ACORD CADRU DE ÎMPRUMUT din 12 iulie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 887 bis din 27 decembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUAMENDAMENT 23/11/2023
ActulACTUALIZEAZA PEACORD 12/07/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1454 din 28 noiembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 27 decembrie 2007.
F/P 1573 (2006)ROMÂNIA, prin Ministerul Economiei și Finanțelor, București, România (numită în continuare Împrumutat), pe de o parteșiBANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI, Organizație Internațională, Paris (numită în continuare BDCE), pe de altă parte,● Având în vedere solicitarea transmisă de Membrul Guvernului României din data de 20 iulie 2006,● Având în vedere Rezoluția Consiliului de Administrație al BDCE: 1480 (2004),● Având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordul General pentru Privilegii și Imunități al Consiliului Europei,● Având în vedere articolele Normelor de Împrumut ale BDCE din octombrie 1970.AU CONVENIT URMĂTOARELE: + 
Articolul 1Condiții GeneraleAcest împrumut este acordat în cadrul condițiilor generale ale actualelor Norme de Împrumut ale BDCE și în cadrul condițiilor speciale stabilite prin acest acord cadru de împrumut (numit în continuare Acordul), anexele acestuia și scrisorile sale suplimentare (numite în continuare Scrisori Suplimentare).
 + 
Articolul 2ProiectulBDCE acordă împrumutatului, care acceptă, un împrumut pentru finanțarea parțială a F/P 1.573 (2006) aprobat de Consiliul de administrație al BDCE în data de 7 septembrie 2006 și care privește înființarea și reabilitarea unor grădinițe, dotarea cu personal de instruire și crearea facilităților-suport pentru grădinițe și clasa pregătitoare pentru școală în școlile din România.(la 13-06-2012,
Primul paragr. al art. 2 a fost modificat de AMENDAMENTUL din 5 aprilie 2012 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 564 din 30 mai 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 13 iunie 2012.
)
Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul asumat de Împrumutat, de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru finanțarea proiectului sectorial descris în Anexa 1, (numit în continuare Proiectul) și de a realiza acest Proiect, prin Ministerul Educatiei, Cercetării și Tineretului (MECT), în condițiile care sunt detaliate în Anexa menționată.Orice schimbare a modului în care împrumutul este aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform termenilor Articolului 13 al Normelor de Împrumut.
 + 
Articolul 3Împrumutul3.1Condiții financiareValoarea împrumutului acordat este:66.800.000 EUR(Șaizeci și șase de milioane opt sute de mii de Euro)Acesta va fi disponibilizat în tranșe. Fiecare tranșă a împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăși 20 ani, incluzând o perioadă de grație de 5 ani.Pentru fiecare tranșă, valoarea, rata dobânzii, valuta, data de disponibilizare, perioada de rambursare și conturile de remitere ale fiecărei părți, vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Împrumutat și BDCE.O Scrisoare Suplimentară la acest Acord, precizând condițiile pentru fiecare tranșă va fi întocmită la momentul tragerii, în formatul stabilit în Anexa 2.3.2TrageriTragerea sumelor împrumutului în mai multe tranșe se va efectua în conformitate cu stadiul implementării Proiectului, dacă au fost îndeplinite condițiile specifice enumerate în Anexa 1.O tranșă de avans de cel mult 10% din suma aprobată a împrumutului va fi disponibilizată într-un cont înregistrat, ce poate fi supus auditului BDCE.Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declarațiilor Împrumutatului, prin MECT, referitoare la stadiul implementării (și a previziunilor privind stadiul lucrărilor în anul curent).Tranșele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce 90% din tranșa precedentă a fost utilizată.3.3MobilizareÎn scopul mobilizării tranșelor împrumutului, Împrumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei trageri Angajamentul de Plată anexat (Anexa 3) pentru fiecare tranșă.Angajamentul de Plată este întocmit și plătibil în valută în care tranșa a fost disponibilizată.3.4DomiciliuToate sumele datorate de Împrumutat, în cadrul acestui împrumut, sunt plătibile în valută fiecărei tranșe, în contul cu numărul comunicat de BDCE Împrumutatului la momentul disponibilizării, prin notificare prin fax, care va fi trimis BDCE de banca însărcinată de către Împrumutat cu efectuarea plății, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înaintea fiecărei plăți.3.5DatePrevederile Articolului 3 fac obiectul Convenției privind Ziua Lucrătoare Următoare Modificată.Convenția privind Ziua Lucrătoare Următoare Modificată înseamnă o convenție prin care dacă data specificată va cădea într-o zi care nu este o zi lucrătoare ("Zi Lucrătoare" înseamnă o zi în care Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat trans-european cu privire la decontările brute în timp real), funcționează), acea dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare cu condiția ca acea zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care precede acea zi, care este zi lucrătoare. + 
Articolul 4Monitorizarea împrumutului și Proiectului4.1.Utilizarea Împrumutului4.1.1PerioadaSumele împrumutului pentru fiecare tranșă trebuie să fie utilizate de Împrumutat pentru finanțarea proiectului în termen de 12 luni de la disponibilizarea acesteia de către BDCE.4.1.2Implementarea ProiectuluiPentru implementarea Proiectului Împrumutatul desemnează MECT ca agenție de implementare. MECT a inființat un Comitet Director (CD) al proiectului prezidat de Ministrul Educației, care va exercita supervizarea de ansamblu a implementării Proiectului.Pentru implementarea zilnică a proiectului, MECT va menține în structura sa două Unități de Management al Proiectului (UMP-uri), Unitatea Centrală de Management a Proiectului de Reabilitare a Școlilor (UCMPRS) și Unitatea de Management a Proiectului privind Educația Preuniversitară (UMP-EP). UCMPRS va răspunde de coordonarea de ansamblu și implementarea componentei 1, iar UMP-EP va fi responsabilă de managementul și implementarea componentelor 2 și 3 ale Proiectului (a se vedea Anexa 1).Împrumutatul, prin MECT va depune toate eforturile și diligențele și va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale și manageriale precum și cele referitoare la protecția mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.În cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în Anexa 1 la prezentul, se majorează sau vor fi revizuite din orice motive, Împrumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.În plus, Împrumutatul prin MECT se angajează că:– Proiectul corespunde prevederilor convențiilor în materie ale Consiliului Europei;– Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit cadrului legal în materie din România;– Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate prevăzute în Anexa 1;– finanțarea parțială acordată de BDCE nu depășește 76% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda și comisioanele financiare, conform Anexei 1;4.1.3AchizițiiAchizițiile se vor efectua în conformitate cu Legea Română, în prezent Ordonanța de Urgență nr. 34/2006, privind Achizițiile Publice , conformă cu Directivele UE în vigoare (2004/17/CE și 2004/18/CE ) și care nu intră deci, în nici un fel de contradicție cu Liniile Directoare privind achizițiile ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă amendată a Legii Naționale privind achizițiile publice, în vigoare la data lansării licitațiilor.În oricare dintre situații, responsabilitatea pentru implementarea proiectului și ca urmare responsabilitatea pentru adjudecarea și administrarea contractelor în cadrul proiectului, rămâne la Împrumutat, prin MECT. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea proiectului vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentația necesară ce demonstrează că respectivele contracte au fost încredințate în conformitate cu Legea și Reglementările Naționale privind Achizițiile Publice în vigoare la data lansării procesului de achiziție.BDCE nu va emite "fără observații" pentru aranjamentele de achiziții propuse de Împrumutat prin MECT, inclusiv gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar își va rezerva dreptul de a proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentației de achiziții, pentru a verifica dacă acestea sunt în conformitate cu legislația națională privind achizițiile publice.Dacă, la orice moment, BDCE constată că o achiziție efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile menționate anterior, își rezervă dreptul de a aplica prevederile Articolului 13 din Normele de Împrumut.4.2Raportările Împrumutatului4.2.1 Raportările privind stadiul ProiectuluiUCMPRS va centraliza informațiile de monitorizare și va întocmi rapoarte cuprinzătoare de monitorizare a implementării, pe baza propriilor sale raportări privind activitățile realizate în cadrul Componentei 1, completate cu rapoartele lunare furnizate de UMP-EP incluzând situațiile privind achizițiile și situațiile financiare pentru Componentele 2 și 3. La fiecare 6 luni de la tragerea primei tranșe din împrumut până la finalizarea întregului Proiect, Împrumutatul, prin UCMPRS, va transmite BDCE un raport în care se detaliază:– situația utilizării împrumutului;– stadiul planului financiar al Proiectului;– stadiul Proiectului;– detalii privind managementul Proiectului;În Anexa 4 este inclus formatul în care se menționează informațiile minimale solicitate de BDCE pentru aceste rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi utilizate și formate alternative ce conțin aceleași informații.4.2.2.Raportul privind finalizarea ProiectuluiLa finalizarea întregului Proiect, Împrumutatul prin UCMPRS va prezenta un raport final conținând evaluarea efectelor economice, financiare, sociale și ale efectelor asupra mediului înconjurator pe care le-a avut Proiectul.4.3Furnizarea de informații către BDCEÎmprumutatul, prin UMP-uri, va ține evidențe contabile privind Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaționale, care vor reflecta în orice moment, stadiul Proiectului, și în care se vor înregistra toate operațiunile efectuate, și vor identifica activele și serviciile finanțate cu ajutorul prezentului împrumut.Împrumutatul, prin MECT și UMP-uri, se angajează să primească favorabil orice misiune de informare efectuată de către salariații BDCE sau de consultanți externi angajați de BDCE, și să asigure cooperarea necesară pentru aceste misiuni de informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. În special, BDCE poate efectua la fața locului un audit al contabilității Proiectului, realizat de unul sau mai mulți consultanți la alegerea acesteia, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorării la scadență de către Împrumutat a oricărei obligații asumate în cadrul prezentului împrumut.Împrumutatul, prin MECT și UMP-uri, se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informații din partea BDCE și să furnizeze orice documentație pe care BDCE o poate considera necesară și o poate solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a prezentului Acord, în special în ceea ce privește monitorizarea Proiectului și utilizarea împrumutului. Împrumutatul și/sau MECT prin UMP-uri va informa BDCE imediat despre orice modificare a legislației sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru Proiect și în sens general despre orice eveniment care poate influența îndeplinirea obligațiilor sale asumate în cadrul prezentului Acord. Orice modificare a legislației sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru Proiect, constituie unul dintre evenimentele, precizate în Articolul 13-h al Capitolului 3 din Normele de Împrumut ale BDCE, și poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului. + 
Articolul 5Încetarea obligațiilor ÎmprumutatuluiPlata sumei datorate, stipulată în Angajamentul de Plată eliberează Împrumutatul de obligațiile sale, definite în clauza 3.1 de mai sus.După ce întreaga sumă a acestui împrumut, și toate dobânzile, și alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele sume prevăzute la Articolele 6 și 7 de mai jos, au fost plătite corespunzător, Împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligațiile sale față de BDCE. În ceea ce privește obligațiile stabilite în art. 4.3 de mai sus, acestea vor continua să fie în vigoare pentru scopurile unei posibile evaluări ulterioare a proiectului, care va avea loc într-o perioadă rezonabilă care nu va depăși 7 ani de la data finalizării proiectului. + 
Articolul 6Dobânda pentru întârziereFără a contraveni oricărui alt recurs aflat la dispoziția BDCE prin prezentul Acord și prin Normele de Împrumut, sau în alt fel, dacă Împrumutatul nu plătește întreaga dobândă sau orice altă sumă plătibilă, conform prezentului acord de împrumut, cel mai târziu la data scadenței specificate, Împrumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată și neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru depozitele în valută plății întârziate la data scadenței, (dacă nu este zi lucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare) la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an calculată de la data scadenței acestei sume până la data efectuării plății.Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile. + 
Articolul 7Costuri asociateToate impozitele și taxele de orice fel, datorate și plătite, și toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate sau parțial, fie din garantarea sau refinanțarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele judiciare și extra judiciare care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Împrumutat.Totuși, se vor aplica prevederile Articolului 25 al Capitolului 4 din Normele de Împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menționate în acest Capitol 4. + 
Articolul 8GaranțiiÎmprumutatul declară că nici un alt angajament nu a fost făcut și nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei terțe părți un regim preferențial, un drept preferențial de plată, o garanție colaterală sau o garanție de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terți (numită în continuare Garanție).Dacă o astfel de Garanție a fost totuși acordată unei terțe părți, Împrumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o garanție identică în favoarea BDCE, sau când este împiedicat să o facă, să ofere o garanție echivalentă și să stipuleze formarea unei astfel de garanții în favoarea BDCE.Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de neîndeplinire a obligațiilor, după cum se prevede în Articolul 13-h din Capitolul 3 al Normelor de Împrumut ale BDCE și poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
 + 
Articolul 9Reprezentări și CertificăriÎmprumutatul prezintă și certifică faptul că:– autoritățile sale competente l-au autorizat să încheie prezentul Acord și au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele asocierii, și alte texte aplicabile acestuia;– întocmirea și semnarea Acordului nu contravin legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii și altor texte aplicabile acestuia, și ca toate permisele, licențele și autorizațiile necesare acestuia au fost obținute și vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.Orice modificare referitoare la reprezentările și certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie notificată imediat BDCE și să fie furnizate toate documentele justificative. + 
Articolul 10Relații cu terțiiÎmprumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării împrumutului, nici un fapt referitor la relațiile sale cu terțe părți, în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parțiale, a obligațiilor sale ce rezultă din Acord.BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea să apară între Împrumutat și terțe părți, iar costurile, indiferent de natura lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei dispute, și în special toate costurile juridice sau de judecată, vor fi suportate de Împrumutat. + 
Articolul 11Interpretarea AcorduluiÎmprumutatul declară că a luat cunoștință de Normele de Împrumut ale BDCE, și că a primit o copie a acestora.Atunci când există o contradicție între oricare prevedere din Normele de Împrumut ale BDCE și oricare prevedere a Acordului, va prevala prevederea Acordului.Titlurile paragrafelor, secțiunilor și capitolelor Acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia.În nici o situație nu se va presupune că BDCE a renunțat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin Acord. + 
Articolul 12Legea aplicabilăAcest Acord și garanțiile negociabile legate de acesta, vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile Articolului 1, paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul General pentru Privilegii și Imunități al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 și, în secundar, dacă este cazul, de legea franceză.Diferendele dintre părțile la Acord vor face obiectul arbitrajului, în condițiile specificate în Capitolul 4 din Normele de Împrumut ale BDCE. + 
Articolul 13Executarea unei hotărâri de arbitrajPărțile contractante convin să nu facă uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislație în fața oricărei autorități jurisdicționale sau a altei autorități, fie ea națională sau internațională, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condițiile specificate în Capitolul 4 al Normelor de Împrumut ale BDCE.
 + 
Articolul 14NotificăriOrice notificare sau alte comunicări care vor fi date sau efectuate în cadrul acestui Acord către BDCE sau Împrumutat vor fi în scris și vor fi considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate personal, transmise par-avion sau pe fax de către o parte celeilalte părți la acea adresă a părții specificată mai jos.Pentru Împrumutat:Ministerul Economiei și FinanțelorStr. Apolodor nr. 17, sector 5,București, RomâniaÎn atenția: Ministrului Economiei și Finanțelor, Secretarului de Stat și/sau Directorului General al Direcției Generale a Finanțelor Publice Externe.Fax: +4021 312 67 92Pentru BDCE:Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei55 Avenue Kleber75 116 ParisÎn atenția: Directorului Departamentului de ProgrameFax: +33 1 47 55 37 52Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor fi în limba engleză sau franceză sau dacă sunt în altă limbă vor fi însoțite de o traducere a acestora în limba engleză sau franceză. + 
Articolul 15Intrarea în vigoareAcest acord va intra în vigoare după semnarea de către BDCE și Împrumutat și după aprobarea lui de către autoritățile române, în baza confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la Împrumutat.
 + 
Articolul 16Exemplarele AcorduluiPrezentul Acord este întocmit în două exemplare originale, ambele exemplare fiind egal autentice.Câte un original este păstrat de fiecare dintre părțile contractante.
București, la 12 iulie 2007 Paris, la 26 iulie 2007Pentru România Pentru BDCENume:Varujan Vosganian Nume: Imre TarafasFuncția:Ministerul Economiei Funcția: Vice Guvernatorși Finanțelor + 
Anexa nr. 1
Descrierea Proiectului
I.

F/P 1573 (2006)
Împrumutat România
Aprobat de Consiliul de Administrație 7 septembrie 2006 CA/PV/243/2006
Suma aprobată 66.800.000 EUR

II.

Domenii de intervenție: Educație
Lucrările planificate: Componenta 1: Reabilitarea grădinițelor și dezvoltarea infrastructurii Componenta 1 va îmbunătăți calitatea infrastructurii în aproximativ 380 de grădinițe care vor primi copii cu vârste de la 3 la 7 ani. Vor fi acoperite următoarele activități: ● construirea de clădiri noi pentru grădinițe ce sunt în prezent amplasate în clădiri ce fac obiectul legii privind retrocedarea sau în clădiri improprii; ● pe lângă lucrările de infrastructură precizate mai sus, în toate grădinițele noi se vor asigura utilitățile de bază (sisteme de încălzire și de curent electric, apă curentă și salubrizare) și mobilier, zone exterioare destinate activităților de recreere ce vor fi dotate cu instalații ce răspund exigențelor în materie de siguranță. Componenta 2: Dezvoltarea profesională și pregătirea personalului Obiectivul acestei componente este acela de a dezvolta abilitățile unui număr de aproximativ 65.000 de angajați care lucrează în educația timpurie, cuprinzând în jur de 43.000 de educatori, în jur de 19.000 de angajați ai centrelor de îngri- jire pe timp de zi, îngrijitori/asistente medicale/personal medical, și în jur de 3.200 de manageri de grădinițe și părinți. Programul de pregătire se va desfășura la nivel local și va cuprinde toate grădinițele de pe teritoriul tării.
Componenta 3: Furnizarea materialelor didactice și a facilităților-suport A. Furnizarea materialelor pentru învăță- mântul timpuriu și pentru clasa pregătitoare din școli Materialul didactic de bază pentru predare/ învățare și jocurile educaționale vor fi puse la dispoziția tuturor copiilor înscriși în grădinițe și în clasele pregătitoare din școlile de pe teritoriul României. Aspectele legate de echitate și faptul că grădinițele din zonele rurale nu ispun de material didactic vor fi luate în considerare de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului la alocarea bugetului destinat fiecărei grădinițe beneficiare și fiecărei clase pregătitoare din școli.
B. Dezvoltarea rețelei de Centre de Resurse pentru Educație și Dezvoltare (CRED) În cadrul structurilor de grădinițe existente se vor crea în jur de 318 Centre de Resurse. Centrele vor asigura o gamă largă de activități suport menite să îmbunătățească nivelul de calitate al practicilor de predare, să sporească gradul de cunoaștere al problemelor legate de educația timpurie mai ales în rândul familiilor defavorizate sau al părinților izolați, și să faciliteze comunicarea între părțile interesate la nivel local. Celor 318 Centre li se vor asigura onsumabilele de bază necesare funcționării acestora cel puțin un an de zile și se va dezvolta o bază de date dedicată să îmbunătățească eficiența Centrului. C. Inființarea de servicii specifice pentru copii cu nevoi speciale Proiectul va introduce în cadrul grădinițelor selectate servicii specifice (săli mulți-senzoriale) pentru copii cu dizabiități. În fiecare dintre cele 41 de județe și în fiecare din cele 6 sectoare ale Bucureștiului va fi creată cel puțin o sală de terapie.
D. Întărirea capacității MECT și a autorităților locale din domeniul educațional în ceea ce privește monitorizarea, evaluarea și elaborarea de politici.
Pornind de la sistemul informatic pentru educația preuniversitară al MECT, se va dezvolta un sistem informatic care să măsoare realizările în domeniul educației, nutriției și sănătății în cadrul sistemului de educație preșcolară, pentru a facilita deciziile managerilor din domeniul educației, a sprijini capacitatea autorităților centrale și locale în elaborarea de politici, și a servi publicului larg.
Localizare: Pe întreg teritoriul României
Costul total al proiectului: 88.300.000 EUR
Detalierea estimativă a costului proiectului: în EUR Servicii arhitecturale și de proiectare 7.732.095 Lucrări de construcții civile (construcția și reabilitarea grădinițelor) 76.243.168 Bunuri (utilități și mobilier, materiale, jocuri pentru grădinițe, echipamente pentru sălile multisenzoriale, CRED și UMP-uri, vehicule pentru UMP-uri 12.908.062 Servicii și pregătire (instruire educatori, asistență tehnică, instruire pentru UMP-uri, informarea opiniei publice și SIM) 4.155.801 Administrare proiect (autorizații și permise, salariile personalului UMP- urilor și costurile curente ale acestora) 5.816.694 Total 106.855.820
Planul de finanțare: 66.800.000 BDCE 62% 40.055.819 Guvernul României 38% (bugetul de stat) Total: 106.855.820 100%
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării: 0%
Graficul lucrărilor: 2006 – 2025
Condiții specifice: Înaintea primei trageri: – Împrumutatul va transmite BDCE un plan preliminar de achiziții; – În vederea creării condițiilor pentru evaluarea rezultatelor Proiectului, MECT va transmite pentru fiecare componentă o listă de indicatori de monitorizare acceptabili pentru BDCE. Pe parcursul finanțării proiectului, BCDE se va asigura că atât UCMPRS cât și UMP-EP dispun de personal și echipamente corespunzătoare care să le permită realizarea activităților aferente implementării Proiectului, suplimentar atribuțiilor de supervizare aferente proiectelor în implementare aflate în prezent în responsabilitatea acestora.

(la 10-06-2024,
Graficul lucrărilor din Anexa nr. 1 a fost modificat de AMENDAMENTUL din 23 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 538 din 10 iunie 2024
)
III.

Criterii de eligibilitate: (pe domenii de intervenție): Proiectul îndeplinește criteriile de eligibilitate stabilite în Rezoluția 1480 (2004), și astfel contribuie la coeziunea socială în țară.

IV.

Efecte sociale (pe domenii de intervenție): Pe baza listei de grădinițe elaborate pe parcursul evaluării și implementării proiectului, se estimează că aproximativ 26.000 de copii din circa 380 de grădinițe repartizate pe tot cuprinsul țării vor beneficia de lucrările de dezvoltare a infrastructurii. Selecția grădinițelor beneficiare va contribui la reducerea cazurilor de dezechilibre predominante în ceea ce privește calitatea infrastructurii între zonele rurale sărace și zonele urbane, deoarece grădinițele incluse în sfera proiectului vor fi în cea mai mare parte localizate în zonele rurale sărace sau în orașele mici defavorizate. În ceea ce privește dezvoltarea resurselor umane, proiectul este conceput astfel încât să se adreseze necesităților de instruire a aproximativ 65.000 de angajați de angajați și va crește de asemenea gradul de conștientizare a problemelor legate de educația timpurie în rândul părinților. Atât componenta de infrastructură, cât și cea de pregătire profesională vor ține cont de nevoile speciale ale copiilor cu dizabilități. Pe ansamblu, toți copiii înscriși la grădinițe vor beneficia de materiale de predare și învățare ce vor fi puse la dispoziția tuturor grădinițelor din țară. Dezvoltarea sistemului de management educațional și crearea infrastructurii- suport și a serviciilor speciale de educare și dezvoltare cu concentrare pe copii cu nevoi speciale vor contribui la îmbunătățirea continuă a calității serviciilor asigurate în cadrul sistemului.

(la 13-03-2017,
Pct. IV a fost modificat de AMENDAMENTUL din 29 septembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 179 din 13 martie 2017
)

 + 
Anexa nr. 2
Model de Scrisoare Suplimentară pentru un împrumut cu rată variabilă
F/P 1573 – tranșa [număr]BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEISCRISOARE SUPLIMENTARĂLa Acordul Cadru din data [data]întreBANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (numită în continuare "BDCE")șiROMÂNIA(numită în continuare "Împrumutat")Prezenta Scrisoare Suplimentară și Acordul Cadru de Împrumut stabilesc termenii și condițiile convenite pentru tranșa[număr] așa cum este specificat în articolul [număr] din Acordul Cadru menționat.Suma împrumutului: [valuta și suma]Maturitate: 20 ani maturitate finală cu o perioadă degrație de 5 aniEURIBOR [introduceți definiția EURIBOR]Rata variabilă a dobânzii: EURIBOR 6 luni plus sau minus [număr] punctede bază [net] pe an (Telerate [referință] sauReuters [referință])Plata dobânzii: SemianualăNumitorul fracției: actual/360 zile, Convenția privind ZiuaLucrătoare Următoare ModificatăZi Lucrătoare (EURO) înseamnă o zi în care Sistemul de TransferRapid Automat Trans-European cu privire ladecontările brute în timp real,( TARGET ) funcționează,sau (altele) înseamnă o zi lucrătoare în țara valutei[data]Data de disponibilizareInstrucțiuni de plată Numărul contului [număr] al [nume Bancă și oraș],(Împrumutat) CODUL SWIFT: [cifrul] prin [nume bancacorespondenta și oraș], CODUL SWIFT [ cifrul]Conform Art. 3.4 din Acordul Cadru de ÎmprumutInstrucțiuni de plată (BDCE)Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă de 6 luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu 2 zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa Împrumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]*1) a fiecărui an și pentru prima dată la [data].[ se listează datele de plată și ratele de capital datorate pentru fiecare dată])Toate plățile vor fi efectuate în contul BDCE conform Instrucțiunilor de Plată (BDCE) descrise mai sus.Aceste prevederi fac obiectul înțelegerii "Convenția privind Ziua Lucrătoare Următoare Modificată", a cărei definiție se găsește în art.3.5 al Acordului Cadru de Împrumut, semnat între Împrumutat și BDCE la [data].În vederea mobilizării acestei tranșe din împrumut, Împrumutatul va trimite, în timp util, către BDCE, un Angajament de Plată corespunzător acestei tranșe [a se vedea Anexa 3].[Orașul, data] [Orașul, data]Pentru Banca de Dezvoltare Pentru [nume Împrumutat]Consiliului Europei*1) Se precizează 4 date pentru plățile trimestriale și 2 date pentru plățile semestriale
 + 
Anexa nr. 3
Model de Angajament de Plată pentru un împrumut cu rată variabilă
F/P 1573 – tranșa [număr]ANGAJAMENT DE PLATĂ[VALUTA] [SUMA] [DATA]Pentru VALOAREA PRIMITĂ, subsemnatul:prin acest Angajament de plată promite să plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei saualtuia, suma împrumutată de:[SUMA în litere ] [VALUTA în litere]în tranșele, și la o dobândă specificate mai josRate de capital Dobânda[Data]: [Valuta][Suma] [se inserează rata de dobânda specificată în[Data]: [Valuta][Suma] Scrisoarea Suplimentară][Data]: [Valuta][Suma][Data]: [Valuta][Suma]….//…..Plățile de mai sus vor fi făcute la:[BANCA CORESPONDENTĂ A BDCE ȘI CONTUL DE REFERINȚĂ]în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără nici o deducere sau luare în considerare a vreunei taxe, impozite sau alte costuri, prezente sau viitoare, datorate sau percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de către sau în cadrul [introduceți Statul], sau a oricărei alte subdiviziuni politice sau fiscale a acesteia.Acest angajament de plată este legat de împrumutul acordat de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Împrumutatului la data [Data disponibilizării].În cazul neefectuării plății prompte și în totalitate, a oricărei sume datorate prin acest angajament, întregul împrumut și dobânda aferentă conform acestuia până la data plății vor deveni imediat scadente și vor fi plătite la opțiunea și la cererea deținătorului acestuia.Neexercitarea de către deținătorul angajamentului a oricărui drept care rezultă din acesta, nu va constitui în nici un caz o renunțare la nici unul din drepturile sale în aceasta sau în oricare altă circumstantă.PENTRU ÎMPRUMUTAT
 + 
Anexa nr. 4
Formularul de raport privind stadiul Proiectului
Raport descriptiv privind progresul proiectului

ROMÂNIA Proiectul de reformă al Educației Timpurii Rezumatul Stadiului Proiectului
Costul Proiectului: Suma împrumutului cadru BDCE: Cofinanțare Guvernul României: Obiectivele de dezvoltare:
Data intrării în vigoare: Data închiderii: Ani de implementare: Agenția de implementare: Componentele Proiectului:
% tras la (data): Istoricul tragerilor (finalul perioadei) Curent Estimat Informații actualizate privind tragerile anexate
Sumarul stadiului Proiectului: Stadiul actual al implementării este urmatorul: [] Raport privind progresul pe componente: Componenta 1: Reabilitarea grădinițelor și dezvoltarea infrastructurii – Consolidarea grădinițelor dezavantajate; – Clădiri noi ale grădinițelor care funcționează în clădiri retrocedate sau în clădiri cu altă destinație – Modernizarea grădinițelor existente – Consolidarea grădinițelor cu structura de bază afectată Componenta 2: Dezvoltarea resurselor umane în grădinițe – Perfecționarea profesională a educatorilor și a personalului auxiliar din unitățile preșcolare – Perfecționarea profesională a directorilor de grădinițe – Sprijin acordat părinților pentru înțelegerea importanței intervenției și educației timpurii și a rolului lor în educarea și dezvoltarea viitoare a copiilor – Seminarii de informare și conștientizare, realizate cu sprijinul CSI având drept țintă beneficiarii direcți ai componentei Componenta 3: Dezvoltarea capacității sistemului preșcolar în a furniza servicii de calitate – Asigurarea de materiale pentru predare-învățare, jocuri educaționale și alte materiale pentru educația preșcolarilor – Înființarea rețelei de Centre de resurse pentu educare și dezvoltare – Punerea bazelor unor servicii specifice pentru copiii cu vârste cuprinse între 0-6/7 ani cu dizabilități și nevoi speciale – Întărirea capacității MECT și a autorităților locale în monitorizarea, evaluarea și elaborarea politicilor în domeniu ……………………………………………………………….. [] Administrarea Proiectului
Costul Proiectului și finanțarea ……………………………………………………………….. Implementarea financiară a activităților proiectului în (perioada) ……………………………………………………………….. [] Implementarea tehnică a activităților proiectului în (perioada) ……………………………………………………………….. Achiziții în (perioada) ……………………………………………………………….. [] Plan de achiziții al activităților, propus ……………………………………………………………….. Monitorizare și evaluare ……………………………………………………………….. Probleme specifice proiectului/sugestii/recomandări
TTL: Director UCMPRS: Director UMP-EP:

Cf. cu orig.în limba englezăTraducere oficială/autorizată din limba englezăCOSTURIIN EUR (fără taxe)ȚARA: ROMÂNIAPROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiData: ……..

Descriere Cheltuieli efectuate în perioada Cheltuieli efectuate cumulat de la data… Cheltuieli viitoare Cost total % Cheltuit MODIFICĂRI COMENTARII
Cheltuieli viitoare până la finalizare din care în următoarele 12 luni
0 1 2 3 4 5=2+3 6=2/5 7
Componența 1: Reabilitarea grădinițelor și dezvoltarea infrastructurii
Servicii de A E
Lucrări
Mobilier
Supervizare lucrări de construcție
Autorizații și licențe
Seminarii la nivel de județ
TOTAL COMPONENȚA 1
Componența 2: Perfecționarea profesională și pregătirea personalului
Pregătire educatori
Asistență tehnică
Seminarii la nivel de județ
TOTAL COMPONENTA 2
Componenta 3: Furnizarea de materiale educaționale și facilități de sprijin
3A Furnizarea de materiale pentru educația timpurie
Elaborare catalog pentru materiale privind educația timpurie (consultanți individuali)
Tipărire catalog
Materiale cu caracter educațional
3B Extinderea rețelei de Centre de Resurse pentru Educație și Dezvoltare
Echipament pentru CRED
Asistență tehnică pentru CRED
3C Crearea unor servicii specifice pentru copiii cu nevoi speciale
Echipament pentru camerele polisenzoriale
Consultanți individuali pentru camerele polisenzoriale
3D Întărirea capacității MECT și a autorităților locale în ce privește monitorizarea, evaluarea și elaborarea de politici
Asistență tehnică pentru extinderea Sistemului Informațional de Management pentru educația timpurie
TOTAL COMPONENTA 3
Managementul Proiectului
Echipament și vehicule pentru PMU-uri
Instruire și sesiuni de lucru la nivel local
Conștientizare publică și diseminare de materiale
Salariile personalului
Costuri aferente implementării Proiectului
TOTAL MANAGEMENT
TOTAL GENERAL Din care finanțat de: Contribuție BDCE: Guvern:

Cf. cu originalul în limba englezaTabel 1Traducere oficiala/autorizata din limba englezaPLAN ANUAL DE ACHIZIȚII*[1]ȚARA: ROMÂNIAPROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiDate: …………..FĂRĂ TVA

Data provizionată de semnare a contractului Datele de identificare a contractului Metoda de achiziții*) COSTUL ESTIMAT Perioada de implementare estimată ModificăriComentarii
Valuta Suma Început Sfârșit

*[1] A se actualiza și transmite BDCE la începutul sau finalul fiecăreiperioade de implementare* Se vor folosi acronimele:

LD = Licitații deschise; LR = Licitații restrânse; DC = Dialog competitiv;N = Negociere; CS = Concursuri de soluțiiCf. cu originalul în limba englezatabel 2 ATraducere oficiala/autorizata din limba englezaCheltuieli cumulate, grupate funcție de metoda de achizițiiȚARA: ROMÂNIAPROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiData: …………

CATEGORIA DE CHELTUIALĂ METODA DE ACHIZIȚII TOTAL COST MODIFICĂRICOMENTARII
LD LR ALTELE
1. Lucrări
2. Bunuri
3. Servicii (lucrări de proiectare și supervizare)
TOTAL

Acronime:LD: Licitatii deschiseLR: Licitații restrânseCf. cu originalul în lima englezatabel 2 BTraducere oficiala/autorizata din limba englezaLISTA CONTRACTELOR ADJUDECATEȚARA: ROMÂNIAPROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiData: …………..FĂRĂ TVA

Data semnării contractului Adjudecat (numele contractului Descrierea contractului Metoda de achiziții*) COST Prețul fix (D=Da; N=Nu) Suma plătită la data(Data) Perioada de implementare Data recepției lucrărilor ModificăriComentarii
Valuta Suma Început Sfârșit

LD-Licitatii Deschise; LR-Licitații restrânse; DL-Dialog Competitiv; N-Negocieri;CD-Concurs DeschisCf. cu orig. în limba englezatabel 2 CTraducere oficiala/autorizata din limba englezaOBIECTIVEȚARA: ROMÂNIA Data: ………….PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiComponenta 1: Reabilitarea grădinițelor și dezvoltarea infrastructurii

JUDEȚ Tip de zone *[1] Total grădinițe Număr de grădinițe racordate la unități (canalizare, electricitate încălzire, alimentare cu apă) Număr de grădinițe cu acces pentru persoane cu dizabilități Bugetul școlii pentru de întreținere (sumă și % din bugetul local) C O M E N T A R I I
Total pe județ actual Planificat Realizat cumulat la (data) Total clădiri racordate în prezent pe județ Total racordate la (data) Total clădiri conectate în prezent per județ Total cu acces la (data)
Clădiri noi Clădiri existente *[2] Total planificat Clădiri noi Clădiri existente *[2] Total realizat Clădiri noi Clădiri existente *[2] Clădiri noi Clădiri existente *[2] Total racordate Clădiri noi Clădiri existente *[2] Clădiri noi Clădiri existente *[2] Total finalizate La început La final *[3)
ALBA Număr total din care: 3 6 9
R 1 2 3 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 3 5
U2 0 1 1
U3 0 0 0
ARAD Număr total din care: 9 8 17
R 6 6 12 Nu se aplica Nu se aplica
U1 3 2 5
U2 0 0 0
U3 0 0 0
ARGES Număr total din care: 8 2 10
R 8 0 8 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 0 0
U3 0 2 2
BACAU Număr total din care: 12 3 15
R 12 3 15 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 0 0
U3 0 0 0
BIHOR Număr total din care: 11 12 23
R 9 11 20 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 1 3
U2 0 0 0
U3 0 0 0
BISTRITA- NASAUD Număr total din care: 14 8 22
R 13 7 20 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 0 1
U2 0 1 1
U3 0 0 0
BOTOSANI Număr total din care: 12 9 21
R 9 7 16 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 1 3
U2 1 1 2
U3 0 0 0
BRAILA Număr total din care: 5 10 15
R 5 5 10 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 5 5
U3 0 0 0
BRASOV Număr total din care: 10 0 10
R 8 0 8 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 0 2
U2 0 0 0
U3 0 0 0
BUCURESTI Număr total din care: 0 0 0
R 0 0 0 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 0 0
U3 0 0 0
BUZAU Număr total din care: 17 9 26
R 17 9 26 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 0 0
U3 0 0 0
CALARASI Număr total din care: 5 12 17
R 3 12 15 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 0 2
U2 0 0 0
U3 0 0 0
CARAS- SEVERIN Număr total din care: 13 12 25
R 6 2 8 Nu se aplica Nu se aplica
U1 6 7 13
U2 1 3 4
U3 0 0 0
CLUJ Număr total din care: 6 12 18
R 4 2 6 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 10 12
U2 0 0 0
U3 0 0 0
CONSTANTA Număr total din care: 13 3 16
R 12 1 13 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 1 2
U2 0 0 0
U3 0 1 1
COVASNA Număr total din care: 13 7 20
R 12 3 15 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 4 5
U2 0 0 0
U3 0 0 0
DAMBOVITA Număr total din care: 7 17 24
R 6 14 20 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 1 2
U2 0 2 2
U3 0 0 0
DOLJ Număr total din care: 13 14 27
R 13 6 19 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 4 4
U2 0 4 4
U3 0 0 0
GALATI Număr total din care: 8 10 18
R 6 8 14 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 2 4
U2 0 0 0
U3 0 0 0
GIURGIU Număr total din care: 2 8 10
R 1 3 4 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 1 1
U2 1 4 5
U3 0 0 0
GORJ Număr total din care: 3 17 20
R 0 0 0 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 8 9
U2 2 9 11
U3 0 0 0
HARGHITA Număr total din care: 13 2 15
R 13 2 15 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 0 0
U3 0 0 0
HUNEDOARA Număr total din care: 18 10 28
R 5 1 6 Nu se aplica Nu se aplica
U1 12 9 21
U2 1 0 1
U3 0 0 0
IALOMITA Număr total din care: 6 11 17
R 6 9 15 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 2 2
U2 0 0 0
U3 0 0 0
IASI Număr total din care: 7 9 16
R 5 8 13 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 0 2
U2 0 1 1
U3 0 0 0
ILFOV Număr total din care: 6 6 12
R 5 6 11 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 0 1
U2 0 0 0
U3 0 0 0
MARAMURES Număr total din care: 17 5 22
R 12 1 13 Nu se aplica Nu se aplica
U1 4 3 7
U2 1 1 2
U3 0 0 0
MEHEDINTI Număr total din care: 15 3 18
R 5 2 7 Nu se aplica Nu se aplica
U1 2 1 3
U2 8 0 8
U3 0 0 0
MURES Număr total din care: 17 0 17
R 16 0 16 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 0 1
U2 0 0 0
U3 0 0 0
NEAMT Număr total din care: 20 4 24
R 19 2 21 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 2 3
U2 0 0 0
U3 0 0 0
OLT Număr total din care: 17 11 28
R 16 6 22 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 5 6
U2 0 0 0
U3 0 0 0
PRAHOVA Număr total din care: 4 7 11
R 1 4 5 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 2 2
U2 3 1 4
U3 0 0 0
SALAJ Număr total din care: 7 9 16
R 7 8 15 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 1 1
U2 0 0 0
U3 0 0 0
SATU-MARE Număr total din care: 15 11 26
R 12 11 23 Nu se aplica Nu se aplica
U1 3 0 3
U2 0 0 0
U3 0 0 0
SIBIU Număr total din care: 1 8 9
R 1 6 7 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 1 1
U2 0 1 1
U3 0 0 0
SUCEAVA Număr total din care: 12 8 20
R 11 6 17 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 2 3
U2 0 0 0
U3 0 0 0
TELEORMAN Număr total din care: 8 11 19
R 6 6 12 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 4 5
U2 1 1 2
U3 0 0 0
TIMIS Număr total din care: 3 16 19
R 2 9 11 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 4 5
U2 0 3 3
U3 0 0 0
TULCEA Număr total din care: 2 7 9
R 2 5 7 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 2 2
U2 0 0 0
U3 0 0 0
VALCEA Număr total din care: 3 21 24
R 2 18 20 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 2 2
U2 1 1 2
U3 0 0 0
VASLUI Număr total din care: 21 0 21
R 21 0 21 Nu se aplica Nu se aplica
U1 0 0 0
U2 0 0 0
U3 0 0 0
VRANCEA Număr total din care: 14 2 16
R 11 1 12 Nu se aplica Nu se aplica
U1 1 1 2
U2 2 0 2
U3 0 0 0
TOTAL Număr total din care: 410 340 750
R 329 212 541 Nu se aplica Nu se aplica
U1 59 86 145
U2 22 39 61
U3 0 3 3

*[1]R = rural; U1 = orașe mici; U2 = orașe mari sărace ; U3 = orașe mari dar nu și sărace*[2] Clădiri existente = Lucrări de consolidare și/sau extindere și/sau modernizare*[3] Column to be filled în at the project completion; Coloane care vor fi completate la finalizarea proiectului[galben ] A se completa la începutul programului și înaintea finanțării proiectului[alb ] A se completa pe parcursul implementării proiectului[bleu ] Totaluri și subtotaluri[vernil ] A se completa la finalizarea proiectuluiCf cu originalul în limba englezatabel 3A.1Traducere oficiala/autorizata din limba englezaOBIECTIVEȚARA: ROMÂNIA Data: ………….PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiComponenta 1: Reabilitarea grădinițelor și dezvoltarea infrastructurii

JUDEȚ Tip de zone *[1] Total înscrieri COMENTARII
Total per județ actual Planificat Finalizat cumulat la (data)
Clădiri noi Clădiri existente *[2] Total planificat Clădiri noi Clădiri existente *[2] Total finalizat
ALBA Număr total din care:   155 582 737        
R   44 156 200      
U   111 426 537      
ARAD Număr total din care:   720 506 1226        
R   475 265 740      
U   245 241 486      
ARGES Număr total din care:   351 265 616        
R   351 0 351      
U   0 265 265      
BACAU Număr total din care:   502 75 577        
R   502 75 577      
U   0 0 0      
BIHOR Număr total din care:   537 844 1381        
R   440 709 1149      
U   97 135 232      
BISTRITA- NASAUD Număr total din care:   684 529 1213        
R   634 395 1029      
U   50 134 184      
BOTOSANI Număr total din care:   963 646 1609        
R   737 521 1258      
U   226 125 351      
BRAILA Număr total din care:   105 665 770        
R   105 276 381      
U   0 389 389      
BRASOV Număr total din care:   450 0 450        
R   346 0 346      
U   104 0 104      
BUCURESTI Număr total din care:   0 0 0        
R   0 0 0      
U   0 0 0      
BUZAU Număr total din care:   737 523 1260        
R   737 523 1260      
U   0 0 0      
CALARASI Număr total din care:   430 751 1181        
R   180 751 931      
U   250 0 250      
CARAS- SEVERIN Număr total din care:   699 752 1451        
R   236 105 341      
U   463 647 1110      
CLUJ Număr total din care:   540 645 1185        
R   325 108 433      
U   215 537 752      
CONSTANTA Număr total din care:   1298 244 1542        
R   1091 28 1119      
U   207 216 423      
COVASNA Număr total din care:   806 685 1491        
R   691 193 884      
U   115 492 607      
DAMBOVITA Număr total din care:   287 1035 1322        
R   209 685 894      
U   78 350 428      
DOLJ Număr total din care:   501 992 1493        
R   501 246 747      
U   0 746 746      
GALATI Număr total din care:   516 967 1483        
R   282 734 1016      
U   234 233 467      
GIURGIU Număr total din care:   225 694 919        
R   65 148 213      
U   160 546 706      
GORJ Număr total din care:   380 1895 2275        
R   0 0 0      
U   380 1895 2275      
HARGHITA Număr total din care:   1078 216 1294        
R   1078 216 1294      
U   0 0 0      
HUNEDOARA Număr total din care:   1331 1500 2831        
R   140 54 194      
U   1191 1446 2637      
IALOMITA Număr total din care:   217 941 1158        
R   217 748 965      
U   0 193 193      
IASI Număr total din care:   656 486 1142        
R   329 356 685      
U   327 130 457      
ILFOV Număr total din care:   327 324 651        
R   283 324 607      
U   44 0 44      
MARAMURES Număr total din care:   1963 889 2852        
R   1327 125 1452      
U   636 764 1400      
MEHEDINTI Număr total din care:   1048 250 1298        
R   325 200 525      
U   723 50 773      
MURES Număr total din care:   1037 0 1037        
R   944 0 944      
U   93 0 93      
NEAMT Număr total din care:   1190 292 1482        
R   1106 79 1185      
U   84 213 297      
OLT Număr total din care:   540 535 1075        
R   500 196 696      
U   40 339 379      
PRAHOVA Număr total din care:   491 707 1198        
R   65 317 382      
U   426 390 816      
SALAJ Număr total din care:   422 700 1122        
R   422 580 1002      
U   0 120 120      
SATU-MARE Număr total din care:   777 855 1632        
R   645 855 1500      
U   132 0 132      
SIBIU Număr total din care:   108 672 780        
R   108 341 449      
U   0 331 331      
SUCEAVA Număr total din care:   883 859 1742        
R   783 572 1355      
U   100 287 387      
TELEORMAN Număr total din care:   667 1148 1815        
R   545 490 1035      
U   122 658 780      
TIMIS Număr total din care:   225 1226 1451        
R   100 592 692      
U   125 634 759      
TULCEA Număr total din care:   250 512 762        
R   250 319 569      
U   0 193 193      
VALCEA Număr total din care:   217 1067 1284        
R   97 753 850      
U   120 314 434      
VASLUI Număr total din care:   1097 0 1097        
R   1097 0 1097      
U   0 0 0      
VRANCEA Număr total din care:   661 155 816        
R   391 23 414      
U   270 132 402      
TOTAL Număr total din care:   26071 26629 52700        
R   18703 13058 31761      
U   7368 13571 20939      

*[1]R = rural; U = urban*[2] Clădiri existente = Lucrări de consolidare și/sau extindere și/sau modernizare[galben ] A se completa la începutul programului și înaintea finanțării proiectului[alb ] A se completa pe parcursul implementării proiectului[bleu ] Total și subtotaluriCf. cu orig. în limba englezatabel 3 A.2Traducere oficiala/autorizata din limba englezaOBIECTIVEȚARA: ROMÂNIA Data: ………….PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiComponent 2 Perfecționare profesională și pregătirea personalului

JUDEȚ Tip de zone *[1] Număr de grădinițe care vor beneficia de pregătirea personalului Număr de copii care vor beneficia de pregătirea personalului PREGĂTIREA PERSONALULUI COMENTARII
Planificat Finalizat cumulat la (data) Planificat Finalizat cumulat la (data) Număr de educatori instruiți (cel puțin 90 de ore/ educator Numărul personalului supraveghetor instruit Număr de directori instruiți
Planificat Finalizat cumulativ la (data) Planificat Finalizat cumulativ la (data) Planificat  Finalizat cumulativ la (data)
ALBA Număr total din care:                      
R                      
U                      
ARAD Număr total din care:                      
R                    
U                    
ARGES Număr total din care:                      
R                    
U                    
BACAU Număr total din care:                      
R                    
U                    
BIHOR Număr total din care:                      
R                    
U                    
BISTRITA- NASAUD Număr total din care:                      
R                    
U                    
BOTOSANI Număr total din care:                      
R                    
U                    
BRAILA Număr total din care:                      
R                    
U                    
BRASOV Număr total din care:                      
R                    
U                    
BUCURESTI Număr total din care:                      
R                    
U                    
BUZAU Număr total din care:                      
R                    
U                    
CALARASI Număr total din care:                      
R                    
U                    
CARAS- SEVERIN Număr total din care:                      
R                    
U                    
CLUJ Număr total din care:                      
R                    
U                    
CONSTANTA Număr total din care:                      
R                    
U                    
COVASNA Număr total din care:                      
R                    
U                    
DAMBOVITA Număr total din care:                      
R                    
U                    
DOLJ Număr total din care:                      
R                    
U                    
GALATI Număr total din care:                      
R                    
U                    
GIURGIU Număr total din care:                      
R                    
U                    
GORJ Număr total din care:                      
R                    
U                    
HARGHITA Număr total din care:                      
R                    
U                    
HUNEDOARA Număr total din care:                      
R                    
U                    
IALOMITA Număr total din care:                      
R                    
U                    
IASI Număr total din care:                      
R                    
U                    
ILFOV Număr total din care:                      
R                    
U                    
MARAMURES Număr total din care:                      
R                    
U                    
MEHEDINTI Număr total din care:                      
R                    
U                    
MURES Număr total din care:                      
R                    
U                    
NEAMT Număr total din care:                      
R                    
U                    
OLT Număr total din care:                      
R                    
U                    
PRAHOVA Număr total din care:                      
R                    
U                    
SALAJ Număr total din care:                      
R                    
U                    
SATU- MARE Număr total din care:                      
R                    
U                    
SIBIU Număr total din care:                      
R                    
U                    
SUCEAVA Număr total din care:                      
R                    
U                    
TELEORMAN Număr total din care:                      
R                    
U                    
TIMIS Număr total din care:                      
R                    
U                    
TULCEA Număr total din care:                      
R                    
U                    
VALCEA Număr total din care:                      
R                    
U                    
VASLUI Număr total din care:                      
R                    
U                    
VRANCEA Număr total din care:                      
R                    
U                    
TOTAL Număr total din care:                      
R                    
U                    

*[1] R = rural; U = urban.[galben] A se completa la începutul programului și înainte de finanțarea proiectului[alb ] A se completa în timpul implementării proiectului[bleu ] Total și subtotaluriCf. cu originalul în limba englezatabel 3 BTraducere oficiala/autorizata din limba englezaOBIECTIVEȚARA: ROMÂNIA Data: ………….PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiComponenta 3A Furnizarea de materiale pentru educația timpurie

JUDEȚ Tip de zone *[1] Total grădinițe Nr. de copii care beneficiază COMENTARII
Total per județ existente Dotate cu materiale
Planificat Realizat cumulat la (data) Planificat Realizat cumulat la (data)
ALBA Număr total din care:            
R          
U          
ARAD Număr total din care:            
R          
U          
ARGES Număr total din care:            
R          
U          
BACAU Număr total din care:            
R          
U          
BIHOR Număr total din care:            
R          
U          
BISTRITA- NASAUD Număr total din care:            
R          
U          
BOTOSANI Număr total din care:            
R          
U          
BRAILA Număr total din care:            
R          
U          
BRASOV Număr total din care:            
R          
U          
BUCURESTI Număr total din care:            
R          
U          
BUZAU Număr total din care:            
R          
U          
CALARASI Număr total din care:            
R          
U          
CARAS- SEVERIN Număr total din care:            
R          
U          
CLUJ Număr total din care:            
R          
U          
CONSTANTA Număr total din care:            
R          
U          
COVASNA Număr total din care:            
R          
U          
DAMBOVITA Număr total din care:            
R          
U          
DOLJ Număr total din care:            
R          
U          
GALATI Număr total din care:            
R          
U          
GIURGIU Număr total din care:            
R          
U          
GORJ Număr total din care:            
R          
U          
HARGHITA Număr total din care:            
R          
U          
HUNEDOARA Număr total din care:            
R          
U          
IALOMITA Număr total din care:            
R          
U          
IASI Număr total din care:            
R          
U          
ILFOV Număr total din care:            
R          
U          
MARAMURES Număr total din care:            
R          
U          
MEHEDINTI Număr total din care:            
R          
U          
MURES Număr total din care:            
R          
U          
NEAMT Număr total din care:            
R          
U          
OLT Număr total din care:            
R          
U          
PRAHOVA Număr total din care:            
R          
U          
SALAJ Număr total din care:            
R          
U          
SATU- MARE Număr total din care:            
R          
U          
SIBIU Număr total din care:            
R          
U          
SUCEAVA Număr total din care:            
R          
U          
TELEORMAN Număr total din care:            
R          
U          
TIMIS Număr total din care:            
R          
U          
TULCEA Număr total din care:            
R          
U          
VALCEA Număr total din care:            
R          
U          
VASLUI Număr total din care:            
R          
U          
VRANCEA Număr total din care:            
R          
U          
TOTAL Număr total din care:            
R          
U          

*[1] R = rural; U = urban[galben] A se completa la începutul programului și înainte de finanțarea proiectului[alb ] A se completa pe parcursul implementării proiectului[bleu ] Total și sub-totaluriCf. cu originalul în limba englezaTabel 3CTraducere oficiala/autorizate din limba englezaOBIECTIVEȚARA: ROMÂNIA Data: ……………PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiComponenta 3B Dezvoltarea unei rețele de Centre de resurse pentrueducare și dezvoltare

Județ Nr. de CRED dodate și operaționale Număr de vizitatori Număr mediu de activități desfășurate lunar în ultimul an
Planificat Cumulat la (data) Înregistrați Numărul mediu al frecvenței săptămânale Număr Tip
ALBA            
ARAD            
ARGEȘ            
BACĂU            
BIHOR            
BISTRIȚA- NĂSĂUD            
BOTOȘANI            
BRAȘOV            
BRĂILA            
BUZĂU            
BUCURESTI            
CARAȘ- SEVERIN            
CĂLĂRAȘI            
CLUJ            
CONSTANȚA            
COVASNA            
DÂMBOVIȚA            
DOLJ            
GALAȚI            
GIURGIU            
GORJ            
HARGHITA            
HUNEDOARA            
IALOMIȚA            
IAȘI            
ILFOV            
MARAMUREȘ            
MEHEDINȚI            
MUREȘ            
NEAMȚ            
OLT            
PRAHOVA            
SATU-MARE            
SĂLAJ            
SIBIU            
SUCEAVA            
TELEORMAN            
TIMIȘ            
TULCEA            
VASLUI            
VÂLCEA            
VRANCEA            
Total estimat în cadrul pro iectului 318          

[galben] A se completa la începutul programului și înainte de finanțarea proiectului[alb ] A se completa pe parcursul implementării proiectului[bleu ] Total și sub-totaluriCf cu originalul în lima englezatabel 3 DTraducere oficiala/autorizata din limba englezaOBIECTIVEȚARA: ROMÂNIA Data: ………….PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiectul privind reforma educației timpuriiComponenta 3 C Crearea unor servicii specifice pentru copiii cu nevoi speciale

JUDEȚ Localizarea camerelor de terapie Numărul copiilor cu dizabilități senzoriale COMENTARII
Total actual per județ Beneficiari ai serviciilor cabinetelor de terapie cumulat la (data)
Rural Urban Total Rural Urban Total
ALBA                
ARAD                
ARGEȘ                
BACĂU                
BIHOR                
BISTRIȚA- NĂSĂUD                
BOTOȘANI                
BRĂILA                
BRAȘOV                
BUCURESTI                
BUZĂU                
CĂLĂRAȘI                
CARAȘ- SEVERIN                
CLUJ                
CONSTANȚA                
COVASNA                
DÂMBOVIȚA                
DOLJ                
GALAȚI                
GIURGIU                
GORJ                
HARGHITA                
HUNEDOARA                
IALOMIȚA                
IAȘI                
ILFOV                
MARAMUREȘ                
MEHEDINȚI                
MUREȘ                
NEAMȚ                
OLT                
PRAHOVA                
SĂLAJ                
SATU-MARE                
SIBIU                
SUCEAVA                
TELEORMAN                
TIMIȘ                
TOTAL                
TULCEA                
VÂLCEA                
VASLUI                
VRANCEA                
TOTAL                

[1] R = rural; U = urban[galben] A se completa la începutul programului și înainte de finanțarea proiectului[alb ] A se completa pe parcursul implementării proiectului[bleu ] Total și sub-totaluriCf cu originalul în lima englezatabel 3 ETraducere oficiala/autorizata din limba englezaINDICATORI DE PERFORMANȚĂȚARA: ROMÂNIA Data: ……………PROIECT: F/P 1573 (2006) – Proiect privind reforma educației timpurii

Indicator Unitate de măsură Concept Situația înaintea implementării Proiectului Ținta Proiectului Rezultatul Proiectului
INDICATORI SECTORIALI  
Acces, participare și progres  
Rata brută a înscrierii în învățământul preșcolar pe vârste (3-6) Total înscrieri ca pondere (%) în grupul corespunzător de vârstă Total înscrieri în învățământul preșcolar, exprimate ca procent din populația cu limite de vârstă cuprinse între 3 și 6 ani. Înscrierile târzii și/sau repetarea pot duce la un GER mai mare de 100% 3-6: 72% 3: 44% 4: 67% 5: 83% 6: 91% 3-6: 66% 3: 38% 4: 63% 5: 81% 6: 84%    
Rata brută a înscrierii în învățământul prescolar în mediul rural pe vârste (3-6) Total pondere (%) înscrieri în unități- le de învățământ preșcolar rural în grupul corespunzător de vârstă din zonele rurale Total înscrieri în învățământul rural, exprimat ca procent din populația rurală cuprinsă între 3 și 6 ani.
Ponderea înscri- erii copiilor rromi în învăță- mântul preșcolar Ca procent din populația clasei întâi Numărul total al copiilor rromi din învățământul preșcolar, exprimat ca procent din populația rromă de vârstă preșcolară.      
Ponderea elevi- lor de clasa întai cu experiență de grădiniță Ca procent din populația clasei întâi Numărul primilor absolvenți cu experiența grădinițelor ca parte din numărul total al elevilor de clasa I 87%    
Eficiență          
Rata repetenției pe clase în învățământul primar Ca procent din elevii înscriși în anul anterior Numărul de elevi care repetă o anumită clasă într-un anumit an școlar, exprimat ca procent al înscrierilor în acea clasă în anul școlar anterior Clasa 1: 4%    
Rata abandonului școlar pe clase în învățământul primar Ca procent din elevii înscriși Procentul de elevi care au renunțat dintr-o anumită clasă într-un anumit an școlar. Este diferența dintre 100% și suma ratelor de promovare și ratelor de repetare a clasei 1,2% media pentru primar    

[galben ] A se completa la începutul programului și înainte de finanțarea proiectului[vernil ] A se completa la finalizarea proiectuluiCf cu orig în limba englezaTabel 4Traducere oficiala/autorizata din limba engleza

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x