ACORD-CADRU PE LINIE DE PREGĂTIRE din 30 mai 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 463 din 9 iulie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 20MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
ART. 21MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 21MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 22MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
ART. 25MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 25MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 15 28/01/2016
ActulREFERIT DEACORD 29/12/2015
ActulCONTINUT DEORDIN 145 21/06/2012
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 20MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
ART. 21MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 21MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 22MODIFICAT DEACORD 23/09/2014
ART. 25MODIFICAT DEORDIN 162 06/11/2014
ART. 25MODIFICAT DEACORD 23/09/2014

între Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare Academia Parteneră, reprezentată în scopul semnării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire de către inspectorul general al Poliţiei de Frontieră Române, Ioan Buda, şi Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene, denumită în continuare Frontex, reprezentată în scopul semnării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire de către directorul Diviziei de Consolidare a Capacităţii Instituţionale, Erik Berglund*)



_______Notă *) Traducere.Recunoscând că politica Uniunii Europene în domeniul frontierelor externe ale Uniunii Europene are ca scop managementul integrat al frontierei, asigurând un nivel înalt şi unitar de control şi supraveghere necesare ca urmare a liberei circulaţii a persoanelor în cadrul Uniunii Europene şi o componentă fundamentală a unui spaţiu de libertate, securitate şi justiţie,recunoscând că Regulamentul*1) Frontex a fost adoptat şi că Frontex a fost stabilit în scopul îmbunătăţirii managementului integrat al frontierelor externe ale Uniunii Europene,_______*1) Regulamentul (CE) nr. 2.007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 349 din 25 noiembrie 2004, p. 1, cu modificările ulterioare.remarcând că:– Frontex asigură poliţiştilor de frontieră care fac parte din echipele europene de poliţişti de frontieră pregătire avansată în conformitate cu sarcinile şi competenţele lor şi va desfăşura exerciţii periodice cu aceşti poliţişti de frontieră;– Frontex întreprinde, de asemenea, iniţiativele necesare pentru a asigura ca toţi poliţiştii de frontieră, precum şi alt personal din statele membre care participă în echipele europene de poliţişti de frontieră să beneficieze, anterior participării lor într-o activitate operaţională organizată de către Frontex, de pregătire în domeniul legislaţiei comunitare şi internaţionale, inclusiv în domeniul drepturilor fundamentale şi accesului la protecţie internaţională, precum şi linii directoare în scopul identificării persoanelor care solicită protecţie şi direcţionarea lor către facilităţile corespunzătoare,– Frontex stabileşte şi dezvoltă în continuare curricula comună de pregătire pentru instruirea poliţiştilor de frontieră şi furnizează pregătire la nivel european pentru formatorii poliţiştilor de frontieră naţionali din cadrul statelor membre, inclusiv în domeniul drepturilor fundamentale, accesului la protecţie internaţională şi legislaţiei relevante în domeniul maritim,– statele membre vor integra curricula comună de pregătire în procesul de formare naţional al poliţiştilor de frontieră,– Frontex, de asemenea, oferă cursuri de pregătire şi seminare adiţionale, cu tematici legate de controlul şi supravegherea frontierelor externe, returnarea cetăţenilor din statele terţe, pentru ofiţerii serviciilor naţionale competente ale statelor membre,– Frontex poate organiza activităţi de pregătire în cooperare cu statele membre pe teritoriul acestora,– Frontex stabileşte un program de schimb, dând posibilitatea poliţiştilor de frontieră naţionali care fac parte din echipele europene de poliţişti de frontieră să acumuleze cunoştinţe sau know-how-ul specific din experienţele şi bunele practici din afara ţărilor din care provin, lucrând cu poliţişti de frontieră dintr-un alt stat membru decât cel din care provin,aşa cum este prevăzut în articolul 5 din Regulamentul Frontex,exprimând faptul că este în interesul comun al Frontex şi al statelor membre de a stabili o reţea de academii partenere Frontex în scopul îmbunătăţirii posibilităţilor ca Frontex să ofere asistenţă şi sprijin statelor membre în domeniul pregătirii,respectând, pe de o parte, faptul că academiile partenere sunt instituţii ale autorităţilor de frontieră sau ale organizaţiilor de poliţie din statele membre ori instituţii de învăţământ superior, şi nu instituţii private care concurează unele cu altele şi care au drept scop obţinerea de profit, iar pe de altă parte, respectând importanţa folosirii clauzelor standard cu privire la verificări, audit, răspundere şi penalizări, în vederea asigurării unei protecţii efective a intereselor financiare comunitare,subliniind faptul că plăţile financiare ale Frontex către academiile partenere nu sunt subvenţii, ci rambursări ale costurilor generate prin cheltuielile efectuate de către academiile partenere pentru Frontex,remarcând Declaraţia de parteneriat dintre Frontex şi Academia Parteneră din data de 6 februarie 2008 care stabileşte bazele cooperării lor (anexa I),exprimând nevoia stabilirii unor termeni şi condiţii clare şi obligatorii între Frontex şi Academia Parteneră în vederea implementării corecte a declaraţiei de parteneriat,având în vedere faptul că acordul-cadru pe linie de pregătire, anterior încheiat între părţi, a expirat la 31 decembrie 2011,au convenit următoarele: + 
Articolul 1Subiect1.1. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire este încheiat ca parte a unei relaţii formalizate de cooperare între Frontex şi Academia Parteneră (parteneriat) pentru a contribui la obiectivele politicii europene la care se face referire în preambul.1.2. Scopul acordului-cadru pe linie de pregătire este acela de a defini rolurile şi responsabilităţile Frontex şi, respectiv, ale Academiei Partenere în implementarea parteneriatului acestora. Acordurile specifice de pregătire care pot fi încheiate în baza prezentului acord-cadru pe linie de pregătire definesc activităţile concrete de pregătire şi costurile acestora.1.3. Implementarea anuală a prezentului acord-cadru pe linie de pregătire se bazează pe Programul anual de lucru al Unităţii de Pregătire Frontex, aşa cum s-a stabilit în cadrul conferinţelor academiilor partenere.1.4. Academia Parteneră îşi oferă sprijinul, organizează şi desfăşoară activităţi de pregătire, în principal, în sediile sale, sub conducerea Frontex, aşa cum a fost definit în prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi aşa cum s-a convenit în acordul specific de pregătire.1.5. În scopul organizării şi desfăşurării activităţilor de pregătire, Academia Parteneră oferă asistenţă, incluzând următoarele elemente: transportul local, rezervarea la hoteluri, dotarea sălilor de conferinţă cu servicii de catering, echipament de învăţare ce se va folosi pe durata pregătirii şi materiale de studiu pentru participanţi, sprijin organizaţional şi de asistenţă înainte, pe timpul şi, dacă este nevoie, după activitatea de pregătire etc. Conţinutul detaliat al asistenţei este întotdeauna definit în acordul specific de pregătire.1.6. Semnarea acordului-cadru pe linie de pregătire de către părţi nu implică nicio obligaţie pentru Frontex de a semna un acord specific de pregătire referitor la o activitate de pregătire concretă. Acordul specific de pregătire poate fi încheiat doar în baza analizei de la caz la caz şi a deciziei Frontex în conformitate cu articolul 2.
 + 
Articolul 2Prevederi generale2.1. Procedura care duce la semnarea unui acord specific de pregătire este iniţiată de Frontex. Frontex trimite invitaţii pentru activităţi de pregătire în baza proiectului Programului anual de lucru al Unităţii de Pregătire Frontex.2.2. Sunt organizate întâlniri regulate cu toate academiile partenere cel puţin de două ori pe an, în vederea dezvoltării Programului de lucru al Unităţii de Pregătire Frontex mai sus menţionat. Aceste întâlniri sunt considerate ca fiind conferinţe formale ale academiilor partenere în scopul planificării în consecinţă a activităţilor. Reprezentanţii academiilor partenere acţionează ca persoane de contact.2.3. După consultări, Frontex decide, în final, asupra distribuirii activităţilor de pregătire între academiile partenere. Criteriile acelei decizii sunt definite de comun acord cu academiile partenere.2.4. În baza Programului de lucru al Unităţii de Pregătire Frontex şi a deciziilor mai sus menţionate, acorduri specifice de pregătire sunt semnate de Frontex şi de academiile partenere în scopul organizării activităţilor şi convenirii asupra limitelor de buget pentru fiecare activitate specifică.2.5. Frontex rambursează toate costurile Academiei Partenere în conformitate cu acordul specific de pregătire. Toate facturile, chitanţele şi documentaţia financiară suplimentară necesară trebuie să fie trimise Frontex în limitele de timp definite în prezentul acord şi în acordul specific de pregătire în cauză.
 + 
Articolul 3Durata3.1. Acordul-cadru pe linie de pregătire intră în vigoare la data imediat următoare datei în care a fost semnat sau la data la care ultima din cele două părţi îl semnează, dacă semnăturile au loc în perioade diferite.3.2. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire este încheiat pe o perioadă începând cu ziua intrării sale în vigoare şi sfârşind cu 31 decembrie 2015. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire poate fi reînnoit pentru perioade de câte 3 ani, doar înainte de expirarea acordului-cadru pe linie de pregătire şi în baza acordului expres exprimat în scris de către părţi. Reînnoirea nu implică vreo modificare sau amânare a obligaţiilor existente.3.3. Orice acord specific de pregătire trebuie să fie semnat înainte de data expirării acordului-cadru pe linie de pregătire. Atunci când activităţile de pregătire sunt desfăşurate după data mai sus menţionată, termenii şi condiţiile acordului-cadru pe linie de pregătire continuă să se aplice în implementarea activităţilor de pregătire corespunzătoare.3.4. În cazul în care Academia Parteneră nu îşi exprimă interesul pentru organizarea a cel puţin unei activităţi de pregătire într-un an, Frontex este împuternicit să considere această lipsă de cooperare ca o încetare a acordului-cadru pe linie de pregătire. Încetarea acordului din această cauză intră în vigoare în prima zi din anul următor.3.5. Acordul-cadru pe linie de pregătire poate fi încetat de către fiecare parte, în prima zi a anului următor. În acest caz, înştiinţarea de încetare trebuie trimisă cel puţin cu 30 de zile înainte de sfârşitul anului.
 + 
Articolul 4Comunicarea şi schimbul de informaţiiOrice comunicare în legătură cu acordul-cadru pe linie de pregătire trebuie efectuată în scris, indicând în mod clar prezentul acord, şi trebuie trimisă la următoarele adrese:Pentru Academia PartenerăPunctul Naţional de Contact FrontexStr. Răzoare nr. 2-5, sectorul 6, cod poştal 050507, Bucureşti, RomâniaEmail: frontex.igpf@mai.gov.roFax: 004021 311 40 43Pentru FrontexAgenţia FrontexUnitatea de PregătireRondo ONZ 1,00-124 Varşovia,PoloniaEmail: training.office@frontex.europa.euFax: 0048 22 544 9501 (titlu: To Training Unit)Corespondenţa obişnuită este considerată a fi primită de către Frontex la data la care aceasta este înregistrată în mod formal de către Frontex.
 + 
Articolul 5Protecţia datelorToate datele cu caracter personal conţinute în acordul-cadru pe linie de pregătire şi în acordurile specifice de pregătire sau care au legătură cu aceste documente şi cu implementarea acestora sunt procesate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 45/2001 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 decembrie 2000 privind protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituţiile şi organele comunitare şi privind libera circulaţie a acestor date. Astfel de date sunt procesate doar în legătură cu activitatea de implementare şi de continuare a acordului-cadru pe linie de pregătire şi a acordurilor specifice de pregătire de către Frontex, fără a prejudicia posibilitatea de transmitere a datelor către serviciile interne de audit, către Curtea de Conturi, către Grupul pentru Nereguli Financiare şi/sau către Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), în scopul protejării intereselor financiare ale Uniunii Europene.Prin cerere scrisă, persoanele în cauză pot avea acces la datele lor cu caracter personal şi pot corecta orice informaţie care este inexactă sau incompletă. Acestea ar trebui să adreseze orice întrebări în ceea ce priveşte procesarea datelor lor cu caracter personal şefului Unităţii de Pregătire Frontex, care este operatorul unor astfel de date. Acestea pot adresa oricând o plângere împotriva procesării datelor lor cu caracter personal ofiţerului pentru protecţia datelor din cadrul Frontex sau Autorităţii Europene de Supervizare a Protecţiei Datelor.Toate datele personale procesate de către Academia Parteneră în derularea unui acord specific de pregătire trebuie să fie prelucrate potrivit legislaţiei naţionale relevante care implementează actele legislative ale Uniunii Europene, în special Directiva 95/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date*2)._________*2) Publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 281 din 23 noiembrie 1995, p. 31.
 + 
Articolul 6Angajamentele Academiei PartenerePrin acceptarea acordului-cadru pe linie de pregătire, Academia Parteneră a convenit:– să respecte obiectivele generale comune care au pus bazele pentru stabilirea parteneriatului, aşa cum este menţionat în preambul;– să îndeplinească angajamentele convenite în timpul conferinţelor academiilor partenere;– să depună toate eforturile posibile pentru a pune în practică obiectivele generale comune mai sus menţionate, în activităţile de pregătire, precum şi cele convenite în acordurile specifice de pregătire;– să întreţină relaţii de cooperare reciprocă şi schimburi de informaţii în mod regulat cu Frontex asupra problemelor de interes comun;– să adopte o atitudine transparentă cu privire la gestionarea şi justificarea activităţilor de pregătire pentru care se încheie un acord specific de pregătire şi să coopereze pe deplin în verificările anuale sau ocazionale în ceea ce priveşte implementarea acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire.
 + 
Articolul 7Răspundere7.1. Academia Parteneră este singura care are răspunderea de a respecta orice obligaţii juridice care o privesc.7.2. Frontex nu poate, în niciun caz sau din niciun motiv, să fie făcut răspunzător pentru pagubele sau daunele suferite de personalul ori de proprietatea Academiei Partenere în timpul desfăşurării unei activităţi de pregătire sau ca o consecinţă a acestei activităţi. De aceea, Frontex nu poate accepta nicio solicitare de despăgubire sau de majorare a plăţii în legătură cu o astfel de pagubă ori daună.7.3. Cu excepţia cazurilor de forţă majoră, Academia Parteneră despăgubeşte Frontex pentru orice daună suferită de acesta ca rezultat al executării sau al executării defectuoase a unei activităţi de pregătire.7.4. Academia Parteneră îşi asumă răspunderea unică faţă de terţi, inclusiv răspunderea în ceea ce priveşte orice pagubă provocată de ei în legătură cu sau decurgând din activitate. Academia Parteneră absolvă Frontex de toată răspunderea asociată oricărei revendicări sau acţiuni întreprinse ca rezultat al încălcării de către Academia Parteneră ori de către angajaţii acesteia sau de către alte persoane, pentru care este responsabilă Academia Parteneră sau angajatul acesteia.
 + 
Articolul 8Conflicte de interese8.1. Academia Parteneră se angajează să ia toate măsurile necesare de prevenire a oricărui risc de conflict de interese care ar putea afecta îndeplinirea imparţială şi obiectivă a acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire. Academia Parteneră informează Frontex fără întârziere cu privire la orice situaţie care constituie sau care probabil va duce la un astfel de conflict.8.2. Există un conflict de interese atunci când exercitarea imparţială şi obiectivă a funcţiilor oricărei persoane în baza acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordului specific de pregătire este compromisă din motive care privesc familia, viaţa afectivă, afinitatea politică ori naţională, interesul economic sau orice alt interes împărtăşit cu o altă parte.
 + 
Articolul 9Proprietatea/utilizarea rezultatelor/dreptul de autor9.1. Cu excepţia cazurilor când se stipulează explicit altfel, dreptul de proprietate asupra rezultatelor activităţilor de pregătire desfăşurate în baza acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire, inclusiv drepturile de proprietate intelectuală şi dreptul de proprietate asupra materialelor de pregătire, rapoartelor şi asupra altor documente legate de acestea, va aparţine Frontex.9.2. Academiei Partenere i se permite să utilizeze materialele prevăzute în paragraful 9.1 după obţinerea permisiunii din partea Frontex.9.3. Academiei Partenere i se permite folosirea logoului Frontex doar cu acordul Frontex.9.4. Academiei Partenere i se permite să utilizeze denumirea de "Academie Parteneră Frontex".
 + 
Articolul 10Publicitatea10.1. Cu excepţia cazului în care Frontex solicită altfel, orice comunicare sau publicare de către Academia Parteneră privind activităţile de pregătire, inclusiv materialele de pregătire, va indica faptul că acţiunea a primit finanţare din partea Uniunii Europene prin Frontex şi a fost desfăşurată sub conducerea Frontex.10.2. Orice comunicare sau aducere la cunoştinţa opiniei publice de către Academia Parteneră, în orice formă şi prin orice mijloace, va indica faptul că răspunderea aparţine numai autorului şi că Frontex nu este responsabil pentru nicio utilizare posibilă a informaţiilor conţinute.10.3. Toate comunicările cu presa în ceea ce priveşte prezentul acord şi/sau orice acord specific de pregătire, precum şi în privinţa implementării acestora trebuie să fie pregătite împreună cu Unitatea de Informare şi Transparenţă a Frontex prin Unitatea de Pregătire.
 + 
Articolul 11Confidenţialitatea11.1. Schimbul de date şi informaţii se va desfăşura în conformitate cu legislaţia naţională şi legislaţia Uniunii Europene.11.2. Frontex şi Academia Parteneră îşi asumă responsabilitatea să păstreze confidenţialitatea oricărui document, oricărei informaţii sau a oricărui alt material aflat în legătură directă cu obiectul acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau al acordului specific de pregătire, care sunt în mod corespunzător clasificate ca fiind confidenţiale, dacă divulgarea ar putea aduce prejudiciu celeilalte părţi. Părţile trebuie să respecte această obligaţie şi după data expirării acestor acorduri.
 + 
Articolul 12Suspendarea12.1. Academia Parteneră şi/sau Frontex pot/poate suspenda implementarea unei activităţi de pregătire dacă circumstanţe de natură excepţională fac acest lucru imposibil sau extrem de dificil, în special în situaţiile de forţă majoră, aşa cum sunt definite în articolul 13. Acestea se informează reciproc, fără întârziere, furnizând toate motivele şi detaliile necesare, precum şi data prevăzută pentru reluarea activităţii.12.2. Dacă Frontex nu denunţă acordul specific de pregătire, Academia Parteneră va relua implementarea de îndată ce circumstanţele permit acest lucru şi va informa Frontex în mod corespunzător despre aceasta. Durata activităţii de pregătire va fi prelungită cu o perioadă echivalentă cu durata suspendării.
 + 
Articolul 13Forţa majoră13.1. Forţa majoră înseamnă orice situaţie excepţională imposibil de anticipat sau eveniment care depăşeşte controlul părţilor, care le împiedică pe oricare dintre acestea să-şi îndeplinească oricare dintre obligaţiile lor ce decurg din acordurile încheiate, care nu poate fi atribuită/atribuit erorii sau neglijenţei vreuneia din părţi şi se dovedeşte insurmontabilă/insurmontabil în ciuda tuturor precauţiilor adecvate. Defecţiuni ale echipamentului sau ale materialelor ori întârzieri cu punerea acestora la dispoziţie (cu excepţia cazurilor de forţă majoră), litigii de muncă, concedii medicale, greve sau dificultăţi financiare nu pot fi invocate drept situaţii de forţă majoră de către partea care nu îşi poate îndeplini obligaţiile.13.2. O parte care se confruntă cu un caz de forţă majoră informează cealaltă parte, fără întârziere, printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau echivalent, precizând natura forţei majore, durata probabilă şi efectele preconizate ale acesteia.13.3. Niciuna dintre părţi nu este responsabilă de încălcarea obligaţiilor sale în conformitate cu acordul semnat dacă este împiedicată de la îndeplinirea acestor obligaţii prin forţă majoră. Părţile vor face orice efort în scopul minimizării oricărei daune cauzate de forţa majoră.13.4. Activităţile în curs de desfăşurare pot fi suspendate în conformitate cu articolul 12.
 + 
Articolul 14Atribuirea contractelorDacă Academia Parteneră încheie propriile contracte pentru a sprijini o activitate de pregătire în baza unui acord specific de pregătire, Academia Parteneră va respecta prevederile şi principiile regulilor relevante privind achiziţia publică şi principiile managementului financiar eficient.
 + 
Articolul 15Atribuirea/Transferul15.1. Solicitările către Frontex nu pot fi transferate.15.2. În circumstanţe excepţionale, atunci când situaţia justifică acest lucru, Frontex poate autoriza atribuirea către o parte terţă a acordului specific de pregătire şi a oricăror plăţi ce decurg din acesta, în urma unei cereri scrise în acest sens, în care se vor indica motivele, din partea Academiei Partenere. Dacă Frontex este de acord, trebuie să facă cunoscut, în scris, acordul său înainte ca atribuirea propusă să aibă loc. În absenţa autorizării mai sus menţionate sau în cazul nerespectării acestor termeni, atribuirea nu trebuie să fie pusă în aplicare şi nu va avea niciun efect asupra Frontex. În niciun caz o astfel de atribuire nu va elibera Academia Parteneră de obligaţiile sale faţă de Frontex.
 + 
Articolul 16Denunţarea acordului specific de pregătire16.1. De către Academia PartenerăÎn cazurile foarte bine justificate, Academia Parteneră poate denunţa oricând acordul specific de pregătire, prin transmiterea către Frontex a unui preaviz în scris de 60 de zile, precizând motivele imposibilităţii de a realiza activităţile de pregătire pentru care a fost semnat acordul specific de pregătire, fără a fi obligată să furnizeze vreo despăgubire din acest motiv.În cazul în care nu sunt furnizate motive sau dacă acestea în mod obiectiv nu pot fi acceptate, Frontex poate solicita rambursarea parţială ori totală a sumelor deja plătite în conformitate cu acordul specific de pregătire în baza rapoartelor de implementare şi a declaraţiilor financiare aprobate de Frontex, proporţional cu gravitatea eşecurilor în cauză şi după ce a permis Academiei Partenere să îşi prezinte observaţiile.16.2. De către FrontexFrontex poate decide denunţarea acordului specific de pregătire, fără nicio obligaţie din partea sa cu privire la plata vreunei despăgubiri, în următoarele situaţii:a) în cazul unei schimbări a situaţiei juridice, financiare, tehnice, organizaţionale sau de proprietate a Academiei Partenere, care este de natură să afecteze în mod considerabil acordul-cadru pe linie de pregătire şi acordul specific de pregătire sau să pună la îndoială decizia semnării acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire corespunzătoare;b) în cazul în care Academia Parteneră nu reuşeşte să îndeplinească o obligaţie importantă care îi revine în conformitate cu acordul-cadru pe linie de pregătire sau cu acordul specific de pregătire, inclusiv anexele acestora;c) în caz de forţă majoră, notificată în conformitate cu articolul 13, sau dacă o acţiune a fost suspendată ca rezultat al unor circumstanţe excepţionale, notificate în conformitate cu articolul 13 paragraful 1;d) în cazul în care Academia Parteneră se face răspunzătoare de o gravă abatere profesională, dovedită prin orice mijloace;e) în cazul în care Academia Parteneră nu şi-a îndeplinit obligaţiile cu privire la plata contribuţiilor la asigurările sociale sau plata taxelor în conformitate cu prevederile legale ale ţării în care este stabilită;f) în cazul în care Academia Parteneră este subiectul unei acuzaţii care are valoare de res judicata pentru fraudă, corupţie, implicare într-o organizaţie criminală sau pentru orice altă activitate ilegală în detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;g) în cazul în care Academia Parteneră a dat declaraţii false sau prezintă rapoarte care nu corespund realităţii în scopul obţinerii finanţării prevăzute în acordul specific de pregătire.16.3. Procedura de denunţareProcedura este iniţiată printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau printr-un echivalent al acesteia.În cazurile la care s-a făcut referire în paragraful 16.2 lit. a) şi b), Academia Parteneră are la dispoziţie 30 de zile pentru aşi prezenta observaţiile şi pentru a lua orice măsură necesară în scopul asigurării îndeplinirii în continuare a obligaţiilor sale conform acordului specific de pregătire. În cazul în care Frontex nu confirmă acceptarea acestor observaţii prin înaintarea unei aprobări scrise în termen de 30 de zile de la primirea acestora, procedura continuă să se desfăşoare.În cazul în care notificarea este trimisă, denunţarea produce efecte la sfârşitul perioadei de notificare, care va începe de la data la care este primită notificarea cu privire la decizia Frontex de denunţare.În cazul în care notificarea nu este trimisă în situaţiile în care se face referire în paragraful 16.2 lit. c), d), e), f) şi g), denunţarea produce efecte din ziua imediat următoare datei la care notificarea deciziei de denunţare din partea Frontex a fost primită.16.4. Efectele denunţăriiÎn cazul denunţării, plăţile efectuate de către Frontex vor fi limitate la costurile eligibile suportate efectiv de către Academia Parteneră până la data la care denunţarea produce efecte, în conformitate cu articolul 22. Costurile legate de angajamentele curente, care nu trebuie să fie îndeplinite până după denunţare, nu sunt luate în considerare.Academia Parteneră are la dispoziţie 45 de zile de la data la care denunţarea produce efecte, după cum a fost notificată de Frontex, ca să realizeze o solicitare de plată finală în conformitate cu acordul specific de pregătire. În cazul în care nu se primeşte solicitarea pentru plata finală în acest termen-limită, Frontex nu va rambursa cheltuielile suportate de către Academia Parteneră până la data denunţării şi va recupera orice sumă a cărei utilizare nu este fundamentată de rapoarte de implementare şi de declaraţii financiare aprobate de Frontex.
 + 
Articolul 17Penalităţi financiarePrevederile articolelor relevante din Regulamentul financiar general*3) şi Regulile de implementare*4) a Regulamentului financiar general se vor aplica prin analogie în cazurile de declaraţii false, erori substanţiale, nereguli, fraudă sau încălcare gravă a obligaţiilor contractuale ori de altă natură._______*3) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 248 din 16 septembrie 2002, p. 1, cu modificările ulterioare.*4) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2003 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 357 din 31 decembrie 2002, p. 1, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 18Acorduri adiţionale18.1. Orice amendament la acordul-cadru pe linie de pregătire sau la vreun acord specific de pregătire trebuie să facă obiectul unui acord suplimentar scris. Niciun acord verbal nu poate angaja părţile în acest sens.18.2. Acordul adiţional nu poate să aibă drept scop sau ca efect operarea de schimbări ale acordului care ar putea pune la îndoială semnarea acordului specific de pregătire sau ar putea duce la un tratament inegal.18.3. Dacă cererea de modificare este formulată de către Academia Parteneră, aceasta trebuie să o trimită Frontex cu 20 de zile lucrătoare înainte ca aceasta să producă efecte şi cu 15 zile lucrătoare înainte de data încheierii activităţii, exceptând cazurile justificate corespunzător de către Academia Parteneră şi acceptate de către Frontex.
 + 
Articolul 19Soluţionarea diferendelor19.1. În cazul oricărui diferend sau litigiu în legătură cu interpretarea, aplicarea îndeplinirii acordului-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordului specific de pregătire, Academia Parteneră şi Frontex vor depune toate eforturile în vederea soluţionării unui astfel de diferend sau litigiu într-un mod amiabil.19.2. Dacă litigiul nu poate fi soluţionat într-un mod amiabil, acesta va fi discutat în cadrul Consiliului director al Frontex.
 + 
Articolul 20Costuri20.1. Costurile eligibile pentru activităţile de pregătire care vor fi acoperite de Frontex sunt costurile efective suportate de Academia Parteneră care îndeplinesc următoarele criterii:– sunt suportate în relaţie cu activitatea specifică, aşa cum este menţionat în acordul specific de pregătire;– sunt suportate pe durata activităţii, aşa cum este menţionat în acordul specific de pregătire;– au legătură cu subiectul acordului specific de pregătire şi sunt indicate în bugetul estimat anexat la acesta;– sunt necesare în scopul desfăşurării activităţii care face obiectul acordului specific de pregătire;– sunt identificabile şi verificabile, în special, fiind înregistrate în evidenţa contabilă a Academiei Partenere şi determinate în conformitate cu principiile de contabilitate aplicabile în ţara în care este stabilită Academia Parteneră şi în conformitate cu practicile obişnuite de contabilitate a costurilor ale Academiei Partenere;– sunt în conformitate cu cerinţele legislaţiei aplicabile din domeniul fiscal şi social;– sunt rezonabile, justificate şi în conformitate cu principiile de management financiar eficient, în special cu privire la economie şi eficienţă. Procedurile interne de contabilitate şi audit ale Academiei Partenere trebuie să permită reconcilierea directă a costurilor şi a venitului declarate în legătură cu activitatea prin declaraţiile contabile şi prin documentele justificative corespunzătoare.20.2. Lista detaliată a costurilor eligibile trebuie să fie inclusă în fiecare acord specific de pregătire.20.3. Costurile administrative eligibile suportate de către Academia Parteneră în vederea pregătirii, coordonării şi finalizării activităţii sunt costurile care respectă condiţia de eligibilitate prevăzută în paragraful 20.1 şi sunt rambursate 100%.20.4. Următoarele costuri nu sunt considerate eligibile:– randamentul capitalului;– împrumut şi dobânzile aferente împrumutului;– prevederi pentru pierderi sau responsabilităţi potenţiale viitoare;– dobânda datorată;– credite îndoielnice;– pierderi în urma schimbului valutar;– TVA, exceptând cazul în care Academia Parteneră poate demonstra că nu îşi poate recupera TVA-ul conform legislaţiei naţionale în vigoare;– costurile declarate de Academia Parteneră şi acoperite de o altă acţiune sau alt program de lucru care primeşte finanţare UE;– cheltuieli excesive sau nechibzuite;– costul de achiziţionare a echipamentului, exceptând cazul în care se precizează altfel în acordul specific de pregătire;
 + 
Articolul 21Solicitări de plată21.1. Plată în avansAvansul este destinat să acopere cheltuielile Academiei Partenere cu privire la activitatea de pregătire. Se pot face una sau mai multe plăţi în avans. Suma totală cumulativă a plăţilor în avans nu trebuie să depăşească mai mult de 50% din suma totală prevăzută în acordul specific de pregătire. Plata avansului solicitat este efectuată în termen de 45 de zile de la primirea cererii de plată a avansului.21.2. Plata solduluiPlata soldului se realizează după încheierea activităţilor de pregătire în baza costurilor eligibile efective suportate pentru desfăşurarea acestor activităţi. Plata poate fi efectuată sub forma unui ordin de recuperare, dacă plăţile în avans anterioare depăşesc suma costurilor finale ale activităţii de pregătire în conformitate cu acordul specific de pregătire.Pentru plata soldului trebuie să fie înaintate următoarele rapoarte şi următoarea documentaţie, în termen de 60 de zile după încheierea activităţii, cel mai târziu atunci când toate facturile au fost primite de la companiile desemnate:– solicitare pentru plata finală;– declaraţie financiară finală a costurilor eligibile efective suportate, urmând structura bugetului estimat;– documente financiare justificative care să ateste toate costurile suportate (facturi, chitanţe etc.);– raportul de încheiere a activităţilor de pregătire, dacă este solicitat în acordul specific de pregătire.Documentele care însoţesc solicitarea de plată trebuie întocmite în conformitate cu prevederile relevante ale acordului-cadru pe linie de pregătire şi ale acordului specific de pregătire, incluzând, unde este necesar, anexele acestora. Academia Parteneră certifică faptul că informaţiile furnizate în solicitarea sa de plată sunt complete, sigure şi exacte. Aceasta certifică, de asemenea, faptul că costurile suportate pot fi considerate eligibile conform acordului-cadru pe linie de pregătire şi acordului specific de pregătire, că toate chitanţele au fost declarate şi că solicitarea sa de plată este fundamentată pe documente justificative adecvate care pot fi verificate.
 + 
Articolul 22Prevederi generale privind plăţile22.1. Plăţile se efectuează de către Frontex în euro, în conformitate cu regula de rambursare de 100%. Academia Parteneră trimite solicitările de plată, inclusiv declaraţiile financiare aflate la baza acestora, în euro. Orice conversie a costurilor efective în euro se efectuează de către Academia Parteneră la rata de schimb lunară stabilită de Comisie şi publicată pe site-ul acesteia, aplicabilă în ziua realizării cheltuielii.22.2. Plăţile sunt efectuate în termen de 45 de zile de la primirea solicitărilor de plată. Plăţile efectuate de Frontex sunt considerate a fi efectuate la data debitării acestora din contul Frontex, în conformitate cu Regulamentul financiar Frontex.22.3. Frontex poate suspenda oricând perioada pentru plată prevăzută în acordul specific de pregătire, informând Academia Parteneră că solicitarea de plată nu poate fi îndeplinită fie pentru că nu este în conformitate cu prevederile acordurilor comune, fie pentru că trebuie prezentate documente justificative corespunzătoare, fie pentru că există suspiciuni cu privire la faptul că unele cheltuieli din declaraţia financiară nu sunt eligibile şi sunt efectuate verificări suplimentare.22.4. De asemenea, Frontex poate suspenda oricând plăţile sale dacă Academia Parteneră a încălcat sau se presupune că a încălcat prevederile acordului-cadru pe linie de pregătire sau ale acordului specific de pregătire, în special în urma controalelor şi a auditurilor prevăzute la articolul 25. 22.5. Frontex informează Academia Parteneră despre orice astfel de suspendare printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau echivalent ori prin e-mail.22.6. Suspendarea plăţilor intră în vigoare la data transmiterii avizului de către Frontex. Perioada rămasă de plată reîncepe de la data înregistrării unei solicitări de plată întocmite corespunzător, atunci când sunt primite documentele justificative solicitate, sau la finalul perioadei de suspendare notificate de Frontex.22.7. Academia Parteneră are la dispoziţie două luni de la data notificării de către Frontex a sumei finale din acordul specific de pregătire, care stabileşte suma de plată a soldului sau a ordinului de recuperare, ori, în lipsa acesteia, de la data la care a fost încasată plata soldului pentru a solicita informaţii în scris referitoare la determinarea costurilor finale, oferind motive pentru orice dezacord. După această dată nu vor mai fi luate în considerare astfel de solicitări. Frontex se angajează să răspundă în scris în termen de două luni de la data primirii solicitării de informaţii, motivând răspunsul său. Această procedură nu prejudiciază dreptul Academiei Partenere de a contesta decizia luată de Frontex. În conformitate cu legislaţia Uniunii Europene în acest domeniu, astfel de contestaţii trebuie să fie depuse în termen de două luni după notificarea deciziei către solicitant sau, în lipsa acesteia, după data la care solicitantul a aflat despre decizie.
 + 
Articolul 23Determinarea finanţării finale23.1. Suma totală plătită Academiei Partenere de către Frontex nu poate depăşi suma maximă a finanţării stabilite în acordul specific de pregătire, chiar dacă costurile eligibile totale efectiv realizate depăşesc costurile eligibile totale estimate specificate în bugetul estimat, anexat acordului.23.2. Dacă costurile eligibile efectiv realizate la finalul activităţii sunt mai mici decât costurile eligibile totale estimate, contribuţia Frontex se limitează la costurile eligibile efectiv realizate aşa cum este precizat la articolul 20.23.3. Astfel, Academia Parteneră este de acord cu faptul că finanţarea se limitează la suma necesară pentru a echilibra încasările şi cheltuielile şi că aceasta nu poate produce, în nicio formă, profit pentru aceasta.Încasările efective care vor fi luate în considerare sunt acelea care au fost stabilite, generate sau confirmate la data la care solicitarea de plată este întocmită de Academia Parteneră. În scopul prezentului articol, sunt luate în considerare doar costurile eligibile efective care se încadrează în categoriile stabilite în acordul specific de pregătire şi în anexele sale.Orice surplus, determinat în acest fel, duce la o reducere corespunzătoare a sumei prevăzute în acordul specific de pregătire.În cazul în care suma totală a plăţilor deja efectuate depăşeşte suma prevăzută în acordul specific de pregătire, Frontex emite un ordin de recuperare pentru surplus.
 + 
Articolul 24Recuperare24.1. În cazul în care orice sumă este plătită în mod nejustificat Academiei Partenere sau în cazul în care recuperarea este justificată în baza prevederilor acordului-cadru pe linie de pregătire sau ale acordului specific de pregătire, Academia Parteneră se angajează să restituie Frontex suma respectivă în condiţiile şi la orice dată pe care o specifică.24.2. În cazul în care Academia Parteneră nu returnează până la data scadentă stabilită de Frontex suma datorată, aceasta va avea o dobândă la rata aplicată de Banca Centrală Europeană operaţiunilor sale principale de refinanţare, aşa cum este publicată în seria C a Jurnalului Oficial al Uniunii Europene, în prima zi a lunii în care plata era scadentă, majorată cu 3,5 puncte procentuale. Dobânda se plăteşte pentru perioada de timp scursă din ziua următoare expirării termenului-limită de plată până în ziua plăţii. Orice plată parţială acoperă mai întâi dobânda.24.3. Sumele care trebuie returnate Frontex pot fi compensate din orice fel de sume datorate Academiei Partenere, după informarea corespunzătoare a acesteia. Nu este necesar consimţământul în prealabil al Academiei Partenere. Acest fapt va afecta opţiunea părţilor de a fi de acord cu plata în rate.24.4. Comisioanele bancare suportate în legătură cu rambursarea sumelor datorate Frontex sunt suportate integral de Academia Parteneră.
 + 
Articolul 25Controale şi audituri25.1. Academia Parteneră se angajează să furnizeze orice informaţii detaliate solicitate de Frontex sau de orice altă instituţie ori persoană din afară autorizată de Frontex.25.2. Academia Parteneră trimite Frontex toate documentele originale împreună cu raportul de încheiere, în special evidenţele contabile şi fiscale, sau, în cazuri excepţionale ori justificate în mod corespunzător, copii legalizate ale documentelor legate de acordul-cadru pe linie de pregătire şi de acordul specific de pregătire. În cazul în care Academia Parteneră trimite doar copii ale documentelor mai sus menţionate, documentele originale pot face obiectul controlului financiar şi de audit în termen de 5 ani.25.3. Frontex îşi rezervă orice drept de a efectua procedurile de recuperare, dacă este cazul, în conformitate cu regulamentele financiare ale Uniunii Europene aplicabile Frontex.25.4. Academia Parteneră se angajează să acorde personalului Frontex şi personalului extern autorizat de Frontex dreptul corespunzător de acces la locurile şi sediile în care se desfăşoară activităţile şi la toate informaţiile, inclusiv la informaţiile în format electronic, necesare în scopul desfăşurării unor astfel de audituri.25.5. În temeiul Regulamentului (Euratom, CE) nr. 2.185/96 al Consiliului din 11 noiembrie 1996 privind controalele şi inspecţiile la faţa locului efectuate de Comisie în scopul protejării intereselor financiare ale Comunităţilor Europene împotriva fraudei şi a altor abateri, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 292 din 15 noiembrie 1996, şi al Regulamentului (CE) nr. 1.073/1999 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 1999 privind investigaţiile efectuate de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 136 din 31 mai 1999, Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) poate, de asemenea, să desfăşoare controale şi inspecţii la faţa locului, conform procedurilor stabilite de legislaţia Uniunii Europene pentru protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene împotriva fraudelor şi altor nereguli. Acolo unde este necesar, constatările inspecţiei pot duce la decizii de recuperare adoptate de către Frontex.25.6. Curtea de Conturi are aceleaşi drepturi ca şi Frontex, în special dreptul de acces, în ceea ce priveşte controalele şi auditurile.        Pentru Academia Parteneră, Pentru Frontex,               Ioan Buda Erik Berglund              [semnătură] [semnătură]   Semnat la Bucureşti la 30 mai 2012. Semnat la Varşovia la 31 mai 2012.Anexa I – Declaraţia de parteneriatAnexa II – Acord specific de pregătire (model)
 + 
Anexa IDECLARAŢIA DE PARTENERIATAgenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene (denumită în continuare Frontex), şi Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (denumit în continuare Academia) au stabilit următoarele:01 – Prezenta declaraţie este încheiată în cadrul unei relaţii de cooperare formalizate, în desfăşurare, între Frontex şi Academie.02 – Frontex şi Academia au convenit asupra precondiţiilor unui parteneriat care va fi stabilit între părţi (Academia şi Frontex/pregătire) pentru tema specifică "Ţările terţe şi pregătirea generală a poliţiştilor de frontieră".03 – În ceea ce priveşte alin. 1 şi 2 ale art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 2007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, sprijinul partenerilor pentru Frontex va fi întreprins prin:a) desfăşurarea activităţilor de pregătire, a modulelor de pregătire, şi a materialelor de pregătire conform alin. 1 al art. 5 din legislaţia citată, sub conducerea şi egida Frontex;b) organizarea şi desfăşurarea conferinţelor, a activităţilor de pregătire şi a activităţilor de management al proiectului (referitor la alin. 2 al art. 5 din legislaţia citată) în domeniul "Ţările terţe şi pregătirea generală a poliţiştilor de frontieră sub conducerea şi egida Frontex".04 – Frontex şi Academia vor desemna persoane de contact în scopul stabilirii şi menţinerii contactului direct şi realizării activităţilor mai sus menţionate.05 – Frontex va finanţa activităţile aşa cum s-a menţionat anterior la pct. 03; în cazul parteneriatului, Academia plăteşte anticipat activităţile, iar Frontex va rambursa costurile suportate.Procedura administrativă de rambursare va face obiectul unui acord specific.    Realizată în Varşovia şi Bucureşti       30 ianuarie 2008 6 februarie 2008    Pentru Agenţia Frontex, Pentru Inspectoratul General                                                    al Poliţiei de Frontieră,         Ilkka Laitinen, Nelu Pop,        director executiv inspector general
 + 
Anexa IIAGENŢIA EUROPEANĂ PENTRU GESTIONAREA COOPERĂRII OPERATIVELA FRONTIERELE EXTERNE ALA STATELOR MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENEACORD SPECIFIC DE PREGĂTIRE– model –(exemplu bazat pe un calcul artificial)Având în vedere Acordul-cadru pe linie de pregătire, în baza Declaraţiei de parteneriat, semnat între Ministerul Administraţiei şi Internelor (denumit în continuare Academia) şi Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene (denumită în continuare Frontex),sprijinul pentru următoarele activităţi specifice de pregătire a fost stabilit între parteneri; acordul specific de pregătire (STA) este semnat între parteneri şi prevede următoarele:STA …………..Academia ……….. (denumită în continuare Academia),reprezentată de ………………., pe de o parte, şiUnitatea de Pregătire din cadrul Frontex,Rondo ONZ 1, 00 – 124, Varşovia, Polonia,reprezentată de ………………., pe de altă parte,au decis după cum urmează: + 
Articolul 1Scopul prezentului acord1. Acest acord este încheiat în contextul organizării proiectelor Frontex …………. .2. Academia va desfăşura demersuri practice în legătură cu organizarea activităţilor de pregătire:a) ………….;b) ………….;c) ………….;d) …………., toate sub conducerea Unităţii de Pregătire a Frontex în ……….. .3. Academia va depune toate eforturile în vederea pregătirii şi sprijinirii desfăşurării activităţilor stabilite, acţionând în deplina sa responsabilitate.4. Costurile suportate de către Academie vor fi rambursate de către Frontex, în conformitate cu art. 3.
 + 
Articolul 2Durata activităţii, perioada de pregătire a acesteia şi perioada postpregătire1. Activităţile se vor desfăşura în perioada începând cu:a) ………………;b) ………………;c) ………………; şid) …………….. .2. Perioada de implementare determină perioada de eligibilitate pentru finanţarea din partea Frontex.3. În funcţie de forţa de muncă implicată pentru pregătirea activităţii, pentru desfăşurarea propriu-zisă a activităţii şi pentru perioada de după desfăşurarea activităţii, s-a convenit şi va fi rambursată suma de ……. euro/zi/ofiţer, aşa cum este prevăzut în amendamentul din anexa la Declaraţia de parteneriat:a) …… zile de pregătire: ……. ofiţeri/zi; …….. zile de activitate propriu-zisă:……… ofiţeri/zi;………. zi postpregătire:………… ofiţeri/zi =………. zile lucrătoare;b) ……… zile lucrătoare;c) …….. zile lucrătoare;d) ……… zile lucrătoare.
 + 
Articolul 3Finanţare1. Costurile totale pentru activităţile care urmează să se desfăşoare sunt estimate la suma de ……….. euro. O prezentare detaliată a costurilor estimate este prezentată în anexa I.2. Frontex finanţează 100% din costurile reale rezultate, aşa cum este prezentat în detaliu în anexa I, cu respectarea plafoanelor Uniunii Europene.
 + 
Articolul 4Modalităţi de plată1. Plăţile se fac în conformitate cu Acordul-cadru pe linie de pregătire, cu Declaraţia de parteneriat şi anexele sale.2. Plăţile se fac în euro, în contul bancar al Academiei, aşa cum este indicat mai jos:Numele băncii: …………..Adresa filialei: ……………Denumirea exactă a titularului de cont: ………………Cod de cont IBAN: …………………
 + 
Articolul 5Ordinea priorităţilor şi anexeTermenii stabiliţi în acest acord se aplică cu precădere faţă de cei din anexe.

Negociat de către:

În numele Academiei Partenere:

Pentru Unitatea de Pregătire a Frontex:
Manager de proiect:

Data
Pentru Academia Parteneră Pentru Frontex
Reprezentantul autorizat Ofiţer autorizator
…………………….
[semnătura]
…………………….
[semnătura]

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x