ACORD DE ÎMPRUMUT din 10 mai 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 31 august 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORD DE URGENTA 98 15/11/2018
ActulMODIFICAT DELEGE 25 27/03/2000
ART. 1MODIFICAT DEHOTARARE 674 05/05/2004
ART. 3MODIFICAT DEHG 166 03/02/2006
ANEXA 0MODIFICAT DEHG 820 23/08/2001
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 10/05/1999
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DELEGE 200 07/11/2019
ActulREFERIT DEDECRET 795 07/11/2019
ActulMODIFICAT DEORD DE URGENTA 98 15/11/2018
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 98 15/11/2018
ActulCONTINUT DEHOTARARE 674 05/05/2004
ActulCONTINUT DEAMENDAMENT 18/02/2004
ActulMODIFICAT DELEGE 25 27/03/2000
ART. 1MODIFICAT DEHOTARARE 674 05/05/2004
ART. 3MODIFICAT DEHG 166 03/02/2006
ANEXA 0MODIFICAT DEHG 820 23/08/2001





Notă
Ratificat prin ORDONANȚA nr. 115 din 31 august 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 31 august 1999.
Notă
*) Traducere.
Împrumut nr. 485 – RO(Proiect de dezvoltare rurala a Muntilor Apuseni) între România și Fondul International pentru Dezvoltare AgricolaDatat: 10 mai 1999Acord incheiat la data de 10 mai 1999 între România (denumita în continuare Imprumutat) și Fondul International pentru Dezvoltare Agricola (denumit în continuare Fondul).Având în vedere ca:(A) Imprumutatul a solicitat Fondului un împrumut în scopul finantarii proiectului descris în anexa nr. 1 la acest acord (denumit în continuare Proiectul);(B) Componenta A a Proiectului va fi realizata de către Agentia pentru dezvoltare regionala de nord-vest (denumita în continuare ADR-NV), Agentia pentru dezvoltare regionala de vest (denumita în continuare ADR-V) și Agentia pentru dezvoltare regionala de centru (denumita în continuare ADR-C), (împreună denumite în continuare ADR-uri) și, în acest scop, Imprumutatul va pune la dispoziția ADR-urilor o parte din suma imprumutului acordat în condițiile și termenii prevăzuți în acest acord;(C) Imprumutatul intenționează sa contracteze din Republica Federala Germania, prin intermediul Bundesministerium fSr Wirtschaftliche Zusammenarbeit (denumit în continuare BMZ), un fond nerambursabil (denumit în continuare Grant BMZ) în marci germane, reprezentand echivalentul a doua milioane patru sute saptezeci de mii dolari S.U.A. (2.470.000 USD), pentru a contribui la finantarea Componentei B a Proiectului în condițiile și termenii prevăzuți într-un acord (denumit în continuare Acord privind Grantul BMZ), ce urmeaza a se incheia între Imprumutat și BMZ;(D) Imprumutatul intenționează sa contracteze dintr-o sursa de finanțare ce urmeaza a fi identificata un fond nerambursabil (denumit în continuare Grant pentru Componenta A), reprezentand echivalentul a doua milioane șase sute douazeci mii dolari S.U.A. (2.620.000 USD), pentru a contribui la finantarea Componentei A a Proiectului în condițiile și termenii prevăzuți într-un acord (denumit în continuare Acord privind Grantul pentru Componenta A), ce urmeaza a se incheia între Imprumutat și sursa de finanțare neidentificata inca;(E) Împrumutul va fi administrat de către Institutia Colaboratoare care urmeaza a fi desemnata de către Fond în conformitate cu prevederile prezentului acord; și(F) Fondul a fost de acord, între altele și pe baza celor de mai sus, sa acorde un împrumut Imprumutatului în condițiile și termenii prevăzuți în cele ce urmeaza,Pentru aceasta, părțile convin prin prezentul acord urmatoarele: + 
Articolul 1Condiții generale. Definitii. Institutia Colaboratoare + 
Secţiunea 1.01.Condițiile generale aplicabile acordurilor de împrumut și garantie ale Fondului, din 19 septembrie 1986, constituie o parte integrantă a prezentului acord (aceste Condiții generale aplicabile acordurilor de împrumut și garantie ale Fondului fiind denumite în continuare Condiții generale). + 
Secţiunea 1.02.Oriunde sunt folositi în acest acord, în afara cazului în care contextul reclama altfel, acei termeni definiti în Condițiile generale și în preambulul la prezentul acord vor avea intelesurile respective, iar urmatorii termeni aditionali vor avea intelesurile urmatoare:a)ANCA înseamnă Agentia Naționala pentru Consultanță Agricola a Imprumutatului;b)FCRA-uri înseamnă oricare sau toate cele trei fonduri de credit revolving pentru Apuseni, ce urmeaza a fi înființate conform secțiunii 4.08. din acest acord;c)ADR-uri înseamnă Agentia pentru dezvoltare regionala de nord-vest (ADR-NV), Agentia pentru dezvoltare regionala de vest (ADR-V) și Agentia pentru dezvoltare regionala de centru (ADR-C), toate înființate prin Legea nr. 151/15 iulie 1998 a Imprumutatului;d)BPLA înseamnă bugetul și programul de lucru anual pentru Proiect, specificat în paragraful 6 al anexei nr. 4 la acest acord;e)CDR-uri înseamnă Consiliul pentru dezvoltare regionala de nord-vest (CDR-NV), Consiliul pentru dezvoltare regionala de vest (CDR-V) și Consiliul pentru dezvoltare regionala de centru (CDR-C), toate înființate prin Legea nr. 151/15 iulie 1998 a Imprumutatului;f)DGDR înseamnă Directia generală pentru dezvoltare rurala din M.A.A.;g)Agentia(iile) de implementare înseamnă ANCA, ADR-urile și DGDR;h)M.A.A. înseamnă Ministerul Agriculturii și Alimentatiei al Imprumutatului;i)M.F. înseamnă Ministerul Finanțelor al Imprumutatului;j)CCP înseamnă Comitetul de coordonare a Proiectului ce urmeaza să fie înființat în cadrul Proiectului;k)ICP-uri înseamnă instituțiile de credit participante în cadrul Componentei A a Proiectului;l)U.C.P. înseamnă Unitatea de Coordonare a Proiectului ce urmeaza să fie infiintata în M.F.;m)U.I.P înseamnă Unitatea de Implementare a Proiectului ce urmeaza să fie infiintata în fiecare A.D.R. în cadrul Proiectului;n)zona Proiectului înseamnă, initial, județul Alba și, după aceea, județele Arad, Bihor, Cluj, Hunedoara și Salaj, toate situate în zona Muntilor Apuseni (ZMA) de pe teritoriul Imprumutatului, precum și alte asemenea zone administrative ce pot fi clasificate astfel de către Imprumutat și Fond, de comun acord;o)contul special înseamnă contul la care se face referire în secțiunea 3.03. din acest acord;p)subimprumut înseamnă orice împrumut acordat de către o ICP unui subimprumutat eligibil; șiq)acorduri de împrumut subsidiare înseamnă acordurile specificate în secțiunea 3.02. din acest acord.
 + 
Secţiunea 1.03.Imprumutatul și Fondul sunt de acord sa desemneze Biroul Natiunilor Unite pentru Servicii de Proiect (UNOPS) ca Institutie Colaboratoare, cu responsabilitatile prevăzute în art. V al Condițiilor generale, în vederea administrarii imprumutului în conformitate cu prevederile acestui acord. + 
Secţiunea 1.04.În afara cazurilor în care se prevede altfel în alte secțiuni ale acestui acord sau se solicita în mod expres de către Fond, Imprumutatul va adresa toate comunicarile și va furniza toate documentele și informațiile referitoare la prezentul acord, după cum urmeaza:a)direct Institutiei Colaboratoare, în ce priveste toate problemele prevăzute în:(i)art. IV al acestui acord, incluzând anexele nr. 3, 4 și 5 la acesta; și(ii)art. VI și XI din Condițiile generale, cu excepția secțiunilor menționate în paragraful b) al acestei Secțiuni;b)Fondului și Institutiei Colaboratoare, simultan, în ce priveste toate problemele referitoare la secțiunile 6.01., 6.07., 6.08., 6.09., 6.10., 6.11., 6.12., 11.07., 11.11., 11.12., 11.13. și 11.18. din Condițiile generale; șic)Fondului, în toate celelalte probleme, cu o copie către Institutia Colaboratoare.
 + 
Articolul 2Împrumutul + 
Secţiunea 2.01.Fondul este de acord sa imprumute Imprumutatului, din resursele sale obisnuite, o sumă în diverse valute, echivalenta cu douasprezece milioane patru sute mii drepturi speciale de tragere (12.400.000 DST). + 
Secţiunea 2.02.Imprumutatul va plati Fondului, periodic, dobânda la suma trasa din contul imprumutului și nerambursata, la rata de o jumătate din rata de referința a dobanzii. Rata de referința a dobanzii va fi stabilita de Fond anual și va constitui baza de calcul a dobanzii la împrumut pentru perioada începând cu 1 ianuarie și terminand cu 31 decembrie a fiecarui an. Fondul va comunică Imprumutatului, în cel mai scurt timp posibil, rata dobanzii ce va fi aplicata imprumutului în fiecare an. + 
Secţiunea 2.03.Dobânda la împrumut se va plati semestrial, la 1 iunie și la 1 decembrie ale fiecarui an, în valută la care se face referire în secțiunea 2.05 a acestui acord. + 
Secţiunea 2.04.Imprumutatul va rambursa suma imprumutului trasa din contul imprumutului în 29 de rate semestriale egale, a cate 413.334 DST fiecare, platibile la fiecare 1 iunie și 1 decembrie, începând cu 1 iunie 2004 și terminand cu 1 iunie 2018, și o rata de 413.314 DST, care se va plati la 1 decembrie 2018, în valută la care se face referire în secțiunea 2.05. a acestui acord. + 
Secţiunea 2.05.Moneda Statelor Unite ale Americii este prin aceasta specificata pentru scopurile secțiunii 4.03. din Condițiile generale.
 + 
Articolul 3Utilizarea sumelor imprumutului; Trageri din contul imprumutului + 
Secţiunea 3.01.Imprumutatul va asigura folosirea sumelor imprumutului pentru finantarea cheltuielilor în cadrul Proiectului, în conformitate cu prevederile acestui acord. + 
Secţiunea 3.02.a)Imprumutatul va pune la dispoziția ADR-urilor sumele imprumutului, împreună cu alte fonduri necesare pentru realizarea Proiectului, pe baza unor acorduri de împrumut subsidiare, acceptabile Fondului, în scopul realizării Proiectului;b)Imprumutatul își va exercita drepturile decurgând din acordurile de împrumut subsidiare în asa fel încât sa protejeze interesele sale și ale Fondului și sa realizeze scopurile imprumutului și, în pofida oricăror prevederi contrare din Condițiile generale, în afara cazului în care Fondul va hotari altfel, Imprumutatul nu va cesiona, modifica, abroga sau renunta la acordul de împrumut subsidiar sau la orice prevedere a acestuia.
 + 
Secţiunea 3.03.Imprumutatul, pentru scopurile Proiectului, va deschide și menține la o banca acceptata de Fond un cont special în dolari S.U.A., în termeni și condiții satisfăcătoare Fondului. Depunerile în și plățile din contul special se vor face în conformitate cu prevederile anexei nr. 5 la acest acord. + 
Secţiunea 3.04.Alocarea sumelor imprumutului, asa cum se prevede în secțiunea 6.08. din Condițiile generale, se va face în conformitate cu tabelul de alocare prezentat în paragraful 1 al anexei nr. 2 la acest acord. + 
Secţiunea 3.05.Tragerile din contul imprumutului vor fi facute numai pentru cheltuieli eligibile referitoare la bunuri, lucrari și servicii pentru Proiect. + 
Secţiunea 3.06.Ultima data de tragere va fi 30 iunie 2004 sau orice data ulterioară acesteia, după cum va hotari Fondul. Fondul va comunică, cu promptitudine, Imprumutatului această dată.
 + 
Articolul 4Execuția Proiectului + 
Secţiunea 4.01.Imprumutatul, prin ANCA, ADR-uri și DGDR, va realiza Proiectul sau va determina ca Proiectul să fie realizat în conformitate cu prevederile acestui acord și, în mod special, ale anexei nr. 4 la acesta. + 
Secţiunea 4.02.a)Fondurile de contrapartida aferente contributiei Imprumutatului la realizarea Proiectului vor fi alocate anual prin legea bugetului de stat a Imprumutatului. Inregistrarile pentru aceste fonduri de contrapartida vor fi tinute separat.b)Imprumutatul va asigura ca toate taxele identificabile, impozitele și alte obligații similare asupra cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului să fie platite de către Imprumutat din contribuția sa la costurile Proiectului.
 + 
Secţiunea 4.03.a)Achizitionarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor ce urmeaza să fie finantate din sumele imprumutului va fi facuta în conformitate cu procedurile prevăzute în anexa nr. 3 la acest acord.b)Pentru realizarea Proiectului, ca și pentru întreținerea și exploatarea instalațiilor realizate în cadrul Proiectului, Imprumutatul, prin ANCA, ADR-uri și DGDR, va asigura angajarea de consultanti și furnizori calificati acceptati de Imprumutat și Fond intr-o asemenea măsura și potrivit termenilor și condițiilor satisfăcătoare atât pentru Imprumutat cat și pentru Fond.
 + 
Secţiunea 4.04.Fără a limita caracterul general al secțiunii 11.06. din Condițiile generale, Imprumutatul, prin ANCA, ADR-uri și DGDR, va incheia sau determina incheierea unor aranjamente, satisfăcătoare pentru Fond, pentru asigurarea tuturor lucrărilor civile, vehiculelor, bunurilor și echipamentelor ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, intr-o astfel de măsura, împotriva acelor riscuri și în asemenea sume, pe care le reclama o practica comerciala corespunzătoare. + 
Secţiunea 4.05.În sensul prevederilor:a)secțiunii 11.08. b) din Condițiile generale, documentele financiare vor fi elaborate de către Imprumutat, prin M.A.A. și ADR-uri, pentru Componenta B a Proiectului, și de către ADR-uri, pentru Componenta A a Proiectului, anual, fiecare an incheindu-se la 31 decembrie și, în pofida perioadei de doua luni prevăzute în secțiunea 11.08. din Condițiile generale, situațiile detaliate ale cheltuielilor efectuate din sumele imprumutului în timpul perioadei analizate vor fi prezentate Fondului nu mai tarziu de 4 luni după incheierea unei astfel de perioade;b)secțiunii 11.10. a) din Condițiile generale, anul fiscal pentru care se face auditarea conturilor Proiectului va începe la 1 ianuarie și se va termina la 31 decembrie în fiecare an;c)secțiunii 11.10. b) din Condițiile generale, în pofida perioadei de 4 luni mentionata în aceasta secțiune, Imprumutatul va furniza Fondului și Institutiei Colaboratoare copii certificate ale Raportului de audit nu mai tarziu de 6 luni după incheierea anului fiscal. Imprumutatul va angaja sau va asigura angajarea unor auditori independenti acceptabili Fondului, pentru realizarea raportului de audit cerut. Costul unui astfel de audit poate fi finanțat din contul imprumutului; șid)secțiunilor 11.10., 11.11., 11.12. și 11.13. din Condițiile generale, limba pe care Imprumutatul și ADR-urile o vor folosi în rapoartele către Fond va fi limba engleza. + 
Secţiunea 4.06.a)Imprumutatul se va asigura ca ADR-urile vor lua cu promptitudine, după nevoi, toate masurile ce depind de ele pentru a-și menține existenta ca institutii, pentru a-și continua activitatea și pentru a obtine, menține și reinnoi toate drepturile, proprietățile, prerogativele, privilegiile și concesiunile necesare realizării Proiectului sau desfășurării activităților proprii;b)Imprumutatul va determina ADR-urile să-și desfasoare activitatea în conformitate cu practici administrative și financiare sanatoase, sub supravegherea unei conduceri și a unui personal competent și experimentat.
 + 
Secţiunea 4.07.Imprumutatul va lua toate masurile necesare asigurarii realizării Proiectului cu diligenta cuvenita în ce priveste factorii de mediu și în conformitate cu legislatia naționala și cu toate tratatele internationale referitoare la mediu la care Imprumutatul este parte, incluzând folosirea unor metode corespunzătoare de combatere a daunatorilor din agricultura, acolo unde este cazul. + 
Secţiunea 4.08.În afara cazurilor în care Fondul va stabili altfel, Imprumutatul va înființa și va menține, prin fiecare ADR, un Fond de credit revolving pentru Apuseni (FCRA) pentru Componenta A a Proiectului, în care va depozita dobanzile și ratele rambursate în cadrul subimprumuturilor acordate fermierilor din sumele imprumutului prevăzute în categoria III din tabelul de alocare prezentat în paragraful I al anexei nr. 2 la acest acord. Sumele disponibile în cele trei FCRA-uri vor fi utilizate de către ADR-uri și ICP-uri pentru extinderea către beneficiari a facilitatilor de creditare asa cum este prevăzut în acest acord și în acordurile de împrumut subsidiare incheiate cu ADR-urile.
 + 
Articolul 5Alte măsuri convenite + 
Secţiunea 5.01.Pe parcursul executarii Proiectului, Imprumutatul și Fondul vor revizui periodic ratele dobanzilor aplicabile subimprumuturilor acordate din sumele imprumutului de către ADR-uri prin ICP-uri. Imprumutatul va lua, dacă este necesar, măsuri corespunzătoare, compatibile cu politica sa, în vederea armonizării ratelor dobanzilor la subimprumuturi, cu politica Fondului referitoare la ratele de subimprumut.
 + 
Articolul 6Monitorizare și Evaluare + 
Secţiunea 6.01.Imprumutatul, pe baza consultarilor cu Institutia Colaboratoare, va stabili aranjamente satisfăcătoare Fondului și Institutiei Colaboratoare pentru monitorizarea progresului înregistrat în execuția Proiectului și pentru evaluarea în permanenta a efectelor Proiectului și a impactului diferitelor sale componente asupra beneficiarilor Proiectului. + 
Secţiunea 6.02.Pentru evaluarea finala a Proiectului, Fondul – fie singur, fie în colaborare cu Institutia Colaboratoare – poate numi, după consultari cu Imprumutatul, consultanti sau o agentie, la alegerea sa, care să evalueze, pe baza unor indicatori cheie relevanti, impactul asupra beneficiarilor Proiectului atât al componentelor finalizate, cat și al Proiectului în intregul sau. + 
Secţiunea 6.03.Imprumutatul, prin ADR-uri, se va asigura ca, atât toate datele necesare, cat și alte informații relevante primite de la agentia de executare a Proiectului și de alte entități insarcinate cu implementarea Proiectului, precum și cu menținerea și functionarea facilitatilor realizate în cadrul acestuia, sunt puse cu promptitudine la dispoziția consultantilor/agentiei insarcinate cu realizarea oricarei obligații ce rezultă din acest articol. + 
Secţiunea 6.04.Imprumutatul, prin ADR-uri, va facilita astfel de evaluari ale Proiectului pe care Fondul le poate efectua oricand în timpul realizării Proiectului, precum și după incheierea acestuia.
 + 
Articolul 7Intrarea în efectivitate. Terminarea Proiectului + 
Secţiunea 7.01.Cu excepția cazurilor în care Fondul va hotari altfel, urmatoarele condiții sunt specificate ca fiind aditionale condițiilor precedente intrarii în efectivitate a acestui acord, în scopurile secțiunii 10.01. g) din Condiții generale:a)Imprumutatul va fi înființat UCP cu termeni de referința și în componenta satisfăcătoare Fondului; șib)Imprumutatul va fi ales și numit coordonatorul Proiectului, cu calificari, experienta și în condiții și termeni satisfăcătoare Fondului. + 
Secţiunea 7.02.În afara cazurilor în care Fondul va hotari altfel, condiția precedenta intrarii în vigoare a acestui acord, prevăzută în secțiunea 10.01. d) din Condițiile generale, nu se va aplica acordurilor de împrumut subsidiare. + 
Secţiunea 7.03.O dată situata la 90 de zile după data acestui acord este specificata pentru intrarea în efectivitate a acestui acord, pentru scopurile secțiunii 10.04. din Condițiile generale. + 
Secţiunea 7.04.În afara cazului în care Imprumutatul și Fondul vor hotari altfel, oblibațiile Imprumutatului prevăzute în art. VI din acest acord vor inceta la data la care se va termina acest acord sau după 10 ani de la data acestui acord, oricare dintre ele este mai devreme.
 + 
Articolul 8Reprezentanti. Adrese + 
Secţiunea 8.01.Ministrul finanțelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile secțiunii 14.02. din Condițiile generale. + 
Secţiunea 8.02.Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile secțiunii 14.01. din Condițiile generale:
Pentru Imprumutat:Ministerul FinanțelorDirectia generală a relatiilor financiare cu organisme internationaleStrada Apolodor nr. 17Sectorul 5BucureștiRomâniaNr. fax: (00401) 312.67.92.Copie la:Ministerul Agriculturii și AlimentatieiB-dul Carol I nr. 24Sectorul 3cod 70044BucureștiRomâniaNr. fax: (00401) 311.03.78.Pentru Fond:Fondul International pentru Dezvoltare Agricola107 Via del Serafico00142 Roma, ItaliaAdresa telegrafica:IFAD ROMENumar telex:620330 IFAD INumar fax:(39) 06 504 3463Pentru Institutia Colaboratoare:Biroul Natiunilor Unite pentru Servicii de ProiectStrada 220 East, nr. 42Etaj 14New York, N.Y. 1001SUAAdresa telegrafica:UNOPSNEWYOURKNumar telex:824608 UNOPS662293 UNOPS645495 UNOPSNumar fax:(212) 906-6501Drept care părțile, actionand prin reprezentantii lor pe deplin autorizati, au semnat prezentul acord la Roma, Italia, în ziua și anul indicate pe prima pagina a acestuia.ROMÂNIA                    Fondul Internațional pentru Dezvoltare AgricolăPetre Mogoseanu,                    Fawzi H. Al-Sultanreprezentant autorizat                    președinte
 + 
Anexa nr. 1la acordul de împrumut
DESCRIEREA PROIECTULUI
1.Obiectivele Proiectului sunt de a imbunatati și stabiliza mediul economic al comunitatilor rurale din zona Proiectului prin promovarea întreprinderilor implicate direct sau care deservesc sectorul agroalimentar și furnizarea de credite și servicii de dezvoltare rurala pentru acestea.2.Proiectul va avea urmatoarele componente:Componenta A: Credit ruralÎnființarea a trei fonduri de credit revolving pentru Apuseni (FCRA) administrate de ADR-uri, ca o facilitate de scontare sau refinantare pentru Instituțiile de credit participante (ICP-uri). FCRA-urile vor acorda subimprumuturi beneficiarilor și grupurilor de beneficiari din zona Proiectului, printre altele, pentru: finantarea îmbunătățirii septelului, prelucrarii produselor alimentare, agroturismului și industriilor rurale; furnizarea de capital circulant pentru intreprinderile productive și finantarea stocurilor pentru comercializarea produselor de larg consum și agroalimentare.Componenta B: Sprijin instituțional(i)Acordarea de sprijin ANCA, ADR-urilor și DGDR, incluzând echipament de birou și costurile de operare aferente, cursuri de studii și de pregatire. Unitatile din teren ale ANCA, ADR și DGDR vor fi sprijinite în zona Proiectului prin renovarea sediilor, furnizarea de vehicule de teren, echipamente de birou, inclusiv costurile asociate de exploatare și întreținere, precum și pregătirea personalului.(ii)Înființarea UCP în cadrul M.F. și acoperirea costurilor de operare ale acesteia ca urmare a coordonarii și administrarii Proiectului.(iii)Acordarea de asistența tehnica către administratorii de împrumut ai FCRA-urilor (pentru ADR-uri și ICP-uri), ANCA și DGDR (pentru sediile lor centrale și serviciile din zona Proiectului).(iv)Asigurarea pregatirii tehnice în domeniul financiar și al dezvoltării rurale a personalului agentiilor de implementare a Proiectului și pregatirii beneficiarilor, ca o condiție obligatorie pentru primirea de subimprumuturi în cadrul Componentei A a Proiectului.3.Se asteapta ca Proiectul să fie finalizat până la 31 decembrie 2003.
 + 
Anexa nr. 2la acordul de împrumut
ALOCAREA ȘI TRAGEREA SUMELOR IMPRUMUTULUI
1.Conform prevederilor secțiunii 6.08. din Condițiile generale, tabelul de mai jos stabileste categoriile de bunuri, lucrari, servicii și alte articole care urmeaza să fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din împrumut fiecarei categorii în parte și procentajul cheltuielilor pentru articolele ce urmeaza a fi finantate în cadrul fiecarei categorii, acest procentaj putand fi modificat periodic de către Imprumutat și Fond, de comun acord.

Categoria Suma alocată din împrumut (exprimată în echivalent DST) % din cheltuielile ce urmeaza a fi finanțate  
I. Lucrări civile pentru Componenta B (i) a Proiectului  3.000  80%
II. Vehicule, echipament și bunuri      160.000      100% din cheltuielile externe; 100% din prețul ex-factory al articolelor produse pe plan local; 75% din alte cheltuieli locale  
III. Creditul incremental pentru Componenta A a Proiectului     11.720.000     70% din subîmprumuturile trase de ICP-uri și rambursate de FCRA-uri prin ADR-uri
IV. Costurile marginale de funcționare pentru Componenta B a Proiectului (exclusiv salarii și diurne)   180.000   100%
V. Nealocate 337.000  
TOTAL 12.400.000  

2.În afara cazurilor în care Imprumutatul și Fondul vor conveni altfel, nu se vor efectua trageri din contul imprumutului: a) pentru cheltuielile efectuate pe teritoriul oricarei tari care nu este membra a Fondului sau pentru bunuri produse în, sau servicii furnizate din astfel de teritorii; sau, b) în scopul efectuării oricărei plati către persoane sau entități, sau pentru orice import de bunuri, dacă o astfel de plată sau import este, după cunoștința Fondului, interzisa printr-o hotărâre a Consiliului de Securitate al O.N.U. în baza cap. VII al Cartei Natiunilor Unite.3.Tragerea sumelor din contul imprumutului pentru cheltuieli în cadrul contractelor în valoare de 50.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai puțin pentru creditul incremental și pentru pregatire se va face pe baza unor declaratii de cheltuieli certificate, documente ce nu vor trebui expediate Fondului, ci vor fi pastrate de Imprumutat, în vederea verificării periodice realizate de către reprezentantii Fondului și ai Institutiei Colaboratoare, în conformitate cu prevederile secțiunii 11.09. din Condițiile generale.4.În pofida prevederilor paragrafului b) al secțiunii 6.01 din Condițiile generale, nu se vor putea efectua trageri din contul imprumutului pentru plati efectuate:a)înainte ca Imprumutatul sa fi inaintat Fondului BPLA pentru primul an al implementarii Proiectului, care să fie acceptabil Fondului; saub)pentru cheltuieli în cadrul categoriei III din tabelul de alocare prezentat în paragraful 1 al acestei anexe, până ce acordurile de împrumut subsidiare, incheiate cu ADR-urile, în forma și substanța acceptabile Fondului, nu vor fi fost semnate și vor fi angajat legal Imprumutatul și ADR-urile în conformitate cu termenii acestora. + 
Anexa nr. 3la acordul de împrumut
ACHIZIȚIILE
A.Generalitati1.În afara cazurilor în care Fondul, pe baza consultarilor cu Institutia Colaboratoare, va hotari contrariul, procedurile stabilite în paragrafele urmatoare ale acestei anexe se vor aplica achizitiei de bunuri și lucrari civile ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului.2.Achizițiile pentru contracte de bunuri și lucrari civile, ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, vor fi guvernate de prevederile cuprinse în "Regulile de achizitie în cadrul asistentei financiare din partea Fondului International pentru Dezvoltare Agricola din 1982" (denumite în continuare Regulile de achizitie), care pot fi modificate periodic de către Fond. În eventualitatea unei incompatibilități între o prevedere a regulilor de achizitie și o prevedere a prezentei anexe, aceasta din urma va prevala.3.În măsura posibilului, bunurile și lucrarile civile vor fi reunite în pachete de oferte de dimensiuni corespunzătoare care să permită utilizarea optima a licitațiilor competitive. Înainte de a începe achizițiile, Imprumutatul va furniza Fondului pentru aprobare o lista sau listele bunurilor ce urmeaza a fi achiziționate, modul în care se propune gruparea acestor bunuri, precum și numărul și obiectivul contractelor de lucrari civile ce urmeaza a fi adjudecate.B.Proceduri de achizitie4.Cumparari pe plan local: Fiecare contract pentru furnizarea de vehicule, echipamente și bunuri și fiecare contract de lucrari civile va fi adjudecat pe baza evaluării și compararii ofertelor prezentate de cel puțin trei furnizori, conform procedurilor acceptabile Fondului.C.Analiza deciziilor privind achizițiile5.Adjudecarea oricărui contract la care se face referire în paragraful 4 de mai sus, al cărui cost estimat este de 50.000 dolari SUA echivalent sau mai mult, va fi supus unei analize prealabile, conform prevederilor anexei nr. 3 a regulilor de achizitie.6.În ceea ce priveste contractele la care se face referire în paragraful 5 de mai sus, înainte de a conveni asupra oricarei modificari majore sau renuntari la termenii și condițiile contractului, sau acordarii unei prelungiri a perioadei prevăzute pentru executarea unui astfel de contract, sau emiterii oricărui ordin de modificare a unui astfel de contract (în afara cazurilor de maxima urgenta), care ar mari costul contractului cu mai mult de 10% din prețul initial, Imprumutatul va aduce la cunoștința Fondului modificarea propusa, renuntarea, prelungirea sau ordinul de modificare propuse, precum și motivele corespunzătoare. În cazul în care Fondul găsește ca propunerea este incompatibila cu prevederile prezentului acord, va informa imediat Imprumutatul și îi va expune motivele hotărârii sale.
 + 
Anexa nr. 4la acordul de împrumut
IMPLEMENTARE. OPERARE. ALTE ELEMENTE
1.Imprumutatul va realiza Proiectul, va exploata și va intretine obiectivele realizate în cadrul acestuia, în conformitate cu prevederile acestei anexe, care se adauga la cele stipulate în cuprinsul prezentului acord, în afara cazurilor în care Fondul va decide altfel.A.Organizare și conducere2.M.F. și CDR-urile, în colaborare cu ANCA și DGDR, vor avea responsabilitatea pentru realizarea globală a activităților Proiectului și pentru asigurarea unei politici corespunzătoare în ce priveste Proiectul.3.Imprumutatul și CDR-urile vor înființa CCP în vederea coordonarii activităților Proiectului la nivel regional. CCP va fi constituit, printre altele, din reprezentanti ai M.A.A, M.F. și ADR-uri și va fi condus de un reprezentant al M.F. CCP se va intruni la fiecare 6 luni și va avea dreptul sa coopteze membri și sa infiinteze subcomitete executive permanente sau ad-hoc, în vederea rezolvarii oricăror probleme cu caracter excepțional aferente Proiectului. CCP va fi responsabil pentru: (i) asigurarea ca activitățile Proiectului sunt în concordanta cu politicile Guvernului pentru acest sector și cu termenii și condițiile prezentului acord; (ii) definirea printr-un acord a indatoririlor și responsabilitatilor ANCA, ADR-urilor și DGDR în executarea Proiectului; și (iii) rezolvarea oricărui impas financiar sau politic referitor la Proiect.4.UCP va fi infiintata în cadrul M.F. și va tine evidența contabilă a Proiectului; va pregati, va strange și va inainta cererile de alimentare a contului special și va transmite raportările în conformitate cu cerințele acestui acord. M.F. va numi un coordonator al Proiectului și se va asigura ca personalul UCP să fie suficient pentru indeplinirea activităților solicitate de Proiect. Fiecare ADR își va înființa propria unitate de implementare a Proiectului și va conduce monitorizarea materiala, financiară și de impact a activităților Proiectului în conformitate cu BPLA, va administra seminariile Proiectului și, în colaborare cu ANCA și DGDR, va întocmi rapoarte și studii aferente Proiectului. Fiecare ADR în colaborare cu ANCA și DGDR va numi 4 specialisti pentru activitățile Proiectului, și anume: directorul Proiectului, un specialist financiar, un specialist în monitorizare și evaluare și un specialist ANCA/DGDR în dezvoltare rurala.5.Imprumutatul va avea grija ca ADR-urile sa faca toate aranjamentele necesare pentru administrarea FCRA-urilor, administrare care presupune: (i) sa primeasca toate cererile ICP de acordare a subimprumuturilor și să asigure ca acestea să respecte termenii și condițiile prevăzute în acordurile de împrumut subsidiare; (îi) sa aprobe sau sa respinga aceste cereri; (iii) să prezinte toate situațiile contabile, financiare sau alte rapoarte referitoare la operațiunile FCRA-urilor, în conformitate cu cerințele și condițiile imprumutului și ale acordurilor de împrumut subsidiare incheiate cu ADR-urile; (iv) sa elaboreze bugetul anual și programul de creditare al FCRA-urilor pentru a fi inaintat Fondului; și (v) sa conduca FCRA-urile în asa fel încât să le asigure o activitate viabila și eficienta.B.Bugetul și programul de activitate anual6.Imprumutatul va prezenta Fondului și Institutiei Colaboratoare, pentru analiza și observatii, proiectul BPLA întocmit pe baza programelor de activitate și a bugetelor elaborate de fiecare agentie de implementare a Proiectului, nu mai tarziu de doua luni înainte de inceputul fiecarui an fiscal al Imprumutatului. Imprumutatul va lua în considerare observatiile Fondului și ale Institutiei Colaboratoare, înainte de finalizarea BPLA.C.Evaluarea la jumatatea derularii Proiectului7.a) Cu excepția cazului în care Fondul va hotari altfel, o evaluare a Proiectului la jumatatea derularii sale (EJD) va fi efectuata de Imprumutat și Fond împreună cu asistența din partea Institutiei Colaboratoare, nu mai tarziu de cel de al treilea an al implementarii Proiectului. EJD va servi, printre altele, la evaluarea realizării obiectivelor Proiectului și a restrictiilor în ce priveste realizarea sa, cat și la o asemenea reorientare din punct de vedere structural, ce poate fi necesară în scopul realizării obiectivelor menționate și eliminarii restrictiilor respective.b) Constatarile EJD vor fi comunicate cu promptitudine de către Fond Imprumutatului în vederea discutarii lor împreună cu Fondul și Institutia Colaboratoare. Imprumutatul va asigura ca recomandarile Fondului rezultate din EJD să fie implementate într-un timp rezonabil și spre satisfactia Fondului.
 + 
Anexa nr. 5la acordul de împrumut
CONTUL SPECIAL
1.Pentru scopurile prezentei anexe:a)termenul categorii înseamnă categoriile de articole ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului prezentate în tabelul de alocare din paragraful 1 al anexei nr. 2 la acest acord;b)termenul cheltuieli eligibile înseamnă cheltuielile efectuate pentru acoperirea costului rezonabil al bunurilor și serviciilor necesare Proiectului ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord;c)termenul alocare autorizata înseamnă doua milioane șase sute mii dolari SUA (2.600.000 $ SUA) ce urmeaza a fi trasi din contul imprumutului și depusi în contul special, în conformitate cu prevederile paragrafului 3 a) al acestei anexe.2.În afara cazurilor în care Fondul, pe baza consultarilor cu Institutia Colaboratoare, va decide altfel, plățile din contul special se vor efectua exclusiv pentru cheltuieli eligibile, în conformitate cu prevederile acestei anexe.3.După primirea de către Fond a unor dovezi satisfăcătoare conform cărora contul special a fost deschis în mod corespunzător, tragerea alocarii autorizate, precum și tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special pot fi facute după cum urmeaza:a)pe baza unei cereri sau a unor cereri facute de către Imprumutat pentru un depozit sau depozite care adunate sa atinga suma totala a alocarii autorizate, Fondul, în numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului și va depune în contul special, acea suma sau sume solicitate de Imprumutat;b)Imprumutatul va furniza Fondului cererile de realimentare a contului special la intervalele indicate de Fond. Pe baza acestor cereri, Fondul va trage din contul imprumutului și va depune în contul special acele sume solicitate pentru realimentarea contului special care vor trebui sa nu depășească suma plăților efectuate din contul special pentru cheltuielile eligibile. Fiecare astfel de depozit va fi tras de către Fond din contul imprumutului din categoria respectiva și în echivalentul sumelor respective, care se justifica cu documentele care însoțesc cererea de efectuare a unui astfel de depozit, conform paragrafului 4 al acestei anexe.4.Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special pentru care Imprumutatul solicita realimentarea în conformitate cu prevederile paragrafului 3 b) al acestei anexe, Imprumutatul va furniza Fondului, anterior sau în momentul unei astfel de solicitări, acele documente și alte informații cerute de Fond în mod rezonabil din care să reiasă ca o astfel de plată a fost efectuata pentru cheltuieli eligibile.5.a) În pofida prevederilor paragrafului 3 al prezentei anexe, nici un alt depozit în contul special nu va mai fi facut de către Fond în cazul aparitiei uneia din urmatoarele situații:(i) Fondul va fi stabilit ca Imprumutatul va face toate tragerile viitoare direct din contul imprumutului în conformitate cu prevederile paragrafului a) al secțiunii 6.01. din Condițiile generale; sau(ii) când suma totala netrasa din împrumut, mai puțin suma oricărui angajament special inca neonorat al Fondului, în conformitate cu secțiunea 6.02. din Condițiile generale referitor la Proiect, va fi egala cu echivalentul dublului alocatiei autorizate.b) După aceea, tragerea din contul imprumutului a sumelor rămase netrase din împrumut se va face conform procedurilor pe care Fondul le va comunică Imprumutatului. Asemenea trageri ulterioare vor fi facute numai după ce și în măsura în care Fondul va fi fost satisfacut cu privire la faptul ca toate sumele care se mai aflau în contul special la data respectivei comunicari au fost sau vor fi folosite pentru efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.6.a) În cazul în care Fondul a constatat, în orice moment, ca orice plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru orice cheltuiala sau intr-o sumă neeligibila în conformitate cu paragraful 2 al acestei anexe, sau (ii) nu a fost justificata prin evidenta furnizata conform prevederilor paragrafului 4 al acestei anexe, Imprumutatul, imediat după primirea comunicarii din partea Fondului, va depune în contul special sau, la cererea expresa a Fondului, va rambursa acestuia o sumă egala cu cea a platii sau a părții acesteia care nu a fost eligibila sau justificata. Fondul nu va mai depune noi sume în contul special până ce Imprumutatul nu va fi depus sau rambursat suma respectiva.b) În cazul în care Fondul a constatat oricand ca orice suma rămasă în contul special nu va mai fi necesară pentru efectuarea platii unor cheltuieli eligibile, Imprumutatul, pe baza comunicarii primite din partea Fondului, va rambursa prompt Fondului această sumă rămasă, în vederea creditarii contului imprumutului.c) În afara cazurilor în care Fondul va stabili contrariul, orice rambursare către Fond, conform prevederilor paragrafului 6 al acestei anexe, precum și din contul special, se va efectua în moneda utilizata de către Fond pentru tragerea sumelor din contul imprumutului.
–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x