intrare în vigoare este următoarea: și anume, Împrumutatul, prin MJ, a adoptat Manualul operațional al Proiectului într-o formă și un conținut acceptabile pentru Împrumutat și Bancă.4.02.Data-limită pentru intrarea în vigoare este data care survine după o sută optzeci de zile (180) de la data semnării prezentului acord.
 + 
Articolul VReprezentare. Adrese5.01.Reprezentantul Împrumutatului este Ministrul Finanțelor Publice.5.02.Adresa Împrumutatului este:Ministerul Finanțelor PubliceStr. Apolodor nr. 17București, RomâniaTelex Fax:11239 402131267925.03.Adresa Băncii este:Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare1818 H Street, N.W.Washington, D.C. 20433Statele Unite ale AmericiiTelex Fax:248423(MCI) sau 1-202-477-639164145 (MCI)Convenit la București, România, în numele Băncii, la 17 februarie 2017 și în numele Împrumutatului la 27 februarie 2017.->
România
Prin:->
Reprezentant autorizat
Nume: Viorel Ștefan->
Poziția: ministrul finanțelor publice
->
Banca Internațională pentru
Reconstrucție și Dezvoltare->

Prin:->
Reprezentant autorizat
Nume: Elisabetta Capannelli->
Poziția: director de țară>
 + 
Anexa nr. 1
Descrierea proiectuluiObiectivul Proiectului este acela de a îmbunătăți eficiența și accesibilitatea instituțiilor de justiție vizate.Proiectul constă din următoarele părți: + 
Partea 1. Îmbunătățirea operațiunilor instanțelor și instituțiilor aflate sub autoritatea MJ(a)Efectuarea de investiții în tehnologia informației și comunicațiilor pe teritoriul Împrumutatului, pentru a consolida funcțiile esențiale ale instanțelor, prin, inter alia: (i) îmbunătățirea infrastructurii LAN, inclusiv îmbunătățirea conectivității și a facilităților mobile; și (ii) furnizarea de elemente hardware și software, pentru a permite operarea sigură și fiabilă a ECRIS și extinderea depunerii on-line.(b)Îmbunătățirea capacității sistemului judiciar al Împrumutatului de a furniza servicii, în special în regiunile sărace și insuficient deservite, prin: (i) construirea și reabilitarea clădirilor instanțelor prevăzute în Manualul Operațional al Proiectului; (ii) finalizarea lucrărilor de construcții civile la Tribunalul Prahova și Palatul de Justiție Prahova; (iii) actualizarea documentației tehnice de proiectare pentru Tribunalul Sibiu, judecătoriile Calafat și Corabia; și (iv) desfășurarea de activități și studii pregătitoare pentru implementarea activităților din Planul de Acțiuni, care sunt acceptabile pentru Bancă, și care nu sunt finanțate sau sunt finanțate insuficient din orice altă sursă de finanțare;(la 06-09-2023,
Litera (b), Partea 1 din Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 1., Punctul (ii) din AMENDAMENTUL din 4 iulie 2023 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 789 din 31 august 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 6 septembrie 2023
)
(c)Oferirea de sprijin direcției de probațiune a MJ, prin: dezvoltarea unei strategii pentru reabilitarea infractorilor, evaluarea situației deținuților și îmbunătățirea serviciilor oferite victimelor infracțiunilor.
 + 
Partea a 2-a. Îmbunătățirea performanței Oficiului Național al Registrului ComerțuluiEfectuarea de investiții în tehnologia informației și comunicațiilor pe teritoriul Împrumutatului, pentru a îmbunătăți performanța activității desfășurate la sediile centrale și a celor din teritoriu ale ONRC, prin, inter alia: (i) înlocuirea elementelor hardware și software standard; și (ii) sprijinirea îmbunătățirii infrastructurii LAN, inclusiv consolidarea conectivității și a facilităților mobile ale ONRC.
 + 
Partea a 3-a. Îmbunătățirea performanței serviciilor de urmărire penalăEfectuarea de investiții în tehnologia informației și comunicațiilor pe teritoriul Împrumutatului, pentru a consolida funcțiile esențiale ale serviciilor sale de urmărire penală, prin, inter alia: (i) furnizarea de elemente hardware și software care să permită operarea sigură și fiabilă a ECRIS; și (ii) achiziția de elemente hardware pentru centrul primar de date și centrul secundar de date ale Parchetului General și desfășurarea de studii pregătitoare, de proiectare și documentare tehnică pentru dezvoltarea centrelor sale de date.
 + 
Partea a 4-a. Management de Proiect(a)Sprijinirea DIEFP în managementul și implementarea Proiectului, inclusiv în ceea ce privește sarcinile fiduciare, monitorizarea și evaluarea și raportarea, toate acestea prin: (i) furnizarea de bunuri; servicii, altele decât servicii de consultanță; servicii de consultanță și instruire, (ii) desfășurarea de audituri și (iii) finanțarea Costurilor Operaționale Incrementale.(b)Desfășurarea și diseminarea rezultatelor sondajelor și studiilor referitoare la experiențele și percepțiile utilizatorilor instituționali, ale utilizatorilor finali și ale utilizatorilor potențiali ai serviciilor de justiție. + 
Partea a 5-a. Îmbunătățirea accesului la justiție(a)Consolidarea serviciilor electronice de justiție (e-justiție) prin, inter alia: (i) o evaluare a aranjamentelor legale, procedurale și instituționale existente pentru serviciile de ejustiție; (ii) o analiză privind utilizarea proceselor existente de depunere on-line; și (iii) studii preparatorii și măsuri de sprijin care decurg din Ordinul Ministrului nr. 1582, după caz.(b)Construirea competențelor digitale în rândul furnizorilor de servicii judiciare și al utilizatorilor prin desfășurarea, printre altele: (i) a unei evaluări a nevoilor de instruire și a unui program de instruire pentru dezvoltarea capacității judecătorilor, grefierilor, procurorilor, personalului instanțelor și a avocaților cu privire la competențele digitale necesare pentru a utiliza și promova serviciile de e-justiție; (ii) a unor campanii de conștientizare și unor activități de sensibilizare privind serviciile de e-justiție, inclusiv criteriile de eligibilitate și procedurile de acces; și (iii) a unor tutoriale on-line și în persoană privind serviciile de e-justiție pentru publicul larg, pentru a permite construirea competențelor digitale pentru a se folosi de serviciile de e-justiție (în mod special, pentru grupurile vulnerabile, inclusiv comunitatea romă).
(la 13-08-2021,
Anexa nr. 1 la Acordul de împrumut a fost modificată de Punctul 1. din AMENDAMENTUL din 6 iulie 2021 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 835 din 11 august 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 13 august 2021
)
 + 
Anexa nr. 2
Realizarea Proiectului + 
Secţiunea IAranjamente de implementareA.Aranjamente instituționale1.Împrumutatul va atribui întreaga responsabilitate pentru implementarea Proiectului MJ și, în acest scop, prin MJ:(i)va operaționaliza și menține DIPFIE în cadrul MJ până la finalizarea Proiectului;(ii)se va asigura că DIPFIE funcționează tot timpul într-o manieră și cu personal adecvat și resurse bugetare, toate acceptabile Băncii; și(iii)în scopul realizării părților 2 și 3 ale Proiectului: (A) va asigura de-a lungul implementării Proiectului coordonarea tehnică cu ONRC și, respectiv, MP și (B), dacă nu va fi convenit altfel cu Banca, va menține prevederile Hotărârii Guvernului nr. 652 din 27 mai 2009, cu modificările și completările în vigoare la data semnării, referitoare la înființarea DIPFIE și care reglementează coordonarea dintre MJ și ONRC și dintre MJ și MP.B.Manualul operațional al Proiectului1.Împrumutatul, prin MJ, va adopta și va realiza Proiectul în conformitate cu un manual (Manualul operațional al Proiectului) acceptabil Băncii, care va include, printre altele: (i) descrierea detaliată a activităților referitoare la implementarea Proiectului și aranjamentele instituționale detaliate ale Proiectului; (ii) procedurile administrative, contabile, de audit, de raportare, financiare (incluzând aspecte legate de fluxul fondurilor în legătură cu acestea), de achiziții și de tragere ale Proiectului; (iii) indicatorii de monitorizare a Proiectului; și (iv) PCMMS și PMM.2.Cu excepția cazului în care Împrumutatul și Banca ar conveni altfel în scris, Împrumutatul, prin MJ, nu va abroga, amenda, suspenda, deroga de la sau în orice împrejurare nu va renunța la punerea în aplicare a Manualului operațional sau a oricărei prevederi a acestuia.3.În cazul în care orice prevedere a Manualului operațional intră în conflict cu acest acord, termenii acestui acord vor prevala.C.AnticorupțieÎmprumutatul, prin MJ, se va asigura că Proiectul este realizat în concordanță cu prevederile Ghidului anticorupție.D.Măsuri asigurătorii1.Împrumutatul, prin MJ, va implementa Proiectul [cu excepția părții 1(b) (ii)] în conformitate cu PCMMS.2.Împrumutatul, prin MJ, se va asigura că: (i) termenii de referință pentru orice serviciu de consultanță solicitat în cadrul părții 1 (b) a Proiectului sunt satisfăcători pentru Bancă în urma revizuirii de către aceasta și (ii) în acest scop, acești termeni de referință trebuie să includă în mod corespunzător cerințele politicilor asigurătorii ale Băncii în vigoare la data respectivă, așa cum acestea se vor aplica în urma unei astfel de asistențe tehnice, incluzând diseminarea și consultarea publică a rezultatului evaluărilor impactului de mediu și social, în conformitate cu politicile asigurătorii ale Băncii.3.Împrumutatul, prin MJ, înainte de a executa lucrări în cadrul Proiectului:(i)va realiza o evaluare de impact asupra mediului specifică pentru locația respectivă, conform termenilor de referință acceptabili Băncii, pentru lucrările relevante;(ii)va pregăti, va consulta și va face cunoscut PMM-ul corespunzător, specific pentru locația respectivă, într-o manieră acceptabilă Băncii și așa cum este stabilit în PCMMS;(iii)înainte de a se emite documentația de licitație pentru orice contract de lucrări, va pregăti și trimite Băncii pentru aprobare: proiectarea propusă și locația finală a lucrărilor și PMM-ul aferent, într-o formă și cu un conținut satisfăcătoare Băncii; și(iv)se va asigura că propunerea de contract pentru astfel de lucrări include dispozițiile PMM-ului aferent.4.Împrumutatul, prin MJ, va realiza lucrările Proiectului în concordanță cu PMM-urile aferente.5.Împrumutatul, prin MJ, se va asigura că nicio relocare nu va fi efectuată drept consecință a implementării Proiectului. + 
Secţiunea a II-aMonitorizarea, raportarea și evaluarea ProiectuluiA.Rapoartele Proiectului1.Împrumutatul, prin MJ, va monitoriza și evalua progresul Proiectului și va pregăti rapoartele Proiectului în conformitate cu prevederile secțiunii 5.08 din Condițiile generale și în baza unui set de indicatori acceptabil Băncii. Fiecare raport al Proiectului va acoperi perioada unui semestru calendaristic și va fi transmis Băncii în cel mult patruzeci și cinci (45) de zile de la sfârșitul perioadei acoperite de acel raport.B.Management financiar, rapoarte financiare și audit1.Împrumutatul, prin MJ, va menține sau va determina menținerea unui sistem de management financiar în conformitate cu prevederile secțiunii 5.09 din Condițiile generale.2.Împrumutatul, prin MJ, va pregăti și va transmite Băncii, în cel mult patruzeci și cinci (45) de zile de la sfârșitul fiecărui trimestru calendaristic, rapoarte financiare intermediare neauditate pentru Proiect care să acopere trimestrul respectiv, într-o formă și cu un conținut satisfăcătoare pentru Bancă.3.Împrumutatul, prin MJ, va avea situațiile financiare auditate în conformitate cu prevederile secțiunii 5.09 (b) din Condițiile generale. Fiecare audit al situațiilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Împrumutatului. Situațiile financiare auditate pentru fiecare astfel de perioadă vor fi transmise Băncii în termen de cel mult șase (6) luni de la sfârșitul perioadei respective.
 + 
Secţiunea a III-aAchizițiiA.Reglementările referitoare la achizițiiToate bunurile; lucrările, serviciile, altele decât cele de consultanță și serviciile de consultanță necesare pentru Proiect (cu excepția părții 1(b)(ii) din Proiect) și care urmează să fie finanțate din fondurile Împrumutului, vor fi achiziționate în conformitate cu cerințele prevăzute în sau la care se face referire în Reglementările referitoare la achiziții și cu prevederile Planului de achiziții.(la 13-08-2021,
Secțiunea III.A din Anexa 2 la Acordul de împrumut a fost modificată de Punctul 2. din AMENDAMENTUL din 6 iulie 2021 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 835 din 11 august 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 13 august 2021
)
B.Ghidul privind achizițiile și Ghidul privind consultanțiiInformații generale1.Lucrări. Toate lucrările necesare în conformitate cu partea 1(b)(ii) a Proiectului și care urmează să fie finanțate din sumele împrumutului trebuie să fi fost achiziționate în conformitate cu cerințele stabilite sau menționate în secțiunea I din Ghidul privind achizițiile, precum și cu dispozițiile prezentei secțiuni B.(la 13-08-2021,
Subsecțiunea III.B.2 (Serviciile de consultanță) din Anexa 2 la Acordul de împrumut a fost eliminată de Punctul 3. din AMENDAMENTUL din 6 iulie 2021 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 835 din 11 august 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 13 august 2021
)
2.Definiții. Termenii scriși cu majuscule utilizați mai jos în prezenta secțiune pentru a descrie anumite metode de achiziții sau metode de revizuire de către Bancă a anumitor contracte se referă la metoda corespunzătoare descrisă în secțiunea a II-a din Ghidul privind achizițiile sau secțiunile II și IV din Ghidul privind consultanții, după caz.Metode specifice de achiziție a lucrărilor3.->Licitație internațională competitivă. Lucrările trebuie să fi fost achiziționate prin contracte atribuite în baza unei licitații internaționale competitive.>Metode specifice de achiziție a serviciilor de consultanță4.Selecție pe bază de calitate și cost. Serviciile de consultanță trebuie să fi fost achiziționate prin contracte atribuite în baza unei selecții bazate pe calitate și cost.Revizuirea de către Bancă a deciziilor referitoare la achiziții5.->Planul de achiziții va stabili acele contracte care vor face obiectul analizei prealabile a Băncii. Toate celelalte contracte vor fi supuse analizei ulterioare a Băncii.>
 + 
Secţiunea a IV-aTragerea sumelor împrumutuluiA.Generalități1.Împrumutatul poate trage sumele din împrumut în conformitate cu prevederile articolului II din Condițiile generale, cu cele ale prezentei secțiuni și ale altor instrucțiuni suplimentare pe care Banca le va specifica prin notificare Împrumutatului (incluzând "Ghidul Băncii Mondiale privind tragerile pentru proiecte" din mai 2006, astfel cum a fost revizuit ocazional de către Bancă și așa cum este aplicabil prezentului acord în baza unor astfel de instrucțiuni), pentru a finanța cheltuielile eligibile, așa cum se prevede în tabelul de la paragraful 2 de mai jos.2.Următorul tabel specifică categoriile de cheltuieli eligibile care pot fi finanțate din sumele împrumutului ("categorie"), alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie și procentul de cheltuieli care urmează să fie finanțat pentru cheltuielile eligibile din fiecare categorie.

Categorie Suma alocatădin împrumut(exprimată în EUR) Procentul din cheltuieli careurmează să fie finanțat (inclusiv taxe)
(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanță, servicii, altele decât cele de consultanță, și alte servicii de consultanță (inclusiv de audit),instruire, costuri operaționale ale Proiectului 60.000.000 100%
Suma totală 60.000.000

B.Condiții de tragere. Perioadă de tragere1.Fără a contraveni prevederilor părții A a acestei secțiuni, nu se va efectua nicio tragere:(a)din contul împrumutului, până când Banca nu a primit plata integrală a comisionului inițial; sau(b)pentru plăți efectuate înainte de data semnării.2.Data-limită de tragere este 30 noiembrie 2025.(la 06-09-2023,
Punctul 2., Litera B., Sectiunea a IV-a, Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul (i) din AMENDAMENTUL din 4 iulie 2023 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 789 din 31 august 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 6 septembrie 2023
)

 + 
Anexa nr. 3 + 
Graficul de rambursare1.Tabelul următor prezintă datele de plată a sumelor împrumutului și procentul din suma totală a împrumutului plătibil la fiecare dată de plată a principalului ("rata de capital"). Dacă sumele împrumutului vor fi fost trase în totalitate la prima dată de plată a sumei împrumutului, suma împrumutului plătibilă de către Împrumutat la fiecare dată de plată a sumei împrumutului va fi determinată de Bancă prin înmulțirea: (a) soldului împrumutului tras la momentul primei date de plată a sumei împrumutului; cu (b) rata de capital exprimată ca procent pentru fiecare dată de plată a sumei împrumutului, suma respectivă de rambursat urmând să fie ajustată, după caz, pentru a se deduce orice sume menționate în paragraful 4 din prezenta anexă, cărora li se aplică o conversie valutară.

Data de plată a sumei împrumutului Rata de capital (exprimată ca procentaj)
La fiecare 15 ianuarie și 15 iulie cu începere de la 15 iulie 2023 până la 15 ianuarie 2027 12,5 %

2.Dacă sumele împrumutului nu au fost trase în totalitate până la prima dată de plată a sumei împrumutului, suma plătibilă de către Împrumutat la fiecare dată de plată a sumei împrumutului va fi determinată după cum urmează:(a)În măsura în care orice sume ale împrumutului au fost trase până la prima dată de plată a sumei împrumutului, Împrumutatul va rambursa soldul împrumutului tras la data respectivă în conformitate cu paragraful 1 din prezenta anexă.(b)Orice sumă trasă după prima dată de plată a sumei împrumutului va fi rambursată la fiecare dată de plată a sumei împrumutului ulterioară unei astfel de trageri, în sume determinate de către Bancă prin înmulțirea sumei fiecărei astfel de trageri cu o fracție, al cărei numărător este rata de capital inițială specificată în tabelul din paragraful 1 din prezenta anexă pentru acea dată de plată a sumei împrumutului ("rata de capital inițială") și numitorul este suma tuturor ratelor de capital inițiale rămase de plătit la datele de plată a sumei împrumutului care cad la sau după această dată, aceste sume de rambursat urmând să fie ajustate, după caz, pentru a scădea orice sume menționate în paragraful 4 din prezenta anexă, cărora li se aplică o conversie valutară.3.(a)Sumele împrumutului trase în termen de două luni calendaristice anterior oricărei date de plată a sumei împrumutului, doar în scopul de a calcula valoarea sumei de plată la orice dată de plată a sumei împrumutului, vor fi tratate ca fiind trase și scadente la cea de-a doua dată de plată a sumei împrumutului care urmează datei tragerii și vor fi plătibile la fiecare dată de plată a sumei împrumutului, începând cu cea de-a doua dată de plată a sumei împrumutului care urmează datei tragerii.(b)Fără a contraveni prevederilor subparagrafului (a) al prezentului paragraf, dacă în orice moment Banca adoptă un sistem de facturare la scadență în baza căruia facturile sunt emise la sau după respectiva dată de plată a sumei împrumutului, prevederile acestui subparagraf nu se vor mai aplica niciunei trageri efectuate după adoptarea acestui sistem de facturare.4.Fără a contraveni prevederilor de la paragrafele 1 și 2 din prezenta anexă, în cazul conversiei valutare a întregii sau oricărei părți din soldul tras al împrumutului într-o valută aprobată, suma astfel convertită în valuta aprobată care este plătibilă la orice dată de plată a sumei împrumutului, care cade pe durata perioadei de conversie, va fi determinată de Bancă prin înmulțirea sumei respective în valuta sa de denominare imediat anterior conversiei cu: (i) rata de schimb care reflectă sumele împrumutului în valuta aprobată, plătibile de către Bancă în cadrul tranzacțiilor de acoperire a riscului valutar referitoare la conversie; sau (ii) dacă Banca determină astfel în conformitate cu Ghidul de conversie, cu componenta de schimb valutar a ratei de referință.5.Dacă soldul tras al împrumutului este denominat în mai mult de o valută a împrumutului, prevederile prezentei anexe se vor aplica separat sumei denominate în fiecare valută a împrumutului, pentru a produce un grafic de rambursare separat pentru fiecare astfel de sumă. + 
Document atașat + 
Secţiunea IDefiniții1."Planul de acțiune" înseamnă Planul de acțiune al Împrumutatului pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar (2015-2020), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 282/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 22 aprilie 2016.2."Politici asigurătorii ale Băncii" înseamnă politicile și procedurile asigurătorii operaționale ale Băncii, stabilite în Manualul operațional al Băncii conform OP/BPs 4.01, 4.04, 4.09, 4.10, 4.11, 4.12, 4.36, 4.37, 7.50 și 7.60, sau orice astfel de politici și proceduri în vigoare la data respectivă.3."Ghidul anticorupție" înseamnă "Ghidul privind prevenirea și combaterea fraudei și corupției pentru proiecte finanțate prin împrumuturi BIRD, credite AID și granturi" din data de 15 octombrie 2006 și revizuit în ianuarie 2011 și la 1 iulie 2016.(la 13-08-2021,
Definiția „Parchetului de pe lângă Tribunalul București“ din anexa la Acordul de împrumut a fost eliminată de Punctul 4. din AMENDAMENTUL din 6 iulie 2021 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 835 din 11 august 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 13 august 2021
)
4."Categorie" înseamnă o categorie prevăzută în tabelul din secțiunea a IV-a a anexei 2 la prezentul acord.5."Ghidul privind consultanții" înseamnă "Ghidul: Selecția și angajarea consultanților de către împrumutații Băncii Mondiale", datat mai 2004, revizuit la 1 octombrie 2006 și 1 mai 2010.6."DIPFIE" înseamnă Direcția de Implementare a Proiectelor Finanțate din Împrumuturi Externe din cadrul MJ, înființată în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 652/2009, din data de 27 mai 2009, cu modificările și completările în vigoare la data semnării.7."ECRIS" înseamnă Sistemul informatic de management electronic al dosarelor pentru sistemul judiciar, sistemul reproiectat integrat de management al dosarelor Împrumutatului.8."PMM" înseamnă: (a) Planul de management de mediu pentru reabilitarea și restaurarea Tribunalului Prahova din 26 septembrie 2016 și publicat în mod corespunzător pe 3 octombrie 2016; (b) Planul de management de mediu pentru lucrări civile pentru Palatul de Justiție Prahova din 26 septembrie 2016 și publicat în mod corespunzător pe 3 octombrie 2016, (c) Planul de management de mediu pentru reabilitarea, amenajarea și extinderea sediului Tribunalului Sibiu din 26 septembrie 2016 și publicat în mod corespunzător pe 3 octombrie 2016; și (d) orice alte planuri specifice derivate din PCMMS care vor fi elaborate în timpul implementării Proiectului și înainte de începerea oricăror lucrări de construcții civile în cadrul Proiectului, toate într-o manieră acceptabilă pentru Bancă și în mod colectiv denumite "PMM"-uri.9."PCMMS" înseamnă Planul-cadru de management de mediu și social din data de 26 septembrie 2016, publicat în mod corespunzător la data de 3 octombrie 2016, acceptabil Băncii, care conține, între altele, liniile directoare pentru realizarea evaluărilor de mediu și sociale și pentru pregătirea și implementarea planurilor de management de mediu și planurilor de responsabilitate socială specifice pentru locația respectivă, ca și măsurile de protecție a mediului cu privire la Proiect, incluzând descoperiri întâmplătoare ale patrimoniului cultural și potențialul impact de mediu direct sau indirect generat prin realizarea Proiectului, recomandări privind măsurile de diminuare a riscurilor pentru fiecare impact negativ identificat, ca și măsurile pentru consolidarea fiecărui impact pozitiv identificat, așa cum acesta poate fi modificat ocazional, cu acordul prealabil al Băncii.10."Condiții generale" înseamnă "Condițiile generale pentru împrumuturi ale Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare" din data de 12 martie 2012, cu modificările stabilite prin secțiunea a II-a a acestui document atașat.11."Parchetul General" înseamnă Parchetul General de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, înființat în temeiul Legii nr. 304 din data de 28 iulie 2004, cu modificările și completările în vigoare la data semnării.12."Costuri operaționale" înseamnă costuri operaționale efectuate de către DIPFIE pentru implementarea, managementul și monitorizarea Proiectului, cum ar fi, pentru: chiria birourilor, utilități și consumabile, comisioane bancare, comunicații, întreținerea clădirilor și echipamentelor, cheltuieli de publicitate, traduceri, combustibil, diurne, cazare, transport și supervizare.13."LAN" înseamnă rețea informatică locală.14.«Ordinul Ministrului nr. 1582» înseamnă ordinul Ministrului Justiției semnat la data de 6 mai 2020 privind inițializarea procesului instituțional de digitalizare a MJ.(la 13-08-2021,
Anexa la Acordul de împrumut a fost completată de Punctul 5. din AMENDAMENTUL din 6 iulie 2021 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 835 din 11 august 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 13 august 2021
)
15."MJ" înseamnă Ministerul Justiției din țara Împrumutatului.16."ONRC" înseamnă Oficiul Național al Registrului Comerțului din țara Împrumutatului, înființat în temeiul Legii nr. 29/1990, din 9 noiembrie 1990, așa cum a fost aceasta modificată și completată până la data semnării.17."MP" înseamnă Ministerul Public din țara Împrumutatului, înființat în temeiul Legii nr. 304 din data de 28 iulie 2004, astfel cum a fost modificată și completată până la data semnării.18."Ghidul privind achizițiile" înseamnă "Ghidul: Achiziții în cadrul împrumuturilor BIRD și creditelor AID" datat mai 2004, revizuit la 1 octombrie 2006 și 1 mai 2010.19."Plan de achiziții" înseamnă planul de achiziții al Împrumutatului aferent Proiectului, datat 29 septembrie 2016 și prevăzut în secțiunea a IV-a regulamentului privind achizițiile, așa cum acesta va fi actualizat ocazional în acord cu Banca.20."Regulamentul privind achizițiile" înseamnă "Regulamentul Băncii Mondiale privind achizițiile pentru împrumutați în cadrul finanțării proiectelor de investiții", datat 1 iulie 2016.21."Manualul operațional al Proiectului" înseamnă manualul menționat în secțiunea I.B.1 a anexei 2 la prezentul acord, așa cum poate fi acesta modificat ocazional de o manieră și cu un conținut acceptabile Băncii.22."Relocare" înseamnă impactul unei preluări involuntare de teren în cadrul Proiectului, care preluare determină ca persoanele afectate să aibă: (a) standardul de viață afectat în mod negativ; sau (b) dreptul, titlul sau interesul în orice casă, teren (incluzând clădiri, terenuri agricole și de pășunat) sau orice alt bun fix sau mobil achiziționat sau deținut, temporar sau permanent; sau (c) accesul la mijloacele de producție afectat în mod negativ, temporar sau permanent; sau (d) afacerea, ocupația, munca sau locul de rezidență sau habitatul afectat negativ, temporar sau permanent.23."Data semnării" înseamnă ultima dintre cele două date la care Împrumutatul și Banca au semnat Acordul de împrumut.24."Instruire" înseamnă cheltuielile (altele decât cele pentru servicii de consultanță) efectuate pentru instruire sau activități legate de instruire din cadrul Proiectului, incluzând seminare, grupuri de lucru, stagii de studiu, conferințe, cursuri, costuri de transport și diurne pentru participanții la instruire, închirieri de dotări de instruire, pregătirea și multiplicarea materialelor de instruire și alte activități incidentale pentru pregătirea și implementarea activităților de instruire.
 + 
Secţiunea a II-aModificarea Condițiilor generalePrin prezentul Condițiile generale sunt modificate după cum urmează:1.În cuprins, referința la secțiuni, numele secțiunilor și numărul secțiunilor se modifică pentru a reflecta modificările stabilite în paragrafele de mai jos.2.Secțiunea 3.01.(Comision inițial) se modifică pentru a se citi după cum urmează:Secțiunea 3.01. Comision inițial; Comision de angajamenta)Împrumutatul va plăti Băncii un comision inițial aplicat la valoarea împrumutului la nivelul stabilit în Acordul de împrumut ("comisionul inițial").b)Împrumutatul va plăti Băncii un comision de angajament aplicat la soldul netras al împrumutului la nivelul stabilit în Acordul de împrumut ("comisionul de angajament"). Comisionul de angajament se va acumula începând cu a șaizecea zi de la data Acordului de împrumut până la datele respective la care sumele sunt trase de către Împrumutat din contul împrumutului sau sunt anulate. Comisionul de angajament va fi plătibil semianual în arierate la fiecare dată de plată.3.->În anexă, Definiții, toate referințele relevante la numerotarea și paragrafele secțiunilor se modifică după caz, pentru a reflecta modificările stabilite în paragraful 2 de mai sus.4.Anexa se modifică prin introducerea unui nou paragraf 19 și a unui nou paragraf 88 cu următoarele definiții pentru "Comision de angajament" și "Data semnării", cu renumerotarea corespunzătoare a paragrafelor următoare:19.->«Comision de angajament» înseamnă comisionul de angajament specificat în Acordul de împrumut pentru scopurile secțiunii 3.01(b).88.«Data semnării» înseamnă ultima dintre cele două date la care Împrumutatul și Banca au semnat Acordul de împrumut.5.->În paragraful 49 renumerotat din anexă (paragraful 48 inițial), definiția "Comisionului inițial" se modifică prin înlocuirea trimiterii la secțiunea 3.01 cu trimiterea la secțiunea 3.01 (a).6.În paragraful 68 renumerotat din anexă (paragraful 67 inițial), definiția termenului "Plata împrumutului" se modifică pentru a se citi după cum urmează:68.->«Plata împrumutului» înseamnă orice sumă plătibilă de către părțile Împrumutului către Bancă în baza acordurilor legale sau în baza acestor Condiții generale, incluzând (dar fără a se limitata la) orice sumă din soldul tras al împrumutului, dobânda, comisionul inițial, comisionul de angajament, dobânda la rata dobânzii în caz de neplată a obligațiilor (dacă există), orice primă de rambursare anticipată, orice comision de tranzacționare pentru o conversie sau pentru terminarea unei conversii înainte de termen, taxa de fixare a marjei variabile (dacă există), orice primă plătibilă la stabilirea unui plafon al ratei dobânzii ori a unei marje de variație a ratei dobânzii și orice sumă de lichidare datorată de către Împrumutat7.În paragraful 73 renumerotat din anexă (paragraful 72 inițial), definiția termenului "Dată de plată" se modifică prin eliminarea cuvântului "este" și prin adăugarea cuvintelor "și Comisionul de angajament sunt" după cuvântul "dobândă".8.->Orice referire la "data Acordului de împrumut" va fi modificată cu termenul "Data semnării".>
->

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x