între Guvernul României şi Guvernul Canadei pentru aplicarea Acordului în domeniul securităţii sociale dintre România şi Canada
Guvernul României şi Guvernul Canadei,în baza art. 18 alin. 1 din Acordul în domeniul securităţii sociale dintre România şi Canada,au decis următoarele: +
Articolul 1Definiţii1. În scopul aplicării prezentului acord administrativ, Acord în domeniul securităţii sociale desemnează Acordul în domeniul securităţii sociale dintre România şi Canada, semnat la Ottawa la 19 noiembrie 2009.2. În scopul aplicării prezentului acord administrativ, autoritate competentă desemnează Departamentul Resurse Umane şi Dezvoltarea Competenţelor din Canada, Agenţia Fiscală Canadiană şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale din România.3. Orice alt termen are semnificaţia conferită acestuia prin Acordul în domeniul securităţii sociale. +
Articolul 2Organismele de legăturăÎn baza art. 18 alin. 2 din Acordul în domeniul securităţii sociale, se desemnează următoarele entităţi ca organisme de legătură:a) pentru Departamentul Resurse Umane şi Dezvoltarea Competenţelor din Canada şi Agenţia Fiscală Canadiană: … i) referitor la toate aspectele, cu excepţia aplicării art. 6-10 din Acordul în domeniul securităţii sociale şi art. 3 din prezentul acord administrativ, Divizia de Operaţiuni Internaţionale, Service Canada, Departamentul Resurse Umane şi Dezvoltarea Competenţelor; şi … (îi) referitor la aplicarea art. 6-10 din Acordul în domeniul securităţii sociale şi a art. 3 din prezentul acord administrativ, Direcţia de Politică Legislativă din cadrul Agenţiei Fiscale Canadiene;b) pentru Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale din România, Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale. … +
Articolul 3Asigurarea lucrătorilor salariaţi şi a lucrătorilor independenţi1. În cazurile menţionate la art. 6 lit. b) şi la art. 7, 8 şi 10 din Acordul în domeniul securităţii sociale, organismul de legătură a cărui legislaţie se aplică va elibera, la cerere, un certificat cu durată determinată care să ateste, cu privire la activitatea respectivă, că lucrătorul salariat şi angajatorul său sau lucrătorul independent se supun acestei legislaţii. Lucrătorul salariat respectiv, precum şi angajatorul său, lucrătorul independent şi celălalt organism de legătură primesc o copie a certificatului din partea organismului de legătură care îl eliberează. Certificatul va dovedi că lucrătorul salariat sau lucrătorul independent este scutit de asigurarea obligatorie, în baza legislaţiei aplicate de celălalt organism de legătură.2. În cazurile menţionate la art. 9 alin. 3 din Acordul în domeniul securităţii sociale, toate condiţiile stabilite pentru angajatori în baza legislaţiei aplicabile vor fi respectate. +
Articolul 4Procesarea unei cereri1. Dacă un organism de legătură primeşte o cerere pentru o prestaţie în baza legislaţiei aplicate de celălalt organism de legătură, acesta va transmite cererea fără întârziere celuilalt organism de legătură, indicând data la care a fost primită cererea.2. Împreună cu cererea, primul organism de legătură va transmite de asemenea orice documentaţie pe care o are la dispoziţie, care ar putea fi necesară celuilalt organism de legătură la stabilirea dreptului solicitantului la prestaţie.3. Informaţiile personale conţinute în cerere vor fi certificate de organismul de legătură care va confirma că informaţia se coroborează cu documente doveditoare; transmiterea formularului astfel certificat va scuti organismul de legătură de a transmite documentele justificative. Tipul de informaţie căreia i se aplică prezentul alineat va fi decis reciproc de către organismele de legătură.4. Organismul de legătură va furniza, la cerere, celuilalt organism de legătură orice informaţii şi documentaţie medicală disponibile referitoare la invaliditatea unui solicitant sau a unui beneficiar.5. În plus faţă de cererea şi documentaţia menţionate în prezentul articol, primul organism de legătură va transmite celuilalt organism de legătură un formular de legătură care va indica, în special, perioadele de asigurare în baza legislaţiei sale.6. Celălalt organism de legătură va determina ulterior dreptul solicitantului şi va notifica atât solicitantul, cât şi primul organism de legătură cu privire la decizia de a acorda sau de a refuza prestaţiile. +
Articolul 5Examinările medicale1. Organismele de legătură vor face aranjamente pentru examinări medicale unul pentru celălalt, potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. 3 din Acordul în domeniul securităţii sociale.2. La primirea unei declaraţii anuale detaliate asupra costurilor, emisă până la data de 31 decembrie a fiecărui an, primul organism de legătură va rambursa celuilalt organism de legătură, în timp util în cursul anului următor, sumele datorate ca urmare a efectuării aranjamentelor pentru examinările medicale.3. Un organism de legătură poate refuza să facă aranjamente pentru examinări medicale suplimentare, dacă celălalt organism de legătură nu respectă prevederile alin. 2 din prezentul articol. +
Articolul 6Schimbul de date statisticeAutorităţile competente vor face anual schimb de date statistice referitoare la plăţile efectuate de fiecare conform Acordului în domeniul securităţii sociale. Aceste date statistice vor include informaţii referitoare la numărul de beneficiari şi suma totală a prestaţiilor plătite, pe categorii de prestaţii. +
Articolul 7Formulare şi proceduri detaliate1. În conformitate cu prevederile prezentului acord administrativ, organismele de legătură vor decide reciproc asupra formularelor şi procedurilor detaliate necesare pentru aplicarea Acordului în domeniul securităţii sociale.2. Un organism de legătură poate refuza să accepte o cerere pentru o prestaţie în baza legislaţiei aplicate de celălalt organism de legătură, dacă respectiva cerere nu este prezentată pe formularul convenit.3. Un organism de legătură poate refuza să accepte informaţii sau să ofere informaţii celuilalt organism de legătură dacă respectivul organism de legătură nu solicită sau nu oferă informaţii prin formularul de legătură convenit. +
Articolul 8Intrarea în vigoarePrezentul acord administrativ va intra în vigoare la data intrării în vigoare a Acordului în domeniul securităţii sociale şi îşi va înceta valabilitatea o dată cu încetarea valabilităţii Acordului în domeniul securităţii sociale.Drept care, subsemnaţii, fiind autorizaţi corespunzător în acest scop, au semnat prezentul acord administrativ.Semnat în două exemplare la Bucureşti la data de 1 iunie 2010, în limbile română, engleză şi franceză, fiecare versiune fiind egal autentică.Pentru Guvernul României,Mihai Constantin Şeitan,ministrul muncii, familiei şi protecţiei socialePentru Guvernul Canadei,Philippe Beaulne,ambasadorul Canadei la Bucureşti–––