între România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei privind reabilitarea infrastructurii scolare din România**)(actualizat până la data de 10 septembrie 2013*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 10 septembrie 2013 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamț prin includerea tuturor modificărilor și completărilor aduse de către: AMENDAMENTUL nr. 1 din 5 iunie 2006 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.423 din 11 octombrie 2006; AMENDAMENTUL nr. 2 din 4 iulie 2006 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.423 din 11 octombrie 2006; ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008; AMENDAMENTE din 11 noiembrie 2009 aprobate de HOTĂRÂREA nr. 442 din 28 aprilie 2010; AMENDAMENTUL din 20 iunie 2013 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 676 din 4 septembrie 2013.Conținutul acestui act aparține exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamț și nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor.**)Ratificat prin Legea 439 din 27 octombrie 2003, Publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 803 din 14 noiembrie 2003.F/P1450 (2002)ROMÂNIA, prin Ministerul Finanțelor Publice, București, România (numita în continuare "împrumutat"), pe de o parte;și BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI, Organizație Internaționala, Paris, (numita în continuare "BDCE"), pe de altă parte,● Având în vedere cererea transmisă de un membru Guvernului României din data de 18 noiembrie 2002;● Având în vedere Rezoluția Consiliului de Administrație al BDCE: 1424 (1997) a patra ediție revizuită;● Luând în considerare intenția Împrumutatului de a contracta de la Banca Europeană de Investiții (nenumita în continuare "BEI") un împrumut într-o sumă echivalenta cu 131 000 000 EUR pentru sprijinirea finanțării proiectului descris în Articolul 2 al acestui Acord,● Având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordul General pentru Privilegiile și Imunitățile Consiliului Europei;● Având în vedere articolele Normelor de Împrumut ale BDCE din 6 octombrie 1970.AU CONVENIT URMĂTOARELE: +
Articolul 1Condiții GeneraleAcest împrumut este acordat în cadrul condițiilor generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE și în cadrul condițiilor speciale stabilite prin acest acord cadru de împrumut (numit în continuare "Acordul") și prin anexele acestuia de la 1 la 4. +
Articolul 2ProiectulBDCE acordă Împrumutatului, care acceptă, un împrumut pentru finanțarea parțială a F/P 1450 (2002), aprobat de Consiliul de administrație al BDCE la 15 mai 2003, referitor la reabilitarea a aproximativ 1400 de unități școlare și 10 cămine studențești. Prin scrisoarea din 1 iunie 2006, Împrumutatul a informat BDCE despre creșterea de la 10 la 15 a numărului căminelor studențești reabilitate.––––Primul alin. al art. 2 a fost modificat de pct. 1 din AMENDAMENTUL nr. 2 din 4 iulie 2006 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.423 din 11 octombrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 867 din 24 octombrie 2006.Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul ca împrumutatul, îl utilizează numai pentru finanțarea proiectul descris în Anexa 1(denumit în continuare "Proiectului"), și ca realizează acest proiect prin, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului(numit în continuare "MECT"), în cadrul căruia funcționează Unitatea Centrala de Management a Proiectului (denumit în continuare UCMP) conform condițiilor care sunt detaliate în respectiva Anexa.Orice schimbare a modului de utilizare a împrumutului, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului, conform termenilor Articolului 13 al Normelor de Împrumut. +
Articolul 3Împrumutul3.1 Condiții financiareValoarea împrumutului acordat este de:43 500 000 EUR (Patru Zeci și Trei de Milioane și Cinci Sute de Mii de euro)Împrumutul va fi disponibilizat în transe în același timp cu tranșele de la BEI, cu excepția primei transe. Fiecare transa a împrumutului va fi pentru o perioadă de cel mult 15 ani, incluzând 5 ani perioada de grație.Pentru fiecare transa, suma, rata dobânzii, valuta, data de disponibilizare, perioada de rambursare și contul de remitenta pentru fiecare parte, vor fi stabilite de comun acord, de către împrumutat și BDCE prin fax.O Scrisoare Suplimentară la Acord, care specifică condițiile fiecărei transe, va fi emisă la momentul disponibilizării, în forma prezentată în Anexa 2.3.2 Trageri și comisioane pentru neefectuarea tragerilorTragerea împrumutului, în mai multe transe, se va efectua în conformitate cu stadiul lucrărilor Proiectului.Prima tragere trebuie să aibă loc în cel mult 18 luni de la data aprobării Proiectului.Următoarele trageri vor fi efectuate pe baza declarațiilor Împrumutatului,prin MECT-UCMP, cu privire la stadiul lucrărilor (și previziunile pentru evoluția lucrărilor în anul curent).BDCE va percepe de la Împrumutat un comision de neefectuare a tragerilor, de 0,50% (pe an, plătibil în rate trimestriale) aplicabil la diferența dintre suma care ar fI trebuit să fie disponibilizata(în concordanta cu pragurile valorice minime prezentate mai jos) și sumele disponibilizate efectiv. Valorile pragurilor menționate sunt după cum urmează:(i) dacă tragerile efectuate în termen de 18 luni de la data aprobării Proiectului reprezintă mai puțîn de 20% din totalul sumei aprobate a împrumutului(îi) dacă tragerile efectuate în termen de 24 de luni de la data aprobării Proiectului reprezintă mai puțîn de 30% din totalul sumei aprobate a împrumutului(iii) dacă tragerile efectuate în termen de 36 de luni de la data aprobării Proiectului reprezintă mai puțîn de 50% din totalul sumei aprobate a împrumutului.3.3 Neîndeplinirea încrucișată a obligațiilorSuspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului BEI privind Proiectul, în totalitate sau parțial, va permite BDCE, după consultare cu Împrumutatul, sa suspende, anuleze sau să solicite rambursarea imediata a prezentului împrumut, în conformitate cu prevederile Capitolului 3, Articolul 13(h) din Normele Împrumutului BDCE.3.4 MobilizareÎn scopul mobilizării transelor împrumutului, Împrumutatul va transmite la BDCE înainte de fiecare tragere, Angajamentul de Plata atașat (Anexa 3) pentru fiecare transe.Angajamentul de plată este întocmit și plătibil în valută transei.3.5 DomiciliereToate sumele datorate de Împrumutat, în cadrul acestui împrumut, sunt plătibile la BDCE în euro, în contul BDCE numărul 92 87 384 de la Deutsche Bank, Frankfurt, cu notificare prin fax trimisa la BDCE de Banca însărcinata de către Împrumutat cu efectuarea plații, cu cel puțîn 5 zile lucrătoare înainte de fiecare plata.3.6 DatePrevederile Articolului 3 fac obiectul înțelegerii "Convenția Modificarea Următoarei Zile Lucrătoare"."Convenția Modificarea Următoarei Zile Lucrătoare", înseamnă o convenție prin care dacă o dată specificată va cădea într-o zi care nu este zi lucrătoare ("Zi Lucrătoare" înseamnă o zi în care Sistemul TARGET-Sistemul de Transfer Rapid Automat Trans -European cu privire la Decontările Brute În Timp Real, funcționează), acea data va fi prima zi care urmează acelei zile, care este Zi Lucrătoare, cu condiția ca acea zi sa nu cada în următoarea luna calendaristică, situație în care acea data va fi prima zi care precede acea zi, care este Zi Lucrătoare. +
Articolul 4Monitorizarea împrumutului și proiectului4.1 Proiectul4.1.1. Implementarea ProiectuluiPentru implementarea proiectului, Împrumutatul desemnează MECT, ca agenție de implementare și UCMP ca unitate de implementare. UCMP va fi aceeași care a implementat cu succes proiectul anterior privind reabilitarea școlilor (F/P 1257).Împrumutatul, prin MECT, va depune toate eforturile și diligențele, și va exercita toate metodele folosite în mod curent, în special financiare, tehnice, sociale și manageriale, precum și cele referitoare la protecția mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.În special, se va asigura – înaintea implementării Proiectului – ca toată finanțarea, drepturile de proprietate asupra pământului și imobiliare care sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile și ca toate activele și instalațiile sunt permanent asigurate și întreținute.Dacă costurile Proiectului, așa cum sunt descrise în Anexa 1 atașată la prezentul, se majorează sau sunt revizuite din orice motiv, împrumutatul se va asigura ca sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.În plus, Împrumutatul, prin MECT, se va asigura ca:– Proiectul corespunde prevederilor convențiilor în materie ale Consiliului Europei;– Proiectul respecta mediul înconjurător, potrivit convențiilor internaționale în materie;– finanțarea parțiala acordată de BDCE nu depășește 50% din costul total al proiectului, excluzând taxele, dobânda și comisioanele financiare, așa cum este definit în Anexa 1.4.1.2 AchizițiiAvând în vedere că responsabilitatea pentru implementarea Proiectului, și, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea și administrarea contractelor în cadrul acestuia, îi revine Împrumutatului prin MEdC, toate achizițiile de lucrări, bunuri și servicii ce vor fi finanțate în cadrul Proiectului din sumele împrumutului BDCE vor fi procurate în conformitate cu Ghidurile Băncii Mondiale pentru achiziții, revizuite în mai 2004, utilizând documentele standard de licitații (mai 2004) și Ghidurile Băncii Mondiale pentru selecția și angajarea consultanților, revizuite până în mai 2004, sau ultima versiune a ghidurilor Băncii Mondiale și a documentelor standard de licitații.Primul alin. al paragr. 4.1.2. al art. 4 a fost modificat de pct. 1 din AMENDAMENTUL nr. 1 din 5 iunie 2006 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.423 din 11 octombrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 867 din 24 octombrie 2006.Procedurile de achiziție sunt definite în Anexa 6.BDCE nu va cere sa avizeze aranjamentele de achiziție propuse de Împrumutat, incluzând pachetizarea contractelor, procedurile aplicabile, dar își rezerva dreptul pentru a proceda la o preanaliza sau postanaliza a documentelor de licitație prin sondaj.4.2 Raportările Împrumutatului4.2.1 Raportările privind stadiul proiectuluiCel puțîn de doua ori pe an, de la disponibilizarea împrumutului până la finalizarea întregului Proiect, Împrumutatul prin MECT, va trimite la BDCE și BEI un raport similar în forma prezentată în Anexa 4, detaliind :– stadiul utilizării împrumutului;– stadiul planului de finanțare a Proiectului;– stadiul Proiectului;– detalii privind managementul Proiectului.4.2.2. Raportul privind finalizarea proiectuluiMECT va răspunde de întocmirea unui Raport privind Finalizarea Proiectului, pentru a fi transmis la BDCE în cel mult șase luni de la finalizarea lucrărilor. Raportul privind Finalizarea Proiectului va fi întocmit în forma prezentată în Anexa 4, incluzând indicatorii de monitorizare prezentați în Anexa 5 la acest Acordul cadru de împrumut.4.3. Furnizarea de informații la BDCEÎmprumutatul, prin MECT, va tine evidente contabile privind proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaționale, care vor arata, în orice moment, evoluția proiectului, și care vor înregistra toate operațiunile efectuate, și vor identifica activele și serviciile finanțate cu ajutorul prezentului împrumut.Împrumutatul, prin MECT se angajează sa primească oricare misiune de informare efectuată de către salariații BDCE sau de consultanți externi angajați de BDCE, și să asigure cooperarea necesară pentru misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul proiectului. Facilitarea se va extinde și la misiunile comune BEI și BDCE de supervizare. În special, BDCE poate efectua la fața locului un audit al contabilității proiectului, realizat de unul sau mai mulți consultanți la alegerea sa, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorarii de către Împrumutat a oricărei obligații asumate în cadrul prezentului împrumut.Împrumutatul se angajează sa răspundă într-o perioadă de timp rezonabila oricărui informații solicitate de BDCE și sa furnizeze orice documentație pe care BDCE o va considera necesară pentru implementarea corespunzătoare a acestui Acord, în special în ceea ce privește monitorizarea proiectului și utilizarea împrumutului.Împrumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislației sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru proiect, și, în sens general, despre orice eveniment care poate avea influente asupra îndeplinirii obligațiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice schimbare a legislației sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru Proiect, va constitui un eveniment, înscris în Articolul 13-h al Capitolului 3 din Normele de Împrumut ale BDCE, și care poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului. +
Articolul 5Încetarea obligațiilor ÎmprumutatuluiPlata sumei datorate, stipulată în Angajamentul de plată eliberează pe Împrumutat de la orice obligație definită în clauza 3.1 de mai sus.După ce întreaga suma a acestui împrumut, și toate dobânzile, și alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele sume din Articolele 6 și 7 de mai jos, au fost plătite în totalitate, împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligațiile sale față de BDCE, cu excepția celor stipulate în Articolul 4 de mai sus. +
Articolul 6Dobânda pentru întârziereFără a contraveni oricărui alt posibil recurs al BDCE în cadrul prezentului acord și Normelor de Împrumut, sau după caz, dacă Împrumutatul nu plătește întreaga dobânda sau orice alta suma plătibilă, potrivit prezentului acord de împrumut la ultima data de scadenta specificată, Împrumutatul trebuie să plătească o dobânda suplimentară la suma datorată și neplatita integral, egala cu dobânda EURIBOR la o luna pentru depozitele în valută ultimei plați, la data scadenta, (dacă nu este o zi nelucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare) la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data scadenta a acestei sume până la data efectuării plații. Rata EURIBOR la o luna, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile. +
Articolul 7Costuri asociateToate impozitele și taxele de orice fel, datorate și plătite, și toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate sau parțial, sau fie din garantarea sau refinantarea împrumutului acordat, împreună cu toate cheltuielile din acțiuni juridice și extrajuridice care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Împrumutat.Totuși, se vor aplica prevederile Articolului 25 al Capitolului 4 din Normele de Împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menționate în acest Capitol 4, +
Articolul 8GaranțiiÎmprumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost făcut și nu va fi făcut în viitor, care ar putea da unei terțe părți un regim preferențial, un drept preferențial de plată, un colateral sau o garanție de orice natura ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia părți (numita în continuare "garanție").Dacă o astfel de garanție a fost totuși acordată unei terțe părți, Împrumutatul este de acord sa întocmească sau sa furnizeze o garanție identică în favoarea BDCE, sau când nu poate să o facă, să ofere o garanție echivalenta și sa stipuleze formarea unei astfel de garanții în favoarea BDCE.Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa după cum este specificat în Articolul 13-h din Capitolul 3 al Normelor de Împrumut ale BDCE și poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului. +
Articolul 9Reprezentare și GaranțiiÎmprumutatul declara și garantează:– ca autoritățile sale competente l-au autorizat sa încheie Acordul și au dat în acest sens semnatarului( semnatarilor) autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii, și alte texte aplicabile acestuia;– ca întocmirea și semnarea Acordului nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor, articolelor asocierii și altor texte aplicabile acestuia, și ca toate permisele, licențele și autorizațiile necesare acestuia au fost obținute și rămân valabile pe toată durata împrumutului.Orice schimbare referitoare la declarațiile și garanțiile de mai sus, trebuie pe toată durata împrumutului, să fie notificate imediat BDCE și să fie furnizate toate documentele justificative. +
Articolul 10Relații cu terțe părțiÎmprumutatul, în scopul utilizării împrumutului, nu poate invoca nici un fapt referitor la relațiile sale cu terțe părți, în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parțiale, a obligațiilor sale rezultate din acest acord. BDCE nu poate fi implicat în diferendele care ar putea sa apară între Împrumutat și terți, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de către BDCE datorită oricărui diferend, și în special toate costurile legale sau de judecată, vor fi pe cheltuiala Împrumutatului. +
Articolul 11Interpretarea acorduluiÎmprumutatul declara ca a luat cunoștința de Normele de împrumut ale BDCE și ca a primit o copie a acestora.Atunci când exista o contradicție între oricare prevedere din Normele de Împrumut ale BDCE și orice prevedere a Acordului, vor prevala prevederile Acordului.Titlurile paragrafelor, secțiunile și capitolele Acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia.În nici "un caz nu se va presupune ca BDCE a renunțat tacit la orice drept care i-a fost acordat prin acest Acord. +
Articolul 12Legea aplicabilăAcordul și garanțiile negociabile legate de acesta, vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile Articolului 1, paragraful 3 al celui de-al Trei-lea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul General pentru Privilegii și Imunități al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 și, în al doilea rând, dacă este necesar de legea franceza.Diferendele între părțile acestui Acord vor face obiectul arbitrajului în condițiile specificate în Capitolul 4 din Normele de împrumut ale BDCE. +
Articolul 13Executarea unei hotărâri de arbitrajPărțile contractante convin sa nu facă uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislație în fața oricărei autorități jurisdicționale sau a altei autorități, fie ea interna sau internaționala, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condițiile specificate în Capitolul 4 al Normelor de Împrumut ale BDCE. +
Articolul 14NotificăriOrice notificare sau alte comunicări care vor fi date sau efectuate în cadrul acestui Acord la BDCE sau Împrumutat, vor fi în scris și vor fi considerate în totalitate date sau efectuate dacă sunt înmânate personal, transmise par-avion sau pe fax de către o parte celeilalte părți la acea adresa a pârtii specificată mai jos.┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Pentru Împrumutat Pentru BDCE ││România prin Ministerul Finanțelor Banca de Dezvoltare a Consiliului ││Publice, Europei ││Str. Apolodor nr.17 Avenue Kleber 55 ││București, România 75116 Paris ││În atenția: Ministrului Finanțelor În atenția : Guvernatorului și/sau ││Publice și/sau Directorului General Directorului Departamentului pentru ││al Direcției ││Generale a Finanțelor Publice Externe Finanțarea Proiectelor ││Tel: +40 21 311 23 76 Tel: + 33 1 47553753 ││Fax:+ 40 21 3126792 Fax: +33 1 47 55 37 52 │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Toate comunicările vor fi date sau efectuate în limba engleza sau franceza sau dacă sunt în alta limba, vor. fi însoțite de traducerea acestora în engleza sau franceza. +
Articolul 15Intrarea în vigoareAcordul va intra în vigoare după semnarea de către BDCE și Împrumutat și ratificarea de către Parlamentul României. +
Articolul 16Exemplarele AcorduluiAcordul este întocmit în doua exemplare originale, ambele exemplare fiind egal autentice.Câte un original este păstrat de fiecare dintre părțile contractante.București, la 11 iulie 2003Pentru România, Pentru BDCE,Mihai Nicolae Tănăsescu Krzysztof NersMinistrul Finanțelor Publice Vice Guvernator +
Anexa 1SINTEZA PROIECTULUI I.┌──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐│F/P │1450(2002) │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Imprumutat │România │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Aprobarea Consiliului de Administratie │15/05/2003 ││ │CA/225/2003, Punct 4, Paragraf 15 │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Suma aprobata │43 500 000 EURO ││ │ │└──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘ II.┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐│Domenii de interventii │Scopul proiectului este reabilitarea a aproxima- ││ │tiv 1400 unități scolare, 44 tabere scolare și 15││ │camine studentesti │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Lucrari planificate │Componenta 1.- Reabilitarea unităților scolare ││ │situate în zonele rurale (unități scolare ││ │centrale care servesc o zona delimitata): aceasta││ │componenta consta în: reabilitarea, modernizarea ││ │și dotarea cu mobilier a circa 700 de scoli ││ │rurale. De noile facilități vor beneficia mai ││ │mult de 173 000 de elevi. ││ │ ││ │Componenta 2. – Reabilitarea unităților scolare ││ │situate în zonele urbane: aceasta componenta ││ │consta în reabilitarea, modernizarea și dotarea ││ │cu mobilier a circa 300 scoli urbane. ││ │De aceasta componenta vor beneficia 182 000 de ││ │elevi. ││ │ ││ │Componenta 3. – Înlocuirea scolilor din chirpici ││ │(caramizi de lut) cu noi scoli: aceasta ││ │componenta consta în construirea și dotarea cu ││ │mobilier a circa 370 de scoli situate în zonele ││ │rurale. De aceste noi scoli vor beneficia 34.000 ││ │de elevi. ││ │ ││ │Componenta 4. – Finalizarea și reabilitarea de ││ │comine studentesti: aceasta componenta va finali-││ │za 15 camine studentesti, situate în 8 judete. ││ │De aceasta componenta vor beneficia circa 5180 ││ │de studenti. ││ │ ││ │Componenta 5. – Reabilitarea unor tabere și ││ │cluburi scolare: aceasta componenta consta în ││ │reabilitarea, modernizarea și dotarea a circa ││ │44 de tabere scolare situate în 10 judete. ││ │Noile tabere vor asigura cazarea pentru circa ││ │70 000 de elevi pe an. │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Localizare │România │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Costul total al proiectului│174 500 000 EUR │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Costul distribuit pe │Faza I- Scoli rurale și Urbane*) 128 836 248 EUR││articole │Faza II- Inlocuirea scolilor din ││ │ chirpici*) 21 829 664 EUR││ │Faza III- Camine studențești*) 8 853 361 EUR││ │Faza IV- Tabere scolare*) 5 931 155 EUR││ │UCMP și administrarea proiectului**)4 072 849 EUR││ │Contingente fizice și de pret 2 315 683 EUR││ │Supervizarea construcțiilor 915 840 EUR││ │Expertize tehnice și detalii ││ │tehnice. │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│ │Analize ale Proiectului 1 105 200 EUR││ │Consultanti Achizitii 640 000 EUR││ │*)include proiectare,mobilier lucrari ││ │**)include cheltuieli pentru UCMP și ││ │UCMP-uri locale pentru consultanti, ││ │echipamente, vehicule, pregatire, ││ │costuri de functionare, inspecție, ││ │permise, autorizații și licente. │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Planul de finanțare │ 43 500 000 EUR BDCE 25% ││ │131 000 000 EUR BEI 75% │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Stadiul lucrărilor la │Lucrarile nu au inceput ││momentul prezentarii │ ││cererii │ │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Graficul lucrărilor │Inceputul lucrărilor: octombrie 2003 ││ │Sfarsitul lucrărilor: 31 decembrie 2015 │├───────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│Proceduri aplicate │Anterior oricarei sume care se trage, imprumu- ││imprumutatului pentru │tatul va trimite un raport detaliat, asa cum este││tragerea fiecarei transe │prezentat în Anexa 4, privind toate cheltuielile ││ │efectuate, inclusiv o previziune până la ││ │executia finala a Proiectului. ││ │ ││ │Misiunile tehnice se vor desfășura, pe întreaga ││ │perioada a proiectului, conform procedurilor BDCE││ │în cooperare cu BEI. După finalizarea implement- ││ │arii va fi întocmit un raport final tehnic și ││ │financiar privind finalizarea proiectului │└───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘ III.┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐│Criterii de eligibilitate: │Proiectul este destinat sectorului Invatamant, ││(zona de interventie) │domeniul eligibil de actiune conform Rezolutiei ││ │1424(97) a patra revizie. │└───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘ IV.┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐│Efecte sociale: │De proiect va beneficia direct mai mult de ││(aria de interventie) │400 000 de elevi, vor fi reabilitate 1400 de ││ │unități scolare, 44 de tabere scolare și 15 ││ │camine studentesti. De asemenea, proiectul va ││ │avea un impact economic pozitiv asupra firmelor ││ │de constructii și de afaceri locale. ││ │ ││ │În plus, beneficiarul declara ca proiectul nu va ││ │avea nici un efect negativ din punct de vedere ││ │tehnic și de mediu. Evaluarea impactului de ││ │mediu va fi realizat în conformitate cu legis- ││ │latia română și cerințele BDCE" │└───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘Data finalizării Proiectului din anexa 1 a fost modificată de AMENDAMENTUL din 20 iunie 2013 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 676 din 4 septembrie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 10 septembrie 2013. +
Anexa 2Scrisoare SuplimentarăF/P 1450- [număr] transaBANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI SCRISOARE SUPLIMENTARĂLa Acordul Cadru de Împrumut din data [data]dintreBANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI(numita în continuare "BDCE")și[numele Împrumutatului] (numita în continuare "Împrumutat"),Prezenta Scrisoare Suplimentară și Acordul Cadru de împrumut stabilesc termenii și condițiile convenite pentru [număr] tragere așa cum este specificat în articolul [număr] din Acordul Cadru de împrumut menționat. Suma împrumutului [suma] euro Perioada de acordare 15 ani perioada totală de acordare cu 5 ani perioada de grație Rata variabila a dobânzi EURIBOR la șase luni plus sau minus [număr] puncte de baza [nete] pe an Plata dobânzi semianual în rate Numitorul fracției 30/360 neajustat, Convenția Modificarea Următoarei Zi Lucrătoare Zi Lucrătoare Înseamnă o zi în care Sistemul (TARGET) de Transfer Rapid Automat Trans-European cu privire la Decontările Brute În Timp Real, funcționează Data disponibilizării [data] Instrucțiuni de plată Cont număr: [număr] al [numele băncii și orașului]. CODUL SWIFT: [cifru] via [ numele băncii corespondente și orașul] CODUL SWIFT : [cifru]Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioada [număr] de luni, începând da la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu doua zile lucrătoare înainte de fiecare noua perioada de dobânda. BDCE va informa Împrumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare șase luni. Plata dobânzii va avea loc la [ziua, luna] a fiecărui an și pentru prima data la [ data). [se listează datele de plată și ratele de capital datorate pentru fiecare data] Toate plățile vor fi efectuate în contul BDCE în conformitate cu instrucțiunile de plată descrise mai sus.Aceste prevederi fac obiectul înțelegerii "Modificarea Următoarei Zile Lucrătoare", a cărei definiție se găsește în Articolul 3.5 al Acordului Cadru de Împrumut, semnat între Împrumutat și BDCE la data [data].În vederea mobilizării acestei transe a împrumutului, Împrumutatul va trimite, în timp util, la BDCE, un Angajament de plată corespunzător acestei transe. [ vezi Anexa 3]București, la _________,_______Paris, la _______,_______Pentru România, Dl. _____________ Pentru BDCE, Dl. +
Anexa 3Angajament de PlataF/P 1450 – [număr] transaANGAJAMENT DE PLATAPentru VALOAREA Primită, subsemnatul:Prin acest Angajament de plată promite sa plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia, suma împrumutata de:în rate, și cu dobânda specificată mai jos.RATELE DE CAPITAL DOBÂNDA[DATA]:[VALUTA] [ SUMA] [Se inserează ratele dobânzii[DATA]:[VALUTA] [ SUMA] specificate în[DATA]:[VALUTA] [ SUMA] Scrisoarea Suplimentară][DATA]:[VALUTA] [ SUMA]…../…..Plățile de mai sus vor fi făcute la :[BANCA CORESPONDENTA A BDCE ȘI CONTUL DE REFERINȚA] în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără deducerea din cont sau fără luarea în considerare a oricăror taxe, impozite sau a altor speze, în prezent și în viitor, datorate și percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele acestora în cadrul [inserat Țara în cauza ] sau a orice subdiviziune politica sau fiscală a acesteia.Acest angajament de plată este legat de împrumutul acordat de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Împrumutatului la [ DATA DE DISPONIBILIZARE]În cazul neefectuarii plații prompte și în totalitate, a oricărei sume datorate conform acestui angajament de plată, întregul împrumut și dobânda aferentă la data plații vor deveni imediat scadente și vor fi plătite la opțiunea și la cererea dețînătorului acestuia.Neexercitarea de către dețînătorul angajamentului a oricărui drept care rezultă din acesta, nu va constitui în nici un caz o renunțare la nici unul din drepturile sale în aceasta sau în oricare alta circumstanța.Pentru Împrumutat[pentru garantarea plații tuturor sumelor (pentru ratele de capital sau dobânzi) datorate în cadrul acestui Angajament de plată]. +
Anexa 4Stadiul ProiectuluiUCMP va întocmi rapoarte semianuale privind stadiul fiecărei componente, obiectiv și activitate a proiectului. Aceste rapoarte vor descrie :a)Stadiul actual și probleme; … b)Abateri, dacă este cazul, de la planul de implementare și țintele proiectului; … c)Recomandări pentru acțiuni și planificarea viitoare. … +
Anexa 4a Forma Raportului privind Stadiul Proiectului┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ROMÂNIA ││ PROIECT REABILITAREA ȘCOLILOR ││ Rezumat al Stadiului Proiectului │├─────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤│Costul Proiectului: │Obiective realizate: ││MIL. EUR │ ││ │ ││Suma Împrumutului: │ ││MIL. EUR │ ││ │ ││Cofinanțare: │ ││MIL. EUR │ ││(banca) │ │├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤│Data intrări în │Agenția de Implementare : ││efectivitate : │ ││ │ ││Data limita de │ ││tragere: │ ││ │ ││Ani În cadrul │Componentele Proiectului: ││ │ ││Implementării │ │├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤│% Tragerii la (data) │Situația Tragerilor (sfârșitul perioadei) ││ │ ││ │Actual (perioada) MIL. EUR ││Media Tragerilor % │ ││pe an: % │Previziuni (perioada) MIL. EUR ││ │ ││ │Se atașează informațiile privind tragerile ││ │actualizate. │├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤│Calificativul realizării │Justificări pentru Calificativele Proiectului: ││obiectivului: │ ││ │ ││Ultimul ( ): │ ││Actual ( ): │ ││ │ ││Calificativul │ ││Evoluției │ ││Implementării: │ ││ │ ││Ultimul ( ): │ ││Actual ( ): │ │└─────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Rezumat privind Stadiul Proiectului: ││Stadiul actual al implementării este după cum urmează: ││ ││(a) Stadiul Proiectării/Construcțiilor/Reabilitării Școlilor. ││(b) Mobilier Școlar. ││(c) Pregătire pe termen scurt în străînătate și ateliere de lucru în țara ││(d) Înregistrări și Contabilitate. ││(e) Administrarea Proiectului. ││(f) Costul Proiectului și Finanțare. ││ Rezumatul Tragerilor ││ Fluxul de Fonduri pe Surse de Finanțare ││ Rezumatul Actualizat al Cheltuielilor efectuate și plătite ││(g) Întreținere ││(h) Servicii de supervizare a șantierelor ││(i) Aspecte privind monitorizarea și evaluarea ││(j) Activitățile de procurare ││(k) Activitățile planului propus de achiziție ││(l) Activitățile de implementare tehnica a proiectului în (perioada) ││(m) Activitățile de implementare financiară a proiectului în (perioada) ││(n) Probleme specifice ale Proiectului ││(o) Probleme de personal │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Planul de acțiune propus: │├────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────────┤│ Acțiunea │ Responsabil │ Data de ││ │ │ finalizare │├────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────┤├────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────┤├────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────────┤│ Coordonator Proiect: ││ Director UCMP: ││ Ministerul Coordonator: │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Activității permanente: ││Echipa UCMP va continua să monitorizeze îndeaproape implementarea proiectului ││și va lua măsurile corespunzătoare pentru a se asigura ca toate activitățile ││proiectului sunt finalizate până la data limita de tragere │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 4b COSTURI ȚARA: ROMÂNIA DATA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌───────────────────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────┐│ │CHELTUIELI│CHELTUIELI │ TOTAL ││FAZE DE LUCRU │EFECTUAT │ESTIMATE │ ││ ├─┬─┬──────┼─┬─┬─┬─┬─────┼─────┬───────┤│ TOTAL TOTAL │A│A│Total │A│A│A│A│Total│COST │% CHEL-││ │N│N│Chel- │N│N│N│N│Esti-│TOTAL│TUIT ││ │1│2│tuit │3│4│5│6│mat │ │ │├───────┬───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│I. │FAZA I ● Școli rural și urban │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│I.A │Școli urban A și Școli rural A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 1.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 1.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 1.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│I.B │Școli rural B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 2.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 2.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 2.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│I.C. │Școli rural │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 3.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 3.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 3.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│I.D │Școli urban B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 4.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 4.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 4.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│II. │FAZA II – Înlocuirea școlilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │din chirpici │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 5.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 5.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 5.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│II. │FAZA II – Cămine/dormitoare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │studențești │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 6.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 6.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 6.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│IV. │FAZA IV – Tabere de vacanta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru elevi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 7.1 │Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 7.2 │Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ 7.3 │Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Total Proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Total Execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Total Mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Administrarea proiectului și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │asistența tehnica │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Contingente fizice și de preț │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Supervizarea lucrărilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │execuție │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Expertize tehnice și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │verificatori de proiecte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │detali tehnice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│ │Consultant achiziții │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│1 │ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│2 │Contribuția BDCE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼─┼─┼──────┼─┼─┼─┼─┼─────┼─────┼───────┤│3 │Contribuția BEI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────┴───────────────────────────────┴─┴─┴──────┴─┴─┴─┴─┴─────┴─────┴───────┘__________*)include costurile pentru UCMP și UCMP-urile locale pentru: consultanți, echipamente, vehicule, pregătire, costuri operaționale, inspecții, autorizații, avize și licențe. +
Anexa 4c
+
Anexa 4d OBIECTIVE DE COMPONENTE ȚARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌─┬─┬─────────┬───────────┬────────┬───────────┬────────────┬─────────┐│Z│J│ȘCOLI DIN│ALTE ȘCOLI-│ȘCOLI- │TABERE │ CĂMINE │ TOTAL ││O│U│CHIRPICI-│ RURAL │URBAN │ȘCOLARE │STUDENȚEȘTI │ȘCOLI PE ││N│D│ RURAL │ │ │ │ │ ZONA ││A│E├───┬──┬──┼──┬──┬──┬──┼──┬──┬──┼───┬───┬───┼────┬───┬───┤ ││ │T│ 1 │2 │ 3│ 4│ 5│ 6│ 7│ 8│ 9│10│ 11│ 12│ 13│ 14 │15 │16 │ │├─┼─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│N├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│U├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│M├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│E├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤├─┼─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│N├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│U├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│M├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤│E├─┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼─────────┤└─┴─┴───┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴───┴───┴───┴────┴───┴───┴─────────┘ 1 = Numărul de școli 2 = Numărul de elevi 3 = Suprafața construită desfășurata 4 = Numărul de școli 5 = Numărul de elevi 6 = Suprafața construită desfășurata 7 = Suprafața convenționala 8 = Numărul de școli 9 = Numărul de elevi10 = Suprafața construită desfășurata11 = Numărul de școli12 = Numărul de elevi13 = Suprafața construită desfășurata14 = Numărul de unități15 = Numărul de elevi16 = Suprafața construită desfășurata +
Anexa 4e OBIECTIVE I ȚARA:ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌─┬─┬───────────────┬─────────────┬────────────┬────────┬─────────┬─────────┬──┐│Z│J│ EFECTIV │ PERSONAL │Nr.de Schim-│Nr. de │SUPRA- │UTILITĂȚI│TO││O│U│ ȘCOLAR │ │buri pe │SALI DE │FAȚA CON-│ │TA││N│D│ │ │ȘCOALA │CLASA │STRUITA │ │L ││A│E│ │ │ │ │DESFĂȘU- │ │ ││ │ │ │ │ │ │RATA │ │S ││ │T├───────┬───────┼──────┬──────┼───────┬────┼────┬───┼────┬────┼───┬─┬─┬─┤C ││ │ │Înainte│După │Ina- │După │ │ │ │ │ │ │Apa│S│E│I│O ││ │ │ │ │inte │ │ │ │ │ │ │ │ și│a│l│n│L ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ca-│n│e│c│I ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │na-│i│c│a│ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │li-│t│t│l│P ││ ├─┼───┬───┼───┬───┼────┬─┼────┬─┤Înainte│După│Ina-│Du-│Ina-│După│za-│a│r│z│E ││ │ │Ba-│Fe-│Ba-│Fe-│Pro-│A│Pro-│A│ │ │inte│pa │inte│ │re │r│i│i│ ││ │ │ie-│te │ie-│te │fe- │l│fe- │l│ │ │ │ │ │ │ │e│c│r│Z ││ │ │ti │ │ti │ │so- │t│sori│t│ │ │ │ │ │ │ │ │i│e│O ││ │ │ │ │ │ │ri │i│ │i│ │ │ │ │ │ │ │ │t│ │N ││ │ │ │ │ │ │ │i│ │i│ │ │ │ │ │ │ │ │a│ │A ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │t│ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │e│ │ │├─┼─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│N├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│U├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│M├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│E├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤├─┼─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│N├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│U├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│M├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤│E├─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤├─┼─┼───┼───┼───┼───┼────┼─┼────┼─┼───────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼─┼─┼─┼──┤└─┴─┴───┴───┴───┴───┴────┴─┴────┴─┴───────┴────┴────┴───┴────┴────┴───┴─┴─┴─┴──┘ +
Anexa 4f OBIECTIVE PE ȘCOALA II OBIECTIVE PE ȘCOALA II ȚARA:ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐│DETALII│SCURTA DESCRIERE A LUCRĂRILOR PROIECTULUI DE REABILITARE ││ȘCOALA │ CE URMEAZĂ A FI REALIZATE │├─┬─┬─┬─┼───┬───┬────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┤│ │ │ │ │ A │ B │ C │ D │ E │ F │ G │ H │ J │ I │ K ││ │ │ │ ├─┬─┼─┬─┼─┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┤│1│2│3│4│5│6│7│8│9│10│11│12│13│14│15│16│17│18│19│20│21│22│23│24│25│26││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┴─┴─┴─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────┴─┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ 1 = Numele școlii 2 = Locația (județ/localitate) 3 = Tipul școlii (rural/urban) 4 = Data de finalizare a reabilitării A = Consolidare (da/nu) 5 = Înainte de reabilitare 6 = După reabilitare B = Reabilitare extindere (da/nu) 7 = Înainte de reabilitare 8 = După reabilitare C = Reabilitare reducerea spațiului (da/nu) 9 = Înainte de reabilitare 10 = După reabilitare D = Construcție noua (da/nu) 11 = Înainte de reabilitare 12 = După reabilitare E = Altele (scurta descriere pe o pagina separată) 13 = Înainte de reabilitare 14 = După reabilitare F = Suprafața desfășurata a clădirii (mp) 15 = Înainte de reabilitare 16 = După reabilitare G = Suprafața construită a clădirii (mp) 17 = Înainte de reabilitare 18 = După reabilitare H = Număr/capacitate totală a unei clase normale 19 = Înainte de reabilitare 20 = După reabilitare J = Număr/capacitate totală a laboratoarelor standard 21 = Înainte de reabilitare 22 = După reabilitare I = Numărul unităților de mobilier pe clasa 23 = Înainte de reabilitare 24 = După reabilitare K = Asigurarea cu utilități (apa, încălzire, electricitate, sanitare) 25 = Înainte de reabilitare 26 = După reabilitare +
Anexa 4g OBIECTIVE PE ȘCOALA II OBIECTIVE PE ȘCOALA II ȚARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌───────────────────────┬─────────────────────────────┬────────────────────────┐│DETALII ȘCOALA │ INFORMAȚII DESPRE COST │ GARANȚII │├──────┬─────┬─────┬────┼─────┬─────┬─────┬─────┬─────┼─────┬─────────┬────────┤│Numele│Loca-│Tipul│Data│ │ │ │ │ │Care │A obținut│A obți- ││școlii│tia │sco- │ de │ A │ B │ C │ D │ E │este │Angaja- │nut ││ │ │lii │fi- │ │ │ │ │ │peri-│torul o │Angaja- ││ │(ju- │ │nali├──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┤oada │asigurare│torul o ││ │det/ │ │zare│a1│a2│b1│b2│c1│c2│d1│d2│e1│e2│de │legală │asigu- ││ │loc.)│ │a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │garan│obligato-│rare ││ │ │ │lu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │tie │rie pt. │legală ││ │ │ │cra-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │pt. │realiza- │de la ││ │ │ │ri- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lucra│rea lu- │benefi- ││ │ │ │lor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ri │crarilor │ciar pt.││ │ │ │ de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(da/nu) │între- ││ │ │ │rea-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ținerea ││ │ │ │bili│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lucra- ││ │ │ │tare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │rilor ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(da/nu) │├──────┼─────┼─────┼────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├──────┴─────┴─────┴────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─────┴─────────┴────────┤│TOTAL │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ A = Costul serviciilor de proiectare a1 = Înainte de reabilitare a2 = După reabilitare B = Costul ofertei la aprobarea și semnarea contractului b1 = Înainte de reabilitare b2 = După reabilitare C = Costul mobilierului și al altor articole c1 = Înainte de reabilitare c2 = După reabilitare D = Cost total final d1 = Înainte de reabilitare d2 = După reabilitare E = Costul total al proiectului pe elev e1 = Înainte de reabilitare e2 = După reabilitare +
Anexa 5a Indicatori de Monitorizare*1) INDICATORI PENTRU MONITORIZAREA EDUCAȚIONALĂ PE ȘCOALA LA ÎNCHEIEREA PROIECTULUI ȚARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌──────┬─────┬─────┬────┬───────────┬────────────┬─────────────┬────────┬──────┐│Numele│Loca-│Tipul│Data│Nivelul │Durata orei │Rata totală a│Pe motiv│Alte ││școlii│tia │sco- │de │educati- │de clasa │absenteismu- │de boala│motive││ │(ju- │lii │fina│onal (ex. │(minute de │lui elevilor │ │ ││ │de- │(ru- │liza│gradinita) │schimb) │sau media │ │ ││ │tul/ │ral/ │re a│și nr. de │ │zilelor de │ │ ││ │loc. │urban│lu- │clase (ex. │ │absenta (sau │ │ ││ │ │ │cra-│I-IV) │ │un alt indi- │ │ ││ │ │ │ri- │ │ │cator alter- │ │ ││ │ │ │lor │ │ │nativ folosit│ │ ││ │ │ │de │ │ │pentru a │ │ ││ │ │ │rea-│ │ │evidenția │ │ ││ │ │ │bili│ │ │ │ │ ││ │ │ │tare│ │ │ │ │ │├──────┼─────┼─────┼────┼──────┬────┼───────┬────┼────────┬────┼──────┬─┼────┬─┤│ │ │ │ │Inain-│După│Înainte│După│Înainte │După│Inain-│D│Ina-│D││ │ │ │ │te de │rea-│de │rea-│de │rea-│te de │u│inte│u││ │ │ │ │reabi-│bi- │reabi- │bi- │reabili-│bi- │rea- │p│de │p││ │ │ │ │litare│li- │litare │li- │tare │li- │bili- │a│ │a││ │ │ │ │ │tare│ │tare│ │tare│tare │ │rea-│ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │r│bili│r││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │e│tare│e││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │a│ │a││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │b│ │b││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │i│ │i││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │l│ │l││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │i│ │i││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │t│ │t││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │a│ │a││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │r│ │r││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │e│ │e│├──────┼─────┼─────┼────┼──────┼────┼───────┼────┼────────┼────┼──────┼─┼────┼─┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├──────┴─────┴─────┴────┼──────┼────┼───────┼────┼────────┼────┼──────┼─┼────┼─┤│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────────────────┴──────┴────┴───────┴────┴────────┴────┴──────┴─┴────┴─┘_________*1) Lista indicatorilor de monitorizare prezentată aici va fi ținuta de către UIP la București pentru misiunile tehnice în teritoriu ale BDCE/BEI. UIP va raporta către BEI și BDCE doar indicatorii menționați în Anexa 4: Acești indicatori de monitorizare vor fi raportati pe școala, la finalizarea reabilitării, pentru a putea măsura impactul proiectului. +
Anexa 5b Indicatori de Monitorizare INDICATORI DE MONITORIZARE EDUCAȚIONALĂ PE ȘCOALA LA TERMINAREA PROIECTULUI ȚARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌──────┬─────────┬────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┐│Numele│Locația │ │ │ │ │ │ │ ││școlii│(județul/│ X │ A │ B │ C │ D │ E │ F ││ │loc. │ │ │ │ │ │ │ │├──────┼─────────┼────┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┤│ │ │ │a1│a2│b1│b2│c1│c2│d1│d2│e1│e2│f1│f2│├──────┼─────────┼────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├──────┴─────────┴────┴──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ X = Data de finalizare a lucrărilor de reabilitare A = Proporția elev/profesor a1 = Înainte de reabilitare a2 = După reabilitare B = Rata totală a absenteismului profesorilor sau media zilelor de absenta b1 = Înainte de reabilitare b2 = După reabilitare C = Pe motiv de boala c1 = Înainte de reabilitare c2 = După reabilitare D = Alte motive d1 = Înainte de reabilitare d2 = După reabilitare E = Rata abandonului școlar (sau o rata alternativa pentru abandonul școlar) e1 = Înainte de reabilitare e2 = După reabilitare F = Nr. de elevi care trebuie să repete anul f1 = Înainte de reabilitare f2 = După reabilitare +
Anexa 5c Indicatori de Monitorizare INDICATORI DE MONITORIZARE EDUCAȚIONALĂ PE ȘCOALA LA TERMINAREA PROIECTULUI ȚARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1450 (2003) PROGRAMUL DE REABILITARE A ȘCOLILOR┌──────┬─────────┬────┬─────┬─────┬─────┬─────┐│Numele│Locația │ │ │ │ │ ││școlii│(județul/│ X │ A │ B │ C │ D ││ │loc. │ │ │ │ │ │├──────┼─────────┼────┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┤│ │ │ │a1│a2│b1│b2│c1│c2│d1│d2│├──────┼─────────┼────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├──────┴─────────┴────┴──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │└────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ X = Data de finalizare a lucrărilor de reabilitare A = Performanțele școlare evaluate la absolvire clasa a IV-a și a VIII-a (concluzii la învățământul obligatoriu) a1 = Înainte de reabilitare a2 = După reabilitare B = Rata absolvirii la sfârșitul ciclului gimnazial (V-VIII) b1 = Înainte de reabilitare b2 = După reabilitare C = Rata absolvirii la sfârșitul liceului (IX-XII) c1 = Înainte de reabilitare c2 = După reabilitare D = Costul total al proiectului pe elev d1 = Înainte de reabilitare d2 = După reabilitare +
Anexa 6REGULI DE ACHIZIȚII┌──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐│ Pachete de achizitii │ Metoda de achizitie │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│1. Dezvoltarea Infastructurii Scolare │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Pachete > 1,0 milioane euro │Licitatie Competitiva Internati- ││ │onala (LCI) │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Comine Studentesti │ LCI │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│din care:Pachete <1,0 milioane euro │Licitatie Competitiva Naționala ││ │(LCN) │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│și Pachete <100.000 euro │Cumparare │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Pachete < 1,0 milioane euro │LCN │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Pachete <100.000 euro │Cumparare │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│2. Mobilier și Echipamente │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Mobilier scolar(mobilier de baza) pachete │LCI ││> 300.000 euro │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│din care Pachete <300.000 euro │LCN │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Și Pachete <30.000 euro │Cumparare │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Echipamente de birou/Calculatoare │Cumparare │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Vehicule │Cumparare │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│3. Servicii de Consultanță │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Servicii de arhitectura și proiectare │Selectia pe baza Calității și ││(firme) │Costului (SBCC) │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Camine Studentesti │SBCC │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│40 unități scolare(a) │Selectia din sursa unica(SSU) │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Supervizarea Lucrărilor(b) │Consultanti Individuali(CI) sau ││ │Selectia pe bază de Buget Fix(SBF)│├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Expertize tehnice, verificatori proiecte │CI sau SBF ││detalii tehnice, audit │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Servicii de consultanță în domeniul │Selectia pe baza costului minim ││achizitiilor, tehnice și financiare │(SBCM) │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│4. Pregatire profesional și ateliere de │ ││lucru │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Pregatire externa │SSU │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Pregatire în tara │Cumparare │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│5. Administrarea Proiectului │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Specialisti pentru UCMP(firma) │SBCM sau SSU │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Specialisti pentru UCMP(consultanti │CI ││Individuali) │ │├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤│Specialisti pentru URCT și CJP │CI sau SBF │└──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘a)Serviciile de arhitectură și proiectare și studiile de fezabilitate sunt realizate de firme de consultanță. Serviciile de arhitectură și proiectare vor fi contractate pentru continuarea contractelor existente și furnizarea detaliilor tehnice și asistență tehnică pe durata realizării execuției lucrărilor. … b)Consultanți angajați să execute supravegherea lucrărilor (inspecție la fața locului). … Anexa 6 a fost modificată de pct. 2 din AMENDAMENTUL nr. 1 din 5 iunie 2006 aprobat de HOTĂRÂREA nr. 1.423 din 11 octombrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 867 din 24 octombrie 2006 și are conținutul prezentat în același act normativ.───────────────