între România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei*)(actualizat până la data de 8 noiembrie 2016*)
–––-Notă …
──────────
*) Aprobat de Hotărârea Guvernului nr. 933/2007, publicată în Monitorul Oficial nr. 624 din 11 septembrie 2007.
──────────*) Traducere.F/P 1572 (2006)România, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, Bucureşti, România (denumită în continuare Împrumutat), pe de o parte,şiBanca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,având în vedere solicitarea transmisă de membrul Guvernului României din data de 5 mai 2006,luând în considerare cel de-al treilea Protocol la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei,ţinând seama de Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE 1495 (2006),având în vedere Normele de împrumut ale BDCE din iunie 2006 (denumite în continuare normele de împrumut),au convenit următoarele:DefiniţiiAlocarea unei tranşe (denumită în continuare fie alocare, fie alocată) înseamnă angajarea unei tranşe de către Împrumutat pe părţile componente ale Proiectului (identificate cu ajutorul unui tabel standard, anexat la prezentul acord-cadru de împrumut), chiar dacă respectiva tranşă nu a fost cheltuită încă pentru Proiect.Data anticipată de finalizare a Proiectului înseamnă data la care se aşteaptă finalizarea fizică a Proiectului, precizată de către Împrumutat la momentul aprobării Proiectului de către Consiliul de administraţie al BDCE sau de către Comitetul executiv al acesteia, după cum se arată în art. 3.3.Zi lucrătoare înseamnă o zi în care sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real) funcţionează.Liniile directoare de achizitii ale BDCE înseamnă liniile directoare la care s-a facut referire în Rezolutia 1495 în documentul 2: "Manualul pentru pregătirea şi monitorizarea proiectelor", anexa B "Principii pentru achiziţia de bunuri, lucrări şi servicii" .Data limită de tragere înseamnă data care cade la 6 luni de la data anticipată de finalizare a Proiectului, precizată la art. 3.3.EURIBOR (rata interbancară oferită în euro) este rata oferită de către o bancă de prim rang unei alte bănci de prim rang pentru depozitele la termen interbancare, în euro, în zona euro. Aceasta este sponsorizată de Federaţia Bancară Europeană, calculată de Reuters şi publicată în fiecare zi lucrătoare la Bruxelles, la ora 11,00 a.m., pe pagina Reuters EURIBOR01.Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o convenţie prin care dacă o dată specificată cade într-o zi care nu este zi lucrătoare, acea dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.Agenţia de Implementare a Proiectului (denumită în continuare AIP) înseamnă managerul de proiect*1) care, pentru acest proiect, este Ministerul Culturii şi Cultelor al Împrumutatului, care va realiza Proiectul în baza delegării de către Împrumutat.___________*1) Conform definiţiei din Manualul de elaborare şi monitorizare a proiectelor, aprobat de Consiliul de administraţie al BDCE prin Rezoluţia 1495 (2006), managerul de proiect înseamnă entitatea responsabilă cu implementarea Proiectului.Unitatea de management al Proiectului (denumită în continuare UMP) înseamnă unitatea constituită în cadrul AIP, responsabilă de implementarea de zi cu zi, de managementul fizic şi financiar şi de urmărirea Proiectului, precum şi a F/P 1562 (2006) – reabilitarea monumentelor istorice din România.Stadiul prognozat privind situaţia lucrărilor înseamnă ponderea cheltuielilor eligibile, pentru toate părţile componente ale Proiectului, în costurile eligibile totale ale Proiectului, unde cheltuielile eligible includ atât cheltuielile deja efectuate, cât şi cheltuielile ce se anticipează a fi efectuate într-o perioadă determinată de timp, ce nu depăşeşte un an de la data raportului de monitorizare (definit la art. 4.2.2.).Stadiul lucărilor înseamnă ponderea cheltuielilor eligibile deja efectuate, pentru toate părţile componente ale Proiectului, în costurile eligibile totale ale Proiectului.Tranşă înseamnă o sumă disponibilizată sau care urmează a fi disponibilizată din împrumut. +
Articolul 1CondiţiiÎmprumutul este acordat în cadrul condiţiilor generale ale normelor de împrumut şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în continuare Acordul), anexele acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori suplimentare). +
Articolul 2ProiectulBDCE acordă Împrumutatului, care acceptă, un împrumut (denumit în continuare împrumutul) pentru finanţarea parţială a F/P 1572 (2006), aprobat de către Consiliul de administraţie al BDCE în 7 septembrie 2006, referitor la finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public din România.Împrumutul este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul asumat de Împrumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 (denumit în continuare Proiectul) şi de a realiza acest proiect prin AIP, în condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.Orice schimbare a modului în care este utilizat împrumutul, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului, conform termenilor art. 3.3, 3.5 şi 3.6 ale normelor de împrumut. +
Articolul 3Împrumutul3.1. Condiţii financiareValoarea împrumutului acordat este: 116.200.000 EUR (una sută şaisprezece milioane două sute de mii de euro)Acesta va fi disponibilizat în tranşe.Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Împrumutat şi BDCE. Toate tranşele împrumutului în cadrul Acordului vor fi disponibilizate în euro.O scrisoare suplimentară care specifică aceste condiţii va fi întocmită la momentul disponibilizării, în formatul stabilit în anexa nr. 2.3.2. TrageriBDCE va disponibiliza împrumutul în minimum două tranşe. Suma fiecărei tranşe se va stabili în conformitate cu stadiul lucrărilor şi/sau cu stadiul prognozat privind situaţia lucrărilor.Prima disponibilizare va avea loc în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a Acordului, definită la art. 15.Prima tranşă nu va depăşi 35% din suma aprobată a împrumutului.Fiecare tranşă ulterioară va putea fi disponibilizată numai după ce Împrumutatul confirmă în scris BDCE, cu respectarea art. 4.2.2., că 90% din tranşa anterioară a fost alocată. Tranşele ulterioare vor fi calculate pe baza stadiului lucrărilor şi – dacă se consideră potrivit acest lucru – pe baza stadiului prognozat privind situaţia lucrărilor.3.3. Data anticipată de finalizare a Proiectului şi data limită de tragereData anticipată de finalizare a Proiectului este 31 decembrie 2018.–––-Data anticipată de finalizare a Proiectului de la art. 3.3. a fost modificată de AMENDAMENTUL din 13 iunie 2016, aprobat de HOTĂRÂREA nr. 820 din 2 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 896 din 8 noiembrie 2016.Data limită de tragere este 30 iunie 2016. Începând cu această dată şi după notificarea Împrumutatului de către BDCE, nicio tragere ulterioară nu mai poate fi efectuată de Împrumutat.–––-Data limită de tragere de la art. 3.3. a fost modificată de AMENDAMENTUL din 29 noiembrie 2013, aprobat de HOTĂRÂREA nr. 649 din 31 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 6 august 2014.3.4. Detalii de platăToate sumele datorate de Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în contul cu numărul comunicat de BDCE Împrumutatului la momentul disponibilizării.Împrumutatul sau banca însărcinată de către Împrumutat, după caz, va trimite o notificare de plată în scris către BDCE cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea plăţii oricărei sume datorate în baza Acordului.Toate plăţile ce decurg din Acord se vor efectua într-o zi lucrătoare, cu respectarea Convenţiei privind ziua lucrătoare următoare modificată. +
Articolul 4Monitorizarea împrumutului şi a Proiectului4.1. Utilizarea împrumutului4.1.1. PerioadaTranşele trebuie să fie alocate Proiectului de către Împrumutat prin AIP în termen de 12 luni de la fiecare disponibilizare.Pentru fiecare tranşă a împrumutului, suma tranşei care nu este alocată Proiectului în acest interval de timp trebuie să fie restituită BDCE în cel mult 30 de zile.Împrumutatul, prin AIP, se angajează să suporte costul ce decurge din această restituire. Acest cost va include costul pe care BDCE va trebui să îl suporte datorită reinvestirii aceleiaşi sume la data restituirii, pentru perioada rămasă până la scadenţa finală a împrumutului iniţial. Rata de dobândă reinvestită se va determina de către BDCE pe baza condiţiilor de piaţă la data restituirii pentru perioada respectivă. Ca urmare, costul se va calcula luând în considerare diferenţa dintre rata de dobândă iniţială precizată în scrisoarea suplimentară aferentă şi rata de dobândă reinvestită pentru suma, restituită în euro pentru perioada rămasă, convenită în scrisoarea suplimentară.În plus, dacă o tranşă disponibilizată de BDCE nu este alocată Proiectului sau este doar parţial alocată în intervalul de timp menţionat în primul paragraf de mai sus, aceasta va constitui un eveniment de tipul celor enumerate la art. 3.3 (h) al cap. 3 din normele de împrumut şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului în termenii art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.4.1.2. Implementarea ProiectuluiÎmprumutatul desemnează Ministerul Culturii şi Cultelor (MCC) ca AIP. AIP va păstra în structura sa şi va asigura resurse suplimentare UMP-ului existent, care a fost deja înfiinţat în cadrul F/P 1562 (monumente istorice). Cu toate acestea, responsabilitatea privind respectarea tuturor obligaţiilor aferente implementării Proiectului îi revine Împrumutatului, prin AIP.4.1.2.1. Îndatoriri asumateÎmprumutatul, prin AIP şi UMP, va depune toate eforturile şi diligenţele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi pe cele referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.4.1.2.2. Majorarea sau revizuirea costurilor ProiectuluiÎn cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în anexa nr. 1 la Acord, se majorează sau vor fi revizuite din orice motive, Împrumutatul şi AIP se vor asigura că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.În special, se va asigura, înainte ca Proiectul să fie implementat, că sunt disponibile toată finanţarea, drepturile de proprietate asupra terenurilor şi bunurilor care sunt necesare acestuia şi că toate activele şi instalaţiile sunt în permanenţă asigurate şi întreţinute.În orice caz, finanţarea parţială acordată de BDCE nu va depăşi 70% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele financiare, conform anexei nr. 1.4.1.2.3. Vizibilitatea BDCEÎmprumutatul, prin AIP, va întreprinde toate demersurile necesare pentru a face public faptul că Proiectul a beneficiat de finanţarea BDCE. Informaţiile puse la dispoziţia presei, precum şi documentele publice aferente Proiectului vor confirma că Proiectul a fost realizat "cu fonduri de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei". În plus, Împrumutatul şi/sau MCC vor afişa simbolul BDCE ori de câte ori se va prezenta un anunţ public referitor la investiţiile finanţate în cadrul Proiectului.4.1.2.4. Alte angajamenteÎn plus, Împrumutatul, prin AIP, se angajează că:– implementarea Proiectului respectă reglementările relevante în domeniul fraudei, corupţiei şi spălării banilor;– implementarea Proiectului nu conduce la o încălcare a Convenţiei europene a drepturilor omului şi a Cartei sociale europene;– Proiectul respectă Principiile BDCE referitoare la managementul mediului înconjurător (anexa nr. 3).4.1.3. AchiziţiiAchiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind achiziţiile publice, conformă cu directivele Uniunii Europene în vigoare (2004/17/CE şi 2004/18/CE) şi care nu intră deci în niciun fel de contradicţie cu liniile directoare privind achiziţiile ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării licitaţiilor.Împrumutatul, prin AIP, va întocmi un plan de achiziţii înainte de disponibilizarea primei tranşe a împrumutului BDCE. Acest plan va cuprinde activităţile care trebuie întreprinse pentru a asigura un proces corespunzător de achiziţii şi va fi actualizat periodic, după caz.Versiunile actualizate ale planului de achiziţii vor fi supuse spre revizuire BDCE.În oricare dintre situaţii responsabilitatea pentru implementarea Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului rămân Împrumutatului, prin AIP/UMP. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului, vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia necesară ce demonstrează că respectivele contracte au fost adjudecate în conformitate cu legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării procesului de achiziţie.BDCE nu va emite "fără comentarii" pentru aranjamentele de achiziţii propuse de Împrumutat prin AIP/UMP, inclusiv gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentaţiei de achiziţii, pentru a verifica dacă aceasta este în conformitate cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice.Dacă în orice moment BDCE constată că o achiziţie efectuată în cadrul Proiectului nu este în conformitate cu prevederile menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.4.2. Cerinţe de informare4.2.1. Informaţii despre ProiectÎmprumutatul, prin AIP/UMP, va ţine evidenţe contabile privind Proiectul, în conformitate cu standardele internaţionale, care vor reflecta în orice moment stadiul Proiectului şi în care se vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi se vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul împrumutului.Împrumutatul, prin AIP/UMP, se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informaţii din partea BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară şi o poate solicita în mod rezonabil pentru implementarea corespunzătoare a Acordului, în special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea împrumutului.Împrumutatul, prin AIP/UMP, va informa BDCE imediat despre orice modificare a legislaţiei sau a reglementării în sectorul economic relevant pentru Proiect şi în sens general despre orice eveniment care poate influenţa îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul Acordului. Orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect va constitui unul dintre evenimentele precizate la art. 3.3 (h) al cap. 3 din normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului, în condiţiile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.4.2.2. Rapoarte de monitorizareCel puţin la fiecare 6 luni de la tragerea primei tranşe din împrumut până la finalizarea întregului Proiect, Împrumutatul, prin AIP/UMP, va transmite BDCE un raport de monitorizare. Împrumutatul va transmite, de asemenea, un raport de monitorizare înaintea fiecărei trageri, cu excepţia primei tranşe. Aceste rapoarte trebuie să fie considerate satisfăcătoare de către BDCE înainte de efectuarea oricărei disponibilizări.Anexa nr. 4 conţine formatul în care se precizează informaţiile minime pe care BDCE le solicită în rapoartele de monitorizare. Pot fi utilizate formate alternative care cuprind aceleaşi informaţii.În orice situaţie, rapoartele de monitorizare vor include:– situaţia alocării tranşelor disponibilizate din împrumut;– stadiul planului de finanţare al Proiectului şi al planului de achiziţii al acestuia;– stadiul Proiectului din punctul de vedere al stadiului fizic şi al cheltuielilor efectuate;– detalii privind managementul Proiectului.4.2.3. Raportul privind finalizarea ProiectuluiLa finalizarea fizică a întregului Proiect, Împrumutatul, prin AIP/UMP, va prezenta un raport final conţinând evaluarea efectelor economice, financiare, sociale şi a efectelor asupra mediului înconjurător pe care le-a avut Proiectul. Acest raport trebuie considerat satisfăcător de către BDCE.4.2.4. Misiuni de monitorizareÎmprumutatul, prin AIP/UMP, se angajează să primească favorabil orice misiune de monitorizare efectuată de către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru aceste misiuni de monitorizare prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. În special, BDCE poate efectua la faţa locului un audit al contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi, la alegerea acesteia, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorării la scadenţă de către Împrumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul împrumutului. +
Articolul 5Încetarea obligaţiilor ÎmprumutatuluiDupă ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate dobânzile şi alte costuri ce decurg din acesta, în special acele sume prevăzute la art. 6 şi 7, au fost plătite corespunzător, Împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE. În ceea ce priveşte obligaţiile stipulate în art. 4.2.1 şi 4.2.4, acestea vor continua să existe în scopul evaluării ulterioare a Proiectului, evaluare ce va avea loc într-un interval rezonabil de timp, care nu va depăşi 7 ani după finalizarea Proiectului. +
Articolul 6Dobânda pentru întârzierePentru disponibilizările în euro şi fără a contraveni oricărui alt recurs aflat la dispoziţia BDCE prin Acord şi prin normele de împrumut sau în alt fel, dacă Împrumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă datorată, conform Acordului, cel mai târziu la data scadenţei specificate, Împrumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată şi neplătită integral egală cu dobânda EURIBOR la o lună valabilă la data scadenţei, la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data scadenţei acestei sume până la data efectuării plăţii.Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile. +
Articolul 7Costuri asociateToate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea Acordului, în totalitate sau parţial, fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele judiciare şi extrajudiciare, care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Împrumutat.Totuşi, se vor aplica prevederile art. 4.7 al cap. 4 din normele de împrumut pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest cap. 4. +
Articolul 8Pari passu şi garanţiiÎmprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plată, o colaterală sau o garanţie de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terţi (denumită în continuare garanţie).Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei terţe părţi, Împrumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o garanţie identică în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să ofere o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 3.3 (h) din cap. 3 al normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului în condiţiile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut. +
Articolul 9Reprezentări şi certificăriÎmprumutatul prezintă şi certifică faptul că:– autorităţile sale competente l-au autorizat să încheie Acordul şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele asocierii şi cu alte texte aplicabile acestuia;– întocmirea şi semnarea Acordului nu contravin legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte aplicabile acestuia şi toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.Orice modificare referitoare la reprezentările şi certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie notificată imediat BDCE şi trebuie să fie furnizate toate documentele justificative. +
Articolul 10Relaţii cu terţiiÎmprumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale ce decurg din Acord.BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea să apară între Împrumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei reclamaţii, şi în special toate costurile juridice sau de judecată, vor fi suportate de Împrumutat. +
Articolul 11Interpretarea AcorduluiÎmprumutatul declară că a luat cunoştinţă de normele de împrumut şi că a primit o copie a acestora.Atunci când există o contradicţie între oricare prevedere din normele de împrumut şi oricare prevedere a Acordului, va prevala prevederea Acordului.Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor Acordului nu vor servi la interpretarea acestuia.În nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin Acord. +
Articolul 12Legea aplicabilăAcordul şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile art. 1, paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 şi, în secundar, dacă este cazul, de legea franceză.Diferendele dintre părţile la Acord vor face obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din normele de împrumut. +
Articolul 13Executarea unei hotărâri de arbitrajPărţile contractante convin să nu facă uz de niciun privilegiu, imunitate sau legislaţie în faţa niciunei autorităţi jurisdicţionale sau de alt fel, fie ea naţională sau internaţională, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 al normelor de împrumut. +
Articolul 14NotificăriOrice notificare sau alte comunicări care vor fi date sau efectuate în cadrul Acordul către BDCE sau către Împrumutat vor fi în scris şi vor fi considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate personal, transmise par avion sau pe fax de către o parte celeilalte părţi la acea adresă a părţii specificată mai jos.Pentru Împrumutat:Ministerul Economiei şi FinanţelorStr. Apolodor nr. 17, sectorul 5,Bucureşti, RomâniaÎn atenţia: ministrului economiei şi finanţelor, secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice externe.Fax: +4021 312 67 92Pentru BDCE:Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei55 Avenue Kleber75 116 ParisÎn atenţia: Departamentului de programeFax: +33 1 47 55 37 52Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor fi în limba engleză sau franceză ori, dacă sunt în altă limbă, vor fi însoţite de o traducere autorizată a acestora în limba engleză sau franceză, atunci când BDCE solicită acest lucru. +
Articolul 15Intrarea în vigoareAcordul va intra în vigoare după semnarea lui de către BDCE şi Împrumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, în baza confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la Împrumutat. +
Articolul 16Exemplarele AcorduluiAcordul este întocmit în două exemplare originale, fiecare dintre acestea fiind egal autentice.Câte un original este păstrat de fiecare dintre părţile contractante.Bucureşti, 4 mai 2007Pentru România,Varujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelorParis, 14 mai 2007Pentru BDCE,Apolonio Ruiz Ligero,viceguvernator +
Anexa 1DESCRIEREA PROIECTULUI I.┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐│F/P │ 1572 (2006) │├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Împrumutat │România │├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Aprobarea Consiliului │7 septembrie 2006 ││de administraţie │CA/PV/243/2006 │├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Suma aprobată │116.200.000 EUR │└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘ II.┌───────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐│Domenii │Îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă în zonele urbane şi ││de intervenţie:│rurale │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Lucrările │Proiectul propus în domeniul îmbunătăţirii condiţiilor de ││planificate: │viaţă în zonele urbane şi rurale va permite finalizarea ││ │construcţiei, reabilitarea, renovarea sau modernizarea unui ││ │număr de clădiri culturale prioritare, selectate preliminar ││ │la data prezentării solicitării de împrumut, după cum ││ │urmează: ││ │- finalizarea construcţiei Bibliotecii Naţionale, inclusiv ││ │Aula, Bucureşti; ││ │- reabilitarea Teatrului Naţional "I.L. Caragiale", ││ │Bucureşti; ││ │- reabilitarea Sălii «Omnia» pentru a găzdui Centrul ││ │Naţional al Dansului; ││ │- reabilitarea Teatrului Maghiar de Stat, Cluj-Napoca; şi ││ │- reabilitarea, extinderea şi modernizarea clădirii deţinute││ │de Ministerul Culturii în Timişoara pentru a permite ││ │înfiinţarea şi funcţionarea Muzeului Naţional al Revoluţiei ││ │din România ││ │În cea mai mare parte investiţiile se vor concentra pe ││ │îmbunătăţirea stabilităţii structurale a clădirilor şi pe ││ │modernizarea instalaţiilor şi a echipamentelor acestora, în ││ │vederea asigurării unor condiţii sigure şi satisfăcătoare de││ │funcţionare a edificiilor şi a asigurării confortului ││ │(iluminare, aerisire, instalaţii sanitare etc.) şi a securi-││ │tăţii (acces, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, ││ │protecţie împotriva incendiilor) pentru interpreţi, public ││ │şi administraţie. În funcţie de fiecare edificiu se vor ││ │putea efectua lucrări de restaurare sau modernizare a cali- ││ │tăţilor funcţionale şi estetice originale, lucrări suplimen-││ │tare de construcţie ori lucrări de reamenajare interioară. ││ │Toate investiţiile avute în vedere pentru consolidarea ││ │structurală şi modernizarea instalaţiilor şi echipamentelor ││ │vor respecta normele şi standardele tehnice existente – în ││ │mod special cele aplicabile ansamblelor de clădiri publice ││ │- şi pe cele aferente construcţiilor în zone predispuse la ││ │mişcări seismice. ││ │În plus faţă de cele de mai sus, proiectul va finanţa actua-││ │lizarea sau elaborarea studiilor de fezabilitate, proiecte ││ │tehnice, supervizarea lucrărilor, autorizaţii şi permise şi ││ │furnizarea de echipamente ori bunuri, precum şi costuri de ││ │administrare a proiectului (cum ar fi salariile personalului││ │şi onorarii pentru consultanţi, consumabile, bunuri şi ││ │echipamente, comunicaţii şi costuri de deplasare etc.). │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Localizare: │Pe întreg teritoriul României │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Costul total │233.980.000 EUR ││al proiectului:│ │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Detalierea es- │ în EURO ││timativă a cos-│Proiectare, lucrări, supervizare lucrări ││tului: │şi echipamente 229.980.000 ││ │Autorizaţii şi permise 3.000.000 ││ │Administrare proiect 1.000.000 ││ │Total 233.980.000 │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Planul de fi- │116.200.000 EUR BDCE 49,7% ││nanţare: │117.780.000 EUR Guvernul României 50,3% │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Stadiul lucră- │Aproximativ 18,5% ││rilor la momen-│ ││tul prezentării│ ││solicitării: │ │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Graficul lucră-│ ││rilor: │2006-2018 │├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤│Condiţii │Înaintea primei trageri: ││specifice │- Împrumutatul şi AIP vor încheia un acord de ││ │ împrumut subsidiar în care să se stipuleze, ││ │ printre altele, rolurile şi responsabilităţile ││ │ părţilor implicate; ││ │- Împrumutatul, prin AIP, va confirma oficial că ││ │ UMP dispune de resurse corespunzătoare pentru ││ │ realizarea misiunii în cadrul Proiectului, ││ │ suplimentar sarcinilor legate de implementarea ││ │ Proiectului F/P 1562, aflat, de asemenea, în ││ │ supravegherea acesteia; ││ │- AIP va comunica BDCE, pentru fiecare subproiect ││ │ indicatorii monitorizaţi în prezent pentru ││ │ crearea condiţiilor de evaluare a ││ │ performanţelor viitoare ale Proiectului; ││ │- Împrumutatul, prin AIP/UMP, va elabora un plan ││ │ iniţial de achiziţii, ce poate fi actualizat ││ │ periodic, dacă este necesar, şi care va fi ││ │ revizuit de BDCE. Acest plan va cuprinde ││ │ activităţile ce vor fi întreprinse pentru a ││ │ asigura un proces corespunzător de achiziţii. ││ │Pe parcursul implementării, dat fiind impactul ││ │negativ al aulei asupra situaţiei tehnice a ││ │clădirii Bibliotecii Naţionale, autorităţile ││ │române vor întreprinde măsurile ce se impun ││ │pentru a finaliza transferul de proprietate al ││ │aulei de la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi ││ │Tineretului la AIP şi pentru a mobiliza resursele ││ │financiare necesare în vederea finalizării ││ │lucrărilor de reabilitare a întregului edificiu. │└───────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘ III.┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐│Criterii de eligibilitate:│Proiectul îndeplineşte criteriile de ││(pe domenii de │eligibilitate stabilite în Rezoluţia 1495 (2006) ││intervenţie): │şi astfel contribuie la coeziunea socială în ││ │ţară. │└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘ IV.┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐│Efecte sociale │Obiectivul general al Proiectului este acela de ││(pe domenii de │a diversifica şi a îmbunătăţi calitatea vieţii ││intervenţie): │culturale prin asigurarea unor spaţii ││ │corespunzătoare de desfăşurare a unor activităţi ││ │culturale cu un public larg. Ca urmare, ar trebui││ │să asigure accesul permanent la cultură, să ││ │diversifice oferta culturală şi să încurajeze ││ │populaţia locală să participe la dezvoltarea ││ │economică şi culturală a comunităţii. Prin ││ │restaurarea aspectelor funcţionale şi prin ││ │stabilirea unor condiţii tehnice şi de siguranţă ││ │satisfăcătoare pentru instituţiile culturale, ││ │proiectul va îmbunătăţi şi condiţiile de lucru ││ │ale personalului. În final, modernizarea ││ │instalaţiilor şi a echipamentelor ar trebui să ││ │contribuie la reducerea costurilor de operare ││ │şi de întreţinere ale clădirilor culturale ││ │incluse în sfera Proiectului. ││ │În plus, faţă de contribuţia sa la dezvoltarea ││ │culturală, Proiectul va conduce la crearea a ││ │circa 1.500 de locuri de muncă temporare pe ││ │parcursul perioadei de implementare a ││ │lucrărilor de reabilitare/renovare. │└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘––––Pct. II din anexa 1 a fost modificat de AMENDAMENTUL din 21 aprilie 2010 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 733 din 20 iulie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 28 iulie 2011.Pct. II din anexa 1 a fost modificat de AMENDAMENTUL din 22 decembrie 2010 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 733 din 20 iulie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 28 iulie 2011.Pct. II din anexa 1 a fost modificat de AMENDAMENTUL din 29 noiembrie 2013, aprobat de HOTĂRÂREA nr. 649 din 31 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 6 august 2014.Pct. II din anexa 1 a fost modificat de AMENDAMENTUL din 13 iunie 2016, aprobat de HOTĂRÂREA nr. 820 din 2 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 896 din 8 noiembrie 2016. +
Anexa 2SCRISOARE SUPLIMENTARĂpentru un împrumut cu rată variabilă– Model –F/P [număr] – tranşa [număr]BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEIScrisoare suplimentară la Acordul-cadru de împrumut (Acordul) din data de [data]întreBANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (denumită în continuare BDCE)şiROMÂNIA(denumită în continuare Împrumutat)Prezenta scrisoare suplimentară şi acordul stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr], aşa cum este specificat în art. [număr] din Acord. Suma împrumutului: [valuta si suma] Maturitate: 20 de ani maturitate finală, cu o perioadă de graţie de 5 ani EURIBOR [introduceţi definiţia EURIBOR] Rata variabilă a dobânzii: EURIBOR la 6 luni plus [număr] puncte de bază [net] pe an Reuters [referinţă] Plata dobânzii: În rate semestriale Numitorul fracţiei: actual/360 zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată Zi lucrătoare Conform definiţiei din Acord Data de disponibilizare [data] Instrucţiuni de plată Numărul contului [număr] al [numele băncii şi (Împrumutat) oraşului], CODUL SWIFT: [cifrul] prin [nume bancă corespondentă şi oraşul], CODUL SWIFT [cifrul] Instrucţiuni de plată Conform art. 3.4 din Acord (BDCE)Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă de [6] luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa Împrumutatul despre dobânda datorată la fiecare [6] luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]*2) a fiecărui an şi pentru prima dată la [data] [se listează datele de plată şi ratele de capital datorate pentru fiecare dată]Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE conform instrucţiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii "Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei definiţie se găseşte în Acord, semnat între BDCE şi Împrumutat la [data].__________*2) Se precizează două date pentru plăţile semestriale. [Oraşul , data] [Oraşul, data] Pentru Banca de Dezvoltare Pentru [nume Împrumutat], a Consiliului Europei, …………………… ………………….. Pentru [nume Garant], …………………… +
Anexa 3PRINCIPIIprivind managementul mediuluiScopul principiilor de analizare a aspectelor de mediu, prezentate mai jos, este următorul:1. asigurarea că proiectele finanţate de către BDCE au fost supuse unei analize prealabile (evaluare prealabilă) şi că aspectele legate de mediu ale acestora sunt luate în considerare;2. evitarea oricăror riscuri sau litigii legate de mediu, care ar putea periclita implementarea şi funcţionarea Proiectului;3. asigurarea că toate costurile aferente oricăror posibile măsuri de protecţie a mediului sunt estimate şi integrate în costul total al Proiectului.Împrumutatul trebuie să furnizeze toate informaţiile necesare pentru evaluarea de mediu a proiectului.Proiectele realizate în cadrul unui stat membru sau candidat al Uniunii Europene sau în cadrul unei ţări ce aparţine Spaţiului Economic European (SEE) trebuie să respecte reglementările europene de mediu, ale căror principii majore sunt:– principiul precauţiei, principiul prevenirii, principiul conform căruia se acordă prioritate soluţionării problemelor de mediu la sursă şi principiul conform căruia "poluatorul plăteşte";– directivele europene privind studiile de impact asupra mediului (SIM);– directivele europene privind producţia industrială, gestionarea apei şi a deşeurilor, poluarea solului şi a aerului şi protecţia naturii.În plus, proiectele trebuie să respecte toate acordurile şi convenţiile internaţionale în materie.Pentru proiectele implementate în alte state membre ale BDCE se vor aplica aceleaşi principii, cu condiţia ca acestea să fie compatibile cu legile şi condiţiile naţionale.Prevederile de analiză a aspectelor de mediu aplicabile tuturor proiectelor sunt următoarele:A. Impactul asupra mediului– Fiecare proiect va fi supus unei analize preliminare pentru a se identifica potenţialele pagube pe care acesta le-ar putea provoca asupra mediului– Această analiză ar trebui să ofere posibilitatea de a clasifica proiectele în funcţie de criteriile relevante definite în Directiva CEE/337/85 referitoare la evaluarea impactului anumitor proiecte publice sau private asupra mediului– În cazul proiectelor a căror implementare şi/sau funcţionare pot avea un risc potenţial crescut de producere a unor daune asupra mediului este obligatorie efectuarea unui studiu de impact asupra mediului de către un organism independentB. Riscuri de mediu– Fiecare proiect va fi supus unei analize preliminare de identificare a riscurilor de mediu ce ar putea periclita implementarea şi/sau funcţionarea corectă a acestuia– Nişte exemple neexhaustive de proiecte riscante sunt cele realizate:– pe foste terenuri de depozitare a deşeurilor industriale (riscuri de contaminare a solurilor şi a apelor de subteran)– în locuri aflate în apropierea instalaţiilor periculoase– în zone expuse pericolului de inundaţii– în zone cu risc seismic crescut (riscuri de cutremure, alunecări de teren etc.)– pentru orice proiect ce prezintă probabilitatea de a fi expus la riscuri substanţiale de mediu este obligatorie efectuarea unei evaluări de mediu (EM)EM trebuie să includă o analiză a măsurilor întreprinse pentru a preveni riscurile de mediu apărute. +
Anexa 4Raport privind stadiul Proiectului┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ROMÂNIA ││ ││ Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale ││ de interes public ││ ││ Sumarul stadiului Proiectului │├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│Cost Proiect: │Obiective de Dezvoltare: ││Sumă împrumut BDCE: │ ││Cofinanţarea asigurată de la Guvern: │ │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤│Data intrării în vigoare: │Agenţia de implementare: ││Data limită de tragere: │Componentele Proiectului: ││Anii de implementare: │ │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤│% tras la data de (data) │Istoricul tragerilor (la sfârşitul ││ │perioadei) ││ │Curent ││ │Estimat ││ │Informaţii privind tragerile ││ │actualizate anexate │├───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤│Sumarul stadiului Proiectului ││Stadiul implementării în prezent este următorul: ││Raportul privind stadiul pe fiecare subproiect ││Administrare Proiect ││Cost Proiect şi finanţare ││Implementarea financiară a proiectului pe activităţi pentru perioada ││(perioada curentă) ││Implementarea tehnică a Proiectului pe activităţi pentru perioada ││(perioada curentă) ││Achiziţii pentru perioada (perioada curentă) ││Plan de achiziţii (pentru perioada viitoare) ││Monitorizare şi evaluare ││Probleme specifice Proiectului │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Raport narativ privind stadiul ProiectuluiCosturi în EUR*Font 8* Ţara: România PROIECT F/P 1572 (2006) – Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public fără TVA Data ……..┌─────────────────────────────────────────────┬───────┬────────────────┬─────┬─────┬────────┬─────┬─────┐│ │ │ │ │ │Total │ │Modi-││ │ │ │ │ │cost │ │fi- ││ DESCRIERE │ │ │ │ │contrac-│ % │cări/││ │Cheltu-│Cheltuieli │Cost │ % │tat la │anga-│co- ││ │ieli │viitoare │total│chel-│data │jat │men- │├───────────┬─────────┬─────────────────┬─────┤efectu-├───────┬────────┤ │tuit │de…. │ │tarii││ │ │ │Cost │ate la │până la│din care├─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │ │plani│data │finali-│următoa-│C=A+B│D=A/C│ E │F=E/C│ ││Subproiect │Locali- │ Articole │ficat│ │zare │rele 6 │ │ │ │ │ ││ │zare │ bugetare │esti-├───────┼───────┤luni │ │ │ │ │ ││ │ │ │mat │ A │ B │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│Biblioteca │ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Naţională │Bucureşti│asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││a României │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│(sediul │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││central) │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │ Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│Teatrul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Naţional │ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││"I.L. │ │asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Caragiale" │Bucureşti├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│(clădirea │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││principală)│ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │ Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│Teatrul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Naţional │ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││de Operetă │Bucureşti│asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││(Sala Omnia│ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │ Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│Palatul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Cantacuzino│ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││(clădirea │ │asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││principală)│Bucureşti├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │ Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│Teatrul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Maghiar │Cluj- │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││de Stat │Napoca │asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││(clădirea │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│principală)│ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ │ │ Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┴─────────┴─────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│TOTAL SUBPROIECTE: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ Autorizaţii şi permise│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ Administrare Proiect│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│TOTAL COSTURI ADMINISTRATIVE: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ TOTAL general, din care:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ BDCE*)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────┼─────┤│ Guvern│ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────────────────────────────────┴─────┴───────┴───────┴────────┴─────┴─────┴────────┴─────┴─────┘ Tabelul nr. 1____________*) Raportul de monitorizare trebuie completat cu un extras privind utilizarea Contului Special alCost cumulat pe metode de achiziţii Ţara: România Data …………. PROIECT F/P 1572 (2006) – Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public┌────────────────────────┬───────────────────┬─────┬────────────┐│ Categorii │Metoda de achiziţie│Cost │Modificară/ ││ de cheltuieli ├─────┬────┬────────┤total│comentarii ││ │ LD │ LR │ Altele │ │ │├────────────────────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────────────┤│1. Lucrări │ │ │ │ │ │├────────────────────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────────────┤│2. Bunuri şi echipamente│ │ │ │ │ │├────────────────────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────────────┤│3. Servicii (proiectare │ │ │ │ │ ││ şi supervizare) │ │ │ │ │ │├────────────────────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────────────┤│4. Diverse │ │ │ │ │ │├────────────────────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────────────┤│TOTAL: │ │ │ │ │ │└────────────────────────┴─────┴────┴────────┴─────┴────────────┘ Tabelul nr. 2A Abrevieri: LD: licitaţie deschisă LR: licitaţie restrânsăLISTAcontractelor adjudecate*Font 8* Ţara: România PROIECT F/P 1572 (2006) – Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public Data ……………….┌───────┬────────┬─────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬───────────────┬──────┬───────────┐│Descri-│ Dată │Adjudecat│Metoda de │ COST │Preţ fix│ Suma │Perioada de │ Data │Modificări/││ere ├contract│(nume │achiziţie*)│ fără TVA │(da/nu) │achitată│implementare │ de │comentarii ││con- │ │contrac- │ ├───────────┤ │la data ├───────┬───────┤recep-│ ││tract │ │tor) │ │Valuta│Suma│ │……. │Început│Sfârşit│ţie │ │├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤├───────┼────────┼─────────┼───────────┼──────┼────┼────────┼────────┼───────┼───────┼──────┼───────────┤└───────┴────────┴─────────┴───────────┴──────┴────┴────────┴────────┴───────┴───────┴──────┴───────────┘ Tabelul nr. 2B *) Abrevieri utilizate: LD= licitaţie deschisă; LR= licitaţie restrânsă; DC= dialog competitiv; N= negociere; CS= concurs de soluţii.GRAFICUL LUCRĂRILOR– Diagrama –*Font 8* Ţara: România Data ………………. PROIECT F/P 1572 (2006) – Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public┌─────────────────────┬─────────────────┬─────┬───────────┬───────────┬───────────┬──────────┬──────────┐│ DESCRIERE │ │Îna- │ │ │ │ │Modificări│├───────────┬─────────┤ │inte │ 2007 │ 2008 │ 2009 │% lucrări │comentarii││ │Locali- │ Activitate │ de ├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤finalizate│ ││Subproiect │zare │ │2007 │ S2 │ S3 │ S4 │ S5 │ S6 │ S7 │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼──────────┼──────────┤│Biblioteca │ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Naţională │Bucureşti│asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││a României │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│(sediul │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││central) │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│Teatrul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Naţional │ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││"I.L. │ │asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Caragiale" │Bucureşti├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│(clădirea │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││principală)│ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│Teatrul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Naţional │ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││de Operetă │Bucureşti│asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││(Sala Omnia│ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│Palatul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Cantacuzino│ │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││(clădirea │ │asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││principală)│Bucureşti├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼─────────┼─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│Teatrul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Maghiar │Cluj- │Proiectare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││de Stat │Napoca │asistenţă tehnică│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││(clădirea │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│principală)│ │Lucrări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼─────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────────┼──────────┤│ │ │Supervizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────┴─────────┴─────────────────┴─────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴──────────┴──────────┘ Tabel nr. 3INDICATORI DE PERFORMANŢĂ Ţara: România Data …………. PROIECT F/P 1572(2006) – Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public fără TVA┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐│ Descriere │Co- │├────────────────────┬───────────────────┬────┬────┬──────┬─────┬────────┤men- ││ Subproiect │ Parametrii │U.M.│ An │Actual│Ţinta│Rezultat│tarii│├────────────────────┼───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │Utilizatori │ u │2007│ │ │ │ ││ │bibliotecă │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ Biblioteca ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ Naţională a │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ României │Cheltuieli anuale │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ (noul sediu │de funcţionare │ │2007│ │ │ │ ││ central) │şi intreţinere │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2008│ │ │ │ ││ │ │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Venituri │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ anuale │ │2008│ │ │ │ ││ │ │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ │├────────────────────┼───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │Spectatori │ u │2007│ │ │ │ ││ │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ Teatrul Naţional │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ "I.L. Caragiale" │Spectacole/ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│(clădire principală)│Evenimente │ u │2007│ │ │ │ ││ │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Cheltuieli anuale │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ de funcţionare │ │2008│ │ │ │ ││ │ şi intreţinere │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Venituri │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ anuale │ │2008│ │ │ │ ││ │ │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ │├────────────────────┼───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │Spectatori │ u │2007│ │ │ │ ││ │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│Teatrul Naţional │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││de Operetă │Spectacole/ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│(sala Omnia) │Evenimente │ u │2007│ │ │ │ ││ │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Cheltuieli anuale │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ de funcţionare │ │2008│ │ │ │ ││ │ si intreţinere │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Venituri │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ anuale │ │2008│ │ │ │ ││ │ │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ │├────────────────────┼───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │Vizitatori │ u │2007│ │ │ │ ││ │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│Palatul │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││Cantacuzino │Expozitii/ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│(clădire │Evenimente │ u │2007│ │ │ │ ││principală) │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Cheltuieli anuale │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ de funcţionare │ │2008│ │ │ │ ││ │ şi intreţinere │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Venituri │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ anuale │ │2008│ │ │ │ ││ │ │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ │├────────────────────┼───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │Spectatori │ u │2007│ │ │ │ ││ │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│Teatrul Maghiar │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││de Stat │Spectacole/ │ N ├────┼──────┤ │ ├─────┤│(clădire │evenimente │ u │2007│ │ │ │ ││principală) │ │ m ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ ă │2008│ │ │ │ ││ │ │ r ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Cheltuieli anuale │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ de funcţionare │ │2008│ │ │ │ ││ │ şi intreţinere │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ ││ ├───────────────────┼────┼────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2006│ * │ ** │ ** │ ││ │ │ ├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ │ │2007│ │ │ │ ││ │ Venituri │EURO├────┼──────┤ │ ├─────┤│ │ anuale │ │2008│ │ │ │ ││ │ │ ├────┼──────┼─────┼────────┼─────┤│ │ │ │2009│ │ │ │ │└────────────────────┴───────────────────┴────┴────┴──────┴─────┴────────┴─────┘ Tabelul nr. 4┌────┐│ * │ va fi completat la începutul programului şi înainte de finanţarea proiectului└────┘┌────┐│ ** │ va fi completat la finalizarea programului└────┘┌────┐│ │ va fi completat pe parcursul implementării programului└────┘––––