ACORD DE ÎMPRUMUT*) din 11 iunie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1188 din 15 decembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORD DE URGENTA 131 21/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 11/06/2021
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Ratificat prin LEGEA nr. 298 din 14 decembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1188 din 15 decembrie 2021.
*) Traducere.Acord Nr. 9253 ROAcord datat la data semnării între România („Împrumutat“) și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare („Banca“) în scopul asigurării finanțării adiționale pentru activități aferente proiectului descris în acordul de împrumut destinat Proiectului privind reforma sectorului sanitar – îmbunătățirea calității și eficienței sectorului sanitar („Proiectul inițial“) dintre Împrumutat și Bancă, din data de 17 iunie 2014, cu amendamentele aduse la data acestui acord (Împrumutul nr. 8.362-RO) („Acordul de împrumut inițial“) Având în vedere că:(A) prin Acordul de împrumut inițial, Banca a acceptat să acorde Împrumutatului un împrumut în valoare de două sute cincizeci de milioane de euro (250.000.000 euro) („Împrumut inițial“) pentru a sprijini finanțarea Proiectului inițial;(B) Împrumutatul a solicitat Băncii asigurarea unei finanțări adiționale pentru a sprijini activitățile aferente Proiectului inițial și descrise în anexa 1 la acest acord („Proiectul“) prin acordarea unui împrumut în sumă echivalentă cu o sută cincizeci de milioane de euro (150.000.000 euro) („Finanțare adițională“); și(C) Banca a fost de acord, în baza celor de mai sus, printre altele, să acorde Împrumutatului această finanțare adițională, în termenii și condițiile prevăzute în acest acord.Prin prezentul acord, Împrumutatul și Banca au convenit următoarele: + 
Articolul ICondiții generale; definiții1.01.Condițiile generale (definite în documentul atașat la acest acord) sunt aplicabile prezentului acord și constituie parte integrantă a acestuia.1.02.Cu excepția situației în care contextul impune altfel, termenii scriși cu majuscule în acest acord au semnificația ce le-a fost conferită în Condițiile generale sau în documentul atașat la acest acord. + 
Articolul IIÎmprumutul2.01.Banca este de acord să împrumute Împrumutatului suma de o sută cincizeci de milioane euro (150.000.000 euro), suma menționată putând fi convertită periodic printr-o operațiune de conversie valutară („împrumut“), pentru a sprijini finanțarea părții A (a), a părții A (b) (ii) (B), a părții A (b) (ii) (C), a părții A (c) și a părții B ale Proiectului, descrise în anexa 1 la prezentul acord („Proiect“).2.02.Împrumutatul poate trage sumele împrumutului în conformitate cu secțiunea a III-a a anexei 2 la acest acord.2.03.Comisionul inițial este egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) din suma împrumutului.2.04.Comisionul de angajament este egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) pe an la soldul netras al împrumutului.2.05.Rata dobânzii este egală cu rata de referință plus marja variabilă sau acea rată aplicabilă în baza unei conversii, cu respectarea prevederilor din secțiunea 3.02 (e) din Condițiile generale.2.06.Datele de plată sunt 1 martie și 1 septembrie ale fiecărui an.2.07.Suma împrumutului va fi rambursată în conformitate cu prevederile anexei 3 la prezentul acord.
 + 
Articolul IIIProiect3.01.Împrumutatul declară angajamentul său față de obiectivele Proiectului. În acest scop, Împrumutatul va realiza Proiectul, prin Ministerul Sănătății din România („MS“), în conformitate cu prevederile articolului V din Condițiile generale și cu anexa 2 la prezentul acord.
 + 
Articolul IVIntrarea în vigoare; terminare4.01.Data-limită de intrare în vigoare este data care survine după o sută optzeci de zile (180) de zile de la data semnării.
 + 
Articolul VReprezentare; adrese5.01.Reprezentantul Împrumutatului este Ministrul Finanțelor sau orice succesor al acestuia sau orice persoană delegată cu această autoritate de către ministru.5.02.Pentru scopurile secțiunii 10.01 din Condițiile generale:(a)adresa Împrumutatului este: Bd. Libertății nr. 16, sectorul 5, București, 050706, RomâniaNr. facsimil: + 4021 312 67 92; și(b)adresa electronică a Împrumutatului este:cabinet.ministru@mfinante.gov.ro5.03.Pentru scopurile secțiunii 10.01 din Condițiile generale: (a)adresa Băncii este:Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare1818 H Street, N.W.Washington, D.C. 20433Statele Unite ale Americii; și(b)adresa electronică a Băncii este:Nr. facsimil: +1-202-477-6391Email: gvincelette@worldbank.org
Convenit la data semnării
ROMÂNIA
De către: [semnătură indescifrabilă]
Reprezentant autorizat
Nume: Alexandru Nazare
Funcția: ministrul finanțelor
Data: 11 iunie 2021, București
BANCA INTERNAȚIONALĂ PENTRU RECONSTRUCȚIE ȘI DEZVOLTARE
De către: [semnătură indescifrabilă]
Reprezentant autorizat
Nume: Tatiana Proskuryakova
Funcția: manager de țară
Data: 11 iunie 2021 + 
Anexa nr. 1
Descrierea Proiectului
Obiectivul Proiectului este de a îmbunătăți accesul la și calitatea serviciilor publice de sănătate selectate.Proiectul este compus din următoarele părți: + 
Partea A.Întărirea furnizării de servicii medicaleÎmbunătățirea accesului și a calității serviciilor selectate pentru salvarea de vieți omenești și serviciilor de screening, prin consolidarea spitalelor-cheie care vor deveni principalul sprijin al rețelei de spitale și îmbunătățirea rețelei de screening pentru cancer prin asigurarea de bunuri, lucrări, servicii, altele decât cele de consultanță, servicii de consultanță și instruire, pentru sprijinirea următoarelor activități:a)îmbunătățirea serviciilor medicale pentru salvarea de vieți omenești, cum ar fi serviciile medicale din sălile de operații, unitățile de anestezie și terapie intensivă, unitățile de supraveghere și tratament al pacienților cardiaci critici, unitățile/centrele pentru arși, unitățile/centrele de radioterapie, serviciile medicale de urgență, inclusiv sisteme de telemedicină, și serviciile medicale de diagnostic imagistic;b)(i) realizarea lucrărilor de reabilitare pentru unitățile medicale existente și (ii) construirea de noi centre pentru tratarea pacienților cu arsuri severe în (A) Timișoara, (B) în București și (C) în Târgu Mureș; șic)îmbunătățirea rețelei de screening pentru cancer cervical, prin furnizarea de unități mobile pentru screeningul cancerului cervical și consolidarea capacității tehnice a laboratoarelor regionale de patologie și citologie.
 + 
Partea B.Îmbunătățirea administrării și guvernării sectorului sanitarÎmbunătățirea capacității MS și a altor instituții guvernamentale relevante pentru guvernarea și administrarea sectorului, pentru a reduce diferența dintre politici și practică și pentru a întări capacitatea de îmbunătățire a calității serviciilor de asistență medicală prin asigurarea de bunuri, servicii, altele decât cele de consultanță, servicii de consultanță și instruire, prin următoarele activități:a)adoptarea standardelor și protocoalelor bazate pe evidențe;b)întărirea și sprijinirea implementării evaluării tehnologiilor de sănătate;c)întărirea capacității sectorului de sănătate în vederea realizării de studii și sondaje și acordarea de asistență în vederea dezvoltării de politici de sănătate bazate pe evidențe;d)sprijinirea programelor naționale de sănătate selectate pentru a muta accentul către servicii de prevenție și promovarea serviciilor de sănătate în rândul populației din România; șie)întărirea strategiei de comunicare a MS pentru informarea publicului asupra programelor de reformă și a rezultatelor așteptate.
 + 
Partea C.Managementul Proiectului, monitorizare și evaluareSprijinirea MS și a Unității de management al Proiectului („UMP“) pentru asigurarea managementului și implementării Proiectului, inclusiv sarcini fiduciare, monitorizarea, evaluarea și raportarea, prin asigurarea de bunuri, servicii, altele decât cele de consultanță, servicii de consultanță, instruire, audit și costuri operaționale. + 
Partea D.Întărirea sistemului de sănătate publică pentru a răspunde crizei COVID-19Consolidarea capacității de răspuns al sistemului de sănătate publică, printre altele, prin sprijinirea serviciilor de sănătate publică pentru a fi mai pregătite și a răspunde mai bine prin furnizarea de servicii de asistență medicală optime și prin minimizarea riscurilor pentru pacienți și personalul medical ca răspuns la COVID-19, printre altele, prin:a)extinderea și dotarea centrelor de triaj, a unităților medicale și a unităților de terapie intensivă (ATI) din centrele medicale selectate cu materiale medicale, medicamente și echipamente pentru tratarea pacienților cu COVID-19, precum și instruire; șib)furnizarea de echipamente medicale corespunzătoare, reactivi de diagnostic, inclusiv kiturile necesare pentru laboratoarele de sănătate publică, și asigurarea instruirii necesare pentru depistarea, prevenirea și tratarea pacienților cu COVID-19.
 + 
Anexa nr. 2
Realizarea Proiectului + 
Secţiunea I.Aranjamente de implementareA.Aranjamente instituționale1.Comitet director Împrumutatul, prin MS, va menține pe toată durata implementării Proiectului, un comitet director („CD“), condus de către ministrul sănătății al Împrumutatului și incluzând reprezentanți la nivel înalt ai MS și ai altor entități relevante, cu termeni de referință, componență și resurse satisfăcătoare Băncii, care, printre alte funcții, va răspunde de asigurarea îndrumării generale strategice a Proiectului și va asigura coordonarea între diverse părți implicate în Proiect.2.Unitatea de management al Proiectului (UMP) Împrumutatul, prin MS, va menține, pe parcursul implementării Proiectului, UMP-ul cu termeni de referință, componență și resurse satisfăcătoare pentru Bancă, care va răspunde, printre altele, de: (a) managementul financiar de zi cu zi al Proiectului, inclusiv audituri; (b) activitățile de monitorizare, evaluare și raportare în cadrul Proiectului; (c) derularea achizițiilor în cadrul Proiectului; (d) managementul oricăror activități de instruire realizate în cadrul Proiectului, în conformitate cu planul de instruire semestrial aprobat de către Bancă; (e) coordonarea generală și facilitarea implementării Proiectului, inclusiv în ceea ce privește standardele de mediu și sociale; (f) pregătirea programelor anuale de lucru și a planurilor semestriale ale bugetului Proiectului; (g) pregătirea rapoartelor de progres pentru Proiect; și (h) urmărirea aplicării directivelor și recomandărilor făcute de CD.B.Manualul operațional al Proiectului1.Cu excepția situațiilor în care Banca va conveni altfel, Împrumutatul, prin MS, va implementa Proiectul în concordanță cu Manualul operațional al Proiectului (MOP), în mod satisfăcător pentru Bancă, manualul conținând, printre altele: (a) prevederi specifice referitoare la aranjamentele detaliate privind realizarea Proiectului, inclusiv în ceea ce privește standardele sociale și de mediu; (b) structura și atribuțiile UMP; (c) cerințele privind achizițiile, managementul financiar și tragerile în cadrul acestuia; (d) cerințe privind colectarea și procesarea datelor cu caracter personal în conformitate cu bunele practici internaționale; și (e) indicatorii de performanță.2.Cu excepția situațiilor în care Banca va conveni altfel, Împrumutatul, prin MS, nu va amenda, abroga, renunța ori nu va permite ca acesta ori oricare prevedere a acestuia să fie amendată, abrogată sau să se fi renunțat la acesta, fără acordul prealabil în scris al Băncii.3.Cel târziu la o lună de la data intrării în vigoare a acestui acord, Împrumutatul, prin MS, va asigura actualizarea MOP în termeni satisfăcători pentru Bancă.C.Măsuri asigurătorii1.Împrumutatul, prin MS, va implementa Proiectul în concordanță cu CGMM și nu va amenda, abroga sau renunța la vreuna dintre prevederile CGMM fără acordul prealabil în scris al Băncii.2.Împrumutatul, prin MS: (a) va pregăti PMM specifice, după caz, în conformitate cu cerințele CGMM, și va disemina și va realiza acele PMM într-o manieră satisfăcătoare; (b) va asigura că toate măsurile necesare pentru realizarea CGMM și a respectivelor PMM sunt luate în timp util; (c) va asigura că resurse adecvate sunt disponibile pentru implementarea corespunzătoare a CGMM și a PMM; și (d) va asigura că rapoartele Proiectului, la care se face referire în secțiunea II a acestei anexe, vor include informații adecvate privind monitorizarea măsurilor definite în CGMM și PMM.
 + 
Secţiunea II.Monitorizarea, raportarea și evaluarea ProiectuluiÎmprumutatul va transmite Băncii fiecare raport al Proiectului în cel mult 45 de zile de la sfârșitul fiecărui semestru calendaristic, care să acopere semestrul calendaristic respectiv. + 
Secţiunea III.Achiziții1.Toate bunurile, lucrările și serviciile necesare în cadrul Proiectului și care urmează să fie finanțate în cadrul sumelor împrumutului vor fi achiziționate în conformitate cu cerințele aplicabile prevăzute sau menționate în secțiunea 5.13 din Condițiile generale.2.Fără a aduce atingere prevederilor prezentei secțiuni, toate bunurile, lucrările și serviciile necesare în cadrul Proiectului și care urmează să fie finanțate din sumele împrumutului, pentru care procesul de achiziție a fost demarat anterior datei de 2 aprilie 2024 în conformitate cu cerințele prevăzute sau menționate în secțiunile III.A, III.B, III.C și III.D din anexa 2 la Acordul de împrumut inițial, vor rămâne supuse cerințelor de achiziție, aplicabile, astfel cum sunt prevăzute sau menționate în acestea la momentul în care a fost demarat procesul de achiziție.(la 20-05-2024,
Anexa nr. 2 a fost completată de Punctul 1. , Punctul (ii) din AMENDAMENT din 5 aprilie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 461 din 20 mai 2024
)
 + 
Secţiunea IV.Tragerea sumelor împrumutuluiA.Informații generaleFără a se limita la prevederile articolului II din Condițiile generale și în conformitate cu scrisoarea de tragere și informații financiare, Împrumutatul poate trage sumele din împrumut pentru a finanța cheltuielile eligibile, în suma alocată și, dacă este aplicabil, până la concurența procentului stabilit pentru fiecare categorie din tabelul următor:

Categoria Suma alocată din împrumut(exprimată în euro) Procentul de cheltuieli ce va fi finanțat(inclusiv taxe)
(1) Bunuri, lucrări, servicii, altele decât cele de consultanță și servicii de consultanță în cadrul Proiectului, inclusiv instruire și audit, precum și costuri operaționale aferente Proiectului 143.696.680,88 100%
(2) Lucrări pentru partea A (b) (ii) (B) a Proiectului 6.303.319,12 100%
(3) Lucrări pentru partea A (b) (ii) (C) a Proiectului 0 100%
SUMA TOTALĂ 150.000.000

(la 20-05-2024,
Tabelul de la Litera A. , Sectiunea IV. , Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 2. , Punctul (ii) din AMENDAMENT din 5 aprilie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 461 din 20 mai 2024
)
(a)Termenul „instruire“ înseamnă cheltuielile efectuate de MS în legătură cu realizarea activităților de instruire și ateliere de lucru în cadrul Proiectului, inclusiv cheltuielile de transport, cazare și diurnă pentru participanții la instruire, instructori și cei care participă la ateliere de lucru, onorariile instructorilor, închirierea facilităților și echipamentelor, materiale de instruire și consumabilele aferente.(b)Termenul „bunuri“ include, printre altele, echipamente medicale, medicamente și consumabile, echipamente de laborator, reactivi de diagnostic (inclusiv kiturile), echipamente de tehnologie a informațiilor și comunicațiilor, alte echipamente, unități medicale mobile și vehicule.B.Condiții de tragere; perioadă de tragere1.Fără a contraveni prevederilor părții A de mai sus, nu se va efectua nicio tragere:(a)pentru plăți efectuate anterior datei semnării; sau(b)în cadrul categoriei (2) dacă Împrumutatul nu a prezentat evidențe satisfăcătoare pentru Bancă care să ateste că acesta a angajat o firmă de management de proiect pentru șantierul din București, în cadrul părții A (b) (ii) (B) a Proiectului care se finanțează în cadrul acestei Finanțări adiționale, conform termenilor de referință acceptabili pentru Bancă;(c)în cadrul categoriei (3) dacă Împrumutatul nu a prezentat evidențe satisfăcătoare pentru Bancă care să ateste că acesta a angajat o firmă de management de proiect pentru șantierul din Târgu Mureș, în cadrul părții A (b) (ii) (C) a Proiectului, care se finanțează în cadrul acestei finanțări adiționale, conform termenilor de referință acceptabili pentru Bancă;(d)pentru cheltuielile eligibile în cadrul categoriei (1), cu excepția cazului în care și până când suma împrumutului alocată categoriei (1) din tabelul prezentat în secțiunea IV.A.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut inițial nu mai este disponibilă pentru trageri.(la 20-05-2024,
Subparagraful 1(d) , Punctul 1. , Litera B. , Sectiunea IV. , Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 3. , Punctul (ii) din AMENDAMENT din 5 aprilie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 461 din 20 mai 2024
)
2.Data-limită de tragere este 31 decembrie 2024.
 + 
Secţiunea V.Amendamente privind descrierea Proiectului în cadrul Împrumutului inițial1.Proiectul inițial descris în anexa 1 la Acordul de împrumut inițial se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în anexa 1 la acest acord.2.Partea A.2 din secțiunea I a anexei 2 la Acordul de împrumut inițial se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în partea A.2 a anexei 2 la acest acord.3.Partea C.1 din secțiunea I a anexei 2 la Acordul de împrumut inițial se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în partea B.1 a anexei 2 la acest acord.4.Partea E din secțiunea I a anexei 2 la Acordul de împrumut inițial este eliminată.
 + 
Anexa nr. 3
Grafic de rambursare pe bază de angajamente – rambursare într-o singură tranșă
Împrumutatul va rambursa integral suma împrumutului la data de 1 martie 2033.Document atașat + 
Secţiunea IDefiniții1.«Ghidul Anticorupție» înseamnă: (i) pentru scopurile paragrafului 6 din anexa la Condițiile generale, «Ghidul privind prevenirea și combaterea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor finanțate prin împrumuturi BIRD și credite și granturi IDA», datat 15 octombrie 2006 și revizuit în ianuarie 2011 și la 1 iulie 2016; sau (ii) pentru scopurile secțiunii III.2 din anexa 2 a prezentului Acord, «Ghidul privind prevenirea și combaterea fraudei și corupției în cadrul proiectelor finanțate prin împrumuturi BIRD și credite și granturi IDA», datat 15 octombrie 2006 și revizuit în ianuarie 2011.(la 20-05-2024,
Punctul 1. , Sectiunea I , Anexa nr. 3 a fost modificat de Punctul 4. , Punctul (ii) din AMENDAMENT din 5 aprilie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 461 din 20 mai 2024
)
2.„Categorie“ înseamnă o categorie prevăzută în tabelul din secțiunea III A din anexa 2 la prezentul acord.3.„COVID-19“ înseamnă boala coronavirus cauzată de noul coronavirus 2019 (SARS-CoV-2).4.„Cadrul general privind managementul mediului“ sau „CGMM“ înseamnă cadrul general privind managementul mediului din 14 februarie 2014, cu amendamentele din 18 iunie 2020, satisfăcător Băncii, care stabilește: a) standardele și regulamentele privind mediul existente ale Împrumutatului, relevante pentru Proiect; b) instituțiile Împrumutatului de la nivel local și central responsabile pentru emiterea permiselor, licențelor și controlul respectării standardelor de mediu; c) măsurile de atenuare privind managementul deșeurilor și al mediului; d) măsurile instituționale și monitorizare pentru Proiect; e) cerințe și proceduri pentru pregătirea planurilor de management al mediului, specifice pentru Proiect; și f) sănătatea și siguranța ocupațională a angajaților potrivit protocoalelor naționale și internaționale pentru controlul bolilor infecțioase.5.„Planul de management social și de mediu“ sau „PMM“ înseamnă planurile de management al mediului specifice care vor fi pregătite pentru activități de investiții specifice în cadrul Proiectului și în conformitate cu cerințele CGMM.6.„Condiții generale“ înseamnă „Condițiile generale ale Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea și finanțarea proiectelor de investiții BIRD“ din data de 14 decembrie 2018 (revizuite la 1 august 2020, 21 decembrie 2020 și la 1 aprilie 2021).7.„Ministerul Sănătății“ sau „MS“ înseamnă Ministerul Sănătății din România sau succesorul acestuia.8.„Acordul de împrumut inițial“ înseamnă acordul de împrumut pentru Proiectul privind reforma sectorului sanitar – îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar dintre România și Bancă, din data de 17 iunie 2014, cu amendamentele ulterioare (Împrumutul nr. 8.362-RO).9.„Proiectul inițial“ înseamnă Proiectul descris în Acordul de împrumut inițial.10.„Date cu caracter personal“ înseamnă orice informații referitoare la o persoană identificată sau identificabilă. O persoană identificabilă este o persoană ce poate fi identificată prin mijloace rezonabile, direct sau indirect, prin referire la un atribut sau la o combinație de atribute din cadrul datelor sau prin combinarea datelor cu alte informații disponibile. Atributele ce pot fi utilizate pentru a identifica o persoană identificabilă includ, fără a se limita la acestea, numele, codul numeric personal, date privind locația, identificator online, metadate și factori specifici identității fizice, psihologice, genetice, mentale, economice, culturale sau sociale a persoanei respective.11.„Linii directoare privind achizițiile“ înseamnă, în sensul paragrafului 87 din documentul atașat la Condițiile generale, „Liniile directoare privind achizițiile în cadrul împrumuturilor BIRD pentru împrumuturile de investiții ale Împrumutatului“, datate noiembrie 2020.12.„Unitatea de management al Proiectului“ sau „UMP“ înseamnă unitatea înființată în cadrul MS, conform Ordinului ministrului sănătății nr. 1.099 din 5 noiembrie 2012 și Ordinului ministrului sănătății nr. 168 din 14 februarie 2014, așa cum este descrisă în secțiunea I partea A.2 din anexa 2 la prezentul acord și care pe parcursul perioadei de implementare a Proiectului poate fi relocată într-o agenție specializată a MS cu acordul prealabil al Băncii.13.„Manualul operațional al Proiectului“ sau „MOP“ înseamnă manualul din 15 ianuarie 2014, astfel cum a fost actualizat periodic cu aprobarea prealabilă a Băncii, care reflectă, printre altele, responsabilitățile, procedurile de achiziții și contractare și procedurile de pregătire a planurilor anuale de instruire pentru implementarea Proiectului, atât pentru Acordul de împrumut inițial, cât și pentru Acordul de împrumut aferent finanțării adiționale, acest termen incluzând și anexele la manual, conform secțiunii I.B din anexa 2 la prezentul acord.14.„Data semnării“ înseamnă ultima dintre cele două date la care Împrumutatul și Banca au semnat acest acord, iar această definiție se aplică tuturor referirilor la „data Acordului de împrumut“ din Condițiile generale.15.„Comitetul director“ sau „CD“ înseamnă Comitetul Împrumutatului înființat conform părții A.1 din secțiunea 1 a anexei 2 la acest acord.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x