ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT din 7 septembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 162 din 3 martie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUAMENDAMENT 26/10/2023
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 07/09/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 163 din 13 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial nr. 162 din 3 martie 2008.
Notă
*) Traducere.
F/P 1.579 (2006)România, prin Ministerul Economiei și Finanțelor, București, România (denumită în continuare Împrumutat), pe de o parte, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizație internațională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,* având în vedere solicitarea transmisă de Guvernul României din data de 18 iulie 2006,* având în vedere Rezoluția Consiliului de administrație al BDCE nr. 1.480 (2004),* având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordul general pentru privilegii și imunități al Consiliului Europei,* având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE din octombrie 1970,au convenit următoarele: + 
Articolul 1Condiții generaleAcest împrumut este acordat în cadrul condițiilor generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE și în cadrul condițiilor speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în continuare acordul) și anexele acestuia și scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori suplimentare).
 + 
Articolul 2ProiectulBDCE acordă Împrumutatului, care acceptă, un împrumut pentru finanțarea parțială a F/P 1.579 (2006), aprobat de Consiliul de administrație al BDCE în 7 septembrie 2006, referitor la finanțarea investițiilor prioritare din domeniul gospodăririi apelor din România.Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul asumat de Împrumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru finanțarea proiectului sectorial descris în anexa nr. 1 (denumit în continuare Proiectul) și de a realiza acest proiect, prin Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile (MMDD), în condițiile care sunt detaliate în anexa menționată.Orice schimbare a modului în care împrumutul este utilizat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
 + 
Articolul 3Împrumutul3.1.Condiții financiareValoarea împrumutului acordat este de 298.500.000 EUR (două sute nouăzeci și opt milioane cinci sute de mii euro).Acesta va fi disponibilizat în tranșe. Fiecare tranșă a împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăși 20 de ani, incluzând o perioadă de grație de 5 ani.Pentru fiecare tranșă, suma, rata dobânzii, valuta, data de disponibilizare, perioada de rambursare și conturile de remitere ale fiecărei părți vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Împrumutat și BDCE.O scrisoare suplimentară la prezentul acord, care precizează condițiile pentru fiecare tranșă, va fi întocmită la momentul tragerii, în formatul stabilit în anexa nr. 2 la prezentul acord.3.2TrageriTragerea sumelor împrumutului în mai multe tranșe se va efectua în conformitate cu stadiul fizic al implementării Proiectului și numai dacă au fost îndeplinite condițiile specifice enumerate în anexa nr. 1 la prezentul acord.O tranșă de avans de cel mult 25% din suma aprobată a împrumutului va fi vărsată într-un cont înregistrat, ce poate fi supus auditului BDCE.Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declarațiilor Împrumutatului, prin MMDD, referitoare la stadiul fizic al implementării Proiectului (și previziunile privind progresul lucrărilor în anul curent).Tranșele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce 90% din tranșa precedentă au fost utilizate.3.3.MobilizareÎn scopul mobilizării tranșelor împrumutului, Împrumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei trageri angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3 la prezentul acord) pentru fiecare tranșă.Angajamentul de plată este emis și plătibil în valută în care tranșa a fost disponibilizată.3.4.DomiciliuToate sumele datorate de Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plătibile în valută fiecărei tranșe, în contul cu numărul comunicat de BDCE Împrumutatului la momentul tragerii, prin fax, care va fi trimis BDCE de banca însărcinată de către Împrumutat cu efectuarea plății, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înaintea fiecărei plăți.3.5.DatePrevederile art. 3 fac obiectul Convenției privind ziua lucrătoare următoare modificată. Convenția privind ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o convenție prin care dacă data specificată va cădea într-o zi care nu este o zi lucrătoare [Zi lucrătoare înseamnă o zi în care Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real) funcționează], acea dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiția ca acea zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
 + 
Articolul 4Monitorizarea împrumutului și a Proiectului4.1.Utilizarea împrumutului4.1.1.PerioadaSumele împrumutului pentru fiecare tranșă trebuie să fie utilizate de Împrumutat pentru finanțarea Proiectului în termen de 12 luni de la disponibilizarea acesteia de către BDCE.4.1.2.Implementarea ProiectuluiPentru implementarea Proiectului Împrumutatul desemnează MMDD ca agenție de implementare. MMDD va delega managementul local, precum și responsabilitatea pentru implementarea Proiectului Administrației Naționale "Apele Române" (ANAR) care este coordonată de MMDD. În acest sens, în cadrul ANAR se va înființa o echipa a Proiectului dotată cu personal adecvat. În acest sens, o echipă de specialiști însărcinată cu managementul Proiectului (echipa Proiectului) dotată cu personal corespunzător acestui scop, a fost creată în cadrul ANAR. Echipa Proiectului va avea răspunderea generală pentru managementul Proiectului și administrarea resurselor financiare ale Proiectului.(la 23-07-2015,
Primul paragraf de la pct. 4.1.2 a fost modificat de Punctul 2.2 și 2.3, Punctul 2. AMENDAMENTUL din 5 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 23 iulie 2015
)
Împrumutatul, prin MMDD, va depune toate eforturile și diligențele și va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale și manageriale, precum și cele referitoare la protecția mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.În cazul în care costurile Proiectului, după cum sunt descrise în anexa nr. 1 la prezentul acord, se majorează sau vor fi revizuite din orice motive, Împrumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.În plus, Împrumutatul, prin MMDD, va asigura că:– Proiectul corespunde prevederilor convențiilor în materie ale Consiliului Europei;– Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit cadrului legal în materie din România;– Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate precizate în anexa nr. 1;– finanțarea parțială acordată de BDCE nu depășește 76,5% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda și comisioanele financiare, așa cum este definit în anexa nr. 1.
4.1.3.AchizițiiAchizițiile se vor efectua în conformitate cu legea română privind achizițiile publice, în prezent Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, conformă cu directivele UE în vigoare (2004/17/CE și 2004/18/CE ) și care nu intră, deci, în niciun fel de contradicție cu Liniile directoare privind achizițiile ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii naționale privind achizițiile publice, în vigoare la data lansării licitațiilor.În oricare dintre situații, responsabilitatea pentru implementarea Proiectului și ca urmare responsabilitatea pentru adjudecarea și administrarea contractelor în cadrul Proiectului revin Împrumutatului, prin MMDD. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului, vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentația necesară ce demonstrează că respectivele contracte au fost încredințate în conformitate cu legea și reglementările naționale privind achizițiile publice în vigoare la data lansării procesului de achiziție.BDCE nu va emite fără comentarii pentru aranjamentele de achiziții propuse de Împrumutat prin MMDD, inclusiv privind gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar își va rezerva dreptul de a proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentației de achiziții, pentru a verifica dacă acestea sunt în conformitate cu legislația națională privind achizițiile publice.Dacă în orice moment BDCE constată că o achiziție efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile menționate anterior, își rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
4.2.Raportările Împrumutatului4.2.1.Raportările privind stadiul ProiectuluiLa fiecare 6 luni de la tragerea primei tranșe din împrumut până la finalizarea întregului proiect, Împrumutatul, prin MMDD, va transmite BDCE un raport în care se detaliază:– situația utilizării împrumutului;– stadiul planului financiar al Proiectului;– stadiul Proiectului;– detalii privind managementul Proiectului.Anexa nr. 4 la prezentul acord pune la dispoziție formatul în care se menționează informațiile minimale solicitate de BDCE pentru aceste rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi utilizate și formate alternative ce conțin aceleași informații.4.2.2.Raportul privind finalizarea ProiectuluiLa finalizarea întregului proiect, Împrumutatul, prin MMDD, va prezenta un raport final conținând o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale și privind mediul înconjurător.4.3.Furnizarea de informații către BDCEÎmprumutatul, prin MMDD, va ține evidențe contabile privind Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaționale, care vor reflecta în orice moment stadiul Proiectului și în care se vor înregistra toate operațiunile efectuate și vor identifica activele și serviciile finanțate cu ajutorul prezentului împrumut.Împrumutatul, prin MMDD, se angajează să primească favorabil orice misiune de informare efectuată de către salariații BDCE sau de consultanți externi angajați de BDCE și să asigure cooperarea necesară pentru această misiune de informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. În special, BDCE poate efectua la fața locului un audit al contabilității Proiectului, realizat de unul sau mai mulți consultanți, la alegerea acesteia, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorării la scadență de către Împrumutat a oricărei obligații asumate în cadrul prezentului împrumut.Împrumutatul, prin MMDD, se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informații din partea BDCE și să furnizeze orice documentație pe care BDCE o poate considera necesară și o poate solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a prezentului acord, în special în ceea ce privește monitorizarea Proiectului și utilizarea împrumutului.Împrumutatul va informa BDCE imediat despre orice modificare a legislației sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect și în sens general despre orice eveniment care poate influența îndeplinirea obligațiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice modificare a legislației sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect constituie unul dintre evenimentele precizate în art. 13-h al cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE și poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
 + 
Articolul 5Încetarea obligațiilor ÎmprumutatuluiPlata sumei datorate, stipulată în angajamentul de plată, eliberează Împrumutatul de orice obligație, după cum este definită în clauza 3.1 de mai sus.După ce întreaga sumă a acestui împrumut și toate dobânzile și alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele sume prevăzute la art. 6 și 7, au fost plătite în întregime, Împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligațiile sale față de BDCE, cu excepția celor stipulate la art. 4. + 
Articolul 6Dobânda pentru întârziereFără a contraveni oricărui alt posibil recurs al BDCE în cadrul prezentului acord și Normelor de împrumut ale BDCE sau, după caz, dacă Împrumutatul nu plătește întreaga dobândă sau orice altă sumă plătibilă, conform prezentului acord, cel mai târziu la data scadenței specificate, Împrumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată și neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru depozitele în valută plății întârziate la data scadenței (dacă nu este zi lucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare), la ora 11,00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data scadenței acestei sume până la data efectuării plății.Rata EURIBOR la o lună aplicabilă va fi actualizată la fiecare 30 de zile. + 
Articolul 7Costuri asociateToate impozitele și taxele de orice fel, datorate și plătite, și toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori parțial, fie din garantarea sau refinanțarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele judiciare și extrajudiciare care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Împrumutat.Totuși, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menționate în acest capitol 4. + 
Articolul 8GaranțiiÎmprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost făcut și nu va fi făcut în viitor, care ar putea da unei terțe părți un regim preferențial, un drept preferențial de plată, o garanție colaterală sau o garanție de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terți (denumită în continuare garanție).Dacă o astfel de garanție a fost totuși acordată unei terțe părți, Împrumutatul este de acord să întocmească ori să furnizeze o garanție identică în favoarea BDCE sau când este împiedicat să o facă, să ofere o garanție echivalentă și să stipuleze formarea unei astfel de garanții în favoarea BDCE.Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpă, după cum se specifică în art. 13-h din cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE, și poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
 + 
Articolul 9Reprezentări și certificăriÎmprumutatul prezintă și certifică faptul că:– autoritățile sale competente l-au autorizat să încheie prezentul acord și au dat semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele de asociere și alte texte aplicabile acestuia;– întocmirea și semnarea prezentului acord nu contravin legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor de asociere și altor texte aplicabile acestuia și că toate permisele, licențele și autorizațiile necesare acestuia au fost obținute și vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.Orice modificare referitoare la reprezentările și certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie notificate imediat BDCE și să fie furnizate toate documentele justificative. + 
Articolul 10Relații cu terțiiÎmprumutatul, în scopul utilizării împrumutului, nu poate invoca niciun fapt referitor la relațiile sale cu terțe părți, în vederea evitării îndeplinirii totale sau parțiale a obligațiilor sale rezultate din acord.BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea să apară între Împrumutat și terțe părți, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de către BDCE datorită oricărei dispute, și în special toate costurile juridice sau de judecată vor fi pe cheltuiala Împrumutatului. + 
Articolul 11Interpretarea acorduluiÎmprumutatul declară că a luat cunoștință de Normele de împrumut ale BDCE și că a primit o copie a acestora.Atunci când există o contradicție între oricare prevedere din Normele de împrumut ale BDCE și oricare prevedere a prezentului acord, va prevala prevederea acordului.Titlurile paragrafelor, secțiunilor și capitolelor prezentului acord nu vor servi pentru interpretarea acestuia.În nicio situație nu se va presupune că BDCE a renunțat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin prezentul acord. + 
Articolul 12Legea aplicabilăAcordul și garanțiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii și imunități al Consiliului Europei datat 2 septembrie 1949 și, în al doilea rând, dacă este necesar, de legea franceză.Diferendele dintre părțile la prezentul acord vor face obiectul arbitrajului, în condițiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE. + 
Articolul 13Executarea unei hotărâri de arbitrajPărțile contractante convin să nu facă uz de niciun privilegiu, imunitate sau legislație în fața oricărei autorități jurisdicționale ori a altei autorități, fie ea națională sau internațională, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condițiile specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.
 + 
Articolul 14NotificăriOrice notificare sau alte comunicări care vor fi date ori efectuate în cadrul prezentului acord către BDCE sau Împrumutat vor fi realizate în scris și vor fi considerate pe deplin acordate ori efectuate dacă sunt predate personal, transmise par-avion sau prin fax de către o parte celeilalte părți la acea adresă a părții specificată mai jos.
Pentru Împrumutat:Ministerul Economiei și FinanțelorStr. Apolodor nr. 17, sectorul 5,București, RomâniaÎn atenția: Ministrului finanțelor publice, secretarului de stat și/sau directorului general al Direcției generale de trezorerie și datorie publicăFax: +4021 312 67 92Pentru BDCE:Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei55 Avenue Kleber75 116 ParisÎn atenția: Guvernatorului și/sau a directorului Departamentului de proiecteFax: +33 1 47 55 37 52Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor fi în limba engleză sau franceză, iar dacă sunt în altă limbă, vor fi însoțite de o traducere a acestora în limba engleză sau franceză. + 
Articolul 15Intrarea în vigoarePrezentul acord va intra în vigoare după semnarea de BDCE și Împrumutat și după aprobarea lui de către autoritățile române, ulterior confirmării în scris a acestui lucru, primită de BDCE de la Împrumutat.
 + 
Articolul 16Exemplarele acorduluiPrezentul acord este întocmit în două exemplare originale, ambele exemplare fiind egal autentice.Câte un original este păstrat de fiecare dintre părțile contractante.
București, 7 septembrie 2007
Pentru România,
Varujan Vosganian,
ministrul economiei și finanțelor
Paris, 25 septembrie 2007
Pentru BDCE,
Imre Tarafas,
viceguvernator + 
Anexa nr. 1
DESCRIEREA PROIECTULUI

I. F/P 1.579 (2006)
Împrumutat România
Aprobat de Consiliul de administrație 7 septembrie 2006 CA/PV/243/2006
Suma aprobată 298.500.000 EUR
II. Domenii de intervenție Prevenirea dezastrelor naturale/Protecția mediului
Lucrările planificate: Proiectul constă în efectuarea unor intervenții la nivel structural ce au ca scop creșterea substanțială a gradului de protecție conferit locuitorilor în cazul producerii de inundații catastrofale, precum și în prioritizarea investițiilor constând în eficientizarea activității de gospodărire a apelor și îmbunătățirea gradului de protecție a mediului în vederea îndeplinirii angajamentelor asumate de România în procesul de aderare la Uniunea Europeană (UE). Lucrările incluse în acest proiect sunt grupate în 4 categorii principale: 1. Lucrări de protecție împotriva inundațiilor. Vor fi executate lucrări de protecție împotriva inundațiilor pentru stoparea evoluției rapide a eroziunii de mal, reprofilarea și recalibrarea albiilor prin excavații, umpleri și compensări în profil și creșterea stabilității cursurilor de apă. Reconsolidarea terasamentelor, digurilor, barajelor și reabilitarea nodurilor hidrotehnice, împreună cu realizarea unor lucrări necesare pentru punerea în siguranță a anumitor lucrări hidrotehnice pentru îmbunătățirea capacității acestora de retenție și modernizarea echipamentelor și instalațiilor de retenție vor reprezenta, de asemenea, o parte însemnată din lucrările propuse. Prin realizarea lucrărilor de protecție împotriva inundațiilor propuse, vor fi construiți aproximativ 320 km de diguri și executate lucrări de protecții de mal pe o porțiune de aproape 300 km în bazinele hidrografice ale Mureșului, Crișurilor, Someșului, Jiului, Oltului, Siretului și Argeșului. 2. Asigurarea de noi surse de apă și creșterea gradului de siguranță a celor existente. În cadrul acestei componente vor fi realizate lucrări hidrotehnice de captare a cursurilor de apă pentru uz gospodăresc și de creștere a volumului de apă potabilă și industrială necesară populației și industriei, prin aceasta reducându-se costurile de operare și mentenanță și îmbunătățindu-se calitatea apei în zonele din aval. Asigurarea coeficientului de siguranță pentru barajele sursă de apă ar trebui să ducă la captarea apelor pluviale rezultate în urma ploilor abundente, prin aceasta eliminându-se riscul de apariție a accidentelor ce au efect negativ major asupra mediului. Lucrările propuse vor include, printre altele, executarea a 7 noi rezervoare cu un volum de acumulare a apei de aproximativ 72 milioane mc. Va fi asigurat coeficientul de siguranță pentru 12 baraje, două noduri hidrotehnice și o priză de apă. În cadrul lucrărilor de infrastructură vor fi incluse și lacuri de acumulare, drumuri de acces și operaționale, precum și cantoane de exploatare. 3. Protecția ecosistemului Deltei Dunării. Lucrările propuse vor fi executate în zona Patlageanca, zonă în care Dunărea se împarte în două brațe, rezultând o eroziune simultană a stâncii și inundarea acelei zone. În plus față de lucrările de protecție împotriva inundațiilor, executate pentru prevenirea acestor efecte, vor fi efectuate și lucrări de protecție a ecosistemului (cea mai importantă fiind aceea de îmbunătățire a regimului hidraulic în Deltă) cu scopul de a crea un habitat propice pentru speciile de păsări și cele acvatice din Delta Dunării. Lucrările supli- mentare vor consta în asigurarea accesului la apă potabilă pentru locuitorii Deltei Dunării, prin instalarea de sisteme de purificare a apei. Cinci (5) stații monobloc de mici dimensiuni pentru tratarea apei vor fi construite în județul Tulcea, aflat în zona Deltei Dunării, acolo unde populația nu are încă acces la apă potabilă. 4. Protecția zonei costiere a Mării Negre. Componenta include lucrări de protecție a lacului Techirghiol, precum și de protecție și consolidare costală în zona Neptun-Olimp. Lucrările din zona Neptun-Olimp vor consta în construirea de pereți de mal și bariere în formă de "T" pentru protecția plajei și prevenirea eroziunii marine. În același timp, componenta include efectuarea de lucrări constând în descărcarea apei în exces din lacul Techirghiol în mare prin folosirea unui sistem gravitațional ce are ca scop reducerea nivelului excesiv al apei dulci și conservarea echilibrului natural. Se anticipează faptul că, pe parcursul implementării Proiectului, un consultant independent va sprijini monitorizarea acestuia.
Localizare: Pe teritoriul României
Costul total al Proiectul (fără TVA): 390.112.000 EUR
Defalcarea estimativă a costurilor: în euro
Lucrări de protecție împotriva inundațiilor Protejarea/extinderea surselor de apă Protejarea ecosistemului Deltei Dunării Protecția zonei costiere a Mării Negre Managementul Proiectului (până la 1 decembrie 2014)Total: 214.423.025,40165.648.641,133.331.677,014.868.656,46 1.840.000 390.112.000
Plan de finanțare: EUR %
BDCE 298.500.000 76,5
Contribuția României (Bugetul de stat și sursele proprii ale Administrației Naționale „Apele Române“) 91.612.000 23,5
Total 390.112.000 100,0
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării: 0%.
Graficul lucrărilor: 2007-2025
Condiții specifice: Următoarele condiții vor trebui îndeplinite de către Împrumutat înaintea primei trageri: – O UMP ce va fi dedicată în permanență Proiectului, dotată cu personal și echipament corespunzător pentru realizarea sarcinilor ce îi revin pentru monitorizare și supervizare, va trebui să fie operațională în cadrul ANAR. Începând cu 1 decembrie 2014, pentru a asigura sinergia cu celelalte proiecte ANAR, monitorizarea și supervizarea proiectului vor fi asigurate de către ANAR prin intermediul echipei Proiectului, alcătuită din specialiști a căror remunerare va fi acoperită exclusiv din sursele proprii ale ANAR, și, prin urmare, această remunerare nu se va mai reflecta în costul Proiectului. De asemenea, acești specialiști vor fi implicați și în alte proiecte. Lista specialiștilor care alcătuiesc echipa Proiectului va fi pusă la dispoziția BDCE, la cererea acesteia. – Împrumutatul va certifica BDCE faptul că interacțiunile dintre diferitele lucrări localizate pe același curs de apă au fost studiate pentru determinarea unor posibile economii prin reducerea anumitor investiții. Pentru lucrările majore ce au ca scop creșterea gradului de siguranță în exploatare a barajului, vor trebui realizate studii geotehnice ample însoțite de analize de stabilitate statice și dinamice, fiind luate în considerare caracteristicile realistice ale fisurii și parametrii rezistenței efective pentru materialele din fundație. – În vederea creării condițiilor pentru evaluarea performanțelor Proiectului, MMDD va transmite pentru fiecare componentă în parte o listă a indicatorilor monitorizați acceptată de BDCE. – Împrumutatul, prin MMDD, va trebui să prezinte concluziile studiilor relevante de impact asupra mediului, conținând recomandări pentru contractori în vederea selectării metodelor de construcție acceptabile pentru mediu și a perioadelor de derulare a activității de construcție, astfel încât acestea să nu se suprapună cu perioadele de reproducere a speciilor protejate. Studiile de impact asupra mediului ar putea fi regrupate pe bazine hidrografice.
III. Criterii de eligibilitate (pe domenii de intervenție): Proiectul intră sub incidența criteriilor de eligibilitate stabilite în Rezoluția nr. 1.480 (2004) și deci contribuie la coeziunea socială în țară.
IV. Efecte sociale (pe domenii de intervenție): Pe ansamblu, se estimează că lucrările ce vor fi realizate vor contribui la protejarea a mai mult de 1,3 milioane de oameni dintr-un număr de peste 500 de localități de pe teritoriul României. Prin lucrările de protecție împotriva inundațiilor vor fi puse în siguranță un număr de aproximativ 263 de localități și cei 764.000 de locuitori ai acestora. Reducerea pericolului de inundații va avea, de asemenea, efect benefic asupra mediului prin reducerea poluării și stoparea eroziunii la scară largă. De efectele lucrărilor ce au drept scop asigurarea cursurilor de apă și a zonelor din aval ale lacurilor de acumulare vor beneficia circa 492.000 de locuitori din 185 de localități vizate. Instalarea sistemelor de purificare a apei în mai multe localități din Delta Dunării va asigura accesul populației din zonă la apă potabilă, în timp ce îmbunătățirea regimului hidraulic în Deltă și alte lucrări de reconstrucție ecologică vor avea impact pozitiv asupra rezervelor piscicole locale, precum și asupra habitatului natural al păsărilor. În ceea ce privește zona de coastă a Mării Negre, zona protejată nu va beneficia numai de conservarea teritoriului, ci și de creșterea potențialului economic prin dezvoltarea turismului, o mai mare dezvoltare a zonei urbane etc.

(la 23-01-2024,
Anexa nr. 1 a fost modificată de AMENDAMENTUL din 26 octombrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 59 din 23 ianuarie 2024
)
 + 
Anexa nr. 2Model de scrisoare suplimentară pentru un împrumut cu rată variabilăF/P 1.579 – tranșă [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
La Acordul-cadru de împrumut datat [data]întreBanca de Dezvoltare a Consiliului Europei (denumită în continuare BDCE) și România (denumită în continuare Împrumutat)Prezenta scrisoare suplimentară și acordul-cadru de împrumut stabilesc termenii și condițiile convenite pentru tranșa [număr] așa cum este specificat în articolul [număr] din acordul-cadru de împrumut menționat.

Suma împrumutului: [valuta și suma]
Maturitate: maturitate de 20 de ani cu 5 ani perioadă de grație
EURIBOR [introduceți definiția EURIBOR]
Rata variabilă a dobânzii: EURIBOR la 6 luni plus sau minus [număr] puncte de bază [net] pe an (Telerate [referință] sau Reuters [referință])
Plata dobânzii: semestrial, în tranșe
Numitorul fracției: actual/360 de zile, Convenția privind ziua lucrătoare următoare modificată
Zi lucrătoare (EURO) înseamnă o zi în care Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real (TARGET) funcționează,
sau (altele) înseamnă o zi lucrătoare în țara valutei
Data tragerii: [data]
Instrucțiuni de plată (Împrumutat) Numărul contului [număr] al [nume Bancă și oraș], codul SWIFT: [cifrul] prin [nume bancă corespondentă și oraș], codul SWIFT [cifrul]
Instrucțiuni de plată (BDCE) conform art. 3.4 din acordul-cadru de împrumut

Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă de 6 luni începând de la data tragerii. Dobânda va fi fixată cu două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa Împrumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]*1) a fiecărui an și pentru prima dată la [data].Notă
*1) Se precizează 4 date pentru plățile trimestriale și două date pentru plățile semestriale.
[Se listează datele de plată și ratele de capital datorate pentru fiecare dată])
Toate plățile vor fi efectuate în contul BDCE, conform Instrucțiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul înțelegerii Convenției privind ziua lucrătoare următoare modificată, a cărei definiție se găsește în art. 3.5 din acordul-cadru de împrumut, semnat între Împrumutat și BDCE la [data].
În vederea mobilizării acestei tranșe din împrumut, Împrumutatul va trimite în timp util către BDCE un angajament de plată corespunzător acestei tranșe [a se vedea anexa nr. 3].

[Orașul, data] Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei [Orașul, data] Pentru [nume Împrumutat]

 + 
Anexa nr. 3Model de angajament de plată pentru un împrumut cu rată variabilăF/P 1579 – tranșa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[Valuta] [Suma] [Data]Pentru suma primită, subsemnatul, …………, prin acest angajament de plată se angajează să plătească BDCE sau altuia suma împrumutată de:[Suma în litere] [Valuta în litere] în tranșele și la o dobândă după cum este specificat mai jos:

Rate de capital [Data]: [valuta][suma] [Data]: [valuta][suma] [Data]: [valuta][suma] [Data]: [valuta][suma] ….//….. Dobânda [Se inserează dobânda specificată în scrisoarea suplimentară]

Plățile de mai sus vor fi făcute la: [banca corespondentă a BDCE și contul de referință]în favoarea BDCE, fără nicio deducere sau luare în considerare a vreunei taxe, vreunui impozit ori altor costuri, prezente sau viitoare, datorate ori percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de către ori în cadrul [introduceți statul], sau a oricărei alte subdiviziuni politice ori fiscale a acesteia.Prezentul angajament de plată este legat de împrumutul acordat de către BDCE Împrumutatului la data [data disponibilizării].În cazul neefectuării plății prompte și în totalitate a oricărei sume datorate prin prezentul angajament de plată, întregul împrumut și dobânda aferentă conform acestuia până la data plății vor deveni imediat scadente și vor fi plătite la opțiunea și la cererea deținătorului acestuia.Neexercitarea de către deținătorul angajamentului de plată a oricărui drept care rezultă din acesta nu va constitui în niciun caz o renunțare la niciunul din drepturile sale în aceasta sau în oricare altă circumstanță.Pentru Împrumutat + 
Anexa nr. 4
FORMATE ALE RAPOARTELOR DE PROGRES
RAPORTUL DESCRIPTIV AL PROGRESULUI
 + 

ROMÂNIA Investiții prioritare în domeniul gospodăririi apelor Rezumat al stadiului proiectului
Costul estimat al Proiectului: 390.112.000 euro Suma împrumutului acordat de BDCE:298.500.000 euro Cofinanțare Guvernul României: 91.612.000 euro Obiective de dezvoltare: Reducerea vulnerabilității la dezastrele naturale, stoparea degradării malurilor râurilor și zonelor costiere și promovarea dezvoltării sustenabile a României și alinierea țării la normele de mediu UE
Data intrării în vigoare: Data estimată a finalizării: 31 decembrie 2025 Ani de implementare: Agenția responsabilă cu implementarea: Compania Națională de Ape (CNA)
Procent trageri la (data): Istoric trageri (finalul perioadei) Actual Estimat Anexate date actualizate privind tragerile
Rezumatul stadiului Proiectului: Stadiul actual al implementării Proiectului este după cum urmează: * Raportul progresului pe componente: Componenta 1: Lucrări de protecție împotriva inundațiilor Componenta 2: Asigurarea de noi surse de apă și creșterea siguranței surselor existente Componenta 3: Protecția ecosistemului Deltei Dunării Componenta 4: Protecția zonelor de coastă ale Mării Negre
* Administrarea Proiectului
* Costul proiectului și finanțarea
* Implementarea financiară a Proiectului în perioada
* Implementarea tehnică a Proiectului în perioada
* Achiziții în perioada
* Plan de achiziții propus
* Monitorizare și evaluare
* Elemente specifice Proiectului/sugestii/recomandări
Semnătura directorului PMU:

(la 23-01-2024,
Data estimată a finalizării din Anexa nr. 4 a fost modificată de AMENDAMENTUL din 26 octombrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 59 din 23 ianuarie 2024
)
Tabelul 1
COSTURI ȘI SURSE DE FINANȚARE
în lei (fără taxe și TVA)

Țara: România Agenția de implementare: Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile, prin Administrația Națională "Apele Române" Proiect: F/P 1.579(2006) – Lucrări prioritare în domeniul gospodăririi apelor Data ……….
Descriere Cheltuieli efectuate Cheltuieli viitoare Cost total % cheltuit Comentarii
Componenta Nr. Subproiect Județul Perioada 1[*1] Perioada 2 [*1] Perioada 3[*1] Până la finalizare Din care următoarele 12 luni
1 2 3 = 1+2 4 5 6 = 3+4 7 = 3/6
1 Lucrări de protecție împotriva inundațiilor 1
86
2 Protecția/extindereasurselor de apă 87
109
3 Protecția ecosistemului Deltei Dunării 110
111
4 Protecția zonelor de coastă ale Mării Negre 112
113
Total pe componente
Managementul Proiectului
TOTAL
Surse de finanțare
BDCE
Stat
TOTAL

[*1] Se va înlocui numărul perioadei cu anul corespunzător și se vor adăuga coloane pentru urmărirea progresului anual al cheltuielilor.Tabelul 2 A
PLAN DE ACHIZIȚII ANUAL[*1]

Notă
[*1] Va fi actualizat și transmis BDCE la începutul sau la finele fiecărei perioade de implementare.

Țara: România Agenția de implementare: Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile, prin Administrația Națională "Apele Române" Proiect: F/P 1.579(2006) – Lucrări prioritare în domeniul gospodăririi apelor Fără TVA Data ………
Data estimativăa semnăriicontractului Identificareacontractului Metoda de achiziții*) Cost estimat Perioada de implementare estimată Modificări Comentarii
Valuta Suma Început Sfârșit

Notă
*) Acronimele ce vor fi utilizate:
LD = licitație deschisă; LR = licitație restrânsă; DC = dialog competitiv; PN = proceduri negociate; CP = concurs de proiecte (proiectare).
Tabelul 2 B
CHELTUIELI (A)CUMULATE,
grupate în funcție de metoda de achiziții

Țara: România Agenția de implementare: Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile, prin Administrația Națională "Apele Române" Proiect: F/P 1579(2006) – Lucrări prioritare în domeniul gospodăririi apelor Data ……………..
Categoria de cheltuială Metoda de achiziții Cost total ModificăriComentarii
LD LR Altele
1. Lucrări
2. Bunuri
3. Servicii (proiectare și supraveghere lucrări)
TOTAL

Acronime:LD: licitație deschisăLR: licitație restrânsăTabelul 2 C
EVALUAREA CONTRACTULUI

Țara: România Agenția de implementare: Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile, prin Administrația Națională "Apele Române" Proiect: F/P 1.579(2006) – Lucrări prioritare în domeniul gospodăririi apelor Fără TVA Data: ………….
Descrierea contractului Data contractului Adjudecatîn favoarea (numele contractorului) Metodade achiziție [*1] Cost Preț fix (D = DaN = Nu) Suma plătită[*2*] la data…. Perioada de implementare Data recepționăriilucrării Modificări Comentarii
– lei - Început Sfârșit

Notă
[*1] Acronime ce pot fi utilizate:
LD = licitație deschisă; LR = licitație restrânsă; DC = dialog competitiv; PN = proceduri negociate; CP = concurs de proiecte (proiectare).
[*2] Rata de schimb valutar a sumelor exprimate în euro valabilă la data plății.
Tabelul 3
UTILIZAREA CREDITULUI BDCE
la [Data]
Țara: RomâniaAgenția de implementare: Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile,prin Administrația Națională "Apele Române"Proiect: F/P 1.579(2006) – Lucrări prioritare în domeniul gospodăririi apelor

Numele obiectivului Plăți efectuatedin prima tranșă Plăți efectuatedin a doua tranșă Plăți efectuatedin a treia tranșă Total plătit din contribuția BDCE
TOTAL În euro În euro În euro În euro
I Lucrări de protecție împotriva inundațiilor
1
86
II Protecția/extinderea surselor de apă
87
109
III Protecția ecosistemului Deltei Dunării
110
111
IV Protecția zonelor de coastă ale Mării Negre
112
113
V Managementul Proiectului

Tabelul 4
PROGRAMUL LUCRĂRII*)
Notă
*) Acest tabel se va actualiza în conformitate cu planul de achiziții.

Țara: România Proiect F/P 1.579 (2006) – Managementul investițiilor prioritare în domeniul gospodăririi apelor Data …………
Descriere 2006 2007 2008 2009 2010 % Activitate efectivrealizată Modificări Comentarii
Nr. Componența Execuție Calendar Sem.II Sem.I Sem.II Sem.I Sem.II Sem.I Sem.II Sem.I Sem.II
I LUCRĂRI DE PROTECȚIE ÎMPOTRIVA INUNDAȚIILOR 1 … Planificat
Realizat
Revizuit
… 86 Planificat
Realizat
Revizuit
II PROTECȚIA/EXTINDEREA SURSELOR DE APĂ 87 … Planificat
Realizat
Revizuit
.. 109 Planificat
Realizat
Revizuit
III PROTECȚIA ECOSISTEMULUI DELTEI DUNĂRII 110 Planificat
Realizat
Revizuit
111 Planificat
Realizat
Revizuit
IV PROTECȚIA ZONEI COSTIERE A MĂRII NEGRE 112 Planificat
Realizat
Revizuit
113 Planificat
Realizat
Revizuit

Tabelul 5
INDICATORI

Țara: România Proiect F/P 1.579 (2006) – Investiții prioritare în domeniul gospodăririi apelor Data ………..
Descriere Valori de realizat Colectarea datelor și raportare
Indicatori de rezultat Elemente inițiale Anul 1 Anul 2 Anul 3 Anul 4 Anul 5 Frecvența rapoartelor Instrumentede colectare a datelor Instituția sau entitatearăspunzătoarepentru colectareadatelor
Planificat Rezultate Planificat Rezultate Planificat Rezultate Planificat Rezultate Planificat [*1] Rezultate
Indicatorii rezultatelor pentru fiecare componentă
Componenta 1: Lucrări de protecție împotriva inundațiilor – Reducerea numârului de zone expuse inundațiilor, pagube evitate și vieți salvate în urma inundațiilor de diverse amplori și/sau perioade de revenire (de la 1 la 86) Zonele inundate în perioada cea mai recentă a inundațiilor în bazinul corespondent Protecție completă Împotriva inundațiilor de aceeași amploare La finalul programuluisau după inundațiilemajore Imagini din satelit, trecerea în revistă a zonelor inundate
Finalizarea lucrării și cheltuieli (%) Anual
Componenta 2: Asigurarea de noi surse de apă și creșterea siguranței surselor de apă existente (de la 87 la 109) 2005- furnizarea de apă potabilă Asigurarea continuității furnizării de apă prin protejarea surselor de apă La sfârșitul Proiectului Imagini din satelit, trecerea înrevistă a zonelor inundate
Furnizarea lucrării șicheltuieli (%) Anual
Componenta 3: Protecția Ecosistemului Deltei Dunării (de la 110 la 111) Condițiile demediu și calitatea apei în 2005,precum și starea ecosistemelor 2005 Condiții îmbunătățite ale zonei și calitatea apei, precum și cea a ecosistemelor La sfârșitul Proiectului Imagini din satelit, trecerea înrevistă a zonelor inundate
Furnizarea lucrării și cheltuieli (%) Anual
Componenta 4: Protecția zonei de coastă aMării Negre(de la 112 la 113) Situația în 2005 Reducerea procesului de eroziune a zonei de coastă și conservarea ecosistemului lacustru La sfârșitul Proiectului Imagini din satelit, trecerea înrevistă a zonelor inundate
Finalizarealucrării șicheltuieli (%) Anual

Notă
[*1] Unitatea de măsură sau metodologia va fi stabilită înaintea tragerii primei tranșe.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x